ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفیر ایران در عراق: بعید می‌دانم عراق امسال اجازه برگزاری راهپیمایی اربعین بدهد

دو هفته مانده به شروع ماه محرم در ایران، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی در عراق سه‌شنبه ۱۶ تیر از احتمال برگزار نشدن راهپیمایی اربعین به‌خاطر شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا خبر داد. خبرگزاری فارس به نقل از او نوشت: «پیش‌بینی‌ام آن است که امسال بعید می‌دانم عراق زوار خارجی را در اربعین بپذیرد و به احتمال زیاد به دلیل وضعیت کرونا مراسم اربعین سال جاری برای عراقی‌ها با حضور اتباع این کشور خواهد بود». در ایران اما روز سه‌شنبه و همزمان با اعلام بیشترین تعداد مرگ بیماران کووید۱۹ در یک شبانه‌روز، روح‌الله حریزاوی، معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در ماه محرم و صفر ‌هیچ‌کدام از برنامه‌های مذهبی مرسوم حذف نخواهد شد. حریزاوی بدون اشاره به خطر تجمع مردم در مراسم محرم، اضافه کرد: امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌های متعارف مساجد و هیئت‌ها را در ماه محرم برگزار می‌کنیم و هیچ هیئتی نباید تعطیل شود بلکه موظف است همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند و حضور بدون ماسک در هیات‌ها ممنوع است. در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۶۳۷ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شدند و ۲۰۰ نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند. ۱۹ استان کشور در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارند.

جنگل‌های‌ بلوط بلند در مرز استان‌های #خوزستان و #چهارمحال_و_بختیاری بار دیگر در آتش سوختند

در حالی که شب گذشته، دوشنبه ۱۶ تیر اعلام شد که آتش جنگل‌های‌ بلوط بلند در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری مهار شده است، مرتضی زمانپور، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری عصر سه‌شنبه ۱۷ تیر گفت این جنگل‌ها‌ بار دیگر دچار آتش‌سوزی شدند. به‌گفته زمانپور، نیروهای امدادی از یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری به همراه نیروهای محلی در بخش‌های منج و فلارد شهرستان لردگان و میانکوه شهرستان اردل در منطقه حضور دارند اما به ‌علت حضور در منطقه از روز دوشنبه تاکنون، دچار خستگی شدید شده‌اند. شدت باد در منطقه زیاد است و همین عامل باعث شعله‌ور شدن آتش شده است. در آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه حفاظت‌شده خائیز در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان که پنج‌شنبه ۸ خرداد آغاز شد و تا ظهر شنبه ۱۰ خرداد هم ادامه یافت نزدیک به ۸۰۰ هکتار از این منطقه در آتش سوخت.

هشدار دبیرکل #سازمان_ملل درباره استفاده گروه‌های تروریستی از بحران #کرونا

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به استفاده گروه‌های تروریستی از همه‌گیری ویروس جدید کرونا هشدار داد. گوترش در نیویورک گفت بحران کرونا فرصت‌های جدیدی را برای تروریست‌های القاعده، گروه «دولت اسلامی» (داعش) و متحدان آن‌ها ایجاد می‌کند. به‌گفته دبیرکل سازمان ملل این موضوع درمورد نئو‌نازی‌ها و نژادپرستان نیز صادق است. گوترش گفت همه این گروه‌ها به‌دنبال ایجاد شکاف‌ و استفاده از تنش‌ها و درگیری‌ها در جهت اهداف خود هستند. قیس قبطنی، سفیر تونس در سازمان ملل نیز گفت تروریست‌ها در تلاش هستند از این شرایط که جهان بر مبارزه با کرونا متمرکز است سود ببرند. این گروه‌ها در سایه سعی دارند مقام‌های دولتی را تضعیف کرده و حملات تازه‌ای را تدارک ببینند. تونس از ابتدای سال ۲۰۲۰ به‌مدت دو سال به عضویت غیردائمی شورای امنیت سازمان ملل در آمده است.