ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اتحادیه_اروپا از این پس ناقضان #حقوق_بشر در جهان را آسان‌تر تحریم خواهد کرد

وزیران خارجه اتحادیه اروپا اعلام کردند که در آینده این اتحادیه ناقضان جدی حقوق بشر در جهان را به‌راحتی تحریم و مورد مجازات قرار خواهد داد. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیران خارجه اتحادیه اروپا دوشنبه ۷ دسامبر / ۱۷ آذر در نشستی در بروکسل چارچوب تحریم‌های جدید مربوط به نقض حقوق بشر در جهان را تصویب کردند. هدف از تصویب این طرح این است که اتحادیه اروپا در موارد به‌کارگیری شکنجه، برده‌داری یا خشونت جنسیِ نظام‌مند مداخله کند و روند تصمیم‌گیری برای اقدام‌های تنبیهی را تسهیل کند. بر این اساس عاملان و مسئولان این اعمال از جمله با ممنوعیت ورود به اتحادیه اروپا و مسدود شدن دارایی‌های‌شان در اروپا مجازات خواهند شد. ژان آسلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ پیش از این نشست گفت چارچوب جدید همچنین هشداری به ترکیه است. در این کشور وکلای مدافع حقوق بشر به عنوان تروریست معرفی، دستگیر و به سال‌ها حبس محکوم می‌شوند.

مجتبی ذوالنوری، نماینده #مجلس یازدهم: «بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعضاً جاسوسان غرب هستند»

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۱۷ آذر در واکنش به آنچه افشای گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران عنوان شده، به خبرگزاری رسمی مجلس (خانه ملت) گفت: «مجلس با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم، چشم اسفندیار آنها را کورکرد و به نوعی دست دشمن برای اقدامات جاسوسانه را بست.» مجتبی ذوالنوری همچنین گفت «بازرسان آژانس بعضاً جاسوسان غرب هستند که در پوشش نماینده آژانس بین‌الملل انرژی اتمی، اطلاعات محرمانه ایران را در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی دشمن قرار می‌دهند یا در مقاطعی شاهد بودیم اطلاعات ما برخلاف قوانین بین‌المللی رسانه‌ای می‌شد.» نماینده قم در مجلس یازدهم همچنین با بیان اینکه «اگر آژانس در جریان بازرسی‌های خود از تاسیسات هسته‌ای، اطلاعاتی به دست می‌آورد قرار نیست آنها را عمومی کند بلکه این نهاد بین المللی باید امانت دار باشد.» اشاره ذوالنوری به گزارش روز جمعه خبرگزاری رویترز است که در آن مدعی شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورهای عضو گفته است که ایران به اطلاع دیدبان هسته‌ای سازمان ملل رسانده است که قصد نصب سه آبشار دیگر از سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۲m در نیروگاه زیرزمینی خود در نطنز دارد.

سه تجمع اعتراضی در #دانشگاه_آزاد_ماهشهر، #ذوب_آهن_اصفهان و #نظام_مهندسی تهران

کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد واحد ماهشهر، کارکنان ذوب آهن اصفهان و مهندسان ساختمان در تهران یکشنبه ۱۶ آذر در اعتراض به وضعیت معیشتی خود تجمع کردند. آذر ماه از نیمه گذشته اما کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد واحد ماهشهر هنوز حقوق آبان ماه را دریافت نکرده‌اند و افزایش سالانه بر حقوقشان هم پرداخت نشده است. آن‌ها روز یکشنبه ۱۶ آذر مقابل ساختمان مرکزی این واحد تجمع کردند و خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند. گروهی از مهندسان ساختمان هم در همین روز مقابل ساختمان مرکزی سازمان نظام مهندسی ایران تجمع کردند. معترضان می‌گویند معوقات شش ماهه اول سال ۹۹ و حقوق آبان ماه هنوز به حساب آن‌ها واریز نشده است. تجمع روز یکشنبه کارکنان ذوب آهن اصفهان در اعتراض به کمی دستمزد برگزار شد. تجمع‌کنندگان گفتند: «با توجه به تورم روزافزون دستمزدهای آن‌ها کفاف مخارج‌شان را نمی‌دهد».

وزیر خارجه #جمهوری_آذربایجان به ایران می‌رود

سفارت ایران در باکو اعلام کرد که جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های ارشد ایران روز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه به تهران سفر می‌کند. سفارت ایران در اطلاعیه‌ای گفته است: «توسعه و تعمیق روابط ایران و جمهوری آذربایجان و بررسی مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، به‌ویژه شرایط پساجنگ قره‌باغ از مهم‌ترین اهداف و محورهای سفر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به تهران است». براساس اطلاعیه سفارت ایران در باکو سفر بایراموف نخستین سفر خارجی او پس از جنگ اخیر قره‌باغ و اولین سفر به ایران پس از تصدی پست وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از تیرماه امسال است. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز این خبر را تأیید کرد و گفت بایراموف به‌دعوت محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی به تهران می‌آید. ظریف و بایراموف پیش از این چندین دور گفت‌وگوی تلفنی و ویدئو کنفرانسی برگزار کرده‌اند. به‌گفته خطیب‌زاده، بایراموف در این سفر با ظریف و دیگر مقام‌های ایرانی از جمله رئیس جمهوری، رئیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین گفت: «ما دیدگاه خود را در ارتباط با بحران قره‌باغ مطرح کرده‌ایم و تأکید داریم که باید این بحران به‌صورت دائمی حل و فصل شود. ما روابط بسیار خوبی با دو کشور آذربایجان و ارمنستان داریم. فکر می‌کنیم سفر وزیر خارجه آذربایجان به تهران همکاری‌های فی‌مابین دو کشور را تسهیل می‌کند. در آینده نزدیک نیز رفت و آمدهایی نیز با مقام‌های ارمنستان خواهیم داشت.»

ویلیام بار، وزیر دادگستری #ترامپ به فکر استعفا است

نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است که ویلیام بار، وزیر دادگستری دونالد ترامپ در فکر استعفا است. در این گزارش به‌نقل از منابع آگاه آمده است که ویلیام بار احتمالاً تا ماه آینده، قبل از کنار رفتن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از سمت خود استعفا خواهد داد. بار هفته گذشته ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را تأیید نکرد. او در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت شواهدی مبنی بر انجام تخلفات گسترده‌ای که بر نتایج انتخابات تأثیر بگذارد وجود ندارد. ترامپ واکنش تندی نشان داد. او هنگامی که خبرنگاری پرسید آیا هنوز به بار اعتماد دارد پاسخ داد: «این را چند هفته دیگر از من بپرسید.» نیویورک تایمز نوشته است هنوز معلوم نیست که استعفای ویلیام بار به خشم دونالد ترامپ از اظهارات او درباره انتخابات آمریکا مربوط است یا خیر. با این حال این روزنامه نوشته است که هنوز تصمیم قطعی ویلیام بار مشخص نیست.