نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس پیشین #بانک_مرکزی: #ارز ناشی از دو سال صادرات به ایران بازنگشته و‌ موجودی حساب #آقازاده‌ها بیش از ذخایر ارزی در خارج کشور است

#محمود_بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ایران مدعی است که موجودی حساب‌ #آقازاده‌ها در خارج از کشور بیش از #ذخایر_ارزی در خارج کشور است. به گفته او «دو سال #ارز ناشی از صادرات به کشور ما بازنگشته است. چرا امروز اعلام می کنند ۱۴۸ میلیارد دلار موجودی حساب آقازاده های ما در بانک های خارجی است. ذخایر کشور ما این قدر نیست.» او با اشاره به آماری که منبعش را اعلام نکرد،‌ مدعی شد که پنج هزار آقازاده در خارج کشور هستند که از میان آنها تنها ۳۰۰ تن مشغول ادامه تحصیل‌اند. نماینده ساوجبلاغ در مجلس خواهان گزارش شفاف دراین‌باره شد و در ادامه نیز از لزوم استقلال #بانک_مرکزی از دولت و اتخاذ تمهیداتی برای کاهش #نقدینگی در سطح کشور سخن گفت. این در حالی است که بهمنی در دور دوم ریاست‌جمهوری #محمود_احمدی‌نژاد ریاست بانک مرکزی را برعهده داشت و از او نقل شده بود که «فقط یک هفته رئیس کل بانک مرکزی بوده‌است که آن نیز در زمان #روحانی بود». ایران در بحران اقتصادی به سر می‌برد. این بحران پس از آنکه ایالات متحده خروج از توافق هسته‌ای ایران (برجام) را اعلام کرد، شدت گرفته است.

سفارت #کره_جنوبی در تهران تعلیق واردات #نفت از ایران را تکذیب کرد

سفارت #کره_جنوبی در تهران شنبه ۱۶ تیر در پیامی توئیتری تعلیق واردات #نفت از ایران را تکذیب کرد و نوشت:«سفارت جمهوری کره در تهران هرگونه ادعا مبنی بر عدم بارگیری نفت و میعانات گازی ایران در ماه ژوئیه را رد می‌کند. دولت کره در حال مذاکره با ایالات متحده برای کسب معافیت از محدودیت در خرید نفت ایران است.» خبرگزاری «رویترز» جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش کرده‌بود که کره جنوبی برای ماه ژوئیه واردات نفت خام و میعانات گازی از ایران را متوقف کرده و همزمان در حال مذاکره با واشنگتن برای دریافت معافیت از #تحریم‌های_نفتی علیه ایران است. دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری ایالات متحده حدود دو ماه پیش دستور خروج از توافق هسته‌ای با ایران (#برجام) و بازگرداندن تحریم‌ها، از جمله تحریم‌های نفتی را صادر کرد. مقام‌های آمریکایی می‌گویند که قصد دارند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند.

#نواز_شریف، نخست‌وزیر برکنارشده پاکستان در آستانه انتخابات به اتهام #فساد_مالی به ۱۰ سال حبس محکوم شد

#نواز_شریف،‌ نخست‌وزیر برکنارشده #پاکستان به ۱۰ سال حبس محکوم شد. اتهام اصلی او فساد مالی در رابطه با خرید آپارتمان‌های گران‌قیمت در لندن از سوی اعضای خانواده‌اش بود. مریم، دختر او نیز که میراث‌بر سیاسی پدر تلقی می‌شد، به هفت سال زندان و محرومیت از شرکت در انتخابات محکوم شده. محمد صفدر، همسر مریم و یک نماینده حزب #مسلم_لیگ (شاخه نواز) نیز حکمی معادل یک سال حبس گرفت. شریف که همراه همسرش در لندن به سر می‌برد،‌ گفته به پاکستان بازمی‌گردد اما تاریخی معین نکرده است. کلثوم، همسر شریف ماه گذشته پس از حمله قلبی به کما رفت. او برای درمان سرطان در لندن به سر می‌برد. نام نواز شریف در «#اسناد_پاناما» که مربوط به پولشویی‌های کلان برخی از رهبران کشورهای جهان بود افشا شد. اما نواز شریف بارها اتهامات فساد مالی خود و خانواده‌اش را تکذیب کرد و ارتش را پشت پرده برکناری خود معرفی کرد. این حکم ضربه شدیدی به حزب مسلم لیگ (نواز) به رهبری او در آستانه انتخابات پاکستان وارد می‌کند. حزب مسلم لیگ (نواز) به دنبال معرفی شهباز شریف، برادر نخست‌وزیر برکنارشده پاکستان به عنوان نامزد کسب نخست‌وزیری است. اما آنها رقابت نزدیکی با #عمران_خان_نیازی، نامزد محبوب اپوزیسیون دارند. انتخابات پاکستان ۲۵ ژوئیه / سوم مرداد برگزار می‌شود.

#توئیتر برای مقابله با جریان #اطلاعات_کذب،‌ در دو ماه بیش از ۷۰ میلیون حساب کاربری را معلق کرد

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گزارش داده است که #توئیتر طی ماه‌های مه و ژوئن برای مقابله با جریان #اطلاعات_کذب روزانه بیش از یک میلیون حساب کاربری را معلق کرده است. به گفته این روزنامه، سرعت معلق‌کردن اکانت‌ها در ژوئیه به همین طریق ادامه داشت. توئیتر همچون شبکه اجتماعی فیس‌بوک پس از انتخاب‌شدن #دونالد_ترامپ به ریاست‌جمهوری ایالات متحده و مداخله روسیه در این انتخابات، به دلیل انتشار اخبار دروغ و اطلاعات کذب از طریق این پلتفرم تحت فشار قرار گرفته بود.

نماینده مجلس: همه مایحتاج کشور توسط ۴ دلال وارد کشور می‌شود

شهباز حسن‌پور، رییس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی می‌گوید «همه مایحتاج مردم کشور توسط ۴ دلال وارد می‌شود و حال جای سوال است که این افراد چگونه و با چه راه‌هایی این کار را انجام می دهند و برخوردی نیز با آنها نمی‌شود». در ماه‌های گذشته و به دنبال گرانی مایحتاج عمومی، دولت برای کنترل افزایش قیمت‌ها سیاست‌هایی اتخاذ کرد که تا کنون موفق نبوده است. این موضوع به ویژه درباره کنترل بازار ارز و قیمت دلار بیشتر به چشم آمد. به گونه‌ای که حسن روحانی رئیس جمهوری در خصوص سوءاستفاده از دلار ارزان قیمت دولتی هشدار داد و علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز از حسن روحانی خواست درباره واگذاری‌های ارز و طلا به او گزارش دهد. حسن پور، نماینده سیرجان و بردسیر همچنین درباره وضعیت استان کرمان نیز گفته «باید امروز اذعان کنم که وضعیت امسال استان کرمان از لحاظ فقر و فلاکت در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.».

دولت جدید سوسیالیست #اسپانیا به زنان مجرد و #لزبین‌ها خدمات درمانی #بارداری رایگان ارائه می‌دهد

دولت جدید سوسیالیست #اسپانیا جمعه ۱۵ تیر / ششم ژوئن با ارائه خدمات رایگان درمانی مربوط به #بارداری برای #زنان_مجرد و #لزبین‌ها موافقت کرد. تصویب این موضوع در نشست کالینه دولت جدید همزمان با جشن‌های «پراید» #دگرباشان جنسی در مادرید بود. دولت پیشین که در آن حزب محافظه‌کار قدرت را در دست داشت،‌ این خدمات رایگان را برای کاهش هزینه‌های دولتی لغو کرد. دولت سوسیالیست #پدرو_سانچز پس از برکناری ماریانو راخوی یک ماه پیش به قدرت رسید. مقام‌های جدید وعده داده‌اند که از سیاست‌های ریاضتی محافظه‌کاران فاصله بگیرند. سولداد موریلو، وزیر برابری اسپانیا پس از تصویب حمایت از بارداری زنان مجرد و لزبین‌ها توئیت کرد: «امروز #زن‌ستیزی به پایان رسید.» دولت جدید اسپانیا به‌لحاظ شمار بالای وزیران زن، در تاریخ این کشور بی‌سابقه است. ۱۱ وزیر از ۱۷ وزیر کابینه زن هستند.