ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع اسرائیل: پهپادهای حزب‌الله لبنان ساخت ایران است

به گزارش روزنامه «جروزالم پست»، بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد پهپادهایی که حزب‌الله لبنان به سمت میدان گازی «کاریش» پرتاب کرد ساخت ایران بود. گانتس گفت این به معنای آن است که «حزب‌الله لبنان برای ایران مأموریت انجام می‌دهد». گانتس همچنین گفت تمامی سلاح‌های حز‌ب‌الله یا ساخت ایران است یا با دانش ایران ساخته شد و «اسرائیل هرجا لازم باشد به عملیات خود ادامه می‌دهد». شنبه ۱۱ تیر / ۲ ژوئیه اسرائیل اعلام کرد که سه پهپاد متعلق به حزب‌الله لبنان را که به سمت یکی از سکوهای تأسیسات گازی «کاریش» واقع در دریای مدیترانه پرتاب شده بودند «رهگیری و منهدم» کرده است. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تأیید کرد که سه پهپاد را به سوی منطقه مورد اختلاف اسرائیل و لبنان در جنوب لبنان فرستاده است. یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل سه‌شنبه ۱۴ تیر / ۵ ژوئیه در دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در این‌باره گفت: «اسرائیل با توجه به این حملات مکرر دست روی دست نخواهد گذاشت.» در آغاز این هفته نیز هیئت حقیقت‌یاب سازمان ملل اعلام کرد موشک‌هایی که حوثی‌های یمن به سمت امارات و عربستان سعودی شلیک کردند ساخت ایران بودند.

دادسرای اوین از ملاقات خانواده‌های شماری از کارگران و معلمان بازداشتی جلوگیری کرد

محمود حاج مرادی، بازپرس شعبه دو دادسرای اوین پنج‌شنبه ۱۶ تیر مانع از ملاقات خانواده‌های رضا شهابی و حسن سعیدی دو تن از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و رسول بداقی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، شعبان محمدی، کیوان مهتدی و آنیشا اسدالهی، معلمان و فعالان زندانی در سالن ملاقات زندان اوین شد. به خانواده‌های زندانیان گفته شد که بازپرس و بازجوی پرونده در مرخصی هستند و امکان تغییر این تصمیم وجود ندارد. این در حالی است که روز پنج‌شنبه، روز ملاقات است و قرار بود به‌گفته بازپرس، اگر ملاقات نباشد تلفنی خبر خواهند داد. سمانه عابدینی، همسر جعفر ابراهیمی در اینستاگرام خود نوشت: «امروز در حالی به سالن ملاقات رفتیم که شخص بازپرس دیروز به ما گفتند اگر ملاقات نباشد به شما تلفنی اعلام خواهیم کرد، اما امروز پاسخ زندان این بود که به دستور مستقیم ایشان ممنوع‌الملاقات هستند، پاس دادن خانواده‌ها و عدم پاسخگویی نقطه مشترک تمام این روزها بوده.» او همچنین افزود: «ضمناً مسئولان [بند] ۲۰۹ اعتصاب غذای آقای شهابی و آقای سعیدی را مورد تأیید قرار دادند. ولی پاسخشان در برابر فریادهای ما که نگران سلامتی خانواده‌هایمان هستیم این بود که ما هر روز می‌بینیمشان و حالشان خوب است!» رضا شهابی و حسن سعیدی به ترتیب بیست‌وپنجمین و شانزدهمین روز اعتصاب غذای خود را می‌گذرانند و شرایط جسمانی هر دو وخیم گزارش شده است. نزدیک به دو ماه از بازداشت فعالان صنفی معلمان و فعالان کارگری و پرونده‌سازی و سناریوسازی علیه آن‌ها می‌گذرد و تعدادی از خانواده‌ها بیش از یک ماه است که از وضعیت بستگان زندانی خود بی‌خبر هستتند.

بیانیه مطبوعاتی دادگاه ناحیه استکهلم: حکم حمید نوری ظهر روز پنج‌شنبه ۱۴ ژوئیه اعلام خواهد شد

پنج‌شنبه ۷ ژوئیه / ۱۶ تیر دادگاه استکهلم طی یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد حکم نهایی و رأی پرونده حمید نوری (عباسی)، دادیار سابق زندان گوهردشت (رجایی‌شدت) به مشارکت در اعدام دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ متهم است، روز پنج‌شنبه ۱۴ ژوئیه / ۲۳ تیر ساعت ۱۳:۳۰ به وقت استکهلم اعلام می‌شود و در همین رابطه دادگاه ناحیه استکهلم کنفرانس مطبوعاتی دیجیتال خواهد داشت و بیانیه مطبوعاتی انتشار خواهد کرد. دادگاه استکهلم در ارتباط با اعلام حکم همان روز یک کنفرانس مطبوعاتی دیجیتالی برگزار خواهد کرد که در آن قضات مسئول پرونده از جمله توماس ساندر، قاضی اصلی پرونده و خانم آنا لیلینبرگ گولسلیو از اعضای شورای شهر حضور خواهند داشت و در مورد محتوای حکم گزارش خواهند داد. کنفرانس به زبان سوئدی و انگلیسی است و امکان طرح سوال وجود ندارد. حمید نوری ۶۰ ساله، دادیار سابق قوه قضائیه زمانی که برای دیدار با اقوامش به کشور سوئد سفر کرده بود، شنبه ۹ نوامبر ۲۰۱۹ / ۱۸ آبان ۱۳۹۸ در فرودگاه بین‌المللی آرلاندای استکهلم با حکم دادسرای این شهر به صورت موقت بازداشت شد و یک سال و ۹ماه در بازداشت موقت ماند. دادستانی سوئد ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۱ (۵ مرداد ۱۴۰۰) در اطلاعیه‌ای تحت عنوان «پیگرد جنایات جنگی در ایران» خبر از تحویل رسمی کیفرخواست حمید نوری به دادگاه داد. بر اساس این کیفرخواست حمید نوری با دو اتهام اصلی روبه‌روست: جنایت جنگی (نقض حقوق عمومی بین‌الملل، از نوع سنگین) و قتل. هر دوی این اتهام‌ها به دلیل نقش مستقیم در کشتار بیش از ۱۰۰ تن از مخالفان و زندانیان سیاسی در سال‌های پایانی جنگ ایران و عراق (در دهه ۶۰ و مشخصاً سال ۱۳۶۷) علیه نوری مطرح شده است. جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات حمید نوری ۹۳ طول کشید و در تاریخ چهارم مِه ۲۰۲۲ به پایان رسید.