ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#بحرین به‌عنوان نخستین کشور عربی از اقدام #آمریکا علیه #سپاه_پاسداران استقبال کرد

وزارت خارجه بحرین از اقدام آمریکا در قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی استقبال کرد. بحرین نخستین کشور عربی است که از این اقدام آمریکا حمایت می‌کند. پیش از این بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل نیز در پیامی از آمریکا تشکر کرده و گفته بود کشورهای منطقه نیز از ترئریستی خواندن سپاه پاسداران استقبال می‌کنند.

بعیدی‌نژاد سفیر ایران در بریتانیا #تروریستی_خواندن #سپاه از سوی آمریکا را «هدیه به نتانیاهو» نامید

حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی در بریتانیا در صفحه توئیتر خود تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای افزودن نام سپاه پاسداران به فهرست گروه‌های تروریستی را «هدیه‌ای به [بنیامین] نتانیاهو (نخست‌وزیر اسرائیل] برای کمک به وی در انتخابات اسرائیل» خواند. او این تصمیم را «یکی از احمقانه‌ترین تصمیمات سیاسی» دونالد ترامپ نامید. انتخابات عمومی اسرائیل فردا سه‌شنبه ۲۰ فروردین / ۹ آوریل برگزار می‌شود.

#نتانیاهو در واکنش به تروریستی خواندن #سپاه_پاسداران، از #آمریکا تشکر کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از تروریستی خواندن #سپاه_پاسداران توسط دولت آمریکا استقبال کرد. نتانیاهو گفت با قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یکی از خواسته‌های مهم اسرائیل را که خواسته آمریکا و کشورهای دیگر خاورمیانه نیز هست، عملی ساخت. ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۹ فروردین / ۸ آوریل ضمن تروریست خوانده سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برقراری هرگونه رابطه اقتصادی با سپاه پاسداران و نهادهای وابسته به آن به معنای حمایت اقتصادی از یک گروه تروریستی است.

#شورای_عالی_امینت_ملی جمهوری اسلامی فرماندهی مرکزی #آمریکا را «گروه تروریستی» اعلام کرد

شورای عالی امینت ملی جمهوری اسلامی در واکنش به تروریستی خواندن سپاه پاسداران از سوی آمریکا، فرماندهی مرکزی آمریکا و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» اعلام کرد. این شورا در بیانیه‌ای اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران را «غیرقانونی و خطرناک» و «خطر عمده‌ای برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و نقض آشکار قواعد آمره حقوق بین‌الملل و منشورملل متحد» خواند. در این بیانیه آمده است، سپاه پاسداران «برخلاف آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن که همواره حامی گروه‌های افراطی‌ و تروریست‌ها در منطقه غرب آسیا بوده‌اند، پیوسته در خط مقدم مقابله با تروریسم و افراطی‌گری در منطقه بوده و نقش این نیروی فداکار و انقلابی در مقابله با القاعده، داعش، النصره و سایر گروه‌های تروریستی در منطقه توسط مردم و دولت‌های آسیب‌دیده همواره مورد تقدیر است.» به‌گفته شورای عالی امینت ملی فرماندهی مرکزی آمریکا «مسئولیت اجرای سیاست‌های تروریستی دولت آمریکا علیه منطقه غرب آسیا را به عهده داشته» و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به‌خطر انداخته است. این شورا از جمله این اقدام‌ها از آن‌چه «حمله وحشیانه و عامدانه به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷» نامیده، یاد کرده و گفته است «آمریکا تمامی مسئولیت‌های عواقب خطرناک این اقدام ماجراجویانه را برعهده خواهد داشت».

وزیر خارجه #آمریکا: استفاده از #تروریسم به محور سیاست خارجی رژیم ایران بدل شده است

رئیس جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد. بلافاصله پس از انتشار بیانیه کاخ سفید، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه ۸ آوریل/ ۱۹ فروردین در یک نشست خبری در واشنگتن در سخنانی گفت: «استفاده از تروریسم به محور سیاست خارجی رژیم ایران بدل شده است. قرار دادن سپاه پاسداران از جمله نیروی قدس در این فهرست، کمک خواهد کرد تا رژیم از ابزارهای خود برای این سیاست ویرانگر محروم شود. فشار حداکثری تا زمانی که رژیم ایران از بلندپروازی‌های مرگبار خود دست نکشیده است ادامه خواهد یافت». برایان هوک، نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا نیز در کنفرانس پمپئو را همراهی می‌کرد. هوک پیش از انتشار بیانیه کاخ سفید با انتشار مقاله‌ای در نیویورک تایمز نوشت: «پیش از انقلاب، آمریکا دومین شریک تجاری ایران بود. این اتفاق باید مجدداً رخ دهد.»

#برایان_هوک، نماینده ویژه #وزارت_خارجه_آمریکا در امور #ایران: وقت آن رسیده که ایران سیاست شکست‌خورده خود را کنار بگذارد

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران دوشنبه ۸ آوریل/ ۱۹ فروردین در مقاله‌ای در روزنامه نیویورک‌تایمز خواستار صلح میان ایران و آمریکا شد. هوک در فرازی از این مقاله لزوم ایجاد روابط دیپلماتیک میان مردم ایران و آمریکا را یادآوری کرد و این پرسش را در میان آورد که «آیا وقت‌ آن نرسیده که حاکمیت ایران سیاست شکست‌خورده خود را کنار بگذارد؟» هوک در فراز دیگری از این مقاله نوشت: «آمریکا و ایران باید روابط دیپلماتیک داشته باشند. ما می‌توانیم سفارت جدید آمریکا در تهران را افتتاح کنیم و برای گردشگران، مسافران، بازرگانان و معلمان ویزا صادر کنیم. باید پروازهای مستقیم از تهران به نیویورک یا لس آنجلس برقرار شود. پیش از انقلاب، آمریکا دومین شریک تجاری ایران بود. این اتفاق باید مجدداً رخ دهد.» چند ساعت بعد از انتشار این مقاله، رئیس جمهوری آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد. دونالد ترامپ دوشنبه ۸ آوریل/ ۱۹ فروردین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برقراری هرگونه رابطه اقتصادی با سپاه پاسداران و نهادهای وابسته به آن به معنای حمایت اقتصادی از یک گروه تروریستی است.

پیشنهاد #ظریف به #روحانی: #شورای_عالی_امنیت_ملی نیروهای نظامی #آمریکا در غرب #آسیا را در فهرست #گروه‌های_تروریستی ایران قرار دهد

وزارت خارجه ایران بلافاصله بعد از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست گرو‌ه‌های تروریستی اعلام کرد که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی پیشنهاد داد که بر اساس «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه»، شورای عالی امنیت ملی نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام را در فهرست گروه‌های تروریستی جمهوری اسلامی ایران قرار دهد. رئیس جمهوری آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد. دونالد ترامپ دوشنبه ۸ آوریل/ ۱۹ فروردین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برقراری هرگونه رابطه اقتصادی با سپاه پاسداران و نهادهای وابسته به آن به معنای حمایت اقتصادی از یک گروه تروریستی است.

۹ فعال مدنی به اتهام‌های امنیتی محاکمه می‌شوند

بهنام موسیوند، سعید اقبالی، نادر افشاری، محمود معصومی، شقایق محکی، داریوش آبدار، مژگان لعلی، سعید صیفی و شیما بابایی به اتهام‌های امنیتی ۲۱ فروردین در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه محاکمه می‌شوند. ابوذر نصراللهی، وکیل یکی از متهمان به خبرگزاری ایرنا گفت این فعالان مدنی به اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام متهم شده‌اند. به گفته این وکیل دادگستری تعدادی از متهمان متهم شده‌اند که با برخی زندانیان امنیتی ارتباط گرفته و اخبار مرتبط با آنها را رسانه‌ای کرده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان #خوزستان در مجلس: ممکن است #سوسنگرد زیر آب برود

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۱۹ فروردین هشدار داد که ممکن است سوسنگرد زیر آب برود. قاسم ساعدی درباره یکی از دلایل مقاومت مردم گفت: «مدیریت ستاد بحران دستور تخلیه شهرهایی مثل سوسنگر، رفیع، بستان را صادر کرده اما مردم وابسته به زندگی خود هستند و نمی‌توانند خودشان را به راحتی قانع کنند که در یک چادر زندگی کنند. تاکنون بیش از ۸۰ درصد مردم این شهر خانه‌های خود را تخلیه نکردند. متأسفانه دولت باید استراحتگاه‌هایی را در اطراف دشت آزدگان تجهیز می‌کرد که این کار را انجام نداده است و این اردوگاه‌ها را در اهواز تشکیل داده که انجام این کار باب میل مردم نیست چرا که مردم نمی‌توانند از خانه و کاشانه خود دور باشند.»

رئیس قوه قضاییه #غلامحسین_اسماعیلی را به عنوان سخنگوی جدید #قوه_قضائیه معرفی کرد

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه دوشنبه ۱۹ فروردین در جلسه مسئولان عالی قضایی، غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران را به عنوان سخنگوی قوه قضاییه معرفی کرد. پیش از این غلامحسین محسنی اژه‌ای این سمت را به عهده داشت. سخنگوی جدید قوه قضاییه علاوه بر ریاست کل دادگستری استان تهران، ریاست سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و همچنین دادستانی مشهد را به عهده داشت. محسنی اژه‌ای نیز همچنان به عنوان معاون اول قوه قضاییه به کار خود ادامه می‌دهد.

تجمع اعتراضی کارکنان بازنشسته #نیشکر_هفت‌تپه

گروهی از کارکنان بازنشسته #نیشکر_هفت‌تپه دوشنبه ۱۹ فروردین مقابل دفتر مدیریت این مجتمع گرد آمدند و خواستار پاسخگویی شدند. آنها با گذشت دو سال از بازنشستگی هنوز #مطالبات_سنواتی خود را دریافت نکرده‌اند. خبرگزاری دولتی ایلنا تعداد اجتماع‌کنندگان را حدود ۷۰ تن اعلام کرده و افزوده آن‌ها که اکثرا جزء مدیران اجرایی و اداری نیشکر هفت‌تپه بوده‌اند، سال ۹۶ بازنشسته شده‌اند. ایلنا افزوده است این بازنشستگان برای آن که بتوانند از مزایای بازنشستگی تامین اجتماعی استفاده کنند به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند. دیوان عدالت اداری به نفع آنان رای داده و کارفرما موظف به پرداخت حق سنوات به آن‌هاست.

مأموران امنیتی علیه تحصن‌کنندگان مقابل وزارت دفاع #سودان در #خارطوم وارد عمل شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز نیروهای امنیتی صبح دوشنبه ۸ آوریل/ ۱۹ فروردین با پرتاب گاز اشک‌آور سعی دارند تحصن‌کنندگان در مقابل وزارت دفاع سودان در خارطوم، پایتخت این کشور را متفرق کنند. بر اساس گزارش‌های تأیید نشده‌ای نیروهای ارتش سودان وارد عمل شده‌اند و قصد دارند از عملیات نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تحصن‌کنندگان سودانی جلوگیری کنند. هزاران نفر از معترضان یکشنبه ۷ آوریل/ ۱۸ فروردین با برپایی چادرهایی در مقابل مقر اقامت عمر البشیر، رئیس‌جمهوری سودان در خارطوم تحصن کردند. البشیر از ۳۰ سال پیش تاکنون بر مسند ریاست جمهوری سودان تکیه داده است. اعتراضات سودان ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ با راهپیمایی‌هایی در اعتراض به مشکلات معیشتی و تورم و نابسامانی اقتصادی آغاز شد. خواسته‌های تظاهرکنندگان در این مدت از نان فراتر رفته. معترضان خواهان برکناری عمر عبدالبشیر هستند. شنبه گذشته شورای دفاع و امنیت ملی سودان با حضور عبدالبشیر تشکیل جلسه داد. شورای دفاع و امنیت ملی از خواسته‌های معترضان حمایت کرد.

مدیریت بحران استان #خوزستان: ۱۸۲ روستا تخلیه شده‌اند و ۳۰ هزار نفر هم به ۴۷ اردوگاه اسکان اضطراری منتقل شده‌اند

مدیریت بحران استان خوزستان اعلام کرد که در پی بالا آمدن دبی رودخانه‌های دز، کرخه و کارون ۱۸۲ روستا در حوضه این رودخانه‌ها تخلیه شده‌اند. از میان این روستاها ۶۱ روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند. بر اساس این گزارش تاکنون به ۴۶۰۰ واحد مسکونی آسیب وارد شده و ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز در معرض خطر قرار دارند. همچنین حدود ۳۰ هزار نفر هم به ۴۷ اردوگاه اسکان اضطراری منتقل شده‌اند. سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۱۹ فروردین به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی در قالب نامه‌ای دستور برداشت دو میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی (حدود ۲۷۰۰۰ میلیارد تومان) را صادر کرده است تا این مبلغ به مناطق سیل‌زده اختصاص پیدا کند. به گفته فاطمه ذوالقدر بر اساس برآوردهای اولیه حجم خسارت‌های سیل سراسری بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

واکنش #ابراهیم_رئیسی به #سیل_سراسری در ایران: برخورد و مجازات می‌کنیم

به گفته #ابراهیم_رئیسی، رئیس #قوه_قضاییه، گزارش‌های دریافتی از نمایندگان و بازرسان در مناطق سیل زده به ویژه استان‌های #گلستان و #خوزستان نشان می‌دهد علت اصلی #سیل و تشدید خسارات، انجام نشدن #لایروبی رودها بوده است. او وعده داد با عاملان این مساله مطابق قانون رفتار خواهد شد. این اظهارات یک‌شنبه شب و پیش از ترک استان گلستان در فرودگاه #گرگان از سوی رئیسی مطرح شده است. او گفته است در زمینه بروز سیل «عوامل اصلی» را شناسایی می‌کنیم: «تا این لحظه اقداماتی هم انجام شده و بر اساس قانون با خاطیان برخورد قاطع، جدی و قانونی خواهیم کرد.» به گفته رئیسی، در #قانون مسئولیت هر بخش «به خوبی» تعیین شده و بخش‌هایی مانند #وزارت_نیرو وظیفه رسوب‌زدایی از رودخانه‌ها را دارند: «در قانون این وظیفه به صراحت آمده و چنانچه کم‌کاری صورت گرفته باشد، اعمال قانون خواهیم کرد.» او از #سازمان_بازرسی و بخش‌های قضایی خواست که مساله اجرای دقیق قانون در سیل اخیر را بررسی کنند و اجازه ندهند قانون نادیده گرفته شود. سفر رئیسی به استان گلستان اولین سفر استانی او بعد از رسیدن به ریاست قوه قضاییه بود. به گزارش رسانه‌های داخلی او پس از سرکشی به مناطق سیل‌زده و شرکت در شورای قضایی استان، با امام جمعه گرگان نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. سیل سراسری در ایران عرصه تازه دعوای سیاسی میان نهادهای نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی از جمله سپاه پاسداران از یک سو و دولت از سوی دیگر شده است. ورود قوه قضاییه به این دعوا با توجه به گفته‌های ابراهیم رئیسی و ذکر نام وزارت نیرو، فشار مضاعفی بر نهادها و سازمان‌های زیر نظر دولت وارد می‌کند. پیش از این علی صالحی، دادستان شیراز نیز خبر از احضار شماری از مقصران احتمالی سیل در این شهر داده و گفته بود جزییات موضوع در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

یک #کارگر_افغانستانی سرگرم پاکسازی فاضلاب محله #محراب_شیراز بود که آب او را برد

محمدجواد مرادیان، رئیس اورژانس فارس دوشنبه ١٩ فروردین در جمع خبرنگاران اعلام کرد که یک کارگر خارجی هنگام پاکسازی فاضلاب منطقه محراب شیراز در فاضلاب افتاد. تاکنون نشانی از او به دست نیامده است. به گفته این مقام مسئول نیروهای اورژانس و آتش‌نشانی در محل حضور دارند. برخی از شهروندان شیرازی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته‌اند که دو کارگر افغانستانی در حال پاکسازی فاضلاب منطقه محراب شیراز بودند که یکی از آن‌ها را آب برد.

کنایه #پروانه_سلحشوری به #سپاه: در #سیل باید از آن‌هایی گلایه کرد که چیزهایی ساختند که امروز مجبور به منفجر کردنشان هستند

پروانه سلحشوری، عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی تلویحاً سپاه پاسداران را متهم کرد که در وقوع برخی فجایع در سیل تقش داشته است. سلحشوری دوشنبه ۱۹ فروردین به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «گلایه از آنهایی است که چیزهای ساختند که امروز مجبور به منفجر کردن آن هستند. اگر آن زمان با مواد اولیه درست ساخت و ساز صورت می‌گرفت این اتفاقات پیش نمی‌آمد. راه آهن درست کردند و بعد خودشان منفجر کردند. اینها همه به این دلیل است که در کشور ما کار کارشناسی صورت نمی‌گیرد. نمونه بارز آن در سیل شیراز مشاهده می‌شود که مسیر رودخانه را جاده ساختند و آن فاجعه به وجود آمد.» با وقوع سیل در آق‌قلا در استان گلستان به دستور محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پل راه‌آهن و جاده آب‌قلا منفجر شد، اما آب به طرف گمیشان سرریز کرد. پیش از این حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی سپاه را متهم به جابجا کردن آب در استان گلستان کرده بود. محمد علی جعفری هم پاسخ داده بود که دولت با همه امکانات خود در استان گلستان «پای کار» نیامده است.

نماینده تهران در #مجلس: برای جبران خسارت‌های #سیل، روحانی دستور برداشت دو میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی را صادر کرد

سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۱۹ فروردین به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی در قالب نامه‌ای دستور برداشت دو میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی (حدود ۲۷۰۰۰ میلیارد تومان) را صادر کرده است تا این مبلغ به مناطق سیل‌زده اختصاص پیدا کند. صندوق توسعه ملی نقش صندوق ذخیره ارزی دولت ایران را دارد. در سال ۹۵ مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که ۲۰ درصد از درآمد ارزی ایران به این صندوق واریز شود. دولت روحانی هنوز این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده است. به گفته فاطمه ذوالقدر بر اساس برآوردهای اولیه حجم خسارت‌های سیل سراسری بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.