ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#کرونا در #ایران: در شهرهای پرخطر مشاغل غیرضروری از ساعت ۶ بعدازظهر تعطیل می‌شوند

در جلسه امروز شنبه ۱۷ آبان ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایران، حسن روحانی اعلام کرد که در این جلسه تصویب شده است که فعالیت کسب و کار در غیر از موارد ضروری و بخش اول مانند مواد غذایی و داروخانه‌ها محدود شود. بر این اساس مصوب شده است که در مشاغل دوم، سوم و چهارم از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر، این مشاغل باید فعالیت‌شان از ۶ بعد از ظهر برای تهران، مراکز استان‌ها، شهرهای پرخطر و سایر مناطق به پایان برسد. رود گذشته ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت هم گفته بود پیشنهاد تعطیلی کامل ‫تهران‬ روی میز است. به گفته حریرچی،، محدودیت‌های جدید تهران فردا تصمیم‌گیری و به زودی ابلاغ می‌شود و برخی تصمیمات با کمی تاخیر اجرایی خواهد شد.

کارگران #کارخانه_قند_تربت_جام: منتظر آغاز فعالیت تولیدی کارخانه و پرداخت مابقی مطالبات معوقه مزدی خود هستیم

کارگران کارخانه قند تربت‌جام از وضعیت این واحد تولیدی ابراز نارضایتی کرده و گفته‌اند که خلاف وعده مسئولان فعالیت تولید کارخانه که چند وقتی است متوقف شده است، هنوز از سر گرفته نشده. به گزارش خبرگزاری «ایلنا» به نقل از یک کارگر کارخانه قند تربت‌جام، فعالیت‌های این کارخانه به علت تغییر مالکیت آن متوقف شده است. این کارگر درباره وضعیت حال حاضر کارگران گفت که ۷۰ کارگر کارخانه منتظر از سر گرفتن فعالیت‌های تولیدی و پرداخت معوقات مزدی و بیمه‌ای هستند. او توضیح داد که کارگران « طی چند ماه گذشته آن‌ها بارها مقابل نهادهای مختلف دولتی در استان خراسان رضوی تجمع کرده و خواستار مشخص شدن وضعیت کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه خود شده‌اند.» اما با وجود وعده مسئولان به کارگران برای آغاز به کار فعالیت‌های تولیدی هنوز این وعده متحقق نشده است. کارخانه قند تربت‌جام برای ادامه تولید نیازمند مواد اولیه‌ای است که از سوی کشاورزان شهرستان و استان تامین می‌شود، اما افزایش بدهی‌های کارخانه به بخش دولتی و خصوصی موجب شده که تامین مواد اولیه نیز با مشکل مواجه شود.

کارگران شهرداری لردگان چندین ماه است حقوق نگرفته‌اند

کارگران پیمانکاری شهرداری لردگان واقع در استان چهار محال بختیاری می‌گویند دست‌کم سه ماه دستمزد پرداخت نشده دارند و بیمه آن‌ها نیز چندین ماه پرداخت نشده است. میزان مطالبات مزدی این کارگران در ماه‌های آینده افزایش می‌یابد. مشکلات معیشتی و عدم پرداخت مطالبات، مشکلات بسیاری برای خانواده‌های ما به وجود آورده است. این کارگران گفته‌اند علی‌رغم اینکه مسئولان شهری از وضعیت مطالبات آن‌ها باخبرند اما تا این لحظه به جز مبالغ کمی به صورت علی‌الحساب، در خصوص پرداخت کامل مطالبات مزدی #کارگران مجموعه #شهرداری_لردگان اقدامی صورت نداده‌اند. دیرکرد در زمینه پرداخت حق بیمه‌ها نیز آنها را دچار مشکل کرده و در برخی موارد امکان دریافت خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های ملکی را ندارند. کارگران شهرداری لردگان می‌گویند با توجه به شیوع ویروس کرونا هنوز مسئولان تمهیدات حمایتی، بهداشتی و درمانی خاصی برای آنها در نظر نگرفته‌اند و آنها همچنان از ساده‌ترین خدمات بهداشتی و درمانی محروم هستند. نقض حقوق اجتماعی کارگران در حالی است که ماده ۲۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر بر محق بودن افراد بر تامین اجتماعی مناسب به لحاظ خوراک، مسکن، پوشاک و برخورداری از خدمات حمایتی اجتماعی در مواقع بیکاری، بیماری، نقص اعضا، بیوگی، پیری یا در تمام موارد دیگری که به علل خارج از اراده انسان، وسایل امرار معاش او از بین رفته باشد از شرایط آبرومندانه زندگی برخوردار شود تاکید کرده است. ایران با وجود امضای این سند بین‌المللی حقوق کارگران را نقض می‌کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس: در #حمله_ایران_به_عین‌الاسد، مهم بود که سربازان آمریکایی هدف نباشند

در حالی که دو ماه به سالگرد حمله موشکی ایران به پایگاه نیروهای آمریکایی عین الاسد در عراق مانده، حسین امیرعبداللهیان، مشاور و دستیار بین‌الملل رئیس مجلس، روز شنبه ۱۷ آبان، اعلام کرد که در این حمله موشکی، ایران قصد نداشته تا سربازان آمریکایی را هدف قرار دهد. به‌نوشته روزنامه همشهری او گفته: «برای ایران این مهم بود که سربازان آمریکایی که خانواده‌شان نگران وضعیت‌شان هستند هدف نباشند، چون این برای ما عامل اقتدار نیست که سربازان ساده آمریکایی را در پایگاهشان مورد هدف قرار بدهیم.» به‌گفته امیر عبداللهیان، زمانی‌که قرار شد ایران ۱۳موشک بالستیک نقطه‌زن به سمت پایگاه استراتژیک عین‌الاسد شلیک کند، قبل از عملیات نخست‌وزیر وقت عراق در جریان قرار گرفت. این گفته‌های امیر عبداللهیان درباره حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق در حالی‌ست که مقامات سپاه پاسداران پیش‌تر مدعی شده‌اند، تلفات این حمله، ۸۰ کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی بوده‌است. امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروهای موسوم به «هوافضا» در سپاه پاسداران اما روز ۲۰ دی‌ماه ۹۸ در یک گفت‌گوی تلویزیونی با تأیید آمار یاد شده از تلفات حمله موشکی به عین الاسد گفت: «گرچه ما در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم، با این حال در طی این عملیات حتماً ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.» حمله موشکی ایران به نیروهای آمریکایی در عراق که تحت عنوان «انتقام سخت» نیز شناخته می‌شود، عملیاتی است که طی آن و بنا بر ادعای فرماندهان سپاه پاسداران ۱۳ موشک از نوع فاتح ۳۱۳ و قیام از کرمانشاه به یکی از پایگاه‌های استقرار نیروهای آمریکایی در عراق شلیک شد. وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اما اعلام کرد که در این حمله هیچ سرباز آمریکایی کشته نشده است و قبل از حمله در جریان وقوع آن قرار گرفته است

#علی_ربیعی: #فشار_حداکثری به پایان راه خود رسیده

علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری ایران و سخنگوی دولت در یادداشتی با عنوان «ساکن ژانویه کاخ سفید»، اظهارات رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی را درباره تاثیر انتخابات آمریکا بر ایران تکرار کرده است. علی خامنه‌ای هفته قبل در یک سخنرانی گفته بود: «هرکسی رئیس جمهور امریکا شود، تأثیری بر سیاست‌های ما نمی‌گذارد.» علی ربیعی در یادداشت خود نوشته: «این اظهارات به معنای بی‌توجهی به تفاوت‌های بالقوه در رفتارهایی نیست که ممکن است رؤسای جمهور مختلف امریکا در پیش بگیرند بلکه صحه گذاشتن بر اصول هدایت‌کننده‌ای است که سیاست خارجی ما در سال‌های گذشته به‌ویژه بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم به پیش برده است.» او در عین حال با تاکید بر منافع برجام و مقاومت در برابر فشارهای آمریکا نوشته که «امروز فشار حداکثری به پایان راه خود رسیده، برخلاف تصور ترامپ، ایران نه تنها فرو نپاشید بلکه با مقاومت، اقتصادی بدون نفت را نیز تجربه کرد.»