ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#سپرده‌گذاران موسسات مالی مقابل #بانک_مرکزی تجمع کردند

#سپرده‌گذاران موسسات مالی #کاسپین و #البرز_ایرانیان امروز سه شنبه۱۶مردادماه ۹۷ مجددا مقابل #بانک_مرکزی تجمع کردند. آنها بنرهایی حاوی مطالباتشان در دست داشتند و شعار میدادند: ای مردم با غیرت هیهات من‌الذله/ ما بندگان الله غارت شدیم به والله/ پولای ما امانته کار شما خیانته. .سپرده‌گذاران در اعتراض به ماموران امنیتی و انتظامی که آنها را محاصره کرده بودند شعار می‌دادند: پلیس برو دزدو بگیر

وکیل #عبدالفتاح_سلطانی: بی‌پاسخ ماندن نامه به #حسن_روحانی درباره وضعیت موکلم دلیل انتشار نامه بوده است/ این نامه قبلا نوشته و فرستاده شده و ربطی به فوت #هما_سلطانی ندارد

وکیل #عبدالفتاح_سلطانی گفته است نامه به #حسن_روحانی درباره وضعیت موکل دربندش، پیش‌تر تنظیم و ارسال شده و ارتباطی با فوت #هما_سلطانی، دختر آقای سلطانی ندارد. به گفته #سعید_دهقان انتشار و رسانه‌ای شدن این نامه به دلیل بی‌پاسخ ماندن آن از سوی رئیس جمهوری است. او به روزنامه قانون گفته است: «بعد از پیگیری‌های متعدد و تقدیم لوایح مختلف و ارسال نامه به مراجع مسئول متفاوت از جمله رئیس #قوه_قضاییه، #وزیر_دادگستری، #دیوان_عالی کشور، اجرای احکام دادسرای مربوط، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و دفتر نظارت و پیگیری #حقوق_شهروندی و...، نهایتا لوایح و درخواست‌های ما و برخی از این نهادها و اشخاص به دادستانی تهران منتقل شد تا نسبت به آزادی مشروط آقای سلطانی اقدام شود.» دهقان با تاکید بر اینکه بر اساس ماده ۵۸ #قانون_مجازات_اسلامی، #آزادی_مشروط حق عبدالفتاح سلطانی‌ست، گفته است: «بعد از اینکه این درخواست‌ها به دادستانی رسید، به طور شفاهی مطرح شد که {وزارت} اطلاعات با آزادی مشروط مخالف است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در نامه‌ای به رئیس جمهوری از او بخواهیم به عنوان مسئول اجرای #قانون_اساسی، ضمن صدور دستور عاجل و ویژه برای بررسی فوری موضوع، در صورت نادرستی این انتساب، رسماً ایضاح و اعلام فرمایند و در صورت صحت، دستور شایسته و قانونی صادر فرمایند.» این نامه روز ۲۷ تیر ۹۷ به ریاست جمهوری ارسال و اعلام شده اگر در دو هفته پاسخ مناسبی دریافت نشود، به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید. به گفته دهقان، روز شنبه ششم مرداد و در پایان مهلت دو هفته‌ای، این نامه در حضور #شهیندخت_مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهوی در امور حقوق شهروندی و علی‌اکبر گرجی، معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی در نشست کمیسیون #حقوق_بشر #کانون_وکلا رسانه‌ای شده و به دنبال آن، معاون ارتباطات و پیگیری ضمن دریافت یک کپی از نامه و پیوست‌ها، گفته است ظرف یک هفته موضوع را پیگیری و اعلام نظر می‌کند.

#اعتصاب کارکنان #گمرک_تمرچین(حاجی عمران) در اعتراض به ۱۹ ماه #تعویق_حقوق#

#کارگران و کارکنان #گمرک_تمرچین(حاجی عمران) در مرز پیرانشهر صبح روز سەشنبە ١٦ مرداد ٩٧ در اعتراض به ۱۹ ماه تعویق حقوق #اعتصاب کردند. سازمان دفاع از حقوق بشر«هەنگاو» به نقل از یکی از معترضان نوشته است مسئولان به خواست اعتصاب کنندگان توجهی نکرده اند و حراست گمرک کارکنان را احضار و تهدید کرده است.

اعتراض کارگران کارخانه «ایران چوکا» به تعویق سه ماه مزد و نبود امنیت شغلی

کارگران #کارخانه_ایران_چوکا از اردیبهشت تا کنون #دستمزد نگرفته‌اند. پرداخت #حق_بیمه‌ #کارگران نیز به تعویق افتاده است. کارخانه با کمتر از نیمی از ظرفیت تولید کار می‌کند و کارگران نگران #امنیت_شغلی خود و تعویق باز هم بیشتر دستمزدشان هستند. بحران نقدینگی روند تولید در کارخانه ایران چوکا را متوقف کرده بود. آبان سال ۹۵ تولید در کارخانه از سر گرفته شد اما پرداخت دستمزد و سایر مطالبات کارگران با تاخیر صورت می‌گرفت. کارگران پس از بازگشایی کارخانه بارها در اعتراض به تعویق مزدها و عدم امنیت شغلی تجمع و اعتراض کردند. روز ۱۵ اردیبهشت سال جاری حدود هزار کارگر کارخانه در اعتراض به بیش از سه ماه تعویق دستمزد و حق بیمه و عدم امنیت شغلی تجمع اعتراضی به پا کردند. دوشنبه ۲۸ خرداد #کارگران #کارخانه_چوکا #اعتصاب را با خواست پرداخت #مطالبات_معوقه و در اعتراض به عدم #امنیت_شغلی از سر گرفتند. اعتصاب دو روزه آن‌ها بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۹ خرداد در پی پرداخت بخشی از مطالبات معوقه پایان یافت. خبرگزاری کار ایران(ایلنا) درباره وضعیت فعلی تولید در کارخانه ایران چوکا نوشته در حالی که ظرفیت تولید کارخانه حدود ۷ هزار تن در ماه است میزان تولید آن ماهانه حدود دو تا سه هزار تن است.

اعتراض #شورای_هماهنگی_تشکل‌های_صنفی_فرهنگیان به حکم صادر شده برای #محمد_حبیبی

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای به حکم قضایی صادر شده برای #محمد_حبیبی، فعال صنفی معلمان اعتراض کرد و این حکم را میزان و سنجه مناسبی برای ارزیابی #عدالت_قضایی دانست. این شورا همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این فعال صنفی شد. محمد حبیبی در شعبه ۲۶ #دادگاه_انقلاب تهران در مجموع به ۱۰ سال و نیم #زندان، دو سال محرومیت از #فعالیت‌های_اجتماعی، دو سال #ممنوع‌الخروجی و ۷۴ ضربه #شلاق محکوم شده است. به گفته شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، «قاضی این حکم را صادر کرده که به جامعه هشدار دهد اگر کسی دنبال حق و #عدالت باشد نصیبش زندان و شلاق است.» محمد حبیبی، فعال صنفی و عضو هیات مدیر کانون معلمان استان تهران اکنون در زندان تهران بزرگ محبوس است و به تازگی و با حکم کارگزینی آموزش و پرورش، حقوق ماهانه او نیز قطع شده است. این فعال صنفی روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت پیرو فراخوان تجمع شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، در تجمع اعتراضی حاضر و بازداشت شد. در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه تمامی بازداشت‌شدگان این تجمع به غیر از محمد حبیبی با تودیع قرار #کفالت از #زندان_اوین آزاد شدند. محمد حبیبی در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال ۹۶ نیز توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. او پس از گذشت ۴۴ روز در تاریخ ۲۶ فروردین ۹۷ با تودیع وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده بود.

رئیس جدید #بانک_مرکزی وعده داد که در روزهای آینده #بازار_ارز ثبات می‌گیرد

#فراکسیون_امید مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در نشستی که صبح روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد با عبدالناصر همتی، رئیس جدید #بانک_مرکزی درباره بررسی وضعیت #بازار_ارز و برنامه‌های این بانک داشته، او وعده داده که در روزهای آینده ثبات را به بازار ارز باز خواهد گرداند. فرج‌الله رجبی، عضو فراکسیون امید در این‌باره گفت: «رئیس بانک مرکزی در این نشست عنوان کرد که تلاش می‌کند وضعیت بازار ارز را ابتدا آرام و در مرحله بعدی مدیریت کند؛ او معتقد بود که با این روش نرخ طلا و سکه کاهش پیدا خواهد کرد و ثباتی در بازار ارز ایجاد خواهد شد.» از آغاز سال جاری تا کنون بازار ارز در ایران یکی از بی‌ثبات‌ترین دوران‌های خود را داشته است. در این مدت ارزش پول ملی به‌شدت کاهش یافت و قیمت دلار و ارز سیر صعودی گرفت و حتی تا مقطعی دلار به بیش از ۱۲ هزار تومان رسید. به‌گفته رجبی، در نشست فراکسیون امید با همتی بیشترین بحث بر سر اصلاح وضعیت بانک‌ها، استقلال بیشتر بانک مرکزی، توانایی بیشتر تصمیم‌گیری این بانک در مسائل مالی و پولی، و شفافیت و مبارزه با فساد در برخی از مؤسسات اعتباری بود. رئیس بانک مرکزی همچنین در این جلسه گفته است که وضعیت ارزهای مسافرتی دانشجویی را سامان خواهد داد. او تأکید کرده که جزئیات برنامه خود را بعد تشریح خواهد کرد.

رئیس اداره #بهزیستی #چابهار از مبتلا شدن ۷۸ نفر از اهالی یک روستا در این شهرستان به بیماری #ایدز خبر داد

به گفته رئیس اداره #بهزیستی #چابهار در یکی از روستاهای این منطقه به نام «درگز» آمار ابتلای بالای ۷۸ نفر به بیماری #ایدز تایید شده است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) #حسن_تاوانه در رابطه با روستایی در منطقه چابهار که آمار بالایی از ابتلا به اچ. آی. وی در آن وجود دارد گفته است: «در یکی از روستاهای این منطقه به نام درگز آمار ابتلای بالای ۷۸ نفر تایید شده است. البته بهتر بود این آمار رسما از طریق مرکز بهداشت شهرستان اعلام می‌شد اما شاید ملاحظه‌کاری آنها به‌دلیل توریستی بودن شهرستان و محرمانه بودن این دست اطلاعات آماری است.» به گفته این مقام مسئول آمار کلی ابتلا به اچ. آی. وی در شهرستان چابهار نیز تقریبا ۳۰۰ نفر است. رئیس اداره بهزیستی چابهار همچنین ابراز امیدواری کرده است که مسئولان کشوری با توجه به آمار بالای #آسیب‌های_اجتماعی برای حل معضلات و توسعه سواحل مکران کاری انجام دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه: از نامه فرمانده #سپاه_پاسداران به #ترامپ اطلاعی نداشتم اما در نهایت همه مسئولان نظر واحد دارند

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است که در جریان نامه محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران درباره مذاکره با آمریکا قرار نداشته و نمی‌خواهد آن را تفسیر کند. او با این‌حال بر «نگاه واحد» مسئولان حکومتی در مورد مسائل جهانی و منطقه‌ای تأکید کرد و گفت: «در تصمیم‌گیری‌ها، نهایتاً و قطعاً بخش‌های مختلف نظام در یک نقطه مشخص با هم به یک وحدت نظر و همفکری می‌رسند.» محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، سه‌شنبه ۹ مرداد، با انتشار نامه‌ای به درخواست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای ملاقات با مقام‌های ایرانی، واکنش نشان داد و هرگونه مذاکره با او را رد کرد. او در نامه خود نوشت: «آقای ترامپ ایران کره شمالی نیست که به درخواست ملاقات شما پاسخ مثبت بدهد. بدانید مردم ایران (…) هرگز به مسئولین خود اجازه مذاکره و ملاقات با شیطان بزرگ را نمی‌دهند.» بهرام قاسمی راه‌های مذاکره ایران و آمریکا را به دلیل سیاست‌های آمریکا مسدود دانست و افزود: «بعید است، ترامپ اهل مذاکره باشد، هر روز یک سیاست متضاد و متفاوت را دنبال می‌کند، بیشتر اهل مزاح است.»

#فرامرز_اصلانی، خواننده سرشناس پاپ از #اعتراضات مردم #ایران حمایت کرد

فرامرز اصلانی آهنگساز، نوازنده، و خواننده موسیقی پاپ ایران با انتشار پیامی ویدیویی در توییتر از حرکت اعتراضی مردم ایران دفاع کرد. اصلانی که دانش‌آموخته روزنامه‌نگاری از دانشگاه لندن است و با آلبوم‌های «روزهای ترانه و اندوه» و «دلمشغولی‌ها» در ایران نام‌آور شد، در این پیام ویدیویی نوید روزهای بهتر و رفاه و سرخوشی را به مردم ایران می‌دهد. آثار فرامرز اصلانی در ایران اجازه پخش ندارند، اما صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ترانه «آهوی وحشی» بر اساس شعری از حافظ را بارها پخش کرده است. پیش از این نماهنگ «چهل سال» با صدای گوگوش و سیاوش قمیشی و با ترانه‌ای از رها اعتمادی در حمایت از اعتراضات مردم ایران خبرساز شد و مورد توجه قرار گرفت.

فدریکا #موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه #اروپا در سفر به #نیوزلند: شرکت‌های اروپایی را به سرمایه‌گذاری در #ایران تشویق می‌کنیم

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفرش به نیوزلند که همزمان بود با آغاز دور اول تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفته است که اتحادیه اروپا برای حفظ منافع اقتصادی ایران از برجام، شرکت‌ها را به سرمایه‌گذاری در ایران تشویق خواهد کرد. به گفته موگرینی اتحادیه اروپا خود تصمیم می‌گیرد که با چه کشوری داد و ستد داشته باشد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک بار دیگر تأکید کرد که حفظ توافق هسته‌ای با ایران برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای و امنیت بین‌المللی ضرورت دارد. وینستون پترز وزیر خارجه نیوزلند نیز در یک نشست خبری مشترک با موگرینی از برجام حمایت کرد.