ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع #بریتانیا: تشدید حملات ایران بدون پاسخ نخواهد ماند

#بن_والاس، وزیر دفاع #بریتانیا در مجلس عوام این کشور گفت »چنان‌چه ایران بخواهد به حملاتش شدت بخشد ، مخالفانش را در اروپا هدف قرار دهد یا کشتیرانی را با خطر مواجه کند، اقداماتش بی‌پاسخ نخواهد ماند». او از جمهوری اسلامی خواست که رفتار عادی در پیش گیرد و دست به اقدام تلافی‌جویانه نزند. وزیر دفاع بریتانیا همچنین قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس را که به‌دست نیروهای آمریکایی در عراق کشته شد دوست بریتانیا ندانست و گفت او به صلح و ثبات در خاورمیانه کمکی نکرد. والاس اعلام کرد که وزارت حمل و نقل هر روز وضعیت تهدیدها در منطقه را زیر نظر دارد و با همکاری وزارت دفاع راهنمایی‌های فوری در مورد امنیت کشتیرانی در منطقه خلیج فارس را منتشر خواهد کرد. او همچنین از خروج کارکنان غیرضروری بریتانیا از بغداد خبر داد.

با افزایش تنش‌ در خاورمیانه،#ناتو بخشی از نیروهای خود را به صورت موقت از #عراق خارج می‌کند

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) سه‌شنبه ۷ ژانویه /۱۷ دی اعلام کرد به دلایل امنیتی آموزشگران نظامی خود را از عراق خارج خواهد کرد. یک مقام ناتو به خبرگزاری رویترز گفت: «ما همه اقدامات احتیاطی لازم برای حفاظت از کارکنانمان را انجام می‌دهیم که شامل جابه‌جایی موقت بخشی از کارکنان به مناطق مختلف در عراق و هم خارج از عراق می‌شود». این اقدام به‌دنبال افرایش تنش ناشی از ترور قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد سپاه قدس درعراق و بیم از درگیری نظامی میان ایران و ایالات متحده انجام می‌شود. ناتو صدها نیروی نظامی و غیرنظامی در عراق دارد که از کشورهای عضو و متحدان این سازمان هستند.

خطوط هوایی مصر پروازهای خود به بغداد را به‌ دلایل امنیتی به مدت سه روز به حالت تعلیق درآورد

به گزارش خبرگزاری رویترز خطوط هوایی مصر موسوم به «ایجپت ایر» سه‌شنبه ۷ ژانویه/۱۷ دی در بیانیه‌ای اعلام کرد به‌ منظور حفظ امنیت مسافران و هواپیماهای خود از روز چهارشنبه همه پروازهای خود به بغداد را به مدت سه روز تعلیق خواهد کرد. دلیل این اقدام «وضعیت امنیتی متزلزل در عراق» عنوان شده است.

#فرانسه فعلاً قصد ندارد شمار سربازان خود در #عراق را کاهش دهد

یک منبع دولتی فرانسه سه‌شنبه ۱۷ دی / ۷ ژانویه به رویترز گفت به‌دنبال کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس که باعث تشدید تنش در منطقه شده است، این کشور در حال حاضر قصد ندارد شمار نیروهای خود در عراق را کاهش دهد. فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه نیز در توییتر اعلام کرد که با توجه به رویدادهای بغداد، فرانسه امنیت ۱۶۰ سرباز خود را که در عراق مستقر هستند تقویت کرده است. او تأکید کرد که اولویت پاریس مبارزه با شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» (داعش) است که دوباره در منطقه پراکنده شده‌اند. پارلی گفت: «در چنین زمینه‌ای فرانسه از ایران می‌خواهد که تنش را تشدید نکند، خویشتن‌داری کند و با بازگشت به توافق هسته‌ای آن را به‌طور کامل رعایت کند». فرانسه بخشی از ائتلاف ضدداعش در عراق است و به نیروهای عراقی و کُرد آموزش می‌دهد و آن‌ها را پشتیبانی تدارکاتی می‌کند.

یک #کارگر_معدن زغال‌سنگ در رودبار جان باخت

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، ابراهیم خیبریان، #کارگر ۳۶ ساله معدن بعد از ظهر دوشنبه ۱۶ دی در اثر سقوط در قیف زغال‌شویی معدن زغال سنگ کلاته رودبار واقع در استان گیلان جان باخت. کار در معادن فرسوده ایران که اغلب فاقد #استانداردهای_ایمنی_و_بهداشتی هستند تا کنون مرگ و مصدومیت کارگران بسیاری را در پی داشته است. صبح روز دوشنبه ۱۶ دی نیز در معدنی در دلیجان یک کارگر کشته و دو کارگر دیگر مصدوم شدند. در این حادثه، برخورد داربست با کابل فشار قوی در یک معدن در شهرستان دلیجان واقع در استان مرکزی به مرگ یک کارگر و مصدومیت دو کارگر دیگر انجامید. روزانه در ایران ده‌ها کارگر به دلیل رعایت‌نشدن شرایط ایمنی کار در اثر #حوادث_کاری مصدوم می‌شوند و تعدادی نیز جان خود را از دست می‌دهند.

سرپرست وزارت خارجه #افغانستان حضور #اسماعیل_قاآنی با نام مستعار اسماعیلی در افغانستان را تکذیب کرد

ادریس زمان، سرپرست وزارت خارجه افغانستان سه‌شنبه ۷ ژانویه/ ۱۷ دی در پاسخ به خبرنگاران گفت اسماعیل قاآنی در سال ۲۰۱۸ به عنوان دیپلمات در افغانستان حضور نداشته است. اوایل هفته جاری والی بامیان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل قاآنی همراه با هیأتی به افغانستان وارد شده و با نام اسماعیلی و در مقاوم معاونت سفارت ایران در کابل به والی ولایت بامیان معرفی شده است. وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که در زمان دیدار باوالی بامیان فردی به نام اسماعیلی معاون سفیر ایران در افغانستان نبوده است. علی خامنه‌ای بعد از ترور قاسم سلیمانی در عراق، اسماعیل قاآنی را به عنوان فرمانده سپاه قدس منصوب کرد. تا پیش از آن قاآنی جانشین سلیمانی در سپاه قدس بود و از او به عنوان فرمانده در سایه هم یاد می‌کردند. در دی ۹۶ ایرج مسجدی، مشاور عالی قاسم سلیمانی به عنوان سفیر ایران در عراق منصوب شد. با بالا گرفتن انتقادها از این انتصاب، سلیمانی اعلام کرد که همواره سفیر ایران در عراق یکی از اعضای سپاه قدسخواهد بود. ایالات متحده آمریکا ایران را متهم کرده است ایالات متحده، ایران را متهم کرده است که از گروه طالبان در افغانستان حمایت می‌کند. ایران اما دخالت در امور افغانستان و یا انتقال سلاح به آن کشور را رد کرده‌ است.

وزیر دفاع #هلند: خواهان تنش‌زدایی در خاورمیانه هستیم اما ناو جنگی طبق برنامه به #خلیج_فارس اعزام خواهد شد

آنک بَیلفِلد (Ank Bijleveld)، وزیر دفاع #هلند در تلویزیون دولتی هلند اعلام کرد که این کشور در اواخر ماه ژانویه به تنگه هرمز ناو جنگی می‌فرستد. پیش‌تر مارک روته، نخست‌وزیر هلند اعلام کرده بود که هلند در ماه ژانویه سال جاری ناوی جنگی به خلیج فارس اعزام خواهد کرد تا به ائتلاف دریایی کشورهای اروپایی به رهبری فرانسه برای تأمین امنیت ناوبری در تنگه هرمز ملحق شود. طبق تصمیم‌گیری قبلی کابینه قرار بود این کشتی جنگی از تردد نفتکش‌ها نیز محافظت کند. این درحالی است که پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، یکی از نمایندگان حزب دمکرات‌های ۶۶ در پارلمان هلند خواسته بود که در تصمیم اعزام کشتی جنگی به خلیج فارس بازنگری کند. شورد شوردما (Sjoerd Sjoerdsma) نماینده دمکرات‌های ۶۶ در حساب تویتری خود نوشته بود که نخستین الویت کابینه باید اکنون امنیت شهروندان هلند در منطقه باشد. اما وزیر دفاع هلند در واکنش به ترور سلیمانی گفت که به علت مرگ قاسم سلیمانی، فعالیت نظامیان هلندی در بغداد و اربیل به دلایل امنیتی متوقف شده است. بیلفلد، نقش قاسم سلیمانی به عنوان رهبر یک گروه تروریستی شیعه در جنگ سوریه را بسیار منفی و قتل او توسط آمریکا را قابل فهم دانست. اما با این حال تأکید کرد که هلند خواهان تنش زدایی در منطقه است و آمریکا و کشورهای دیگر را نیز به تنش زدایی فرامی‌خواند.

#فریبا_عادل‌خواه از دو اتهام #جاسوسی و #تشویش_اذهان_عمومی تبرئه شد

سعید دهقان، وکیل مدافع فریبا عادل‌خواه، پژوهشگر ایرانی ـ فرانسوی و رولاند مارشال، پژوهشگر استرالیایی که هم‌اکنون در ایران زندانی هستند، گفت: «خانم عادل‌خواه از اتهامات جاسوسی و تشویش اذهان عمومی از طریق طرح مباحثی نظیر "مخالفت با قانون حجاب اجباری و مخالفت با قوانین تبعیض آمیز میان زن و مرد" تبرئه شد». در جلسه سه ساعته رسیدگی به پرونده عادل‌خواه و پس از اخذ آخرین دفاع، شعبه اول بازپرسی دادسرای امنیت اوین در مورد این دو اتهام قرار منع تعقیب برای او صادر کرد. در حال حاضر کیفرخواست فریبا عادل‌خواه با دو اتهام دیگر «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم» و «تبلیغ علیه نظام» به دادگاه انقلاب می‌رود. سعید دهقان گفته است احتمالاً شعبه رسیدگی به این اتهامات هفته آینده مشخص می‌شود. دهقان درباره جلسه بازپرسی رولاند مارشال نیز گفت این جلسه حدود دو ساعت به‌طول انجامید و پس از تصمیم قضایی بازپرس و تأیید دادستانی، کیفرخواست برای او به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی صادر شد و پرونده به دادگاه انقلاب می‌رود. پیش از این سعید دهقان گفته بود که بازپرس پرونده با آزادی موکلینش به قید وثیقه موافقت کرده است اما معاون دادستان با این امر مخالفت کرد. فریبا عادل‌خواه پژوهشگر بنیاد مطالعات علوم سیاسی پاریس خرداد ۹۸ در ایران بازداشت شد.

برای #محمود_شهریاری مجری سابق صداوسیما به دلیل اجرای یک برنامه جشن در زمان عزاداری قاسم سلیمانی، پرونده قضائی تشکیل شد

در پی برگزاری جشنی در سرسرای گیت بوستان اهواز در زمان اعلام عزای عمومی برای قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، این سرسرا پلمب شد و برای دست‌اندرکاران برنامه از جمله سازمان آب و برق خوزستان و محمود شهریاری، مجری سابق صداوسیما که مجری این برنامه بود، پرونده قضائی تشکیل شد. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی جمعه ۱۳ دی در پی کشته شدن قاسم سلیمانی در عراق به دست نیروهای آمریکایی، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام کرده بود. سرهنگ کیومرث کشوری، جانشین فرماندهی انتظامی اهواز با بیان این‌که افرادی بدون در نظر گرفتن «عزای عمومی» اقدام به برگزاری جشن در سرسرای گیت بوستان اهواز کردند گفت: «نیروی انتظامی با دستور قضایی این محل را تا اطلاع ثانوی پلمب کرد». به‌گفته او، مجوز برگزاری جشن در سرسرای گیت بوستان پیش از اعلام عزای عمومی صادر شده بود اما «تخلف شرکت مربوطه و سازمان آب و برق خوزستان در این رابطه محرز است». سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرده است که برگزارکننده مراسم جشن یکی از شرکت‌های خصوصی بوده که مدتی قبل این سالن را از پیمانکار طرف قرارداد این سازمان برای تاریخ ۱۵ دی ماه اجاره کرده و مجوز لازم را نیز از اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی کسب و ارائه نموده است. در روزهای گذشته نیز چهار نفر در شهرستان شهرضا واقع در استان اصفهان، به دلیل آن‌چه «توهین به قاسم سلیمانی» عنوان شد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. مدیرمسئول خبرگزاری خبرآنلاین نیز ۱۴ دی‌ماه به دلیل استفاده از واژه «کشته شدن» قاسم سلیمانی به جای واژه «شهادت» در یک خبر اقتصادی درباره واکنش بازار به این موضوع، به مراجع قضائی احضار شده بود.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان: ۲۴ نماینده فعلی مجلس #رد_صلاحیت شدند و حدود ۴۰ نماینده فعلی ثبت نام نکرده‌اند

محمدجواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس اعلام کرد که ۲۴ نماینده فعلی مجلس برای انتخابات مجلس یازدهم #رد_صلاحیت شدند و حدود ۴۰ نماینده فعلی نیر در انتخابات ثبت نام نکرده‌اند. او گفت هیچ اطلاعی ندارد که کدام یک از مراجع قانونی موضوعی را در مورد رد صلاحیت نماینده‌های فعلی مطرح کرده‌ است. جمالی نوبندگانی گفت: «به‌طور عادی شنیده‌ام که علت رد صلاحیت تعداد معدود و بسیار کمی از نمایندگان فعلی مجلس مشکل مدرک تحصیلی آن‌ها بوده است که این مهم بیانگر این موضوع است که در دور گذشته دقت زیادی در این بخش انجام نشده است». یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با اولین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۲ اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

#آلمان بخشی از نیروهای خود را به طور موقت از #عراق خارج می‌کند

دولت فدرال آلمان به‌طور موقت شماری از نیروهای نظامی این کشور را از عراق خارج می‌کند. طبق اطلاعات شبکه تلویزیونی ای.‌آر.دی آلمان، حدود ۳۰ سرباز صبح امروز سه‌شنبه ۱۷ دی / ۷ ژانویه به کشورهای همسایه اردن و کویت منتقل شدند. سربازان آلمانی مستقر در اربیل اقلیم کردستان، در عراق باقی مانده‌اند. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفت: «ما طی چند روز آینده پس از مذاکره با دولت عراق، شرکای خود در ائتلاف ضد داعش و متحدان ناتو، در مورد این‌که چگونه اقدام خواهیم کرد، تصمیم خواهیم گرفت». این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا خروج نیروهای آمریکایی از عراق را تکذیب کرده و گفته است هیچ تصمیمی در این‌باره اتخاذ نشده است. شامگاه دوشنبه ۱۶ دی / ۶ ژانویه گزارش شده بود که ویلیام سیلی از فرماندهان ارشد نظامی آمریکا در عراق، در نامه‌ای به عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات مشترک عراق، آمادگی نیروهایش را برای خروج امن از این کشور طبق قطعنامه پارلمان عراق اعلام کرد. اما ساعتی بعد، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا این موضوع را تکذیب کرد.

#ژان_ایو_لودریان، وزیر خارجه #فرانسه: #قاسم_سلیمانی عامل بی‌ثباتی در منطقه بود. ایران گفت‌وگوهای گسترده‌تر با آمریکا را آغاز کند، هیچکس جنگ نمی‌خواهد

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس را که در حمله ارتش آمریکا در حوالی بغداد به قتل رسید از جمله عوامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه دانست. به گزارش خبرگزاری فرانسه لودریان گفت ایران نباید به اقدام آمریکا در ترور سلیمانی واکنش نشان دهد و گفت‌وگوهای گسترده‌تر با آمریکا را آغاز کند. لودریان هشدار داد خطر بروز جنگی دیگر در خاورمیانه وجود دارد. وزیر خارجه فرانسه گفت: «هیچ‌کس جنگ نمی‌‌خواهد.» و در ادامه سخنانش یادآوری کرد که «هنوز امکان توسل به دیپلماسی برای حل و فصل بحران با ایران وجود دارد.» نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از «یک منبع مطلع ایرانی» ادعا کرد که خامنه‌ای این بار برخلاف رویه، احتیاط را کنار گذاشته و دستور داده که نیروهای ایرانی مستقیماً وارد عمل شوند و انتقام سلیمانی را بگیرند.

#پمپئو: روابط ریاض-واشنگتن برای مقابله با #ایران بسیار مهم است

خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی در رأس یک هیأت بلندپایه وارد واشنگتن شده است. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه ۷ ژانویه/ ۱۷ دی با انتشار پیامی در توییتر از دیدار و گفت‌وگو با وزیر دفاع عربستان سعودی خبر داد. پمپئو نوشت: «من و معاون وزیر دفاع عربستان سعودی درباره اقدامات دفاعی برای محافظت از آمریکایی‌ها در خارج از این کشور گفت‌وگو کردم.» وزیر خارجه آمریکا در ادامه یادآوری کرد: «روابط عربستان و آمریکا هنوز برای مقابله با رفتار ثبات‌زدای رژیم ایران و دستیابی به ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) بسیار مهم است.» همزمان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی از ۱۳ سناریو برای خونخواهی قاسم سلیمانی خبر داد. نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از «یک منبع مطلع ایرانی» ادعا کرد که خامنه‌ای این بار برخلاف رویه، احتیاط را کنار گذاشته و دستور داده که نیروهای ایرانی مستقیماً وارد عمل شوند و انتقام سلیمانی را بگیرند. به سبب این تهدیدات دیدار و گفت‌وگوی وزیر خارجه آمریکا با وزیر دفاع عربستان اهمیت پیدا می‌کند. خالد بن سلمان با انتشار پیامی در توییتر به طور سربسته‌ای اعلام کرد: «من افتخار دیدار با عالیجناب مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را داشتم. در حین این دیدار، تحولات منطقه مورد بررسی قرار گرفت.»

#مهدی_مطهرنیا، کارشناس مسائل نظامی: جنگ نیازمند ثروت است، در خونخواهی #قاسم_سلیمانی باید از تصمیم عجولانه دوری کرد

مهدی مطهرنیا، کارشناس مسائل نظامی سه‌شنبه ۱۷ دی در مصاحبه با اعتمادآن‌لاین با اشاره به میل و نیاز به خونخواهی از قتل قاسم سلیمانی گفت: «ایران حتماً پاسخی تند و تیز به این گستاخی آمریکایی‌ها خواهد داد. اما باید این را در نظر داشت که جنگ نیازمند ثروت است. آمریکا در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۸۰۰ میلیارد دلار، یعنی معادل بودجه ۲۱ سال ایران، به برنامه‌‌های نظامی اختصاص داده است. از این رو باید توجه داشت با توجه به اینکه سردار سلیمانی برجسته‌ترین چهره نظامی جمهوری اسلامی ایران بود، ‌ این ترور یک اقدام محدود و غیرموثر در مقاومت محسوب نمی‌شود. با این حال جریان مقاومت باید از تصمیم عجولانه دوری کند و اقدامی منطقی را در پیش بگیرد.» جریان مقاومت یا هلال شیعی به ائتلافی از شبه‌نظامیان شیعه و سنی مرتبط با تهران در گستره چهار پایتخت عربی، بیروت و بغداد و صنعا و دمشق اطلاق می‌گردد. صبح سه‌شنبه به دستور علی خامنه‌ای دولت موظف شد در دو ماه آخر سال از محل بودجه صندوق توسعه ملی ۲۰۰ میلیون یورو به سپاه قدس اختصاص دهد. خون‌بهای قاسم سلیمانی از جیب ملت ایران.

#حسین_سلامی، فرمانده کل #سپاه پاسداران، در جریان تشییع جنازه #قاسم_سلیمانی در #کرمان: حرف آخر را اول می‌زنم انتقام می‌گیریم

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، در جریان تشییع جنازه قاسم سلیمانی در کرمان در پاسخ به شعار «سلامی، سلامی، انتقام، انتقام»، گفت: حرف آخر را اول می‌زنم. انتقام می‌گیریم، سخت، محکم، قاطع، پشیمان‌کننده و تمام‌کننده.» روز گذشته بعد از تشییع جنازه قاسم سلیمانی در تهران که با تشییع جنازه خمینی قابل مقایسه بود، باقی‌مانده پیکر فرمانده سپاه قدس که جمعه ۱۳ دی در حمله آمریکا به کاروان او در بغداد به قتل رسید، ابتدا برای طواف در حضرت معصومه به قم و سپس به کرمان منتقل شد. فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه سخنانش بر سر مزار سلیمانی گفت: «اراده ما محکم است انتقام می‌گیریم اگر حرکت پیگیر انجام دهند آنجا را که دوست دارند به آتش می‌کشیم و آنها می‌دانند آنجا کجاست.» روز گذشته علی ربیعی، سخنگوی دولت تشییع جنازه فرمانده سپاه قدس را برای ترمیم شکاف درونی جامعه بعد از اعتراضات آبان ضروری دانست. قاسم سلیمانی سرانجام بعد از چهار روز تشییع‌های آئینی در ایران و عراق در خاک زادگاهش در کرمان آرام می‌گیرد و مأموریت او برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی در دوران حیات و حتی پس از مرگش به پایان می‌رسد.

#ظریف در مجمع #گفت‌وگوی_تهران با حضور #یوسف_بن_علوی، وزیر خارجه #عمان: تهران لنگر صلح و امنیت و محور توسعه براساس همکاری بین کشورهای منطقه است

محمد جواد ظریف، سه‌شنبه ۷ ژانویه/ ۱۷ دی در سخنانی که در مجمع گفت‌وگوی تهران در حضور یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان و حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان ایراد کرد با اشاره به ترور قاسم سلیمانی در عراق در تبلیغ طرح هرمز روحانی که به عنوان بدیل ائتلاف دریایی آمریکا مطرح شده گفت: «می‌خواهم این پیام را به منطقه ارسال کنم که تهران همچنان لنگر صلح و امنیت و محور توسعه براساس همکاری بین کشورهای منطقه است. ایران راه حل‌گراست و کلیه کشورهای منطقه باید محور راه حل در پرونده‌های متعدد منطقه‌ای باشند. البته در این مسیر همراهی همه همسایگان و گام های روشن از سوی همگان ضروری است.» رئیس دستگاه دیپلماسی ایران خاطرنشان کرد: «امنیت با سنگ‌اندازی در حریم همسایه حاصل نمی‌شود. باور ما امنیت برای همه است. یک بار دیگر عرض می کنم آمریکا با ترور سردار شهید سرافراز قاسم سلیمانی پایان حضور نامشروع خود در غرب آسیا را رقم زده است.»