نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#احمد_خاتمی : شما را به خدا، به یک آب‌نبات تلخ اروپایی‌ها قانع نباشید، اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباسند

احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در نماز جمعه تهران به کشورهای اروپایی و کانال مالی آن‌ها برای ادامه مبادلات تجاری با ایران تاخت و خطاب به مسئولان دولتی گفت: «شما را به خدا به یک آب‌نبات تلخ اروپایی‌ها قانع نباشید. این چیزی که به شما دادند همان سیاست نفت در برابر غذاست که تحقیر یک ملت است.» او افزود: « یکی از مقامات اروپایی گفته که به شرط پذیرش FATF (گروه ویژه اقدام مالی) این کارها انجام می‌شود، فضول‌ها چه ربطی به شما دارد این تصمیم مردم ماست.» احمد خاتمی با بیان این‌که «اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباس هستند»، بار دیگر خطاب به مسئولان دولتی ادامه داد: «والله، بالله نه آمریکا نه اروپا خیرخواهتان نیستند. آن‌ها سختی شما را می‌خواهند و می‌خواهند شما مدام مشکل داشته باشید.»

۵ #کارتن‌خواب بر اثر گازگرفتگی در چادر در #مشکین‌دشت #فردیس #کرج جان باختند

طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ کارتن‌خواب در فردیس کرج استان البرز جان باختند. به گفته رئیس فوریت‌های پزشکی استان البرز چهارتن از جان باختگان کمتر از ۳۵ سال سن داشتند.مهرداد بابایی، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز به رسانه‌های داخلی ایران گفت که این افراد در یک چادر و بر اثر گازگرفتگی فوت کردند. به گفته او این افراد «در یک چادر در مشکین‌دشت فردیس برای گرم کردن از زغال استفاده می‌کردند که بر اثر استنشاق گاز منو اکسید کربن فوت شدند». این حادثه شامگاه ۱۸ بهمن رخ داد. پیش از این نیز مرگ کارتن‌خواب‌ها بر اثر سرما و یخ‌زدگی در تهران و شیراز گزارش شده بود. مرگ کارتن‌خواب‌ها در فصل زمستان در حالی رخ می‌دهد که نهادهای متولی ساماندهی کارتن‌خواب همچنان در حال جدال بر سر مسئول اصلی ایجاد سرپناه و کسری بودجه در این حوزه هستند. رئیس سازمان بهزیستی پیشتر شهرداری را متولی «جمع‌آوری و ساماندهی کارتن‌خواب‌ها» دانسته بود. مسئولان شهرداری اما می‌گویند که اعتبار مربوط به این طرح در اختیار سازمان بهزیستی است.

۳۸ درصد #فارغ‌التحصیلان_دانشگاه در ایران #بیکار هستند

محمدرضا سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران جمعه ۱۹ بهمن در یک سمینار دولتی مدعی شد ۶۲ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در ایران شغل دارند. او از ارائه آمار دقیق میزان اشتغال تمام وقت یا ناقص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خودداری کرد. پیش از این مرکز آمار جمهوری اسلامی در گزارش سرشماری نیروی کار پائیز ۱۳۹۷، بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بیش از ۴۰ درصد برآورد کرده بود. سیف در بخش دیگری از اظهارات خود فاش کرده که بخشی از فازغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به عنوان کارآموز مشغول به کار هستند اما از بیان آمار جمعیت کارآموزان خودداری کرد. طرح کارورزی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یکی از برنامه‌های وزارت کار برای کاهش جمعیت بیکاران دانشگاهی اجرایی شد. براساس این طرح دانش‌آموختگان دانشگاهی با دریافت یک سوم دستمزد، بدون برخورداری از حق بیمه و خارج از شمول قانون کار در مراکز صنعتی و خدماتی به عنوان کارآموز به کار گرفته می‌شوند.

دولت #افغانستان در مورد سفر #طالبان به #مسکو به #سازمان_ملل شکایت کرد

در پی برگزاری نشست دو روزه مسکو با شرکت نمایندگان طالبان و شخصیت‌های سیاسی افغانستان، دولت افغانستان به سازمان ملل شکایت کرد. در این مذاکرات دولت افغانستان شرکت نداشت. دلیل شکایت دولت افغانستان این بوده که روسیه به اعضایی از رهبری طالبان اجازه سفر به مسکو داده‌ است که نام‌ آن‌ها در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارد. روسیه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری، از نشستی میزبانی کرد که در آن ۱۰ نماینده طالبان به رهبری شیرمحمدعباس ستانکزی، رئیس پیشین دفتر سیاسی طالبان در قطر شرکت کرده بودند. نظیف‌الله سالارزی، معاون نمایند‌گی دائمی افغانستان در سازمان ملل شکایت کابل به سازمان ملل را تأیید کرد. دولت افغانستان پیش از این در بیانیه‌ای نشست مسکو را به‌رسمیت نشناخت و آن را فاقد قدرت اجرایی دانست.

#فرزانه_زیلابی، وکیل #اسماعیل_بخشی به دادسرا احضار شد

فرزانه زیلابی، وکیل اسماعیل بخشی خبر داده که از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش ابلاغیه‌ای برای او ارسال شده تا به عنوان مطلع در شعبه سوم بازپرسی حاضر شود. زیلابی گفته که روز یکشنبه آینده، ۲۱ بهمن/۱۰ فوریه در دادسرا حاضر خواهد شد. او در عین حال گفته که احضارش، نوعی اعمال فشار بر وکیل پرونده تلقی می‌شود و دارای ایراد قانونی نیز هست چون وکیل، برابر لایحه قانون استقلال کانون وکلا، تکلیف به حفظ اطلاعات موکلین خود را دارد و افشای اسرار توسط وکیل تخلف انتظامی محسوب می‌شود. او همچنین گفته برابرِ قانون مجازات اسلامی نیز، افشای اسرار حرفه‌ای جرم تلقی می‌شود و جمع دو عنوان وکیل و مطلع به مناسبت یک پرونده، صحیح نیست. فرزانه زیلابی، وکیل مدافع اسماعیل بخشی، روز روز چهارشنبه ۱۷ بهمن/ ۶ فوریه گفته بود که به موکلش سه اتهام جدید «نشر اکاذیب، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقامات» ‌تفهیم شده است.

#خامنه‌ای: گله می‌کنند که چرا می‌گویید مرگ بر #آمریکا

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی جمعه ۱۹ بهمن در دیدار با پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در پاسخ به کسانی که از شعار «مرگ بر آمریکا» انتقاد می‌کنند گفت: «گله می‌کنند که چرا می‌گویید مرگ بر آمریکا. اولاً به حضرات آمریکایی بگویم: مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ترامپ و جان بولتون و پمپئو. یعنی مرگ بر سرمداران آمریکا که در این دوره این افراد هستند. تا وقتی که آمریکا خباثت و رذالت دارد، این مرگ بر آمریکا از دهان ملت ایران نخواهد افتاد.» اتحادیه اروپا برای اجرای کامل کانال مالی با ایران دو شرط تعیین کرده: تصویب لوایح مرتبط با FAFT و مذاکره درباره برنامه موشکی ایران. خامنه‌ای توصیه کرد که مسئولان به اروپایی‌ها هم اعتماد نکنند: «نمی‌گویم با آن‌ها ارتباط نداشته باشیم، بحث سر اعتماد است. به این‌ها نمی‌شود اعتماد کرد و احترام گذاشت؛ بارها این را دیده‌ایم؛ فرانسه یک‌جور، انگیس یک‌جور و هر کدام یک جور دیگر. بدانیم با چه کسی قرار می‌بندیم و سر چه می‌بندیم.»

یک هیأت بازرگانی از #کویت به #اسرائیل سفر کرد

شبکه اسرائیلی «کان» بامداد جمعه ۸ فوریه/۱۹ بهمن گزارش داد که یک هیات بازرگانی از کویت با اطلاع و هماهنگی دفتر نخست وزیر اسرائیل به تل‌آویو و اورشلیم سفر کرد. به گزارش این شبکه عبری زبان، هیات کویتی در سفر چند روزه خود به اسرائیل از اماکن مذهبی، موسسات آموزشی، مسجد الاحمدین، مسجد الاقصی، دانشگاه حیفا و موزه هولوکاست در اورشلیم بازدید کرد. پیش از این رسانه‌های اسرائیلی از سفر آوی غبای، رهبر حزب کارگر این کشور به ابوظبی و دیدار او با سه نفر از مسؤولان بلندپایه اماراتی خبر داده بودند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز ۲۶ اکتبر (۴ آبان) به مسقط رفت و با قابوس بن سعید سلطان عمان دیدار کرد. در همان ایام یک هیأت ورزشی متشکل از ۱۱ ورزشکار اسرائیلی به همراه مربی خود پس از اخذ روادید برای نخستین بار به نام اسرائیل وارد ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی شد.

#ظریف: #اروپا به تمام تعهدات خود در زمینه #فروش_نفت و بازگشت عواید آن عمل کند

وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با روسیا الیوم گفت: «اروپایی‌ها قبل از آنکه درباره برنامه موشکی ایران صحبت کنند، بهتر است به تعهدات خود عمل کنند. چرا که ایران مطابق گزارش‌های سیزده‌گانه آژانس بین‌المللی اتمی به برجام پایبند بوده است. اروپایی‌ها باید به تعهدات دوازده‌گانه خود از جمله فروش نفت ایران و بازگشت عواید حاصل از آن و تداوم تعاملات بانکی بین دو طرف عمل کنند.» محمد جواد ظریف در این گفت‌وگو با اشاره به کانال مالی اروپا با ایران گفت: «مکانیزم ایجاد شده، مکانیزم مالی واقعی نیست. این مکانیزم زمینه را برای ارتباط بین تجار ایرانی و اروپایی مهیا می‌کند و قرار است گسترش پیدا کرده و کشورهای غیر اروپایی را نیز در بر بگیرد.»

رئیس #کمیته_هسته‌ای_مجلس: کانال ارتباطی «#اینستکس» بسیار محدودتر از SPV است و اروپا از این طریق نمی‌تواند خلاء خروج #آمریکا از #برجام را پر کند

مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی جمعه ۱۹ بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: کانال مالی اروپا با ایران موسوم به «اینستکس» برای ارسال غذا و دارو به ایران تدارک دیده شده در حالی که ایالات متحده آمریکا غذا و دارو را از تحریم‌ها علیه ایران مستثنی کرده. ذوالنور گفت: «کانال ارتباطی «اینستکس» بسیار محدودتر از SPV است و اروپا از این طریق نمی‌تواند خلاء خروج آمریکا از برجام را پر کند. ثبت این کانال که در حوزه غذا و داروست، منت بی‌خودی است که اروپائی‌ها می‌خواهند سر ما بگذارند.» پیش از این سید حسین نقوی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفته بودند اروپا برای راه‌اندازی کانال مالی با ایران دو شرط گذاشته است: یکی پذیرش FATF و دوم مذاکره درباره برنامه موشکی سپاه. ذوالنور به خبرگزاری مهر گفت: «برخی از مقامات اروپا به ویژه فرانسه، اجرای این کانال را به تصویب لوایح مرتبط با FATF در ایران گره زده‌اند که مداخله در مسائل داخلی‌مان [است] و ربطی به آن‌ها ندارد و شروطشان کاملاً بیجاست.»

#عمران_خان برای سومین بار به #امارات سفر می‌کند

وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عمران خان، نخست‌وزیر این کشور به دعوت شیخ محمد راشد آل مکتوم، همتای اماراتی خود یکشنبه ۱۰ فوریه/ ۲۱ بهمن به دبی سفر می‌کند. در این بیانیه گفته شده که در این سفر یک روزه عمران خان ضمن سخنرانی در همایش «بهبود حکومتداری از طریق اصلاحات، نوآوری و فناوری» از کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف پاکستان دعوت خواهد کرد. این سومین سفر عمران خان به امارات متحده عربی است. ذخایر ارزی پاکستان ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده و به فقط ۸ میلیارد دلار رسیده است. عمران خان در دو سفر قبلی خود به حاشیه خلیج فارس موفق شد از عربستان سعودی ۳ میلیارد دلار و از امارت نیز یک میلیارد دلار وام بگیرد. در چشم‌انداز طرح کمک مالی امارات به پاکستان، ۲ میلیارد دلار دیگر قرار دارد. وزیران خارجه، اقتصاد و مشاور امور بازرگانی پاکستان عمران خان را در سومین سفرش به دبی همراهی می‌کنند.