نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو مقام سپاه پاسداران: #محسن_فخری‌زاده با «ابزار الکترونیکی پیشرفته با هدایت ماهواره‌ای» و «با استفاده از هوش مصنوعی» ترور شده است

رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران یکشنبه ۱۶ آذر ادعا کرد ترور محسن فخری‌زاده با استفاده از «ابزار الکترونیکی پیشرفته با هدایت ماهواره‌ای» انجام شده است. علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران هم یکشنبه در یک سخنرانی مدعی استفاده از هوش مصنوعی در ترور فخری‌زاده شد و گفت: «ما بررسی کردیم و دیدیم که تیربار ماهواره‌ای و آنلاین کنترل می‌شد و تروریستی در صحنه نبوده، ۱۳ تیر از تیربار شلیک شده است؛ تیربار با دوربین پیشرفته روی چهره شهید فخری زاده زوم بوده است و از هوش مصنوعی کمک گرفته بودند. این تیربار فقط روی چهره شهید فخری زاده متمرکز بوده است و همسر شهید با وجود اینکه در فاصله ۲۵ سانتی متری شهید بوده تیر نخورده است». او در ادامه اضافه کرد: « ۱۱ پاسدار همراه شهید فخری زاده به عنوان تیم حفاظتی بودند، اما انفجار نیسان برای از بین بردن مجموعه تیربار بود. سر تیم محافظ شهید به دلیل اینکه خود را روی شهید فخری زاده انداخته بود ۴ تیر می‌خورد. باید توجه داشت که فردی از دشمنان در صحنه نبوده است تا به محافظان شلیک کندو از ۱۳ تیر تیربار ۴ تا ۵ تیر به شهید فخری زاده برخورد می‌کند که یکی از تیرها به کمر شهید فخری زاده برخورد می‌کند و شهید فخری زاده بر اثر قطع نخاع و خونریزی تا رسیدن به بیمارستان بقیه الله به شهادت می‌رسند.» محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر جمعه ششم آذر در آبسرد دماوند هدف حمله مسلحانه قرار گرفت. او پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. چند نفر دیگر در جریان این حمله کشته شدند. خبرگزاری امنیتی تسنیم ساعاتی بعد از انجام این ترور نوشت ابتدا یک دستگاه خودرو نیسان در میدان خلیج فارس آبسرد در حین عبور خودرو فخری‌زاده خود را منفجر کرده و سپس عامل بعدی اقدام به تیراندازی رگباری کرده است.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی: در ۸ماه گذشته #قیمت_لوازم_خانگی ۷۰ درصد گرانتر شده و مردم ۸۰ درصد کمتر لوازم خانگی می‌خرند.

محمدحسین اسلامیان، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی یکشنبه ۱۶ آذر از افزایش ۷۰ درصدی قیمت لوازم خانگی در مدت ۸ ماه گذشته خبر داد. اسلامیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت:‌ کاهش نرخ ارز در قیمت مواد اولیه لوازم خانگی تاثیری نداشته است اما باعث شده که مصرف‌کنندگان انتظار کاهش قیمت زیادی داشته باشند. اسلامیان افزود: «نه تنها کاهش نرخ ارز در ماه‌های اخیر باعث کاهش قیمت مواد اولیه نشده بلکه قیمت مواد اولیه در ماه‌های اخیر افزایش نیز داشته، قیمت تمام‌شده برای تولیدکننده در ۲ ماهه اخیر نسبت به ۴ ماهه اخیر بیشتر نیز شده است. قیمت محصولات پتروشیمی و فولاد در ماه‌های اخیر با افزایش مواجه بوده است. با این شرایط دلیل ثبات بازار نیز نبود تقاضا است نه کاهش قیمت تمام شده». به گفته او برای میزان بسیار زیاد لوازم خانگی در بازار تقاضایی وجود ندارد و تقاضا نسبت به فروردین سال جاری ۸۰ درصد کمتر شده است.

قالیباف به جای روحانی قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی را ابلاغ کرد

پس از آنکه حسن روحانی از ابلاغ قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای ضروری خودداری کرد، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به مدیرعامل روزنامه رسمی، این قانون را ابلاغ کرد. قالیباف پیش از این در نامه‌ای به رئیس دولت از او خواسته بود که طبق قانون اساسی مصوبه مجلس را ابلاغ کند. روحانی اما بدون توضیح از ابلاغ این قانون خودداری کرده است. مجلس آبان امسال دولت را به پرداخت یارانه کالاهای اساسی مکلف کرد. علی ربیعی، سخنگوی دولت پیش از تصویب این قانون گفته بود دولت بودجه‌ای برای پرداخت یارانه جدید ندارد. با این حال رئیس دولت پس از تصویب این قانون در مجلس و رد شدن آن در شورای نگهبان پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به حدود سی میلیون نفر از جمعیت کشور را وعده کرد.

#کارگران شهرداری #صیدون ۸ ماه بدون حقوق و یک سال بدون بیمه کار کرده‌اند

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، یکشنبه ۱۶ آذر به نقل از کارگران شهرداری صیدون باغ‌ملک در استان خوزستان گزارش کرد: کارفرما هشت ماه دستمزد و ۱۲ ماه حق بیمه کارگرانی که به واسطه شرکت پیمانکاری اشتغال دارند را پرداخت نکرده است. جمعی از کارگران پیمانی شهرداری صیدون شنبه ۱۵ آذر در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهایشان مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند. کارگران معترض گفته‌اند که سازمان تامین اجتماعی دفترچه بیمه آنها را به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه تمدید نمی‌کند. شهرداری صیدون تاخیر هشت ماهه در پرداخت دستمزد کارگران را «کمبود نقدینگی و بدهی شهرداری» عنوان و وعده کرده است در صورت تامین نقدینگی دستمزدهای معوق را پرداخت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه: در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها «نظرات و ملاحظات جدی وزارت خارجه مورد توجه قرار نگرفته است»

سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید در قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» نظرات و ملاحظات جدی این وزارت‌خانه «مورد توجه قرار نگرفته است». سعید خطیب‌زاده یکشنبه ۱۶ آذر گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس جلسه‌ای که قرار بود با نماینده وزارت امور خارجه برای بررسی این قانون برگزار کند، «ناگهان در اخر وقت ملغی کرد». به گفته او زمان برگزاری این جلسه دهم آذر امسال بوده و پس از اعلام لغو جلسه به وزارت خارجه، کمیسیون امنیت ملی جلسه را تشکیل داده است. مجلس شورای اسلامی ایران هفته گذشته قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» که دولت را به افزایش غنی‌سازی و دخیره‌سازی اورانیوم غنی‌شده و کاهش تعهدات برجامی مکلف می‌کند، تصویب کرد. حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران این قانون را برای فعالیت‌های دیپلماتیک مضر خوانده بود. شورای عالی امنیت ملی اما با صدور بیانیه‌ای از قانون مصوب مجلس دفاع کرده است.