ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراهیم رئیسی: هیچ یک از مسئولان #قوه‌_قضائیه حق ندارند در #انتخابات موضع‌گیری سیاسی داشته باشند

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌قضائیه، پنج شنبه ۱۶ آبان در جریان هجدهمین همایش دادستان‌های سراسر کشور با عنوان «تحول در دادسرا» که در ستاد دادگستری استان خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن انتخابات یازدهمین دوره مجلس در پایان سال جاری و نقش دادستان‌ها در این زمینه گفت: «در رابطه با موضوع انتخابات دادستان‌ها باید با همکاری دستگاه اجرایی و نظارتی هماهنگی لازم را داشته باشند و در موضع دفاع از حق‌الناس و اجرای قانون، کار را دنبال کنند. انتخابات موضوع حق الناس است که باید پیگیر آن بود. در جایگاه قضایی مطلقا نباید له و علیه شخصی موضع گیری کرد». پیش از این نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی، از جمله شورای نگهبان قانون اساسی و قوه قضائیه بارها به حمایت سیاسی از جناح اصول‌گرا در برابر اصلاح‌طلبان متهم شده اند. رئیسی خود نامزد اصول‌گرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین بود. با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره مجلس، بار دیگر بحث در میان مسئولان جمهوری اسلامی درباره نحوه برگزاری انتخابات بالا گرفته است. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

یک #کارگر_پیمانی #مترو_تهران بر اثر تصادف با قطار جان باخت

یک کارگر پیمانی تعمیر و نگهداشت خطوط مترو شبانگاه چهارشنبه ۱۴ آبان در اثر برخورد با قطار مترو جان خود را از دست داد. سعید عطاءاللهی رئیس پلیس مترو تهران در این ارتباط گفت که کارگر جوان مشغول تعمیر خط مترو در مسیر قطار گلشهر به تهران بود که قطار با او برخورد کرد. رئیس پلیس مترو افزود تحقیقات در این باره در جریان است اما توضیح نداد که چرا از مسیر در دست تعمیر، قطار مترو عبور کرده است. ایران یکی از کشورها با حوادث کار بالاست. روزانه ده‌ها حادثه کار در ایران روی می‌دهد که تعدادی از آن‌ها به مرگ کارگران می‌انجامد.

#حقوق #کارکنان_دولت سال آینده ۱۵ درصد افزایش می‌یابد

محمد باقر نوبخت، رئیس #سازمان_برنامه_و_بودجه از برنامه دولت برای افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان دولت و #بازنشستگان خبر داد. نوبخت روز پنجشنبه ۱۶ آبان گفت دولت در آخرین مراحل تهیه و تنظیم بودجه است و «سال آینده با وجود همه تحریم‌ها و استمرار ان‌ها حداقل ۱۵ درصد پرداخت به کارکنان دولت، بازنشستگان و همچنین مددجویان و افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، از سوی دولت افزایش خواهد یافت.» دولت در حالی قصد دارد #حقوق_کارکنان_دولت را ۱۵ درصد افزایش دهد که نرخ تورم ۴۲ درصد است و بنا بر پیش‌بینی‌ها تورم در سال آینده حداقل به همین میزان خواهد رسید. کارکنان دولت از جمله معلمان بارها نسبت به افزایش شکاف میان هزینه‌ها با درآمد خود اعتراض کرده‌اند. معلمان بارها نسبت به وضع معیشتی خود اعتراض و تجمع کرده‌اند. بیش از ۲۰ تشکل بازنشستگان نیز در بیانیه مشترکی اعلام کرده‌اند روز یکشنبه ۱۹ آبان دراعتراض به وضعیت معیشت خود و زندگی زیر خط فقر مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه تجمع می‌کنند.

#چین از توافق بر سر #اختلافات_تجاری با آمریکا خبر داد

پکن اعلام کرد که در مورد لغو تعرفه‌های گمرکی با واشنگتن به توافق رسیده است. به گفته پکن، تعرفه‌های ویژه باید به تدریج برداشته شوند. این اقدام به‌طور موازی توسط دو طرف انجام می‌شود. این پیش‌شرط لازم برای دستیابی به اولین راه حل در دعوای تجاری دو کشور است. جدول زمانی برای لغو تعرفه‌های گمرکی اعلام نشده است. واشنگتن هنوز این خبر را تأیید نکرده است. محافل نزدیک به دولت آمریکا گفته‌اند که نشستی بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و همتای چینی‌اش، شی جین‌پینگ، در ماه دسامبر برگزار خواهد شد. در این نشست اولین توافق‌نامه تجاری بین دو کشور می تواند امضا شود. دونالد ترامپ ۱۹ مهر / ۱۱ اکتبر پس از ملاقات با لیو هی، معاون نخست‌وزیر چین در کاخ سفید اعلام کرد که دو طرف در مرحله نخست مذاکرات تجاری به توافق مهمی دست یافتند. دو کشور بر سر ثبت مالکیت معنوی فرآورده‌ها، مسائل ارزی و خدمات مالی به توافق رسیدند. همچنین چین متعهد شده است محصولات کشاورزی به ارزش ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار از آمریکا بخرد. دو اقتصاد بزرگ جهان ۱۶ ماه است که با تعرفه‌های گمرکی جدید بر محصولات یکدیگر یک جنگ تجارتی را آغاز کردند. این مسئله بر اقتصاد جهانی نیز تأثیر منفی گذاشت و رشد اقتصاد جهانی را کند کرد.دلیل اصلی اختلاف تجارتی چین و آمریکا این بوده است که رئیس جمهوری آمریکا از تراز تجارتی میان چین و آمریکا ابراز ناخرسندی کرده بود. ترامپ بارها گفته است که صادرات چین به آمریکا بیش از حد زیاد است، در حالی‌که واردات این کشور از آمریکا بسیار کم است و این شکاف فزاینده دیگر قابل قبول نیست.

رئیس دفتر #خامنه‌ای: هیچ نقطه از #اسرائیل وجود ندارد که زیر پوشش موشک‌های ما نباشد

حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در مراسم معارفه امام جمعه و نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: «تحمل دستاوردهای انقلاب اسلامی برای دشمنان دشوار است چراکه هیچ نقطه از اسرائیل وجود ندارد که زیر پوشش موشک‌های ما نباشد». او همچنین در توصیف خامنه‌ای گفت: «رهبری در تعبد، بی‌نیازی از دنیا، زهد و پارسایی بی‌نظیر است». این نخستین بار نیست که مسئولان جمهوری اسلامی اسرائیل را تهدید می‌کنند. علی خامنه‌ای پس از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱، خطاب به رهبران اسرائیل گفته بود: «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید». او در ۲۴ آذر ۱۳۹۵ نیز همین جمله را تکرار کرده و گفته بود: «رژیم صهیونیستی همچنان‌که قبلاً گفته‌ایم به شرط مبارزه همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیست‌ها در ۲۵ سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت.»

سرلشکر #محمد_باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح برخی جریان‌ها را متهم کرد که با پخش پول و تبلیغات رسانه‌‌ای به اعتراضات #عراق و #لبنان دامن می‌زنند

سردار سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح پنجشنبه ۱۶‌آبان در سخنانی در مسجد جمکران در پیروی از نظریات رهبر جمهوری اسلامی در اصالت اعتراضات عراق و لبنان تردید کرد. باقری گفت «برخی جریان‌ها با توسعه فساد در میدان‌های بیروت و بغداد، پخش پول و فضاسازی رسانه‌ای در تلاش برای باقی ماندن مردم در میدان این کشورهای هستند.» رییس ستاد کل نیروهای مسلح از دولت‌های عراق و لبنان خواست بدون توجه به تبلیغات «به فکر تامین امنیت و توسعه رفاه در کشور خود باشند.» در همان حال باقری در اظهاراتی متناقض این نکته را هم یادآوری کرد که «هیچکس حق دخالت در امور دیگر کشورها را ندارد.» مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دو روز قبل با انتشار پیامی در توییتر نوشته بود: «مردم عراق و لبنان می‌خواهند کشورشان را پس بگیرند. آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که صادرات اصلی حکومت ایران فساد است، که‌ به‌شکل بدی جامه مبدل انقلاب بر آن پوشانده شده ‌است. این حق عراق و لبنان است که مسیر پیش‌ روی کشور خود را، رها از دخالت‌های خامنه‌ای در دست گیرند.» معترضان عراقی و لبنانی در اعتراض به فساد و ناکارآمدی دولت‌ها به خیابان آمده‌اند.

موج اعتراضات خاورمیانه به #کویت هم رسید: معترضان مقابل #مجلس_الأمه در اعتراض به فساد تجمع کردند

صدها نفر از شهروندان کویت در پایتخت این کشور در اعتراض به فساد اقتصادی در میدان الاراده مقابل مجلس الأمه (پارلمان) تجمع اعتراضی به پا کردند و مقابل پارلمان بست نشستند. این تجمع عصر چهارشنبه ۶ نوامبر/ ۱۵ آبان در پاسخ به فراخوان صالح الملا، نماینده سابق پارلمان و با مجوز وزارت کشور کویت برگزار شد. صالح الملا سه‌شنبه گذشته با انتشار مجوز وزارت کشور در پیامی در توییتر از مردم کویت خواسته بود در این تجمع اعتراضی شرکت کنند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، شعارهایی علیه مرزوق الغانم، رئیس پارلمان کویت با مضمون «برو برو ای مرزوق، ملت کویت تو را نمی‌خواهد» سر دادند.

#شیخ_خلیفه برای یک دوره ۵ ساله دیگر به عنوان رئیس #امارات انتخاب شد

شورای عالی اتحاد امارات شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان را برای یک دوره پنج ساله دیگر، به عنوان رئیس امارات متحده عربی انتخاب کرد. خلیفه بن زاید متولد ۱۹۴۸، رئیس امارات و حاکم ابوظبی، فرزند زاید بن سلطان آل نهیان بنیانگذار امارات است که در سال ۲۰۰۴ و پس از درگذشت پدرش رئیس امارات و حاکم ابوظبی شد. شیخ خلیفه در سال‌های اخیر در مناسبت‌های ملی، سیاسی و خبری این کشور کمتر حضور داشته و طی این مدت رسانه‌های امارات هم فقط تصاویر قدیمی از او را منتشر کرده‌اند.