ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر در #اهواز به دلیل مسمومیت با #الکل فوت کردند

علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مرگ هفت تن به دلیل مسمومیت با الکل در این شهر خبر داد. او یکشنبه ۱۸ اسفند به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت که طی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ مورد مسمومیت با الکل به مراکز درمانی اهواز مراجعه کردند. به گفته او «برخی از این بیماران شرایط جسمانی مطلوبی نداشته و هفت نفر از این بیماران علی‌رغم تلاش پزشکان جان خود را از دست دادند». یک روز قبل (شنبه ۱۷ اسفند) هم رییس بخش مسمومیت بیمارستان لقمان تهران،گفته بود: تعداد افراد دچار مسمومیتِ مصرف الکل در بیمارستان‌ها افزایش یافته است. شاهین شادنیا، شیوع کرونا و تصور اینکه نوشیدن الکل به نابودی این ویروس کمک می‌کند را دلیل افزایش مسمومیت با الکل دانسته و گفته بود: « «عده‌ای تصور می‌کنند که چون ویروس کووید۱۹ نسبت به الکل حساس بوده و با ضدعفونی دست و سطوح با الکل از بین می‌رود، بنابراین با شرب الکل نیز همین اتفاق در داخل بدن می‌افتد و در واقع به شکلی نقش ضدعفونی‌کننده در بدن ایجاد می‌شود، در حالی‌که این یک باور و تصور غلط، غیرعلمی و غیربهداشتی است.».

تازه‌ترین گزارش رسمی از #کرونا در ایران: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ نفر دیگر فوت کردند

کرونا در فاصله ۲۴ ساعت گذشته (از ظهر شنبه ۱۷ اسفند تا یکشنبه ۱۸ اسفند) جان ۴۹ تن دیگر را در ایران گرفت. کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ایران، ظهر یکشنبه ۱۸ اسفند گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴۳ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است. بر این اساس شمار مبتلایان به این ویروس در ایران به ۶ هزار ۵۶۶ تن می‌رسد که بالاترین آمار ابتلا پس از چین به شمار می‌آید. به گفته او شمار فوت شدگان به دلیل ابتلا به این بیماری نیز به ۱۹۴ تن رسیده است. با این وضعیت ایران پس از چین و ایتالیا، بیشترین آمار مرگ به دلیل ابتلا به کرونا را دارد.

#کرونا در ایران: #عراق تمامی مرزهای زمینی با ایران را بست

به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایران، هیئت گذرگاه مرزی عراق با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پنج مرز زمینی با ایران را از امروز (هشتم مارس) تا ۱۵ مارس می‌بندد. بر اساس این اطلاعیه که صبح یکشنبه ۱۸ اسفند منتشر شد، گذرگاه‌های مرزی شلمچه، شیب، زرباطیه، منذریه و مندلی میان ایران و عراق حداقل تا یک هفته آینده بسته است. عراق همچنین به مسافران عراقی که به ایران سفر کرده‌اند اجازه نمی‌دهد از گذرگاه‌های زمینی به کشورشان بازگردند و باید از فرودگاه‌های بصره و بغداد بازگردند. شمار مبتلایان به کرونا در ایران تا ظهر شنبه۱۷ اسفند به ۵۸۲۹ تن رسید و پیش بینی می‌شود که طی روزهای آینده افراد بیشتری مبتلا شوند.