ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش بانک مرکزی: قیمت هر متر خانه در تهران از ۴۲,۵ میلیون تومان گذشت

بانک مرکزی جمهوری اسلامی در گزارشی از تحولات بازار مسکن در شهر تهران، گفته است که در مردادماه سال جاری قیمت میانگین یک متر مربع مسکن در شهر تهران، ۴۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲,۵ و ۳۸ درصد افزایش یافته است. بر این اساس، در بین مناطق بیست‌ودو‌گانه شهر تهران، بیشترین قیمت هر متر خانه ۸۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۲۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است که به‌ترتیب ۲۴,۸ درصد در منطقه یک و ۳۹,۴ درصد در منطقه ۱۸ افزایش داشته‌اند. کرایه مسکن اجاره‌ای در تهران و در کل مناطق شهری نیز در مردادماه امسال به‌ترتیب ۴۵,۲ و ۵۰,۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته گران‌تر شده است. بنا به این گزارش، معاملات مسکن در مردادماه حدود ۷,۸ هزار فقره بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه در سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۲۴ درصد کاهش و ۴۲,۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

صدور فتوا برای تحریم کالاهای ایرانی در مناطق تحت کنترل مخالفان حکومت سوریه

وب‌سایت «سیریا ریپورت» اعلام کرد که «شورای اسلامی سوریه»، مرجع دینی مخالف حکومت بشار اسد در سوریه، به‌تازگی با صدور یک فتوای دینی رسمی خواستار تحریم کالاهای ایرانیِ فروخته‌شده در مناطق تحت کنترل مخالفان شد. در این مناطق کالاهای روسی و چینی نیز فروخته می‌شوند و این فتوای دینی، حضور پایدار کالاهای ایرانی در کنار این کالاها را نشان می‌دهد. «شورای اسلامی سوریه» که توانسته است علمای دینی در سراسر سوریه را گرد هم آورد، در سال ۲۰۱۱ و همزمان با شروع اعتراضات علیه رژیم اسد تشکیل شد.

آلبانی روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد

در پی حمله سایبری به زیرساخت دیجیتال آلبانی در ماه ژوئیه، دولت این کشور چهارشنبه ۱۶ شهریور / ۷ سپتامبر اعلام کرد که روابط خود را با ایران قطع می‌کند. دولت آلبانی همچنین گفته تمامی کارکنان دیپلماتیک، فنی، اداری و امنیتی سفارت ایران نیز باید ظرف ۲۴ ساعت خاک جمهوری آلبانی را ترک کنند. به‌گفته ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی، این اقدام دولت خود را با حمله سایبری شدیدی که خدمات عمومی را تهدید کرد، سامانه‌های دیجیتال کشور را پاک و سوابق دولتی را هک کرد و همچنین ارتباطات الکترونیکی داخلی دولت را سرقت نمود و هرج‌ومرج و ناامنی ایجاد کرد، «متناسب» دانست. آلبانی پیش از این در سال ۱۳۹۷ نیز غلامحسین محمدنیا، سفیر جمهوری اسلامی در این کشور و یک دیپلمات دیگر ایران را به اتهام «به خطر انداختن امنیت» اخراج کرد. آن پس سفارت جمهوری اسلامی در آلبانی در سطح کاردار اداره می‌شود. آلبانی به اعضای سازمان مجاهدین خلق که از گروه‌های مخالف حکومت ایران است پناه داده است.