ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#آنگلا_مرکل در آخرین سخنرانی‌اش به عنوان رهبر حزب دموکرات مسیحی #آلمان: ما به کرامت همه‌ انسان‌ها احترام می‌گذاریم

صدر اعظم آلمان در سخنانی در حضور بیش از هزار نماینده حزب دموکرات مسیحی از رهبری این حزب کناره‌گیری کرد و به این ترتیب نیمی از قدرت خود را از دست داد. مرکل همچنان صدراعظم آلمان باقی می‌ماند. صدراعظم آلمان در سخنانی که از وداع نشان داشت و از مایه‌ای از قدردانی هم بی‌بهره نمانده بود بیلانی از دستاوردهایش در 16 سال گذشته را ارائه داد: رشد اقتصادی، کاهش شمار بیکاران، حذف خدمت اجباری سربازی و غلبه بر بحران پناهجویی در آلمان. مرکل گفت: «این [موفقیت‌ها] سبب شادی‌ام و افتخاری برای من بود.» نمایندگان به مدت بیش از 10 دقیقه صدراعظم 64 ساله آلمان را تشویق کردند. مرکل چالش‌های پیش روی را برشمرد: گرمایش زمین، دگرگونی‌های عظیم در فن‌آوری و نظم جهانی، چندجانبه‌نگری در تقابل با ملی‌گرایی و منافع ملی آلمان. مرکل در فرازی از سخنانش گفت: «ما هرگز کسی را به حاشیه نمی‌رانیم و محروم نمی‌کنیم، ما هرگز کسی را تحقیر نمی‌کنیم، ما به کرامت همه‌ انسان‌ها به صورت برابر احترام می‌گذاریم، ما هرگز کسی را علیه دیگری تحریک نمی‌کنیم، ما به تمامی هموطنانمان خدمت می‌کنیم.» کنگره حزب دموکرات مسیحی در شهر هامبورگ آنه‌گرت کرامپ کارنباوئر را با ۵۱۷ رای به عنوان جانشین آنگلا مرکل و رهبر جدید حزب دموکرات‌مسیحی آلمان انتخاب کرد. زنی جانشین زنی دیگر شد.

تولید ۵ خودرو سواری در #ایران متوقف شد

از مهر سال جاری تاکنون تولید خودروهای سواری هیوندای i۲۰، لیفان ۸۲۰، لیفان X۶۰، لیفان X۵۰ و MG۳۶۰ متوقف شده. به گزارش ایسنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که تولید این خودروها به صفر رسیده. در مهر سال گذشته ۷۲۰ دستگاه هیوندای آی۲۰، ۱۹۲ دستگاه لیفان ۸۲۰، ۱۱۶۱ دستگاه لیفانX۶۰ و ۵۸۵ دستگاه لیفان X۵۰ در شرکت کرمان موتور و ۲۰ دستگاه MG۳۶۰ دنده‌ای در شرکت صنعت خودرو آذربایجان تولید شده بود. چهار مدل از این خودروها در کرمان تولید می‌شد. صنعت خودرو آذربایجان و کرمان موتور در مورد دلایل توقف تولید محصولاتشان سکوت کرده‌اند.

#سیل و #برف ۱۱ استان ایران را درگیر کرد

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های داخلی از وقوع سیل و برف در ۱۱ استان ایران خبر داد. این مقام مسئول گفت: متأسفانه یک نفر بر اثر وقوع سیل در شهرستان اندیکا واقع در استان خوزستان جان خود را از دست داد. ۲۹ شهر، روستا و مناطق عشایر‌نشین ۶ استان کشور شامل ایلام، خوزستان، قزوین، کرمانشاه، لرستان و همدان در ۲۴ ساعت گذشته متأثر از سیل و آبگرفتگی شدند. ۳۵ تیم امدادی شامل ۱۳۶ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان به مناطق یاد شده اعزام شدند. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین اعلام کرده که محورهای کوهستانی ۹ استان آذربایجان غربی، اصفهان، تهران، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، گلستان، مرکزی و همدان در ساعات گذشته متأثر از برف و کولاک شدند.

#ایران واردات کالا از #آمریکا را ۷ برابر کرد

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران در گزارشی با تیتر «آمریکا تحریم‌ها را بازگرداند و صادرات به ایران را ۷ برابر کرد» اعلام کرده که صادرات آمریکا به ایران در پی بازگشت تحریم‌ها ۷ برابر رشد کرده و به ۱۰۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در اکتبر سال جاری رسیده است. یک حقه زبانی برای تحریف واقعیت. واقعیت این است: بعد از بازگشت تحریم‌ها، ایران واردات کالا از آمریکا را ۷ برابر کرده است. بر اساس گزارش اداره آمار آمریکا، ایران در اکتبر سال ۲۰۱۸ واردات کالا از این کشور را به میزان ۱۰۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بیشتر کرده. در ۱۰ماهه سال جاری میلادی مجموع تجارت دو کشور با رشد ۳ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار رسیده است. تجارت ایران و آمریکا در ۱۰ماهه سال قبل ۱۵۸ میلیون دلار گزارش شده بود. اسپرم گاو، مکمل‌های غذایی، نخ جراحی، فراورده‌های داندانسازی، تجهیزات بیمارستانی، بلبرینگ، یاتاقان و برخی اجزای موتور خودرو از کالاهایی است که ایران از آمریکا وارد می‌کند. پسته و فرش از کالاهایی است که ایران به آمریکا صادر می‌کند.

در شبیخون #طالبان به ارتش #افغانستان در ولایت #هرات ۱۴ سرباز کشته شدند

طالبان شامگاه پنجشنبه ۱۵ آذر به دو پست نگهبانی ارتش افغانستان در ولایت هرات شبیخون زدند و ۱۴ سرباز را کشتند و ۲۱ سرباز ارتش افغانستان را به اسارت بردند. نجیب‌الله محبی، عضو شورای هرات اعلام کرده که طالبان این شبیخون را در شینداد هرات انجام داده. به گفته این مقام مسئول حمله طالبان به ارتش افغانستان شش ساعت به درازا کشیده و پیش از آنکه نیروهای کمکی از راه برسند، این حمله با موفقیت به پایان رسیده. غفور احمد جاوید، سخنگوی ارتش افغانستان گفته است در حمله طالبان ۱۰ سرباز ارتش افغانستان کشته شده‌اند. مقامات ولایت هرات اعلام کرده‌اند که ۲۰۰ طالبان در شبیخون شامگاه گذشته شرکت داشتند. ارتش افغانستان می‌گوید ۳۰ تن از مهاجمان در این حمله کشته شده‌اند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان با تأیید حمله شامگاه گذشته رسماً اعلام کرده که طالبان مسئولیت این حمله را به عهده می‌گیرد. زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان در تلاش است که گفت‌وگوهای دولت افغانستان با طالبان درباره صلح آغاز شود. زلمی خلیل‌زاد شنبه گذشته برای را‌یزنی با مقامات دولت پاکستان به اسلام‌آباد رفته بود اما اکنون به افغانستان بازگشته. قرار است نماینده دوتابعیتی آمریکا این گفت‌وگوها را در بروکسل و مسکو هم پی بگیرد.

ادامه #مسابقه_تسلیحاتی در شبه‌جزیره کره: #کره_جنوبی ده‌ها #موشک زمین به هوا خریداری می‌کند

یک مقام وزارت دفاع #کره_جنوبی به رویترز گفته است که این کشور در نظر دارد «ده‌ها موشک زمین به هوا» به ارزش ۳۴۰ میلیارد وون (۲۶۷ میلیون یورو) برای تقویت توانایی دفاع ضدهوایی خود در برابر کره شمالی، خریداری کند. کره جنوبی همچنان به تقویت توانایی‌های دفاعی خود ادامه می‌دهد. این کشور ماه گذشته تصمیم گرفت دو رادار با سرعت بالا از اسرائیل بخرد. در سپتامبر گذشته، دولت آمریکا اجازه فروش شش هواپیمای شناسایی دریایی P-8A Poseidon و ۶۴ موشک پاتریوت به ارزش ۲،۶ میلیارد دلار به کره جنوبی را صادر کرد. کره جنوبی و کره شمالی در سال جاری به یکدیگر نزدیک شدند. در ماه سپتامبر گذشته در پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی، دو کشور پیمان نظامی جامع برای کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، امضا کردند.

#دادستان_کل کشور می‌گوید بخش‌های مختلف حکومتی باید #جاسوسی دشمنان را جدی بگیرند

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور می‌گوید آمریکا، اسرائیل و «عوامل منطقه‌ای آن‌ها قطعاً جاسوسانی در بخش‌های مختلف کشور و دستگاه‌های گوناگون جاسازی کرده‌اند» و «بخش‌های مختلف، باید #جاسوسی را جدی بگیرند». او با تأکید بر این‌که «خطر جاسوسی یک خطر بسیار جدی است که نظام ما را هدف قرار داده»، گفت: «بر اساس اطلاعاتی که داریم نفوذی‌ها در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور تلاش می‌کنند که ضربه اقتصادی دشمن را کاری کنند». او همچنین با بیان این‌که «ابزار اطلاعاتی در اختیار قوه قضائیه نیست» از وزارت اطلاعات خواست تا دستگاه‌های اقتصادی را رصد کند.

#ترامپ: فکر می‌کنم هیچ کشوری تا حالا مثل #ایران تحریم نشده

دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه ۱۵ آذر/ ۶ دسامبر در سخنانی که در کاخ سفید در مراسم جشن یهودی «حنوکا» ایراد کرد، یک بار دیگر توافق هسته‌ای با ایران را «وحشتناک» خواند و گفت چنین توافقی هرگز نباید منعقد می‌شد: «ما از توافق وحشتناک با ایران خارج شدیم. این توافقی وحشتناک، وحشتناک بود. هرگز نباید شکل می‌گرفت. و سخت‌ترین تحریم‌ها را هم علیه ایران اعمال کردیم. ما ایران را طوری تحریم کردیم که فکر می‌کنم کمتر کشوری تا حالا اینطور تحریم شده باشد. هرگز نباید اجازه بدهیم که ایران به سلاح هسته‌ای یا بمب هسته‌ای دست پیدا کند.» رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سخنانش گفت: «نباید به حامی پیشتاز تروریسم، که دائم مرگ بر آمریکا می‌گوید و اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کند اجازه بدهیم مرگبارترین سلاح روی زمین را در اختیار داشته باشد. اجازه نمی‌دهیم چنین چیزی رخ دهد.»

#هدر_نائورت نامزد نمایندگی آمریکا در #سازمان_ملل می‌شود

بلومبرگ، رویترز و آسوشیتدپرس به نقل از مقامات نزدیک به کاخ سفید گزارش داده‌اند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هدر نائورت سخنگوی کنونی وزارت خارجه آمریکا و مجری سابق فاکس نیوز را به عنوان نامزد نمایندگی این کشور در سازمان ملل متحد انتخاب کرده است. نائورت در دورانی که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا بود چندان توفیقی به دست نیاورد، اما بعد از آنکه تیلرسون برکنار شد و مایک پمپئو، وزارت خارجه آمریکا را به عهده گرفت، جایگاه نائورت نیز تقویت شد. او از نزدیکان جرد کوشنر، داماد ترامپ به شمار می‌آید. مهم‌ترین وظیفه او هم مخالفت با برنامه موشکی و هسته‌ای ایران و همچنین پیگیری خلع‌سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره خواهد بود. اکتبر سال جاری نیکی هیلی به دلایل شخصی از نمایندگی آمریکا در سازمان ملل استعفا داده بود. گفته می‌شود به سبب آنکه نائورت از نظر اداری در حد هیلی نیست، به عضویت کابینه ترامپ درنمی‌آید. وزارت خارجه آمریکا و هدر نائورت تاکنون در این‌باره سکوت کرده‌اند.