ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خواهر خامنه‌ای: برادرم صدای مردم را نمی‌شنود و صدای مزدوران و جیره‌خوارانش را صدای مردم ایران‌ می‌شمارد

بدری حسینی خامنه‌ای، خواهر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و همسر شیخ علی تهرانی، روحانی منتقد حکومت که مهرماه سال جاری درگذشت، در پیامی از نظام مستبد برادر خود انتقاد کرد و گفت: «مادران بسیاری در طول چهار دهه گذشته داغدار شدند. مناسب دیدم که همراه با برائت جستن از برادرم، مراتب همدردی خود را با همه مادران عزادار جنایات رژیم جمهوری اسلامی، از زمان خمینی تا دوران کنونی خلافت مستبدانه علی خامنه‌ای، اعلام دارم.» بدری خامنه‌ای افزود: «من به‌عنوان وظیفه انسانی خود سال‌ها پیش بارها و بارها صدای حق‌طلبی مردم را به گوش برادرم علی خامنه‌ای رساندم ولی پس از آن‌که دیدم ‌گوش شنوایی ندارد و راه خمینی را در سرکوب و کشتار مردم‌ بی‌گناه ادامه می‌دهد با او قطع رابطه کردم.» او در پیام خود همچنین گفته است: «برادرم صدای مردم ایران را نمی‌شنود و به نادرستی صدای مزدوران و جیره‌خوارانش را صدای مردم ایران‌ می‌شمارد.» فریده مرادخانی، فرزند بدری خامنه‌ای، پیش از این با انتشار ویدئویی از کشورهای جهان خواسته بود تا روابط خود را با جمهوری اسلامی قطع کنند. او هفته گذشته پس از احضار به دادسرای انقلاب تهران بازداشت شد. بدری حسینی خامنه‌ای با اشاره به بازداشت فرزندش گفته است: «وقتی‌که دختر من را با خشونت دستگیر می‌کنند، مشخص است که هزاران برابر خشونت بر دختران و پسران مظلوم دیگران اعمال می‌دارند.» بدری خامنه‌ای از «پاسداران و مزدوران علی خامنه‌ای» خواسته است که هر چه زودتر سلاح‌های خود را زمین‌ گذاشته و تا دیر نشده به مردم ‌بپیوندند.

مشاور فرمانده سپاه درباره بازداشت قائم مقام خبرگزاری فارس به دلیل هک بولتن‌های محرمانه می‌گوید: او فقط انشای خبر می‌کرده و بولتن را به دستگاه‌های مختلف می‌فروخته است

حجت‌الاسلام حسین طائب، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه چهارشنبه ۱۶ آذر در دانشگاه زنجان درباره ماجرای بولتن‌های محرمانه خبرگزاری فارس برای حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران که توسط گروه هکری «بلک ریوارد» افشا شد و همچنین بازداشت عباس درویش‌توانگر، قائم مقام این خبرگزاری، گفت: «در موضوع خبرگزاری فارس، چند بار به این برادر تذکر داده شده حتی به مرحله قضائی رسیده و برخورد هم شده است.» طائب افزود: «این‌که این شخص برای بولتن مأموریت داشته، این‌طور نبوده، این شخص انشای خبر می‌کرده و این نشریه و بولتن را به دستگاه‌های مختلف می‌داده و می‌فروخته.» طائب گفت: «این فرد یک زمانی قائم مقام خبرگزاری فارس بوده اما آخرین سمت‌اش این نبوده است.» روز گذشته سه‌شنبه ۱۵ آذرماه مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه بازداشت عباس درویش‌توانگر، را تأیید کرد اما گفت بولتن‌ها ربطی به خبرگزاری فارس ندارد. ستایشی بدون آن‌که نامی از درویش‌توانگر ببرد گفت او «یکی از افراد شاخص» خبرگزاری فارس است. با این حال برنامه امنیتی «۲۰:۳۰» صداوسیمای جمهوری اسلامی او را «خبرنگار خبرگزاری فارس» و «تهیه‌کننده بولتن جنجالی» نامید و گفت او «به علت اشتباهات زیادش» بازداشت شده است. در این برنامه نام او نیز به اختصار «ع. ت» عنوان و تصویر چهره‌اش نیز مات شد تا مسئله کاملاً امنیتی جلوه کند. در بولتن‌های هک‌شده از خبرگزاری فارس به سخنان و دستورهای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی درباره مسایل روز اشاره شده است. خبرگزاری فارس محرمانه‌بودن محتوای این بولتن‌ها را تکذیب کرد.

شرکت ماهواره‌ای یوتلست پخش شبکه پرس تی‌وی جمهوری اسلامی را متوقف کرد

اتحادیه اروپا ۲۳ آبان / ۱۴ نوامبر ۲۹ فرد و سه نهاد جمهوری اسلامی از جمله شبکه تلویزیونی «پرس‌‌ تی‌وی» را به‌دلیل دست داشتن در سرکوب گسترده اعتراضات مردمی ایران تحریم کرد. اتحادیه اروپا در اعلام تحریم‌های خود به نقش شبکه پرس‌ تی‌وی در انتشار اعترافات اجباری خبرنگاران و فعالان سیاسی اشاره کرده بود. پرس تی‌وی امروز چهارشنبه ۱۶ آذر / ۷ دسامبر خبر داد که شرکت ماهواره‌ای فرانسوی «یوتلست» پخش این شبکه را قطع کرده است. پیش از این، پخش پرس تی‌وی در بریتانیا نیز از سوی سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای این کشور (آفکام) به دلیل «نقض جدی قوانین پخش»، متوقف شده بود.

ایجاد ایست بازرسی در کامیاران و تفتیش وسایل شخصی شهروندان

بر اساس تصاویر، گزارش‌ها و ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، امروز چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱، نیروهای سرکوب در ورودی و خروجی‌های‌ شهر کامیاران در استان کردستان با ایجاد ایست بازرسی اقدام به بازرسی بدنی، کنترل ماشین و تفتیش گوشی‌های تلفن همراه شهروندان می‌کنند. اقدام به بازرسی و توقف خودروهای شخصی پیشتر نیز در جریان سرکوب مرگبار معترضان در برخی از شهرهای کُرد از جمله، بوکان، مهاباد و سنندج گزارش شده بود. این اقدام از سوی نیروهای سرکوب در حالی صورت می‌گیرد که امروز چهارشنبه ۱۶ آذر بیش از ۴۰ شهر ایران برای سومین روز متوالی به اعتصاب پیوستند. اعتراضات اخیر مردمی در شهرستان کامیاران با سرکوب خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی-نظامی مواجه شد. کامیاران در روز چهارشنبه نیز به مانند دو روز گذشته شاهد اعتصاب گسترده بازاریان و مغازه‌داران بود. طی حدود سه ماه گذشته حکومت با توسل به بازداشت گسترده شهروندان در کامیاران و گسیل نیروهای سرکوب از کرمانشاه به این شهر سعی کرد به اعتراضات مردمی در کامیاران خاتمه دهد. در روزهای اخیر نیز تصاویر و ویدئوهایی از خوشحالی مردم کامیاران از باخت تیم فوتبال مردان ایران مقابل تیم ملی آمریکا در رقابت‌های جام‌جهانی، منتشر شده بود.

۷۰ روز بازداشت و بی‌خبری از وضعیت عارف سرگرزهی، شهروند بلوچ؛ هیچ کس جوابگوی خانواده او نیست

با تداوم بازداشت شهروندان در پی قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی، بلاتکلیفی و بی‌خبری از وضعیت و مکان نگهداری بازداشت‌شدگان به ابزاری جهت سرکوب، اذیت و آزار و فشار بر خانواده‌ها بدل شده است. عارف سرگرزهی (گرگیج) شهروند ۲۹ ساله بلوچ، ساکن زاهدان، یکی از آن بی‌شمار بازداشت‌شدگانی است که از حدود ۷۰ روز پیش خبری از وضعیت و مکان نگهداری او در دست نیست. خبرگزاری «حال‌وش» که اخبار و گزارش‌های مربوط به نقض حقوق شهروندان بلوچ در ایران را پوشش می‌دهد، به نقل از یک منبع آگاه نوشته که عارف روز ۹ مهرماه به دادگاه زاهدان جهت کار اداری مراجعه کرده بود که در مسیر توسط نیروهای اطلاعات بازداشت شده است: «عارف کاری انجام نداده است که اینطور در وضعیت بی‌خبری بازداشت بشه، نه تماسی گرفته و نه ملاقاتی داشته، خانواده‌اش همه جا از دادگاه گرفته تا دیگر ارگان‌های امنیتی اطلاعات و سپاه رفتند، اما کسی جواب نداده و نمیدن». از آغاز اعتراضات گسترده‌ای که به انقلاب ژینا شهرت یافته است تا به حال هزاران تن از معترضان و صدها فعال مدنی و صنفی، دانشجویی، زنان و کارگری در مناطق مختلف ایران بازداشت شده‌اند.

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی شد و گفت که برای ساخت ۴ میلیون مسکن پول نداریم

مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات کشور با رای ۱۸۶ نماینده مجلس شورای اسلامی وزیر راه و شهرسازی دولت ابراهیم رئیسی شد. او دومین وزیر راه و شهرسازی کابینه یک‌سال و چندماهه ابراهیم رئیسی است که باید وعده انتخاباتی او برای ساخت ۴ میلیون مسکن را محقق کند. بذرپاش در جلسه دفاع از برنامه‌هایش در مجلس شورای اسلامی گفت که ساخت ۴ میلیون مسکن به منبع مالی بزرگی نیاز دارد که در دسترس نیست پس ما که در یک کشتی نشسته‌ایم نباید همدیگررا مقصر بخوانیم. او گفت به دنبال منبع مالی برای تحقق این وعده خواهد رفت ولی حجم آن آنقدر زیاد است که کوتاه آمدن از آن هم گزینه‌ای جدی است: «میزان بودجه لازم برای ساخت چهار میلیون مسکن با متراژ ۱۰۰ متر، نزدیک به دو برابر بودجه عمرانی کشور یعنی ۲۸۰۰ هزار میلیارد تومان است. پس فکر نکنید اگر از ساخت مسکن کوتاه آییم مقصر دولت است یا برعکس مقصر مجلس است، ما همه در یک کشتی نشسته‌ایم و همه برای ایران و نظام تلاش می‌کنیم.» بذرپاش پس از استعفای رستم قاسمی به عنوان وزیر راه و شهرسازی به مجلس معرفی شد. در هفته‌های گذشته انتشار تصاویری از قاسمی در سفرش به مالزی با همسر دومش که حجاب بر سر نداشت فشار برای استعفای او را افزایش داده بود. مهرداد بذرپاش به عنوان یکی از موسسان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب رابطه نزدیکی با بیت علی خامنه‌ای و فرزند او مجتبی دارد. در فایل صوتی هک شده از خبرگزاری فارس در یک جلسه رسمی این شورا، غلامعلی حداد عادل او را به عنوان گزینه خودشان برای وزارت راه و شهرسازی معرفی کرده بود. این جلسه در فاصله کوتاهی پس از استعفای رستم قاسمی برگزار شده بود.

شبکه حقوق بشر کردستان: نیروهای امنیتی سه کودک را در شهرهای کامیاران و پاوه ربودند

بنا بر گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱، سه کودک ۱۶ ساله به نام‌های زانیار اسدی، سورن اسعدی و ماردین قادری از سوی نیروهای امنیتی در شهرهای کامیاران و پاوه «ربوده» شدند. این نهاد حقوق بشری به نقل از یک منبع آگاه خبر داده است که روز سه‌شنبه ۱۵ آذر، نیروهای امنیتی زانیار اسدی را در یکی از خیابان‌های کامیاران ربودند و همزمان نیروهای اداره اماکن به منزل خانواده او یورش بردند. به نوشته شبکه حقوق بشر کردستان، پیشتر در تاریخ ۳۰ شهریور در جریان اعتراضات مردمی، سورن اسعدی و ماردین قادری، دو کودک اهل پاوه به دست نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و پس از چند ساعت آزاد شده بودند. تا لحظه تنظیم این خبر از وضعیت و مکان نگهداری هیچ کدام از بازداشت‌شدگان اطلاعی در دست نیست. از آغاز خیزش انقلابی مردم ایران در پی قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی، جمهوری اسلامی حدود ۱۷ هزار تن را بازداشت کرده و صدها تن را کشته است.

یک نماینده از طرح مجلس برای نظارت بر فعالیت چهره‌های مشهور در فضای مجازی خبر داد

روزنامه کیهان که زیر نظر حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود به نقل از حسین‌علی حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی از جبهه پایداری، از کنترل بیشتر بر چهره‌های مشهور که از آن‌ها به‌عنوان سلبریتی یاد می‌شود خبر داد. حاجی‌دلیگانی با بیان این‌که «سلبریتی‌ها در فضای مجازی بدون این‌که مسئولیتی را متوجه خود بدانند هر دروغ و ادعایی را بدون تحقیق در صحت آن منتشر می‌کنند»، گفت: «طرحی در مجلس برای قانونمندکردن سلبریتی‌ها در فضای مجازی تدوین شده است.» او در این‌باره افزود: «ما الان طرح‌هایی را در مجلس داریم که قوه قضائیه را مکلف کنیم در برابر مسئولیت‌هایی که متوجه افراد می‌شود وقتی که پیامی را در فضای مجازی منتشر می‌کنند. این در مورد افرادی است که نوعی وجهه اجتماعی دارند که به آن‌ها سلبریتی گفته می‌شود. این افراد از آن‌جا که شناخته‌شده هستند و تعداد بسیار زیادی دنبال‌کننده در فضای مجازی دارند باید در مقابل آن‌چه در این فضا منتشر می‌کنند مسئول باشند.» این نماینده مجلس در حالی از کنترل بیشتر بر چهره‌های مشهور خبر می‌دهد که در سه ماه اخیر با گسترش اعتراضات سراسری در ایران بسیاری از این چهره‌ها از اعتراضات پشتیبانی کرده و برخی از آن‌ها نیز بازداشت شده‌ یا تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

خامنه‌ای و تکرار آرزوی بازگشت به دهه ۶۰: «روحیه تهاجمی انقلاب تضعیف شده است»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۱۵ آذرماه با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در حسینیه‌اش در تهران دیدار کرد. هنوز متن کامل و صوت این دیدار در وب‌سایت‌های رسمی دفتر او منتشر نشده است. تنها یکی از ارکان دفتر او خلاصه‌ای از صحبت‌های رهبر جمهوری اسلامی را منتشر کرده است. براساس خلاصه منتشرشده، خامنه‌ای در این دیدار به مهم‌ترین موضوع روز یعنی برنامه نظامش برای موضوع حجاب اجباری اشاره‌ای نکرده است. با توجه به اینکه پرونده حجاب هم‌اکنون در دست شورای عالی انقلاب فرهنگی است، غیبت این موضوع در صحبت‌های رهبر جمهوری اسلامی یا دست‌کم انعکاس نیافتنش در متنی که به صورت خلاصه خبر این دیدار منتشر شده، نشان می‌دهد که خامنه‌ای رویه‌ ۸۰ روز گذشته را ادامه داده است و مستقیم در مورد حجاب موضع نمی‌گیرد. تمرکز سخنرانی خامنه‌ای در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، تکرار آرزویش برای بازگشت به دوره اختناق و سرکوب مطلق دهه ۶۰ بود. او گفت که «ما‌ نمی‌توانیم»، «شیفتگی به غرب» و «خودپسندی و شهرت‌طلبی» که با موج «تهاجمی انقلاب» دگرگون شده است اکنون دوباره به وضع پیشین بازگشته است. او از منصوبانش در این شورا و اعضای حقوقی آن خواست که این وضع را دگرگون کنند آن هم با اکسیر «مهندسی فرهنگی». رهبر جمهوری اسلامی درباره مهندسی فرهنگی مطلوب و مقصودش گفت: «هوشیاری دائم، شناخت دقیق ضعف‌های فرهنگی در عرصه‌هایی نظیر اجتماع، سیاست، خانواده، سبک زندگی و دیگر عرصه‌ها و تلاش برای دستیابی به راه‌ حل‌های عالمانه برای رفع نقاط ضعف و ترویج گزاره‌های صحیح فرهنگی، از الزامات اساسی مهندسی فرهنگی کشور است.» خامنه‌ای گفت که دلیل بحران‌هایی که اکنون جمهوری اسلامی با آن مواجه شده، تضعیف روحیه تهاجمی انقلاب است و آن‌ها باید فکری برای این وضع بکنند: «با وجود تغییر بسیاری از بنیان‌های غلط (گذشته) اما عوامل مختلف به مرور زمان موجب تضعیف روحیه تهاجمی انقلاب می‌شود که باید این موضوع مورد مراقبت و رصد جدی قرار گیرد تا دوباره آن بنیان‌های غلط سر بر نیاورند.»