نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امانوئل #مکرون رئیس‌جمهور #فرانسه در نشست خبری مشترک با جاستین #ترودو، نخست‌وزیر #کانادا قبل از برگزاری اجلاس #جی_۷: #آمریکا نباید با اعمال فشار #ایران را مجبور به نقض #برجام کند

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه که برای شرکت در نشست گروه ۷ به کانادا سفر کرده، در نشست خبری مشترک با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا گفت: ایالات متحده نباید با اعمال فشار ایران را به خروج از توافق هسته‌ای وادار کند. مکرون تأکید کرد که باید در عین همکاری با آمریکا، به تصمیمات «یک‌جانبه و غیرقانونی» این کشور در چارچوب قوانین بین‌المللی پاسخ داد. نخست‌وزیر کانادا هم اعلام کرد که نگرانی‌اش درباره اختلافات تجاری با امریکا بر سر تعرفه آلومنیوم و فولاد و خروج آمریکا ار برجام را با صراحت اما با نزاکت با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در میان می‌گذارد. جاستین ترودو اظهار امیدواری کرد که هفت کشور صنعتی جهان در مسیری گام بردارند که نتایج برجام حفظ شود. سران هفت کشور صنعتی جهان (جی ۷) جمعه ۸ ژوئن/ ۱۸ خرداد برای بررسی بحران‌های زیست‌محیطی (زباله در دریاها)، توافق هسته‌ای با ایران و سرانجام بحران تجارت بین اروپا و آمریکا به سبب اعمال تعرفه آلومنیوم و فولاد در اجلاسی که در شارلووای کانادا برگزار می‌شود، دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

ژنرال جان #نیکلسون فرمانده نیروهای #آمریکا و #ناتو در #افغانستان از آتش‌بس موقت دولت #افغانستان با #طالبان حمایت کرد

محمد اشرف غنی در سخنانی که پنجشنبه ۱۷ خرداد از تلویزیون افغانستان پخش شد، با اعلام آتش‌بس موقت با طالبان تا پایان ماه رمضان سال جاری گفت این آتش‌بس فرصتی است برای طالبان که به این حقیقت پی ببرند که با جنگ نمی‌توان عقل و دل مردم را به دست آورد. ژنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان پنجشنبه ۱۷ خرداد از اعلام آتش‌بس موقت با طالبان حمایت کرده و گفته است: «پیشنهاد رئیس جمهور افغانستان مورد حمایت جامعه بین‌المللی است و اعلام آتش‌بس یک اقدام شجاعانه در ابتکار صلح برای مردم افغانستان است.» دوشنبه گذشته بیش از سه هزار نفر از علمای افغانستان در یک اجلاس سراسری با صدور فتوایی حملات انتحاری را حرام اعلام کرده بودند. اعلام آتش‌بس دولت افغانستان با طالبان پاسخی است به فتوای علما در این کشور.

دادگاهی در #عربستان سعودی ۴ نفر را به اتهام ارتباط با #ایران به مرگ محکوم کرد

دادگاهی در عربستان ۴ نفر را به اتهام ارتباط با ایران و طراحی سوء‌قصد «چهره‌های برجسته» در این کشور به اعدام محکوم کرد. تلویزیون الاخباریه عربستان سعودی با اعلام این خبر گفته است که اشخاص یاد شده در اردوگاه‌هایی در ایران تعلیم دیده بودند و قصد داشتند شخصیت‌های برجسته عربستان سعودی را ترور کنند. در سال ۹۵ پس از آنکه عربستان سعودی شیخ نمر، روحانی شیعه را اعدام کرد، ۱۵ نفر دیگر هم به اتهام جاسوسی برای ایران به مرگ محکوم شدند.

نخست‌وزیر جدید #اسپانیا زنانه‌ترین کابینه تاریخ این کشور را تشکیل داد

کابینه #پدرو_سانچز، نخستوزیر جدید و سوسیالیست #اسپانیا فعالیت خود را با تأیید فیلیپه ششم، پادشاه این کشور، آغاز کرد. دولت جدید اسپانیا به‌لحاظ شمار بالای وزیران زن، در تاریخ این کشور بی‌سابقه است. ۱۱ وزیر از ۱۷ وزیر کابینه زن هستند. سانچز گفته است که «برابری» اولویت دولت اوست. در کابینه جدید زنان وزارت‌خانه‌های مهم اقتصاد، دارایی، صنعت، دفاع، دادگستری، بهداشت و آموزش و پرورش را در اختیار دارند. پارلمان اسپانیا، هفته گذشته به #ماریانو_راخوی نخست‌وزیر پیشین رأی عدم اعتماد داد و او را پس از شش سال از قدرت برکنار و پدرو سانچز از حزب سوسیالیست را جایگزین او کرد. راخوی به این دلیل برکنار شد که ۲۹ تن از اعضای پیشین حزب او، «حزب مردم»، به اتهام فساد مالی در دادگاه مجرم شناخته شدند. آن‌ها اسناد را جعل می‌کردند و از منابع مالی شهرداری‌ها سود می‌بردند.

گروه هکرهای «#تپندگان» سیستم کامپیوتری #فرودگاه_تبریز را در حمایت از اعتصابات سراسری در #ایران هک کردند

هکرهایی که خود را «تپندگان» می‌نامد چهارشنبه ۱۷ خرداد سیستم کامپیوتری فرودگاه مدنی شهر تبریز را هک کردند. این گروه پیام‌هایی در حمایت از اعتصاب‌ها در ایران بر مانیتورهای فرودگاه منتشر کردند. در این پیام‌ها، دو هشتگ «اعتصاب سراسری» و «اعتصاب کامیون‌داران» همراه با این توضیح درج شده بود: «تا کی حکومت مطالبات مردم را برای بهبود وضعیت اقتصادی نادیده خواهد گرفت؟!» دو هفته پیش نیز گروه «تپندگان» سیستم کامپیوتری فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد را هک کرده بود. مقامات محلی مشهد اما گفته بودند کل ماجرا فقط چند دقیقه دوام آورده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی #مجلس پیشنهاد داد که بر اساس نظام استادی و شاگردی #قانون_ کار در #ایران اصلاح شود. محمد رضا #پورابراهیمی #خانه_کارگر را به خیانت به منافع کارگران متهم کرد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از برخی تشکل‌های دست‌ساز حکوتی مانند خانه کارگر خواهان اصلاح قانون کار شد. محمد رضا پورابراهیمی به خبرگزاری‌های داخلی گفته است: «میزان عرضه نیروی کار ما چند برابر تقاضای نیرو است و در این فضا باید قانون کار را تعدیل داد تا ضمن ایجاد اشتغال، کارگر هم ضرر نکند.» به گفته نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی طبق بررسی سازمان جهانی کار، سختگیرانه‌ترین قانون کار مربوط به ایران است. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خانه کارگر را به خیانت به کارگران متهم کرده و گفته است: «متاسفانه خانه کارگر به اسم حمایت از کارگران در حق این قشر از جامعه خیانت می‌کند و بارها جلساتی را با آنها تشکیل دادیم تا مسائل مربوط به جامعه کارگری برطرف شود، اما فایده‌ای نداشته است.» محمد رضا پورابراهیمی پیشنهاد داده که چنانچه قانون کار، نظام استادی و شاگردی را الگو قرار دهد، می‌توان با تعدیل قانون کار، هم ایجاد اشتغال کرد و هم منافع کارگران را در نظر گرفت.

#آب آشامیدنی ۱۱۰ روستای استان #گلستان با تانکر تأمین می‌شود. ۱۷۱ روستای دیگر هم به این مجموعه می‌پیوندد

آب آشامیدنی ۱۱۰ روستای استان گلستان با تانکر تأمین می‌شود. مدیر عامل آبفای روستایی پیش‌بینی کرده که در فصل تابستان ۱۷۱ روستای دیگر هم به این جمع اضافه شوند. علی نظری به خبرگزاری‌های داخلی گفته است در ۱۰ سال اخیر به استثنای سال‌های ۹۱ و ۹۳ در استان گلستان خشکسالی پیوسته وجود داشته که اثرات این پدیده در رودخانه‌ها آشکار شده. به گفته مدیرعامل آبفا روستایی اگر این وضعیت پایدار بماند، رودخانه‌های استان گلستان به زودی فصلی می‌شود و به اندازه‌ای که آورد رودخانه‌ها کم شود، به همان اندازه هم آلایندگی رودها بیشتر خواهد شد.