نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علیرضا_علی‌نژاد پس از تحمل سلول انفرادی برای ۲۲۵ روز، به بند عمومی منتقل شد#

سایت «حقوق بشر در ایران» گزارش کرد #علیرضا_علی‌نژاد، نویسنده و ویراستار و برادر #مسیح_علی‌نژاد، روزنامه‌نگار ایرانی ساکن آمریکا، روز پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ پس از تحمل ۲۲۵ روز #سلول_انفرادی، به بند عمومی #زندان_اوین منتقل شد. این شهروند که به دلیل «نگارش کتاب» از سوی مأموران امنیتی بازداشت شد، در طی ۲۲۵ روز گذشته تحت شدیدترین شکنجه‌های روانی و بازجویی‌های فشرده قرار گرفته است. #سعید_دهقان، وکیل مدافع این #زندانی_سیاسی با تأیید این خبر در صفحه کاربری خود در توئیتر، ابراز امیدواری کرد که انتقال موکلش به بند عمومی، بتواند «مقدمه آزادی» او از زندان باشد. علیرضا علی‌نژاد روز ۲۸ بهمن ‌ماه سال گذشته از سوی شعبه ۲۸ #دادگاه_انقلاب تهران به ریاست #محمد_مقیسه از بابت سه اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» مورد محاکمه قرار گرفت. قاضی دادگاه اما تاکنون در چند نوبت با آزادی موقت این زندانی سیاسی به قید #وثیقه، مخالفت کرده است. علی‌نژاد روز سوم مهر ماه ۱۳۹۸ ‌همراه دو شهروند دیگر به ‌نام‌های #لیلا_لطفی و #هادی_لطفی در منزل شخصی خود توسط مأموران #وزارت_اطلاعات بازداشت شد. هادی و لیلا لطفی در روزهای بعد آزاد شدند اما علیرضا علی‌نژاد بعد از تحمل سلول انفرادی در بند متعلق به وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین برای چند ماه، به بند تحت نظر سازمان اطلاعات سپاه معروف به بند دو الف در همین زندان منتقل شد.

دو هزار #پرستار به نشانه اعتراض از تمدید #قرارداد_موقت در سال جاری خودداری کرده‌اند

حدود دو هزار تن از #پرستاران_شرکتی که سال‌ها با #قرارداد_موقت به کار گرفته شده‌اند، در #اعتراض به عدم تبدیل قرارداد خود به رسمی از سوی وزارت بهداشت و درمان، شغل خود را ترک کرده و از تمدید قرارداد در سال جدید خودداری کرده‌اند. محمد شریفی مقدم، #دبیرکل_خانه_پرستار چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری پانا، وابسته به وزارت آموزش و پرورش با استناد به آمار معاونت پرستاری وزارت بهداشت از خودداری دو هزار پرستار از تمدید قرارداد خبر داد و افزود: «اگر در برهه‌ای از زمان پرستاران شرکتی تصمیم بگیرند که قراردادشان را لغو کنند و این روند ادامه داشته باشد، فاجعه است». شریفی مقدم اسفند ۹۸ درباره تصمیم بخشی از پرستاران به عدم تمدید قراردادشان در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی رئیس‌جمهوری هشدار داده بود. پرستاران به‌ویژه پرستاران شرکتی که با قراردادهای ۸۹ روزه تا یک ساله و حداقل دستمزد به کار گرفته می‌شوند، پیش از شیوع کرونا بارها در اعتراض به نوع قرارداد، تعویق مطالبات و شرایط کار نامناسب تجمع و اعتراض کرده‌اند. همه‌گیری #کرونا وضعیت پرستاران را دشوارتر کرده است. فشار کار، کمبود امکانات بهداشتی و پیشگیرانه و استرس تحمیل‌شده به آنان در کنار نبود #امنیت_شغلی و #دستمزد پائین ادامه کار را برای برخی غیرممکن کرده است.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۶۴۸۶ نفر، مبتلایان ۱۰۳۱۳۵ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۶۴۸۶ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (چهارشنبه) تا ظهر امروز (پنج‌شنبه)، ۱۴۸۵ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۰۳۱۳۵ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۸۲۷۴۴ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۲۷۲۸ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

مراسم دیدار #شاعران_حکومتی با #خامنه‌ای برگزار نمی‌شود

محمد حمزه‌زاده، قائم‌مقام رئیس حوزه هنری اعلام کرد که مراسم دیدار سالانه شاعران حکومتی با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در ماه رمضان به دلیل شرایط ناشی از ویروس جدید کرونا برگزار نمی‌شود. حمزه‌زاده گفته است حالا که «دیدار روی ماه رهبری» ممکن نیست، مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ترتیبی داده که جمعی محدود از این شاعران نشستی برگزار کنند تحت عنوان «شعرخوانی رمضانی» که از تلویزیون دولتی مستقیم پخش خواهد شد. مراسم دیدار سالانه شاعران حکومتی با خامنه‌ای هر سال در زادروز حسن بن علی بن ابی‌طالب، امام دوم شیعیان برگزار می‌شود.

یک اقتصاددان: آزادسازی #سهام_عدالت تسکین موقت است، مشکلات اقتصادی مردم را حل نمی‌کند

کامران ندری کارشناس اقتصادی درباره تأثیرات آزادسازی سهام عدالت بر اقتصاد و معیشت مردم گفت: «آزادسازی سهام عدالت به طور موقت می‌تواند یک قدرت خریدی را بسته به قیمت سهام برای دارندگان این نوع سهام فراهم کند. اما نمی‌توان انتظار داشت که آزادسازی این سهام، مشکلات اقتصادی اکثریت مردم را حل کند.» این اقتصاددان رشد صعودی و کاذب شاخص بورس را طبیعی ندانست و افزود: «اگر این صعودهای پی در پی منجر به ایجاد حباب و ترکیدن آن شود، همه منتفعان این بازار تحت تأثیر قرار می‌گیرند و ضررهای زیادی می‌بینند.» او با بیان این‌که بورس بدون بهبود وضعیت اقتصادی در حال رشد است، افزود: «به مردم توصیه می‌کنم که در این شرایط سپرده پس‌انداز بلندمدت بانکی نداشته باشند.» علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ۹ اردیبهشت جاری با صدور ابلاغیه‌ای با درخواست حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری ایران برای «آزادسازی» و «عرضه» سهام عدالت موافقت کرد و به دولت دستور داد تا هرچه سریع‌تر آیین‌نامه و مقررات لازم برای قیمت‌گذاری و عرضه سهام عدالت در بورس را فراهم کند.