ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه کارگر کارخانه #پترو_آرسام بویین زهرا پس از سقوط در دیگ روغن جان باختند

سه کارگر شرکت #پترو_آرسام پیشرو واقع در استان #قزوین شامگاه چهارشنبه ۱۷ دی در پی سقوط در دیگ روغن جان خود را از دست دادند. دو تن از #کارگران اهل قروه #کردستان و یک #کارگر_افغانستانی بودند. مسئولان شرکت پترو آسام و مسئولان منطقه هنوز درباره این حادثه دلخراش گزارش روشنی منتشر نکرده‌اند. تنها واکنش مربوط به قدرت‌اله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران قزوین است که به گفته‌ی او «یک کارگر شرکت پترو آرسام پیشرو واقع در چرم شهر بویین زهرا که در کنار دیگ روغن ایستاده بوده به داخل دیگ سقوط می‌کند». مهدیخانی افزوده است دو کارگر دیگر برای نجات همکارشان اقدام کردند و در نهایت هر سه کارگر جان خود را از دست دادند. شرکت پترو آرسام پیشرو بنا بر اطلاعات وبسایت آن، تولیدکننده انواع روغن‌های پایه و روغن‌های صنعتی است و محصولات خود را به کشورهای عراق، ترکیه، امارات، هند و میانمار صادر می‌کند. حوادث کار که تا سال گذشته روزانه به طور متوسط به مرگ دست کم پنج کارگر منجر می‌شد در سال جاری افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون تلفیق #بودجه۱۴۰۰: لایحه بودجه برای فروپاشی کشور تنظیم شده بود نه اداره آن

الیاس نادران، رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی پنج‌شنبه ۱۸ دی در یک نشست خبری با دفاع از عملکرد کمیسیون بودجه و حمله به دولت حسن روحانی گفت: «به مواضع رسمی دولت کاری نداریم اما اگر دولت در این سطح امنیتی مدیران خود را اداره نمی‌کرد، اکنون آنها نظرات کارشناسانه خود را درباره رفع رانت ناشی از دوگانگی نرخ ارز را به مسئولانشان اعلام کرده و پشتیبان اقدامات مجلس می‌شدند.» نماینده تهران در مجلس یازدهم مدعی شد که لایحه بودجه ۱۴۰۰ تقدیمی دولت قابل دفاع نبوده و تاکنون در هیچ جمع کارشناسانه‌ای از این لایحه دفاع نشده است. او گفت: «تعبیر ما در ابتدا نسبت به این لایحه این بود که برای فروپاشی کشور و نه اداره آن تنظیم شده است پس این هنر کمیسیون تلفیق بودجه و مجلس بود که این مریض بدحال اورژانسی را طوری درمان کند که امکان ادامه حیات یابد و این موضوع با استفاده از تجربه‌ سال‌ها کارهای پژوهشی و اجرایی نمایندگان در این کمیسیون میسر شد.» عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بحث نرخ ارز در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ هم گفت: «قرار بر این بود که بعد از گشایش‌ها دولت دلار هزار تومانی به مردم بدهد اما اگر اکنون دولت بتواند نرخ دلار را در سطح ۲۵ هزار تومانی هم حفظ کند، به خود افتخار می‌کند.» کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ نهم دی با ۲۳ رأی موافق و ۱۹ رأی مخالف در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی تصویب شد. کار بررسی جزئیات این لایحه همچنان ادامه دارد.

دادستان کل کشور: توقیف# نفتکش_کره‌ای با شکایت یکی از سازمان‌ها انجام شده است

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در حاشیه نشست شورای عالی استان‌ها درباره توقیف کشتی کره جنوبی به خبرنگاران گفت: «این توقیف براساس شکایت یکی از سازمان‌ها انجام شده است و اقدامات لازم درباره این موضوع در حال انجام است.» منتظری نه نامی از این سازمان برد و نه توضیحی درباره «اقدامات لازم» داد. صبح پنج‌شنبه ۷ ژانویه / ۲۸ دی یک هیأت دیپلماتیک به ریاست «کو کیونگ سوک»، مدیرکل آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه کره جنوبی، سئول را به مقصد تهران ترک کرد. این هیأت دیپلماتیک برای آزادی نفتکش کره‌ای و خدمه‌اش به ایران می‌روند. دوشنبه ۱۵ دی سپاه پاسداران یک فروند نفتکش متعلق به کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» را توقیف کرد. خدمه‌ این کشتی که در بازداشت سپاه پاسداران‌ به سر می‌برند از ملیت‌های کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند. کشتی هانکوک چیمی در بندر عباس پهلو گرفته و قرار است پرونده آن به مراجع قضایی تحویل داده شود. سپاه پاسداران دلیل توقیف این نفتکش را «نقض پیاپی قوانین زیست‌محیطی دریایی» عنوان کرده است، اما گفته می‌شود که موضوع به مسدود شدن دارایی‌های ایران در کره جنوبی به دلیل تحریم‌های آمریکا مربوط می‌شود.