ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#سپیده_قلیان مقابل دفتر مدیریت #زندان_قرچک ورامین تحصن کرد

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سپیده قلیان از ظهر یکشنبه ۱۶ تیرماه در مقابل دفتر مدیریت زندان قرچک ورامین دست به تحصن زده است. تحصن سپیده قلیان، از متهمان پرونده اعتراضات هفت تپه در اعتراض به ضرب و شتم زندانیان سیاسی، فضای ملتهب زندان، قطعی آب و نبود کولر در زندان قرچک ورامین انجام شده است. شنبه ۱۵ تیر ندا ناجی و عاطفه رنگریز، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر به‌دلیل به‌همراه نداشتن چادر توسط پرسنل زندان و زندانیان جرایم عادی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و آسیب دیدند. خانواده آن‌ها نسبت به امنیت جانی این بازداشتیان ابراز نگرانی کرده‌اند.

شبکه حقوق بشر #سوریه: از ماه آوریل تاکنون حملات سوریه و روسیه به #ادلب بیش از ۵۰۰ غیر نظامی را کشت و ۲۰۰۰ نفر را زخمی کرد

براساس گزارش گروه‌های حقوق بشری و امدادگران دست کم ۵۴۴ شهروند غیرنظامی از ماه آوریل تاکنون در حملات مشترک ارتش رژیم بشار اسد و روسیه علیه شورشیان در ادلب کشته شده و بیش از ۲۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند. «شبکه حقوق بشر سوریه» که نقش نظارت بر تلفات درگیری‌های نظامی در سوریه را برعهده دارد و به بسیاری از آژانس‌های سازمان ملل متحد گزارش می‌دهد، شنبه ۱۵ تیر/۶ ژوئیه اعلام کرد از ۵۵۴ شهروندی که در صدها حمله جت‌های جنگی روسیه و ارتش سوریه کشته شده‌اند، ۱۳۰ نفر کودک بوده‌‌اند. تعداد زخمی‌ها نیز ۲۱۱۷ نفر اعلام شده‌ است. فادل عبدالغنی، رئیس این شبکه به خبرگزاری رویترز گفته: «ارتش روسیه و متحدان سوری‌اش به عمد شهروندان را مورد هدف قرار می‌دهند و تاکنون چند مرکز درمانی را بمباران کرده‌اند». ادلب آخرین قلمرویی است که شورشیان سوریه پس از هشت سال جنگ داخلی در اختیار خود دارند. نیروهای دولتی سوریه در ماه‌های گذشته با حمایت روسیه حملات هوایی سنگینی را برای باز پس گرفتن ادلب و نواحی اطراف آن در شمال غربی سوریه آغاز کرده‌اند. آمریکا رژیم اسد را به استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب متهم کرده و سازمان ملل نیز با آغاز این حملات از احتمال وقوع بدترین فاجعه انسانی در سوریه خبر داده بود. کارشناسان سازمان ملل پیشتر نیز از حمله هوایی عامدانه رژیم اسد به بیمارستان‌ها و مدارس تحت کنترل شورشیان خبرداده بودند. .

وزیر دفاع #عراق در دیدار با فرستاده ویژه آمریکا: هرگز اجازه نخواهیم داد از خاک عراق علیه کشورهای همسایه یا منطقه استفاده شود

به گزارش شبکه خبری «سورمیه نیوز» عراق، نجاح الشمری، وزیر دفاع این کشور یکشنبه هفتم ژوئیه/ شانزدهم تیر در دیدار با جیمز جفری فرستاده ویژه آمریکا به عراق و سوریه گفت که «بغداد هرگز اجازه نخواهد داد از از خاکش علیه هیچ یک از کشورهای همسایه یا منطقه استفاده شود و یا هیات‌های دیپلمات و ائتلاف‌های موجود در منطقه هدف قرار بگیرند». وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای، دیدار فرستاده ویژه و هیئت همراهش با وزیر دفاع را تائید و اعلام کرده است: فرستاده ویژه آمریکا گفته است؛ آمریکا به حاکمیت عراق و تصمیمات نظامی و سیاسی آن در خاک خود احترام می‌گذارد.

رئیس سازمان امور اجتماعی : ۲۷ درصد مردم نسبت به مصرف #مواد_مخدر نگاه خنثی و یا مثبت دارند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تقی رستم‌وندی، رییس سازمان امور اجتماعی کشور، گفت: روزانه ۸ نفر به علت سوء مصرف مواد مخدر در ایران جان خود را از دست می دهند. رییس سازمان امور اجتماعی یکشنبه ۱۶ تیر همچنین نسبت به نگرش مثبت به مواد مخدر در ایران اظهار نگرانی کرد و گفت: در جامعه دانشجویی مصرف مواد مخدر از یک درصد در سال ۸۱ به حدود ۶ درصد در سال ۹۵ افزایش پیدا کرده است و ۲۷ درصد مردم نسبت به مصرف مواد مخدر نگاه خنثی و یا نگاه مثبت دارند که خطرناک است. رستم‌وندی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را «تحت‌الشعاع دسترسی ۷۳ درصد خانواده‌های ایرانی به اینترنت» دانست که بر اساس اظهارات او ۴۶ میلیون کاربر اینترنتی را دربر می‌گیرند. رییس سازمان امور اجتماعی آسیب‌های اجتماعی را موجب افزایش تعداد زندانیان خوانده و اعلام کرد؛ ایران با داشتن ۲۴۰ هزار زندانی، رتبه نهم دنیا را از لحاظ تعداد کل زندانیان دارد که از این تعداد ۶۰ درصد به‌دلیل جرائم مربوط به مواد مخدر و سرقت در زندان هستند. او در مورد تعداد بالای پرونده‌های قضایی هم گفت: «در سنجش وضعیت اجتماعی دو شاخص پرونده های قضائی و جمعیت زندانیان در نظر گرفته می شود و آمار بالای تعداد پرونده های قضائی در کشور نشان دهنده آشفتگی و به هم ریختگی روابط اجتماعی و درگیری مردم با هم است».

احمد مسجد‌جامعی: #حجاب دیگران را گزارش کنید موجب پرونده‌سازی برای شهروندان می‌شود

به گزارش خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران، ایرنا،احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه شانزدهم تیر به «فراخوان دادسرای ارشاد» که از شهروندان خواسته است «حجاب دیگران را گزارش دهند»، اعتراض کرد و گفت: این شیوه برخورد «موجب پرونده‌سازی برای شهروندان می‌شود». او آنچه را که «رعایت حجاب» عنوان کرد، قانون دانست اما گفت: نحوه اجرای قانون مهم است و اینگونه برخوردها «تنها تلاش برای اجرای قانون نیست، بلکه نوعی پرونده سازی است». عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از دستگاه‌های ذیربط خواست «برای جلوگیری از سوء استفاده این این موارد» چاره بیندیشند. به گفته مسجدجامعی « باید با افرادی که از این نوع طرح‌ها سوء‌استفاده می کنند برخورد قانونی شود».

#پاکستان چهار «تروریست» دخیل در تامین مالی #القاعده را دستگیر کرد

«نیروهای ضد تروریسم» پاکستان شنبه ۶ ژوئیه/۱۵ تیر مردی را که در پوشش یک سازمان غیردولتی به القاعده کمک مالی می‌رسانده، به همراه سه نفر دیگر دستگیر کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس و به نقل از یک افسر دایره استانی ضدتروریسم، این شخص علی نواز نام داشته و با استفاده از چندین حساب بانکی مربوط به سازمان غیر دولتی «بنگاه انسانی بین‌المللی» القاعده را تامین مالی می‌کرده. براساس اظهارات این مقام پاکستانی بازرسان فدرال که این سازمان غیر دولتی را تحت نظارت خود داشته‌اند در ماه‌های اخیر متوجه جابه‌جا شدن مبالغ هنگفتی از طریق این حساب‌ها شده‌اند. نیروهای امنیتی پاکستان اخیرا کارزار سنگینی را برای مقابله با تجهیز مالی تروریسم به‌راه انداخته‌اند. پاکستان اکنون در لیست خاکستری کارگروه اقدام ویژه مالی قراردارد و محل امنی برای پولشویی به‌شمار می‌آید. این کشور تا ماه اکتبر ۲۰۱۹ فرصت دارد تا برای قرارنگرفتن در لیست سیاه پولشویی اقدام کند.

#نقدینگی ۳۴ هزار برابر شد: ۷۰ درصد #سپرده‌های_بانکی در اختیار یک درصد جمعیت است

به گفته حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی، ۷۰ درصد سپرده‌های بانکی ایران در دست یک درصد جمعیت است. او شنبه ۱۵ تیر با اعلام این خبر گفت که بانک‌ها سالانه ۲۶۰ هزار میلیارد تومان سود سپرده می‌دهند در حالی که از محل وام‌های اعطایی، ۶۰ هزار میلیارد درآمد دارند. این اظهارات تائید کننده ورشکستگی نظام بانکی ایران است که پیش از این نیز از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و برخی از کارشناسان اقتصادی مطرح شده بود. نظام بانکی ایران برای پرداخت تعهدات و تامین نقدینگی به استقراض از بانک مرکزی روی آورده و این مسئله سبب افزایش نقدینگی بدون پشتوانه شده است. به گفته حاجی دلیگانی حجم نقدینگی به یک هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با سال ۱۳۵۴، ۳۴ هزار برابر شده است.