ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از سال ۲۰۱۵ #اسرائیل ۶۰۰۰ #کودک_فلسطینی را دستگیر و زندانی کرده است

به گزارش خبرگزاری الجزیره، یک نهاد غیر دولتی ناظر بر زندانیان فلسطینی می‌گوید اسرائیل از سال ۲۰۱۵ تاکنون دست کم ۶۰۰۰ کودک فلسطینی را بازداشت کرده‌ است. در بیانیه‌ «انجمن زندانیان فلسطینی» که جمعه ۱۴ فروردین به مناسبت «روز کودکان فلسطینی» منتشر شد، آمده است ۹۸ درصد این کودکان زمانی که در بازداشت نیروهای اسرائیلی بوده‌اند، تحت آزار روانی و/یا جسمی قرار گرفته‌اند. ده‌ها تن از این کودکان نیز پس از اینکه مورد شلیک و اصابت گلوله قرار گرفته‌اند توسط ارتش اسرائیل دستگیر شده‌اند. براساس این گزارش کودکان ساکن اراضی اشغالی شرق بیت‌المقدس بیش از بقیه در معرض خطر دستگیری قرار دارند و احتمال دستگیرشدنشان به ماهی یک‌بار می‌رسد. مقامات اسرائیلی حق همراهی توسط والدین یا یک قیم را برای این کودکان نادیده می‌گیرند و از آن‌ها در تنهایی بازجویی می‌کنند. همچنین اسرائیل آن‌ها را مجبور می‌کند تا تعهدنامه‌هایی که به زبان عبری نوشته شده‌ را امضا ‌کنند. به گزارش این انجمن کودکان فلسطینی پس از آزادی نیز غالبا دچار کابوس‌های شبانه و بی‌خوابی شده و با بی‌تمایلی به تحصیل، در مواجهه با اطرافیانشان از خود رفتار تهاجمی نشان می‌دهند. در این بیانیه از سازمان‌های بین‌المللی، خصوصا کمیته حقوق کودکان سازمان ملل خواسته شده تا برای رفع خشونت علیه کودکان فلسطینی اقدام موثر انجام دهند. طبق آمارهای رسمی «کمیته اداری امور زندانیان فلسطین» که در رام‌الله مستقر است، در حال حاضر ۵۷۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل هستند که ۲۵۰ کودک را شامل می‌شود.

عماد افروغ: «مسئولان دروغ می‌گویند، مردم متوجه دروغ‌ها هستند»

به گزارش «رویداد ۲۴»عماد افروغ مدرس دانشگاه و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی شکاف درآمدی در ایران را باعث «اعتمادسوزی» در جامعه دانسته و گفته است که «دولت‌ها رافع نیاز مردم نیستند و مردم اعتماد خود را از دست می‌دهند». او اعتمادسازی را مشروط به اعتبار، «قول صادق صاحب منصبان سیاسی» و «عمل مطابق با نیاز‌های واقعی مردم» آن‌ها عنوان کرده و گفته «اعتماد جایی تعریف می‌شود که به اصطلاح آن‌هایی که حکمران هستند از اعتبار کافی برخوردار باشند و اعتبار نیز بدین معناست که دروغ نگویند و اعمال و رفتارشان مطابق با نیاز‌های واقعی مردم باشد». افروغ اما بلافاصله گفته که «متاسفانه ما با دروغ نیز روبه رو بوده‌ایم. بدین ترتیب که دروغ گفته شده توجیه شرعی هم می‌شود که مصیبت را مضاعف می‌کند». افروغ همچین گفته که دولتمردان در ایران «دروغ می‌گویند و مردم هم متوجه این دروغ‌ها هستند».

خیابان محل سکونت #جمشید_مشایخی به نام او نام‌گذاری می‌شود

با رای شورای شهر تهران، نام خیابان محل سکونت جمشید مشایخی، بازیگر سینما و تلویزیون ایران که در آخرین روز تعطیلات نوروزی درگذشت، به «خیابان جمشید مشایخی» تغییر می‌یابد. نام پیشین این خیابان، «خیابان ج» بود که در منطقه ولنجک تهران قرار دارد. بر اساس گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این تغییر نام یکشنبه ۱۸ فروردین در جلسه شورای شهر و به پیشنهاد احمد مسجد جامعی، از اعضای شورای شهر تهران و وزیر سابق ارشاد به رای گذاشته شده و با موافقت همه اعضا تصویب شده است. به گفته او این پیشنهاد بر اساس ابراز تمایل جمعی از اهالی سینما و خانواده مرحوم جمشید مشایخی صورت گرفته که درخواست کرده‌اند خیابان محل سکونت او به نامش نام‌گذاری شود. در این جلسه محمود میرلوحی، دیگر عضو شورای شهر تهران از روند معمول برای قدرانی از هنرمندان انتقاد کرد و گفت: «به نظرم باید قبل از آن که هنرمندان و افراد معروف دار فانی را وداع بگویند، معبری را به نام آنها کنیم نه این که منتظر بمانیم که آنها فوت کنند و بعد از آن خیابانی را به نامشان نامگذاری کنیم».

واکنش سخنگوی «#کمیسیون_فرهنگی_مجلس» به احتمال #تحریم_سپاه_پاسداران: ترامپ و آمریکا سگ کی باشند؟

احد آزادی‌خواه، سخنگوی «کمیسیون فرهنگی مجلس» یکشنبه در نطق میان‌دستور خود به خبر احتمال تحریم سپاه پاسداران واکنش نشان داد و با استفاده از ادبیاتی غیرسیاسی گفت: « آمریکا و ترامپ سگ کی باشند که بخواهند برای ایران مشکل درست کنند؟ ترامپ غلط می‌کند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کند». او مشکلات ایران را «داخلی و بی‌ارتباط با تحریم‌های آمریکا» دانست. آزادی‌خواه عملکرد سپاه پاسداران را «خدمت‌رسانی» خواند و گفت: «سپاه مشغول خدمت‌رسانی در گلستان است. یک روز در زلزله کرمانشاه و امروز در سیل لرستان و خوزستان و فردا هم در سنگرهای دیگر مشغول خدمت‌رسانی است». شنبه ۱۷ فروردین سه مقام آمریکایی اعلام کردند آمریکا می‌خواهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به فهرست سازمان‌های تروریستی خود اضافه کند. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته بود اگر آمریکاسپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد، ایران نیز به تلافی نظامیان این کشور را در کنار داعش تروریست محسوب خواهد کرد. سپاه پاسداران پس از بحران سیل در ایران وارد عمل شده و سعی دارد کنترل وضعیت را در مناطق مختلف به‌دست بگیرد. در همین راستا خبرگزاری فارس گزارش داد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران که احتمالا از اهداف اصلی تحریم‌های آمریکا به‌شمار می‌رود، یکشنبه برای بازدید از مناطق سیل‌زده وارد خوزستان شده است.

#سیل خوزستان: ۶۰ روستای حاشیه کارون در محاصره قرار دارند

براساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و طبق اعلام معصومه خنفری، فرماندار شهرستان کارون، ۶۰ روستا که در حاشیه رودخانه کارون در غرب این شهرستان قرار دارند درگیر سیلاب شده‌اند و راه های دسترسی به این روستاها از بین رفته است. به گفته خنفری علیرغم تلاش برای تخلیه این روستاها، بسیاری از ساکنان حاضر به ترک محل زندگی خود نیستند. شهرستان کارون حدودا ۲۰۰هزارنفر جمعیت دارد و روستاهای غرب این شهرستان به‌دلیل محاصره بودن بین کانال سیلاب‌بر «بحره» و کانال «ریزگردها» که از کارون منشعب می‌شوند، در معرض طغیان رودخانه و سیل هستند. شکسته شدن سیل بند «مکسر» و «ام الگصاص» نیز در این منطقه باعث جاری شدن سیل در بسیاری از مناطق این شهرستان از جمله روستای «ابو مشیلش» شده است. به گفته فرماندار ۴۲ مدرسه در نقاط مختلف شهرستان کارون برای اسکان اضطراری اهالی در نظر گرفته شده است و امدادگران تلاش می‌کنند ساکنان روستاهای پرخطر را به مکان های ایمن منتقل کنند.

#سیل_خوزستان: جاده #شوش_اهواز مسدود است_ ۳۰ هزار نفر در اردوگاه‌ها اسکان داده شدند

سیل همچنان جان ساکنان شهرهای مختلف در خوزستان را تهدید می‌کند. در تازه‌ترین خبر مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته که دستور تخلیه چهار شهر حمیدیه، سوسنگرد، بستان و رفیع صادر شده است. به گفته او پیشتر نیز ۹۰ روستا به صورت کامل تخلیه شده است. علی خدادی گفته که ۳۰ هزار تن از جمعیت خوزستان در اردوگاه‌های ایجاد شده برای سیل زدگان استقرار یافته‌اند و اردوگاه‌های دیگری هم برای استقرار ۱۰۰ هزار تن دیگر آماده شده است. در خبر دیگری در همین رابطه رضا دولتشاهی، رئیس پلیس راه استان خوزستان از ممنوعیت تردد خودروهای سواری در جاده اهواز_شوش خبر داده است. او همچنین گفته که محور اهواز_آبادان هم دچار آبگرفتگی است اما وضعیت به‌گونه‌ای نیست که نیاز به اعمال ممنوعیت تردد وسایل نقلیه باشد.

متهمان #دکل_نفتی گم شده در مجموع به شش سال و شش ماه زندان محکوم شدند

پس از مدتها کش و قوس سرانجام شعبه ۱۰۶۳ مجتمع امور اقتصادی ایران چهار متهم پرونده دکل نفتی را در مجموع به شش سال و شش ماه حبس محکوم کرد. برای یکی از متهمان این پرونده نیز به دلیل اینکه تابعیت ایرانی ندارد، قرار منع تعقیب صادر شد. به گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، دستگاه قضایی متهم ردیف اول این پرونده، علی طاهری مطلق مدیرعامل سابق شرکت تاسیسات دریایی را به اتهام خیانت در امانت نسبت به ۸۷ میلیون دلار وجوه متعلق به شرکت تاسیسات به سه سال حبس محکوم کرده است. سید رضا مصطفوی طباطبایی متهم ردیف سوم هم به اتهام خیانت در امانت نسبت به ۸۷ میلیون دلار وجوه متعلق به شرکت تأسیسات دریایی به سه سال حبس محکوم شده است. او هم‌اکنون در خارج از ایران زندگی می‌کند و دادگاه اجرای این حکم را به استرداد متهم به ایران مشروط کرده است. مراد شیرانی دیگر متهم این پرونده هم به شش ماه حبس محکوم شده است. برای عمر کامل السوده دیگر متهم این پرونده هم قرار منع تعقیب صادر شده است.

لغو ممنوعیت #صادرات باعث افزایش دو برابری قیمت #گوجه_فرنگی شد

قیمت #گوجه_فرنگی در بازار ایران طی دو روز گذشته صد درصد افزایش یافته است. حسین صابری هرندی، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با تائید این موضوع به خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) گفته که لغو ممنوعیت صادرات این محصول دلیل گرانی یک‌باره آن است. به گفته او از ۱۵ فروردین ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی برداشته شده و همین موضوع موجب گرانی شده است. قیمت گوجه فرنگی در بازار ایران طی روزهای گذشته تا ۵ هزار تومان برای هر یک کیلوگرم افزایش یافته است. صابری هرندی گفته قیمت گوجه فرنگی تا قبل از آزادسازی صادرات به کیلویی ۲۰۰۰ تومان رسیده بود که شرکت‌های تولید رب، هر کیلو از این محصول را به قیمت ۱۵۰۰ تومان خریداری می‌کردند، اما از ۱۵ فروردین قیمت این محصول به یکباره با رشد قابل توجهی مواجه شده است.