ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیر #میراث_فرهنگی شهرری: خمره‌های کشف‌شده در #شهرری مربوط به آذوقه است و خبری از #سکه‌ نیست

مدیر میراث فرهنگی شهرری خبر داده که خمره‌های کشف‌شده در عملیات گودبرداری در شهرری مربوط به آذوقه است و خبری از سکه‌ نیست. امیر مصیب رحیم زاده گفت اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه خمره‌ها مملو از سکه بوده‌اند. این موضوع صحت ندارد و کارشناسی‌های اولیه نشان می‌دهد که اینها خمره‌های آذوقه هستند. او روز گذشته (یکشنبه) نیز به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته بود «دو خمره‌ی کشف شده، که هنوز در دل دیوار قرار دارند، به نظر خالی هستند، اما با توجه به اندازه و جثه‌ی آن‌ها به نظر می‌رسد آن‌ها متعلق به ذخیره‌ی آذوقه بوده‌اند و وجود هر نوع سکه و طلا در آن‌ها تقریبا غیرقابل باور است.» این دو خمره روز یکشنبه در شهرری در جریان گودبرداری برای عملیات ساختمانی کشف شدند. گودبرداری مربوط به یک ملک شخصی در مرکز شهر ری بوده و خمره ‌ها در عمق ۴ متری قرار داشتند. تا اعلام نتیجه‌ بررسی‌های میراث فرهنگی ادامه‌ی عملیات ساختمانی در این منطقه از شهر متوقف شده است.

رأی‌گیری #برکسیت در #پارلمان_بریتانیا ۱۵ ژانویه خواهد بود

نخست‌وزیر بریتانیا توافق برکسیت را سه‌شنبه ۱۵ ژانویه در پارلمان به رأی می‌گذارد. ترزا می این توافق را با تاخیر به پارلمان می‌برد. او ناچار شده بود از رای‌گیری پارلمان برای توافق برکسیت در دسامبر صرفنظر کند، زیرا اکثریت بالای نمایندگان پارلمان منتقد و مخالف توافق او بودند. ترزا می یکشنبه گفت پارلمان اگر طرح او برای خروج از بریتانیا را رد کند این کشور به یک «قلمروی ناشناخته» بدل می‌شود. نمایندگان پارلمان هنوز اقبال چندانی به توافق ترزا می برای خروج از بریتانیا نشان نداده اند. به گزارش بی‌بی‌سی و به نقل از برخی مقامات دولتی بریتانیا اگر پارلمان به این توافق رای ندهد دولت برای برکسیت «بدون توافق» آماده می‌شود. در همه‌پرسی درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ۲۳ ژوئن / ۳ تیرماه ۲۰۱۶ برگزار شد و ۵۱,۹ درصد از رأی‌دهندگان بریتانیایی به ترک اتحادیه اروپا رأی دادند. نوامبر گذشته، بریتانیا و اتحادیه اروپا بر سر نحوه خروج بریتانیا و آینده رابطه این کشور با اتحادیه به توافق رسیده اند. با این حال این توافق در بریتانیا مخالفان زیادی دارد.

قرار بازداشت #علی_نجاتی فعال #کارگری و عضو سندیکای #کارگران_هفت_‌تپه به وثیقه مالی تبدیل شد

فرزانه زیلابی، وکیل مدافع #علی_نجاتی رئیس پیشین و عضو سندیکای کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه از تبدیل قرار بازداشت موکلش به وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی خبر داد. او گفت این موضوع به علی نجاتی در زندان هم ابلاغ شده است. فرزانه زیلابی همچنین با اشاره به حضور علی نجاتی با دست‌بند در یک مرکز درمانی، گفت این امر رفتاری تحقیرآمیز و غیرقانونی است و موکلم اعلام کرده که از این پس در صورت دست‌بند زدن در هیچ مرجعی حاضر نخواهد شد. به‌گفته زیلابی، بر اساس ماده ۲۳۵ و تبصره یک همان ماده از آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دست‌بند زدن به متهمان و محکومان در زمان اعزام نقل و انتقال و بدرقه، به مراجع قضایی، مراکز درمانی و سایر مراجع جز در مواردی که ضرورت دارد مجاز نیست و غیرقانونی است. این وکیل دادگستری گفت معلوم نیست دست‌بند زدن موکلم با توجه به شرایط سنی و بیماری قلبی وی در پزشکی قانونی بنا به کدام ضرورت انجام شده است؟ علی نجاتی ۲۱ آذرماه سال جاری، در پی وخامت حالش به دلیل ناراحتی قلبی از محل بازداشت به بیمارستان بقایی اهواز منتقل شده بود. چند روز بعد، در ۲ دی‌ماه، علی نجاتی طی تماس تلفنی با خانواده خود از انتقالش به بند سلامت زندان شوش خبر داده بود. شنبه ۸ دی‌ماه خانواده نجاتی موفق به دیدار غیرحضوری با او شد و حال او را نامساعد اعلام کرد. مأموران امنیتی علی نجاتی را ۸ آذرماه در ارتباط با تجمعات اعتراضی کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه بازداشت کردند. نجاتی در ارتباط با محکومیت قبلی خود با اتهام تبلیغ علیه نظام مواجه است و اتهامات جدید او نیز «اخلال در نظم عمومی از طریق هدایت جریان اعتصابات و تجمعات شرکت نیشکر هفت‌تپه» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است. این فعال کارگری بیماری کلیوی و قلبی، از جمله گرفتگی شدید عروق، با سابقه عمل باز قلب دارد.

دولت #گابن می‌گوید با بازداشت نظامیان شورشی #کودتا در این کشور شکست خورد

نظامیان شورشی در #گابن به قصد انجام یک #کودتای_نظامی ایستگاه رادیویی در لیبرویل، پایتخت این کشور را تصرف کردند اما ساعاتی بعد نیروهای دولتی اعلام کردند که شورشیان بازداشت شدند. دولت گابن از بازگشت اوضاع به شرایط عادی خبر داد و گفت تمامی دستگاه‌های دولتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و اوضاع در کنترل دولت است. دولت همچنین گفت پنج نظامی ایستگاه رادیویی را اشغال کردند که چهار نفر آن‌ها بازداشت شدند و یک نفر دیگر متواری است. این کودتا در حالی صورت گرفت که علی بونگو، رئیس جمهوری این کشور به‌دلیل بیماری مغزی برای درمان به مراکش رفته است. شورشیان نظامی خود را «جنبش مهین‌پرستان دفاع و نیروهای امنیتی» عنوان کردند. رهبری آن‌ها را سرهنگ کلی اوندو برعهده داشت. اوندو در پیام رادیویی گفت علی بونگو صلاحیت و توانایی اداره کشور را ندارد. بونگو ۱۰ سال است که قدرت را در گابن در اختیار دارد. اتحادیه آفریقا تلاش برای کودتا در گابن را محکوم کرد.

مسئول اتحادیه #کفاشان_دست_‌دوز تهران از تعطیلی ۴۰ درصد واحدهای تولید کفش دست‌دوز خبر داد

رسول شجری، مسئول اتحادیه #کفاشان دست‌دوز تهران اعلام کرد که در سال جاری بیش از ۳۰-۴۰ درصد واحدهای تولیدی کفش دست‌دوز به‌دلیل نبود مواد اولیه تعطیل شده‌اند و اگر روند تعطیلی‌ها ادامه یابد وضعیت بسیار بد و نگران‌کننده‌ای برای کفاشان ایجاد خواهد شد. شجری دلیل وضعیت کنونی را رکود و مشکلات اقتصادی سال گذشته دانست و گفت این مسئله محدود به تهران نیست و تمام شهرهایی که کارگاه‌های تولیدی این حوزه را دارند، از فقدان مواد اولیه آسیب خورده‌اند. به‌گفته او در شرایط کنونی تمام اصناف با مشکل تأمین مواد اولیه مواجه هستند. مسئول اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران در مورد وضعیت کنونی کارگران این صنف گفت: «کارگران ما همیشه در شرایط سخت و بحرانی‌ای بوده، و حتی در زمانی که شاغل هستند، برای امرار معاش‌شان ناچار از تحمل سختی‌ها و مشقات جدی هستند اما در مواجهه با تعطیلی، وضعیت بسیار وحشتناکی دارند.» در تهران بیش از ۵۰ هزار نفر در این عرصه فعالیت می‌کنند و در کل کشور، بیش از ۱۰۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم در این صنعت اشتغال دارند.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پذیرفت که گروهی از آقازاده‌ها به کار #قاچاق_کالا مشغول‌اند

سردار علی مؤیدی، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پذیرفت که گروهی از آقازاده‌ها به کار قاچاق کالا مشغول‌اند. این مقام مسئول اطمینان داد که دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بین آقازاده‌های قاچاقچی و سایرین تفاوتی قائل نمی‌شود: «ما به‌عنوان ستاد آقازاده و غیرآقازاده نمی‌شناسیم. هر آقازاده‌ای پشت‌صحنه در رابطه با برند و غیربرند باشد معرفی می‌کنیم و با کسی از دستگاه گرفته تا فردی که پشت‌صحنه بخواهد فعالیت غیرقانونی داشته باشد و در اقتصاد پنهان فعال باشد رودربایستی و شوخی نداریم.» او اما در پایان سخنانش دو شرط هم قائل شد: نیاز به معرفی آقازاده‌های قاچاقچی و اینکه موقعیت چگونه باشد: «"اگر نیاز باشد"، آقازاده‌ها و مسئولان "به موقع" معرفی می‌شوند.»

رئیس دفتر روحانی: انتقاد #اصلاح‌طلبان از #دولت هم به ضرر آن‌هاست و هم به ضرر دولت

اصلاح‌طلبان از دولت روحانی سرخورده‌اند. برای رفع اختلافات قرار بود جلسات مشترکی بین مسئولان دولتی و اصلاح‌طلبان برگزار شود اما این حلسات برگزار نشد. محمود واعظی، رئیس دفتر روحانی دوشنبه ۱۶ دی به خبرگزاری‌های داخلی گفته است: «همه چیز دو طرف دارد: یک طرف همان‌ها (اصلاح‌طلبان) و یک طرف هم ما هستیم. همان زمان با من صحبت کردند و من گفتم که کمیته مشترک (اصلاح‌طلبان و دولت) می‌تواند مثبت باشد، الان هم همین عقیده را دارم.» واعظی اصلاح‌طلبان را متهم کرد که با انتقاد از دولت تلاش می‌کنند در انتخابات بعدی توفیق بیشتری نصیبشان شود: «عده‌ای اکنون انتقاد کرده و خودشان هم مقداری دولت را تضعیف می‌کنند. آن‌ها فکر می‌کنند که این انتقاد موجب رای‌آوری در انتخابات می‌شود در حالی که این روند هم به ضرر خودشان می‌شود و هم به ضرر دولت.»

وزارت خارجه ایران: درخواست ایران برای مذاکره با آمریکا واقعیت ندارد. آرزوهای «باطل» ترامپ است

بامداد دوشنبه ۱۷ دی بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران بلافاصله به سخنان رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود جمهوری اسلامی در پی مذاکره است پاسخ داد. قاسمی گفت: «ترامپ صرفا آرزوهای باطل و محال خود را بیان می‌کند که با واقعیت‌های موجود هیچ تطابقی ندارد. او می‌داند جمهوری اسلامی ایران دهه‌هاست با فشارها و سیاست‌های تحریمی آمریکا آشنا و رو در رو است.» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا عصر یکشنبه پیش از عزیمت به کمپ دیوید در جمع خبرنگاران درباره سوریه صحبت کرده و در آن میان به ایران هم اشاره‌ای کرده بود. ترامپ گفته بود: «اوضاع ایران اصلاً خوب نیست. کنار گذاشتن توافق وحشتناک هسته‌ای با ایران، اثر عظیمی روی آن‌ها داشته و دارند نیروهایشان را از همه‌ جا عقب می‌کشند. اوضاعشان خوب نیست. می‌خواهند مذاکره کنند.»