ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقام وزارت ورزش: بیش از ۵۶ درصد از مردم ایران دچار کم‌تحرکی هستند

افشین ملایی، مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان جمعه ۱۸ بهمن در مصاحبه با رسانه‌های داخلی گفت: «در حال حاضر بیش از ۵۶ درصد از مردم ایران، دچار کم‌تحرکی هستند.» به کفته ملایی تداوم این کم‌تحرکی‌ها باعث شده است که وضعیت روستاها و جوامع شهری به هم نزدیک شود: «سابق بر این، افراد در مناطق روستایی چابک‌تر بودند و فعالیت بدنی بیشتری داشتند ولی به دلیل تغییر در سبک زندگی، این تحرک در مناطق روستایی نیز کمتر شده است.»

سیامک مومنی، یکی از یازداشت‌شدگان اعتراضات آبان که اقدام به خودکشی کرده بود از بیمارستان به زندان فشافویه منتقل شد

به گزارش خبرگزاری هرانا سیامک مقیمی مومنی، یکی از بازداشت‌شدگان در جریان اعتراضات آبان ۹۸ از بیمارستان به زندان تهران بزرگ (فشافویه) بازگردانده شد. این زندانی سیاسی شنبه ۵ بهمن در پی اقدام به خودکشی به بیمارستان منتقل شده بود. دادگاه انقلاب تهران او را که حدود ۱۸ سال سن دارد و در شهرستان پرند بازداشت شده بود به ۱۰ سال حبس محکوم کرده است. مومنی گفته بود که با پیک موتوری نان‌آور خانواده‌اش بوده و با گران شدن بنزین این امکان نیز از او سلب شده است.

فرمانده نیروی انتظامی ایران: با #بدحجابی_در_خودرو برخورد قانونی خواهد شد

#حسین_اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران گفته است طرح ناظر یک در کشور اجرا خواهد شد. به گفته او، به واسطه اجرای این طرح با افرادی که در خودرو #کشف_حجاب می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود. او بر همکاری مردم برای برخورد با خودروهای متخلف تاکید کرده است و گفته: «معتقد هستیم این عمل ناشایست یک هنجارشکنی محسوب می‌شود. خرداد ماه گذشته طرح «ناظر» که به گفته پلیس در برخورد با بی حجابی در وسایل نقلیه با هماهنگی مراجع قضایی و در پی مطالبات مردمی آحاد جامعه خصوصا «خانواده‌های شهدا» کلید زده شده بود، خبر ساز شد. آن زمان اعلام شد چنانچه رانندگان یا سرنشینان یک خودرو «کشف حجاب» کرده باشند، در ابتدا برای آن‌ها پیامک ارسال می‌شود تا به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کنند. تا چند هفته پس از اجرای این طرح، اعتراضات شهروندانی که با ارسال پیامک و توقیف خودرو به دلیل بدحجابی مسافر یا راننده مواجه شده بودند، ادامه داشت.

گلرخ_ابراهیمی_ایرایی، زندانی سیاسی همچنان از #حق_ملاقات محروم است

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) ، گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین از زمان بازداشت از ملاقات و تماس تلفنی با همسر خود آرش صادقی، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج محروم بوده است. گلرخ ایرایی در تاریخ ۱۸ آبان ماه امسال جهت اجرای حکم حبس خود بازداشت و با دستور دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی و به درخواست رئیس زندان اوین و برخلاف دستور واحد اجرای احکام دادسرای اوین مبنی بر انتقال او به بند زنان زندان اوین، به زندان قرچک ورامین منتقل شد. گفته می‌شود در دستورالعمل داخلی زندان قرچک ورامین امکان ملاقات زندان به زندان اعضای زندانی خانواده‌ها فراهم نشده است؛ به همین دلیل این زوج زندانی سیاسی از زمان بازداشت ایرایی کماکان از داشتن حق ملاقات و تماس تلفنی با یکدیگر محروم بوده‌اند. گلرخ ابراهیمی ایرایی در این مدت از ملاقات با دیگر اعضای خانواده خود نیز محروم بوده است. گلرخ ابراهیمی ایرایی در تاریخ ۱۸ آبان ماه امسال توسط ۱۰ مامور امنیتی در منزل خود در تهران بدون ارائه حکم قضائی بازداشت شده بود. او پیش‌تر به همراه آتنا دائمی، کنشگر مدنی زندانی در اوین در ارتباط با پرونده‌ای که در دوران حبس علیه آنان گشوده شده بود به سه سال و هفت ماه حبس تعزیری دیگر و دو سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب محکوم و حکم صادره در مرحله تجدید نظر نیز بدون تشکیل جلسه دادگاه تائید شده بود. آرش صادقی کنشگر مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج پیشتر توسط دادگاه انقلاب به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شده که پس از جمع شدن با حبس تعلیقی ۴ ساله پیشین او به ۱۹ سال حبس افزایش یافت. در صورت اعمال ماده ۱۳۴ (تجمیع احکام) این مدت به ۱۱ سال و ۶ ماه کاهش پیدا خواهد کرد. وضعیت سلامت آرش صادقی مناسب نیست.

مدیر روابط عمومی #وزارت_بهداشت: نتایج آزمایش‌ دو مورد مشکوک به #ویروس_کرونا در #زنجان منفی است

کیانوش جهان‌پور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، جمعه ۱۸ بهمن ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت که در موارد مشکوک به ویروس کرونا، که در یکی از بیمارستان‌های زنجان تحت مراقبت قرار دارند، نتیجه آزمایش‌ها منفی شد. به گفته جهان‌پور «تا این لحظه همه نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه از نظر ابتلاء به کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹ در ایران منفی بوده است و تاکنون هیچ مورد ابتلا به این بیماری در کشور نداریم.» به گفته مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت «دو مورد مشکوک در زنجان شامل یک خانم چینی و یک ایرانی بود که علایم سرماخوردگی داشتند که پس از آزمایش‌های صورت گرفته خوشبختانه جواب آزمایش آن‌ها منفی بود.» سعید نمکی، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی سه‌شنبه ۱۵ بهمن اعلام کرد که «هیچ مورد مثبتی از ویروس کرونای جدید در کشور گزارش نشده است و همه ۳۶ مبادی ورود تحت کنترل هستند و چند مورد مشکوک نیز منفی بوده‌اند». تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین به ۶۳۰ نفر رسیده است.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی: با عدم پیوستن به «FATF#» یک #خودتحریمی ایجاد می‌کنیم

شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) با بیان این‌که برخی از رفتارها به برخی از نارضایتی‌ها دامن می‌زند، گفت: امروز در کشور کم تحریم نداریم اما یک خودتحریمی هم خودمان با عدم پیوستن به «FATF» ایجاد می‌کنیم. به گفته این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی «مجمع تشخیص مصلحت یکسال وقت داشت که درباره FATF تصمیم بگیرد اما این کار را انجام نداد. امروز هم عنوان می‌کنند وقت تمام شده است و نظر شورای نگهبان با توجه به قانون باید اجرایی شود، که اگر نظر شورای نگهبان ملاک باشد ما اواخر بهمن در لیست سیاه قرار خواهیم گرفت و هنگامی که این اتفاق بیفتد، بانک‌های ما فلج خواهد شد و ایرانیانی که در اقصی نقاط دنیا کار می‌کنند با مشکل رو‌به‌رو می‌شوند. همه زیر ذره‌بین خواهند رفت که برای هر حرکتی باید توضیح بدهند، در واقع زمان از دست می‌دهیم و هزینه تراشی می‌کنیم و مشکلات به وجود خواهد آمد.» دوشنبه ۷ بهمن ۹۸ محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت زمان بررسی لایحه پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی FATF در مجمع پایان یافته و مجمع معتقد است که اکنون نظر شورای نگهبان حکم است. حسن روحانی هم گفته که «بین زمین و آسمان» ماندن لوایح پولشویی «امکان‌پذیر نیست». با اعلام پایان مهلت قانونی برای بررسی مصوبه مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام و انداختن مسئولیت آن به گردن شورای نگهبان، دولت موظف است برای تصویب لوایح مبارزه با پولشویی دوباره به مجلس لایحه بدهد و فرآیند قانونی تصویب آن مجدداً طی شود. ظاهراً مخالفان تصویب این لوایح در مجمع منتظر برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال جاری و تشکیل مجلس یازدهم هستند.

استاندار #گلستان: اگر کاری نکنیم تا چهار سال آینده چهل هزار هکتار از #خلیج_گرگان خشک می‌شود

هادی حق‌شناس، استاندار گلستان، شامگاه پنج‌شنبه، ۱۷ بهمن به خبرگزاری تسنیم گفت که خلیج گرگان نیازمند آب است و اگر کاری نکنیم تا چهار سال آینده چهل هزار هکتار از خلیج گرگان خشک می‌شود. به گفته استاندار گلستان اگر آب به خلیج گرگان فرستاده نشود چهار سال دیگر باید صدها برابر برای ایجاد کانال هزینه کرد. آبان ماه سال جاری، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته بود که احیای خلیج گرگان مطالبه ملی لازم دارد و باید سه قوه پای کار بیایند. هاشمیان گفته که تشکل‌های مردم نهاد و رسانه‌ها باید با حساس کردن افکار عمومی، احیای خلیج گرگان را به مطالبه ملی تبدیل کنند. به گفته این مقام دولتی اگر مطالبه ملی برای نجات خلیج گرگان شکل نگیرد در آینده بحران ناشی از خشک شدن این خلیج، علاوه بر مشکلات زیست محیطی، چالش‌های اجتماعی استان گلستان و دیگر استان‌های کشور را درگیر خواهد کرد. اسفند ۱۳۹۷ مسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که ۸۰ ‌درصد از ۲۴ تالاب ایران نابود و خشک شده‌اند. کارشناسان محیط زیست متعددی بخشی از بحران آب کنونی را حاصل سیاست‌های مدیریت آب ناپایدار، همچون سدسازی‌های گسترده می‌دانند.

۱۳۰ سیاستمدار، روزنامه‌نگار و هنرمند آلمانی خواهان آزادی آسانژ از زندان بریتانیا شدند

جولیان آسانژ از یک سال پیش تاکنون در بریتانیا زندانی است. ایالات متحده آمریکا خواهان استرداد بنیانگذار ویکی‌لیکس به آن کشور است. ۱۳۰ سیاستمدار، روزنامه‌نگار و هنرمند آلمانی با انتشار بیانیه‌ای خواهان آزادی آسانژ از زندان بریتانیا شدند. نیلز ملتزر، بازرس ویژه حقوق بشر سازمان ملل مقامات بریتانیا، سوئد، ایالات متحده و اکوادور را متهم کرده بود که قصد دارند با آزار آسانژ، روزنامه‌نگاران را مرعوب کنند. ملترز هشدار داده بود که ممکن است آسانژ در زندان بمیرد. ۱۳۰ سیاستمدار، روزنامه‌نگار و هنرمند آلمانی در درخواست خود از بریتانیا برای آزادی بنیانگذار ویکی‌لیکس به گزارش ملتزر استناد کرده‌اند. فروردین سال جاری سفارت اکوادور درخواست پناهندگی آسانژ را رد کرد و او بعد از خروج سفارت اکوادور در لندن بازداشت شد. آسانژ به حکم دادستان سوئد و به دلیل اتهام تجاوز جنسی در سراسر اروپا تحت پیگرد قانونی قرار دارد. آسانژ اتهامات وارد شده به خود را بارها رد کرده و آن را صرفاً یک واکنش سیاسی به افشاگری‌های سایت ویکی‌لیکس می‌داند، چرا که طبق مصوبه سازمان ملل متحد به سبب افشاگری‌ نمی‌تواند تحت تعقیب قرار گیرد. نگرانی آسانژ بیش از هر چیز مسئله استردادش به آمریکا است.

حاجی‌زاده قدرت نظامی جمهوری اسلامی را توصیف کرد اما نگفت چرا هواپیمای مسافربری را زدند

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پنجشنبه ۱۷ بهمن در مراسمی قطعاتی از پهپاد سرنگون شده گلوبال هاوک ارتش آمریکا را در مقابل دوربین رسانه‌ها به نمایش گذاشت. حاجی‌زاده درباره اقتدار سپاه پاسداران گفت: «ما امروز با تمامی کدها و فرکانس‌های گلوبال‌هاوک آشنایی پیدا کرده‌ایم. یعنی نه اینکه در فاصله صد کیلومتری بتوانیم آن را رهگیری کنیم بلکه از همین تهران قادر هستیم تا فاصله چند هزار کیلومتری این پهپاد را بی‌اثر کنیم.» چهارشنبه ۱۸ دی / ۸ ژانویه، چند ساعت پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق در خونخواهی قاسم سلیمانی، در اثر اصابت موشک سامانه پدافند هوایی سپاه که تحت امر سردار حاجی‌زاده عمل می‌کرد هواپیمای مسافربری خطوط هواپیمایی اوکراین در نزدیکی تهران منهدم شد. ۱۷۶ مسافر و خدمه پرواز از جمله ۵۷ نفر از اتباع کانادا در این فاجعه جان خود را از دست دادند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم نمایش اقتدار سپاه در تهران درباره این فاجعه سکوت کرد.