ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#طالبان برای مذاکره با دولت #افغانستان شرط گذاشت: ایجاد دفتر سیاسی در #کابل

شیر محمد عباس ستانکزی، رئیس هیئت مذاکره‌کننده طالبان در نشست مسکو برای آغاز مذاکرات صلح با دولت افغانستان شرط تعیین کرد: در وهله نخست می‌بایست دولت افغانستان با ایجاد دفتر سیاسی این گروه در کابل موافقت کند. نشست مسکو با حضور نمایندگان طالبان، برحی چهره‌های سیاسی و احزاب افغانستان به مدت دو روز در مسکو برگزار شد. در بیانیه پایانی این نشست، علاوه بر تأکید بر خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان، بر ضرورت خروج طالبان از فهرست گروه‌های تروریستی، شناسایی حقوق زنان بر اساس شرع اسلام، حقوق سیاسی، مدنی و آزادی بیان شهروندان مطابق اصول اسلامی و حفظ، تقویت و اصلاح نهادهای بنیادی، دفاعی و دیگر نهادهای ملی افغانستان بعد از توافق صلح تاکید شده است. دولت افغانستان اعلام کرده که نشست مسکو در روند صلح بی‌تأثیر است.

#آمریکا مانع از تصویب بیانیه #شورای_امنیت در محکومیت #اسرائیل برای اخراج ناظران بین‌المللی از #الخلیل شد

به گزارش خبرگزاری رویترز واشنگتن مانع از تصویب پیش‌نویس بیانیه شورای امنیت شد. در این بیانیه شورای امنیت نسبت به تصمیم اسرائیل درباره اخراج ناظران خارجی از شهر الخلیل واقع در کرانه باختری رود اردن ابراز تأسف کرده بود. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده بود که دولت او مأموریت نیروهای ناظر بین‌المللی در شهر الخلیل را تمدید نخواهد کرد. نتانیاهو ناظران بین‌المللی را به فعالیت‌های نامشخص علیه اسرائیل متهم کرده بود. دیپلمات‌های آمریکایی گفته‌اند واشنگتن اعتقاد دارد که صدور بیانیه‌ شورای امنیت درباره اخراج ناظران بین‌المللی «اقدام مناسبی» نیست. نروژ که ریاست هیئت ناظران بین‌المللی در ۲۲ سال گذشته را برعهده دارد، اعلام کرد که تصمیم یکجانبه اسرائیل ممکن است به معنای توقف اجرای بخش مهمی از معاهده اسلو باشد. تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد که مخالفت اسرائیل با تمدید مأموریت ناظران بین‌المللی در شهر الخلیل بدین معناست که این کشور به اجرای معاهده اسلو پایبند نیست و این امری غیرقابل پذیرش است.

#سردار_نقدی : #مشکلات_اقتصادی ‌ربطی به #انقلاب ندارد

سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران گفت: «مشکلات اقتصادی و گرانی و امثال این مسائل ربطی به انقلاب ندارد بلکه ریشه آن را باید در سوء مدیریت‌ها و عدم انتخاب درست مسئولان جست‌وجو کرد.» او که درباره انقلاب ایران سخن می‌گفت از «جنگ روانی دشمن علیه انقلاب» حرف زد و گفت این جنگ «وارد فاز بسیار جدیدی شده» و «دشمن یک‌ تیم رسانه‌ای بسیار پرزرق و برق را با یک ساختار عریض و تحویل تشکیل داده است» تا علیه انقلاب شبهه ایجاد کند. او همچنین پیش‌بینی کرد که «فروپاشی نظام اقتصادی آمریکا» بسیار زودتر از آن‌‌چه فکر می‌شد، اتفاق خواهد افتاد.

سفیر #تاجیکستان در #تهران بازنشسته شد

به دستور امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان سفیر دوشنبه در تهران بازنشسته شد. نعمت‌الله امام زاده که از یازدهم اوت ۲۰۱۴ سفیر تاجیکستان در ایران بود به زودی تهران را به مقصد دوشنبه ترک می‌کند. حکومت دوشنبه هنوز هیچ جایگزینی برای سفیر تاجیکستان در تهران معرفی نکرده است. امروز پنجشنبه ۱۸ بهمن/ ۷ فوریه همچنین به دستور امامعلی رحمان قرارهای حکومت چندین مقام بلندپایه تاجیکستان، از جمله خدایبردی خالق نظر و سیف‌الله صفر رئیس و معاون اوّل رئیس مرکز تحقیقات استراتژی و نیز عبادالله مشرب معاون اوّل وزیر فرهنگ تاجیکستان بازنشسته شدند.

ذخایر ارزی و طلای بانک مرکزی #تاجیکستان فقط برای پنج ماه کافی است

جمشید نورمحمد زاده، رئیس بانک مرکزی تاجیکستان در جمع خبرنگاران در شهر دوشنبه اعلام کرد که ذخایر طلا و ذخایر ارزی این کشور فقط کفاف هزینه پنج ماه واردات کالا را می‌دهد. روسیه و قزاقستان از مهم‌ترین شریکان تجاری تاجیکستان به شمار می‌آیند. خودرو یکی از مهم‌ترین اقلام وارداتی تاجیکستان است.

یک شهروند تاجیکستانی به دلیل تبلیغ برای #داعش به شش سال حبس محکوم شد

دادگاهی در خاتون تاجیکستان یک شهروند تاجیکستانی به نام رستم منگاتوف را به اتهام تبلیغ برای گروه دولت اسلامی (داعش) به تحمل شش سال حبس محکوم کرد. دادستانی تاجیکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که منگاتوف تحصیلاتش را در شهر بختار (قرقون تپه) به پایان رسانده، در افغانستان آموزش نظامی دیده و در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در سفر به ترکیه به گروه دولت اسلامی (داعش) پیوسته است. دادستان تاجیکستان می‌گوید این فرد بعد از بازگشت از ترکیه ساکنان محله پنج را دعوت می‌کرد که به سوریه بروند و برای شرکت در درگیری‌ها با ارتش سوریه به داعش ملحق شوند. دولت تاجیکستان اعلام کرده که در مجموع ۱۹۰۰ نفر از شهروندان این کشور به داعش ملحق شده‌اند و در جنگ‌های سوریه و عراق شرکت کرده‌اند.

#لئوناردو_دی‌کاپریو از #فعالان_محیطزیست_بازداشت‌شده در #ایران حمایت کرد

لئوناردو دی‌کاپریو، بازیگر آمریکایی، روز چهارشنبه ۶ فوریه/۱۶ بهمن به بازداشت فعالان محیط زیست در ایران واکنش نشان داد. او در یک رشته توییت نوشت: «فعالان محیط زیست و طرفداران حفظ منابع طبیعی همچنان در سرتاسر جهان به طور ناعادلانه‌ای مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. ما باید حامی کسانی باشیم که جانشان را برای حفاظت از آینده سیاره ما و ساکنانش به خطر می‌اندازند.» او از طرفدارانش خواسته نگرانی خود را درباره تداوم بازداشت این ۸ فعال محیط زیستی در ایران، با امضای یک پتیشن بیان کنند. قرار است سومین جلسه محاکمه مراد طاهباز، سام رجبی، امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان و عبدالرضا کوهپایه، فعالان محیط زیست در ایران که از یک سال پیش در بازداشت به سر می‌برند، ۲۳ بهمن ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شود. برخی از این فعالان به جاسوسی متهم شده‌اند. کاووس سیدامامی، فعال محیط زیست که سال گذشته در همین زمینه بازداشت شده بود در زندان درگذشت و مقامات قضایی علت مرگ او را خودکشی اعلام کردند..

وزارت خارجه #فرانسه دیدار نخست‌وزیر راستگرای #ایتالیا با #جلیقه‌زردها در #پاریس را غیر قابل پذیرش خواند

لوئیجی دی مایو، نخست وزیر ایتالیا برای دیدار و گفت‌وگو با جلیقه‌زردها به پاریس سفر کرد و خشم دولت مکرون را برانگیخت. وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای این اقدام را «تحریک آمیز» و «غیرقابل پذیرش» خواند و از دی‌مایو خواست تضمین دهد که در آینده با دخالت‌های مکررش در امور داخلی فرانسه در پی تخریب روابط بین دو کشور برنمی‌آید. لوئیجی دی مایو، رئیس جنبش پنج ستاره ایتالیا و از سیاستمداران دست راستی در این کشور است. او با انتشار پیامی در توییتر از دیدارش با اعضای جلیقه‌زردها در پاریس خبر داده و از آن‌ها دعوت کرده بود که باری دیگر در رم با هم دیدار و گفت‌وگو کنند. روابط پاریس و رم پس از به قدرت رسیدن ائتلاف جنبش پنج ستاره و حزب راست‌گرای افراطی لیگ در ایتالیا در سال گذشته پرتنش شده است. اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها ابتدا در اعتراض به افزایش مالیات سوخت در شهر‌های کوچک و مناطق روستایی فرانسه آغاز شد، اما با گسترش به شهر‌های بزرگ و پاریس به جنبش علیه سیاست‌های امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه بدل گشت. سه‌شنبه گذشته برای نخستین بار اتحادیه کاری (CGT) فرانسه با جلیقه‌زردها از ساختمان شهرداری پاریس تا «میدان کنکورد» راهپیمایی مشترکی برگزار کردند.

#لوئیز_ایناسیو_لولا_داسیلوا رئیس جمهوری پیشین چپگرای #برزیل به ۱۲ سال و ۱۱ ماه دیگر حبس محکوم شد

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری پیشین چپ‌گرای برزیل که در حال گذراندن ۱۲ سال محکومیت خود در یک پرونده فساد است، بر اساس حکم دادگاه در یک پرونده دوم به ۱۲ سال و ۱۱ ماه دیگر حبس محکوم شد. داسیلوا را متهم کرده‌‌اند در ازای تضمین برنده شدن قرارداد دولتی برای شرکت نفتی پتروبراس، پیشنهاد بازسازی خانه ییلاقی‌اش را پذیرفته است. داسیلوا همه اتهام‌هایی را که علیه او مطرح شده رد کرده و آن‌ها را با انگیزه سیاسی برای پیشگیری از نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ دانسته است. داسیلوا نتوانست در انتخابات شرکت کند و چنین بود که ژائیر بولسونارو نامزد راستگرای افراطی برنده این انتخابات شد.

#ترامپ: شاید هفته آینده به صورت رسمی بشنویم که خلافت #داعش کاملاً از بین رفته است

رئیس جمهوی آمریکا در اجلاس وزیران خارجه ائتلاف ضد داعش در واشنگتن گفت به زودی باقی‌مانده زمین‌هایی که تحت تصرف داعش است، پس گرفته می‌شود: «ما پیروزی پشت پیروزی داشتیم. ده‌ها هزار پیکارجوی داعش به کلی از بین رفته‌اند. خلافت اسلامی از هم پاشیده شده و به زودی صد در صد زمین‌ها از داعش پس گرفته خواهد شد.» دونالد ترامپ به سفر اعلام نشده خود در ایام کریسمس به عراق برای دیدار با ژنرال‌های آمریکایی اشاره کرد و گفت از آنها پرسیده عملیات آزادسازی باقی زمین‌ها چقدر طول خواهد کشید و فرماندهان نظامی آمریکا مستقر در عراق نیز پاسخ داده‌اند یک هفته. ترامپ در ادامه سخنانش در جمع وزیران خارجه ائتلاف ضد داعش گفت: «شاید هفته آینده به صورت رسمی بشنویم که خلافت داعش کاملاً از بین رفته است، منتظرم که این را بشنویم و نمی‌خواهم زودتر اعلام کنم.»

#روحانی: اگر #آمریکا «توبه» کند می‌پذیریم

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی در دیدار با سفیران و دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران گفت اگر آمریکا از مسیر غلط خود برگردد و «توبه» کند ایران «توبه»‌اش را می‌پذیرد: «حتی اگر آمریکا هم توبه کند و از مسیر گذشته خود برگردد و محاسبه دقیق انجام دهد و در برابر مداخلات گذشته‌اش در ایران عذرخواهی کند و حاضر باشد، عظمت و کرامت ملت ایران و انقلاب بزرگ اسلامی ایران را بپذیرد و با احترام با مردم ایران سخن بگوید باز هم آماده‌ایم حتی با آمریکایی که سالیان دراز بر ما ظلم روا داشته است، بازگشت و توبه او را بپذیریم.ما ملتی هستیم که روابط دوستانه و انسانی را با همه ملت‌های بزرگ تاریخ و بویژه با همسایگان خود خواستار هستیم.» روحانی بار دیگر با اشاره به خروج آمریکا از توافق بین‌المللی برجام، این کشور را «عهدشکن» خواند و گفت: «در این سال‌ها ثابت کردیم در امضای تعهد بسیار دقیق هستیم، اما پای امضای خود می‌مانیم.»