ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهردار منطقه ۱۲ تهران: پروانه ساخت #پلاسکو هفته آینده صادر می‌شود

علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ تهران اعلام کرد که پروانه ساختمان پلاسکو در حال انجام عملیات نهایی است و ظرف هفته آینده حتماً صادر می‌شود. بر سر صدور مجوز ساخت پلاسکو میان شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان اختلاف وجود دارد و بدون طی مراحل قانونی و اداری معمول ساخت آن آغاز شده است. سعادتی وضعیت کسبه پارکینگ پروانه در پی تبدیل مکان کسب درآمدشان به پارکینگ ساختمان پلاسکو گفت: «پارکینگ پروانه دو مسئله جدی داشت؛ این پارکینگ ناایمن بود و همچنین شیوع کرونا و تمهیداتی که برای جلوگیری از تجمع اتخاذ شد، منجر به تعطیلی پارک شد. پس از آن پیشنهاد دادیم بخشی از کسبه‌ای که نیاز اقتصادی جدی‌تری دارند در پارک شهر استقرار پیدا کنند.» به‌گفته او نزدیک به ۵۰۰ کسبه برای جابه‌جایی اعلام آمادگی کردند و شهرداری نیز در تلاش بوده و هست که این بازار باز برقرار شود، اما با برخورد به پیک دوم کرونا محتاطانه برخورد کرد. محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پیش از این خواهان برخورد جدی‌تر درباره مسئله پارکینگ پلاسکو شده بود. روزهای نخستین سال ۱۳۹۹ در حالی که شیوع ویروس کرونا کسب و کار را در تهران به تعطیلی کشانده بود، اسکلت فلزی ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو کامل شد. زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ساخت‌وساز ساختمان پلاسکو را غیرقانونی خوانده و خواستار توقف روند ساخت آن شده بود. ساختمان پلاسکو، در ۳۰ دی ماه ۱۳۹۵ دچار آتش‌سوزی شد و پس از چهار ساعت فروریخت. دلیل شروع آتش درگزارش رسمی «اتصال برق و احتمالاً نشت هم‌‌زمان گاز از کپسول گاز» اعلام شد. در این حادثه ۲۲ نفر، از جمله ۱۶ آتش‌نشان، جان خود را از دست دادند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل: استعفای #برایان_هوک رویداد تعیین‌کننده‌ای نیست

علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به استعفای برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: «استعفای هوک به ما ارتباطی نداشته و رویدادی تعیین‌کننده محسوب نمی‌شود.» میریوسفی افزود: «کارزار فشار به اصطلاح حداکثری که دولت آمریکا به‌راه انداخته بود، شکست خورده است.» مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته، پنج‌شنبه ۱۶ مرداد / ۶ اوت در بیانیه‌ای از استعفای برایان هوک خبر داد. هوک مدت دو سال بالاترین مقام وزارت امور خارجه در رابطه با ایران بود. نیویورک تایمز نوشت او را یکی از اندک مقام‌های وزارت خارجه آمریکا دانست که پس از استعفای رکس تیلرسون، وزیر سابق خارجه ایالات متحده توانسته بود سمت خود را حفظ کند. الیوت آبرام، نماینده آمریکا در امور ونزوئلا در دوره انتقالی پست هوک را به‌عهده خواهد گرفت.

ادعای وزارت بهداشت #روسیه: #واکسن_کرونا تا چند روز دیگر ثبت می‌شود

وزارت بهداشت روسیه جمعه ۱۷ مرداد / ۷ اوت اعلام کرد که واکسن کرونا ساخته شده توسط مرکز اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه، تا روز چهارشنبه ۲۲ مرداد / ۱۲ اوت ثبت می‌شود. الگ گریدنیف، معاون وزیر بهداشت روسیه گفت: «در مرحله نخست واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، کارکنان پزشکی و سالمندان ساکن کشور می‌توانند این واکسن را دریافت کنند.» پروفسوردکتر مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی در ایران پیش از این درباره ادعای روسیه در مورد موفقیت در تولید واکسن کرونا گفته بود: «همه جای دنیا دارند روی واکسن کار می‌کنند. روسیه هم کار می‌کند. ولی اشکالی درباره روسیه وجود دارد. روس‌ها مواد بیولوژیکی را که تولید می‌کنند، فقط خودشان تأیید می‌کنند و در اختیار هیچ مرجع بین‌المللی برای تایید قرار نمی‌دهند. ما واکسنی را قبول داریم که تایید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA یا مرکز غذا و داروی اتحادیه اروپا یا تأییدیه سازمان بهداشت جهانی را داشته باشند.» محرز افزوده بود: «روسیه می‌گوید ما فقط خودمان این واکسن را قبول می‌کنیم، اگر فقط خودشان اعلام درمان یا اثربخشی واکسن کنند و برای تأییدیه گرفتن به مراجع جهانی ندهد، ما نمی‌توانیم این واکسن را بپذیریم.» این عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا معتقد است در شرایط فعلی، هیچ دارو، درمان و حتی واکسنی که دارای تأییدیه بین‌المللی برای درمان بیماری کووید ۱۹ باشد وجود ندارد.

#سازمان ملل: #جرم‌های_اینترنتی در دوره بحران #کرونا افزایش یافته است

سازمان ملل می‌گوید از آغاز شیوع ویروس جدید کرونا جرم‌های اینترنتی به‌شکل قابل توجهی افزایش یافته است. بر این اساس، شمار پرونده‌های کلاهبرداری با وب‌سایت‌های تله‌گذاری یا فیشینگ در سه ماهه نخست سال جاری ۳۵۰ درصد افزایش داشته است. فیشینگ یا تله‌گذاری به تلاش برای به‌دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و مانند آن‌ها از طریق جعل یک وبگاه، آدرس ایمیل و مانند آن‌ها گفته می‌شود. شبکه‌های اجتماعی و وبگاه‌های پرداخت آنلاین از جمله اهداف حملات فیشینگ هستند. بسیاری از وب‌سایت‌های کلاهبرداری بیمارستان‌ها و نظام‌های بهداشتی را هدف قرار داده‌اند. به‌گفته سازمان ملل، جنایتکاران و تروریست‌ها همچنین از این بیماری همه‌گیر استفاده کرده‌اند تا ترس و نفرت در اینترنت برانگیزند و مردم را به سمت گرایش‌های تندروانه بکشانند. افزایش عمومی استفاده از اینترنت در دوران کرونا زمینه اقدامات این‌گونه افراد و گروه‌هاست.

روابط عمومی آتش‌نشانی #شاهرود: یک ساختمان مسکونی در نزدیکی راه‌آهن بر اثر انفجار تخریب شد

به گفته روابط عمومی آتش‌نشانی شاهرود بامداد جمعه ۱۷ مرداد یک ساختمان مسکونی دو واحدی در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن شاهرود بر اثر انفجار تخریب شد. هنوز دلیل انفجار مشخص نیست. نشت گاز یکی از احتمالاتی است که مطرح شده. برای اطفای حریق چهار اکیپ عملیاتی از چهار ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و هم‌اکنون عملیات اطفای حریق به پایان رسیده است. به گزارش ایسنا این حادثه در شهرک ولیعصر رخ داده است که در نزدیکی راه‌آهن شاهرود قرار دارد. در شبکه‌های اجتماعی شهروندان احتمال داده بودند که انفجار در ایستگاه راه‌آهن شاهرود اتفاق افتاده است. روابط عمومی آتش‌نشانی شاهرود اما این موضوع را تکذیب کرد.

وزارت خارجه #آمریکا: برگزاری #لویه‌جرگه صلح در #کابل از آخرین فرصت‌ها برای دستیابی به صلح #افغانستان است

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که لویه‌جرگه مشورتی صلح که صبح جمعه ۷ اوت/ ۱۷ مرداد در کابل با حضور سه هزار نفر و با دستور محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان آغاز به کار کرد، از آخرین فرصت‌ها برای شروع مذاکرات بین‌افغان و دستیابی به صلح است. قرار است اعضای لویه‌جرگه صلح درباره آزادی ۴۰۰ زندانی طالب به تصمیم برسند. طبق بیانیه وزارت خارجه امریکا، گروه طالبان تعهد کرده است که پس از آزادی به موقع این زندانیان، با «تیم ملی که نمایان‌گر قوت و تنوع جمهوری اسلامی افغانستان است»، وارد مذاکره شود. بر همین اساس گروه طالبان هم‌چنین تعهد کرده است که در جریان مذاکرات، خشونت‌ها و تلفات را به طور «قابل ملاحظه» کاهش دهند، تا به این ترتیب طرفین برای پایان دادن به «جنگ طولانی و بی‌رحمانه» روی یک راه سیاسی تصمیم بگیرند و در مورد آتش‌بس دائمی و جامع به توافق برسند. وزارت خارجه امریکا در این بیانیه گفت که هرچند رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان – مطابق فهرست این گروه – محبوبیتی ندارد، اما این اقدام دشوار به «کاهش خشونت و شروع مذاکرات مستقیم» و سرانجام باعث صلح و پایان جنگ می‌شود.