ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#عسل_محمدی، دانشجوی دانشگاه آزاد به خاطر حمایت از کارگران #هفت‌تپه در #تهران بازداشت و به #شوش منتقل شد

در آستانه روز دانشجو تحریریه نشریه گام به سردبیری امیر حسین محمدی فرد تحت فشار مأموران امنیتی قرار گرفته است. بر اساس خبرهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، عسل محمدی، یکی از اعضای تحریریه این نشریه که به اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز توجه ویژه داشت دو روز قبل (سه‌شنبه) در تهران بازداشت شده است. عسل محمدی دانشجوی دانشگاه آزاد است و اطلاعی از محل نگهداری او در دست نیست. گفته می‌شود که مأموران امنیتی او را به زندانی در شوش منتقل کرده‌اند. اسماعیل بخشی (نماینده کارگران هفت‌تپه) سپیده قلیان (فعال مدنی) و علی نجاتی (عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه) تاکنون در ارتباط با اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه بازداشت شده‌اند. صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه پیش از این هشدار داده بود که قوه قضائیه در برابر اعتراضات بی‌تفاوت نمی‌ماند. در این میان شکنجه اسماعیل بخشی و نگهداری او در انفرادی هم تأیید شده است.

#صالحی: امیدواریم تا پایان سال میلادی «بسته پیشنهادی اروپا» برای حفظ #برجام به اجرا گذاشته شود

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پنجشنبه، ۱۵ آذر در حاشیه دوازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد که ساز و کار ویژه اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای تا پایان سال میلادی به احرا درآید. این ساز و کار ویژه بر اساس مبادله کالا و خدمات در برابر نفت طراحی شده. صالحی گفت: «از آنجا که ایجاد اجماع میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا کار آسانی نیست، اروپایی‌ها اعلام کرده‌اند تمام تلاش خود را برای به سرانجام رسیدن این پیشنهاد انجام خواهند داد. براساس وعده‌ای که اروپایی‌ها داده‌اند، امیدوار هستیم تا پایان سال میلادی جاری، بسته پیشنهادی اروپا اجرایی شود.» رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین خبر داد که ظاهراً اتحادیه اروپا قصد دارد تمامی معاملات نفتی خود را با یورو انجام دهدو حجم این معاملات حدود ۳۰۰ میلیارد یوروست.

دادگاه #استانبول حکم آزادی #کارگران معترض فرودگاه جدید این شهر را صادر کرد

دادگاهی در استانبول که کارگران معترض فرودگاه این شهر را محاکمه می‌کند حکم آزادی ۳۱ نفر از این کارگران را که پس از اعتصاب ماه سپتامبر بازداشت شده بودند، صادر کرد. اتحادیه‌های کارگری پس از صدور حکم دادگاه این خبر را اعلام کردند. محاکمه کارگران معترض فرودگاه جدید استانبول و اعضای اتحادیه‌های کارگری روز گذشته، چهارشنبه ۵ دسامبر / ۱۴ آذر آغاز شد. محاکمه ۳۱ کارگر آزادشده از زندان و ۳۰ نفر دیگر از آن‌ها، در ماه مارس سال آینده میلادی ادامه خواهد یافت. این کارگران مدت‌ها نسبت به وضعیت غذای خود، مسکن و ایمنی کار معترض‌ بودند و سندیکاهای کارگری شرایط کاری آن‌ها را به «اردوگاه‌های کار اجباری» تشبیه می‌کردند. اتهامات این کارگران از جمله، مقاومت در برابر نیروهای دولتی، نقض حق کار و مشارکت در جمع‌آوری سلاح یا اشیاء غیرقانونی عنوان شده است.

#کانادا مدیر شرکت #هوآوی را به اتهام نقض تحریم‌های #ایران بازداشت کرد. #چین واکنش نشان داد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس کانادا به درخواست مقام‌های آمریکایی یکی از مدیران ارشد شرکت فناوری ««هوآوِی» به نام وانژو منگ را به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران در ونکوور دستگیر کرده است. وانژو منگ از اعضای هیئت رئیسه هوآوی و دختر بنیانگذار این غول مخابراتی در جهان است. وزارت دادگستری کانادا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که وانژو منگ به زودی به ایالات متحده آمریکا مسترد می‌شود. مقام‌های قضایی در نیویورک شرکت هوآوی را به نقض تحریم‌های آمریکا متهم کرده‌اند. آنها ادعا کرده‌اند این شرکت محصولات آمریکایی را در اختیار جمهوری اسلامی قرار داده است. چین در بیانیه‌ای خواستار آزادی وانژو منگ شد. سخنگوی سفارت چین در کانادا در این بیانیه گفت: «کانادا بنا به درخواست آمریکا یک شهروند چین که هیچ‌یک از قوانین آمریکا یا کانادا را نقض نکرده، دستگیر کرده. چین، به شدت با اینگونه اقدامات که به حقوق انسانی قربانی لطمات جدی وارد می‌کند مخالف است و مراتب اعتراض خود را اعلام می‌کند.»

فردی که مردم را در #پارک‌های_تهران #آتش می‌زد دستگیر شد

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری فردی خبر داد که در پارک‌ها و فضاهای سبز شهر تهران اقدام به آتش زدن افراد کرده بود. روز گذشته (چهارشنبه) ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها منتشر شده بود. در این ویدیو دو نفر که یکی فیلم‌برداری می‌کرد و دیگر ماده آتش‌زا در دست داشت، افرادی را که در فضای سبز خوابیده‌‌ بودند به آتش می‌کشیدند. فردی که مردم را به آتش‌ می‌کشد «اقا مهدی» خطاب می‌شد. این دو نفر پس از آتش زدن مردم با موتور از صحنه دور می‌شدند. پلیس از مردم خواسته بود در شناسایی این اشخاص همراهی کنند. به گزارش رسانه‌های داخلی شهروندان از طریق پیام‌گذاری در شبکه‌های مختلف مجازی و همچنین تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، اطلاعاتی درباره هویت و محل‌های تردد این شخص در اختیار پلیس قرار دادند. پلیس اعلام کرده که یکی از این اشخاص را صبح پنجشنبه ۱۵ آذر بازداشت کرده: مهدی. ع معروف به مهدی پیتی ( piti ) در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

دو هواپیمای نظامی #آمریکا در نزدیکی #ژاپن در آسمان به هم برخورد کردند

دو هواپیمای نیروی دریایی آمریکا در سواحل نزدیک ژاپن سقوط کردند دو تن از سرنشینان این هواپیماها نجات پیدا کردند، 5 نفر مفقود شدند. یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته است که یکی از این هواپیما‌ها از نوع جنگنده F/A18 و دیگری هواپیمای سوختگیری KC ۱۳۰ بوده است. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که این دو هواپیما احتمالا در آسمان با هم برخورد کرده‌اند. یک تیم ژاپنی در حال جستجو برای یافتن این نظامیان آمریکایی است. مقامات آمریکایی می‌گویند این حادثه در 320 کیلومتری سواحل ژاپن اتفاق افتاده. مقامات ژاپنی اما در صد کیلومتری سواحل این کشور دو نظامی آمریکایی را یافتند. اطلاعی از وضعیت دو خلبان آمریکایی که نجات پیدا کردند در دست نیست.

معاون #روحانی: #حقوق_کارکنان_دولت بر اساس #نرخ_تورم رسمی افزایش می‌یابد

جمشید انصاری، معاون رئیس جمهوری اسلامی و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور درباره افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت با توجه به وضعیت تورم، در حاشیه برگزاری جلسه هیأت دولت در روز پنجشنبه ۱۵ آذر گفت: «مرجع اعلام وضعیت تورم بانک مرکزی و مرکز آمار هستند و تا پایان سال رقمی که اعلام کنند، مرجع ماست و بر اساس آن حقوق کارکنان دولت افزایش می‌یابد.» مرکز آمار و بانک مرکزی ایران اما دو نرخ تورم متفاوت ارائه کرده‌اند. مرکز آمار جمهوری اسلامی نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ۹۷ را ۶، ۱۵ درصد گزارش کرد که ۲، ۲ درصد در مقایسه با نرخ تورم یک ماه قبل (مهر) افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم نقطه به نقطه هم در آبان سال جاری به ۹، ۳۴ درصد رسیده است. بانک مرکزی ایران اما اعلام کرده که نرخ تورم در آبان فقط ۴، ۱۸ درصد است. انصاری در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در قانون بودجه، منابع مالی افزایش حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد پیش‌بینی شده گفت: «اگر این میزان قرار باشد بیشتر شود، در زمان بررسی بودجه در مجلس مشخص می‌شود.»