ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#برنی_سندرز از رقابت‌های انتخاباتی کنار کشید

برنی سندرز، یکی از نامزدهای حزب دموکرات آمریکا از جناح چپ این حزب، چهارشنبه ۲۰ فروردین / ۸ آوریل اعلام کرد که از ادامه رقابت‌ها برای معرفی به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا کنار می‌کشد. این سناتور ۷۸ ساله گفته است در این‌باره با هواداران خود از طریق ویدئو سخن خواهد گفت. با کنار کشیدن سندرز از دور رقابت‌ها راه برای رقیب او جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا باز خواهد شد. قرار بود دموکرات‌های آمریکا نامزد خود برای انتخابات ریاست جمهوری در یک کنگره حزبی در ماه اوت انتخاب کنند اما این نشست به دلیل شیوع کرونا به مدت یک ماه به تعویق افتاده است. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

معاون اجتماعی #شهردار_تهران می‌گوید یک سوم مردم تهران گرفتار معاش خود هستند

محمدجواد یگانه معاون اجتماعی شهردار تهران در پستی توئیتری نوشت: «با نیمه‌‌تعطیل شدن شهر یک‌سوم مردم تهران گرفتار معاش روزانه‌اند.» یگانه افزوده است: «یک‌سوم هم نهایتاً تا یکی دو ماه دیگر دوام می‌آورند. اگر انتظار داریم مردم در خانه بمانند، برای معیشت این جمعیت باید چاره‌اندیشی فوری شود.» در حالی‌که شیوع کرونا در ایران همچنان جان انسان‌ها را می‌گیرد مقام‌های جمهوری اسلامی به‌دلیل اوضاع دشوار اقتصادی تلاش می‌کنند تا فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی در کشور از سر گرفته شود. براساس تصمیم دولت، قرار است از ۲۳ فروردین فعالیت اقتصادی در مشاغل کم خطر در شهرستان‌ها و از ۳۰ فروردین در تهران آغاز شود. سعید مبینی، رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرده است که ۷۵ درصد واحدهای صنفی در سراسر کشور از ۲۳ فروردین بازگشایی می‌شوند.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۳۹۹۳ نفر، مبتلایان ۶۴۵۸۶ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر چهارشنبه ۲۰ فروردین آخرین آمار رسمی در مورد شیوع کروناویروس در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۱۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۳۹۹۳ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (سه‌‌شنبه) تا ظهر امروز (چهارشنبه)، ۱۹۹۷ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۶۴۵۸۶ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۲۹۸۱۲ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۳۹۵۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

با رأی نمایندگان مجلس #کاظم_خاوازی وزیر کشاورزی شد

نمایندگان مجلس چهارشنبه ۲۰ فروردین با ۱۹۶ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر به کاظم خاوازی به‌عنوان وزیر کشاورزی رأی اعتماد دادند. محمود صادقی و حسین مقصودی نمایندگان تهران و سبزوار به عنوان مخالف و هادی قوامی، علی محمد مرادی و محمد علی وکیلی نمایندگان اسفرأین، قروه و تهران به عنوان موافق وزیر پیشنهادی کشاورزی صحبت کردند. کاظم خاوازی روز گذشته به‌عنوان وزیر جهاد کشاورزی برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی شد. از مسئولیت‌های قبلی او می‌توان به معاون ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سرپرست مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی، معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور، معاون تحقیقاتی مؤسسه تحقیقات خاک و آب، معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی مؤسسه تحقیقات خاک و آب، رئیس بخش تحقیقات بیولوژی خاک و رئیس ایستگاه تحقیقات خاک و آب کرج اشاره کرد.

#رانندگان_تاکسی در #تهران به دستکش و ماسک نیاز مبرم دارند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران چهارشنبه ۲۰ فروردین در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) اعلام کرد که رانندگان تاکسی در تهران برای حفاظت از خود در برابر همه‌گیری کرونا به دستکش و ماسک نیاز دارند اما این اقلام در اختیار آن‌ها قرار نگرفته است. علیرضا قنادان گفت: «در تهران ۸۰ هزار تاکسیران داریم و تامین روزانه ماسک و دستکش که وسایل یک بار مصرف هستند، دشوار است و ظرفیت اجرای این کار از ظرفیت کل آنچه که وزارت بهداشت در نظر گرفته، حتی برای کادر درمان خیلی بیشتر است.» مسئولیت تهیه ماسک و دستکش برای تاکسیرانان با شهرداری تهران است. اما شهرداری ظرفیت تهیه و تولید این تجهیزات را ندارد. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت برای تأمین این اقلام با وزارت بهداشت مکاتباتی انجام شده اما فعلا اولویت وزارت بهداشت تأمین این اقلام برای گروه‌هایی است که در خطر بیشتری قرار دارند. به این ترتیب برای تاکسیرانان راهی باقی نمانده جز آنکه خود دستکش و ماسک را تهیه کنند. در روزهای گذشته مقامات وزارت بهداشت اعلام کرده بودند ظرفیت تولید دستکش یک بار مصرف در ایران به یک میلیون جفت در روز ارتقا پیدا کرده است.

به علت گرد و غبار شدید ادارات و بانک‌های شهر #کرمان تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سید مصطفی آیت اللهی موسوی، معاون عمرانی استاندار کرمان اعلام کرد آلودگی هوای شهر کرمان به ۲۸ برابر حد مجاز رسیده است. مرجان شاکری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز در مصاحبه با ایسنا گفت کانون گرد و غبار در شهرستان‌های انار و رفسنجان است که اکنون کاهش یافته اما در شهرستان زرند میزان غلظت گرد و غبارها در حال افزایش است. مجید سعیدی، مدیرکل بحران استانداری کرمان اعلام کرد کلیه دستگاه‌های اجرایی و موسسات دولتی در شهرستان کرمان به استثنای مراکز نظامی و انتظامی و بهداشتی و درمان و امدادی برای امروز چهارشنبه تعطیل شده‌اند.

آمریکا: بیشترین تعداد کشته‌شدگان کرونا در ظرف یک روز: حدود ۲ هزار نفر

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز تا پایان روز سه‌شنبه ۷ آوریل/ ۱۹ فروردین در طی ۲۴ ساعت نزدیک به ۲۰۰۰ نفر در ایالات متحده آمریکا در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند. با مرگ ۱۹۲۱ نفر در ۲۴ ساعت، این بیشترین افزایش در طی یک روز از آغاز بحران بود. در همه‌گیری ویروس کرونا جدید تاکنون حدود ۱۳ هزار نفر در ایالات متحده جان خود را از دست داده‌اند. در این کشور بیش از ۴۰۰ هزار مورد ابتلای قطعی به کووید ۱۹ به ثبت رسیده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه ۸ مارس/ ۲۰ فروردین (به وقت تهران) گفت مهندسان ارتش آمریکا در حال تلاش برای احداث سریع بیمارستان جهت تأمین ۱۵۰۰۰ تخت در مناطق مورد نیاز هستند. ترامپ گفت: هفته دردناکی در پیش روی است.

وال استریت ژورنال: دولت آمریکا می‌خواهد مانع از پرداخت وام ۵ میلیارد دلاری #صندوق_بین‌المللی_پول به ایران شود

وال استریت ژورنال گزارش داده است که دولت آمریکا قصد دارد مانع از پرداخت وام ۵ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول به جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با همه‌گیری کووید ۱۹ شود. به نوشته این نشریه مقام‌های ارشد دولت آمریکا می‌گویند حکومت ایران همچنان حساب‌های میلیارد دلاری در اختیار دارد. رئیس کل بانک مرکزی ۲۲ اسفندماه اعلام کرد طی نامه‌ای به رئیس «صندوق بین‌المللی پول» خواستار تسهیلات ۵ میلیارد دلاری از طرح ۵۰ میلیارد دلاری تسهیلات سریع آن صندوق برای پیشگیری و درمان و مقابله با آثار اقتصادی ویروس کرونا شده است. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نیز هفته گذشته اعلام کرد ۱۰ میلیارد دلار بودجه به میبارزه با پیامدهای اقتصادی همه‌گیری در ایران اختصاص پیدا می‌کند. رهبر جمهوری اسلامی بعد از دو هفته سکوت با درخواست روحانی برای تخصیص یک میلیرد دلار از صندوق توسعه ملی به مبارزه با کرونا موافقت کرد.

گفت‌وگوهای وزیران اقتصاد اتحادیه اروپا یک روز به تعویق افتاد

صبح چهارشنبه ۸ آوریل/ ۲۰ فروردین ماریو سنتنو، رئیس کارگروه اروپا با انتشار پیامی در تویبتر اعلام کرد گفت‌وهای وزیران اقتصاد اتحادیه اروپا درباره بسته حمایتی به ارزش ۵۰۰ میلیارد یورو برای سه کشور ایتالیا، اسپانیا و فرانسه به پنجشنبه ۹ مارس/ ۲۱ فروردین موکول شد. سنتو نوشت: «ما به توافق نزدیک بودیم اما توافق حاصل نشد. کارگروه اروپا را به تعلیق درآوردم. فردا ادامه می‌دهیم». گفت‌و‌ها ۱۶ ساعت به دراز کشیده بود. آلمان و هلند با تخصیص بسته حمایتی به سه کانون بزرگ شیوع کووید ۱۹ در اروپا مخالفت کرده بودند. فرانسه، اسپانیا و ایتالیا مایل نیستند با دریافت وام مقروض شوند و به راهی بیفتند که یونان در سال‌های گذشته طی کرد: وابستنگی به آلمان و اخذ سیاست‌های ریاضتی.

محدودیت خروج از #ووهان، نخستین کانون شیوع #کرونا در جهان لغو شد

به گزارش خبرگزاری «شینهوا» به دنبال بهبودی اوضاع در شهر ووهان مرکز استان هوبی، مقامات این شهر شامگاه سه‌شنبه ۷ آوریل/ ۱۹ فروردین محدودیت خروج از این شهر را لغو کردند. هزاران نفر از ساکنان این شهر که به مدت بیش از سه ماه در قرنطینه خانگی بودند شهر را در همان ساعت‌های نخست ترک کردند. کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش داد در ادامه روند نزولی ثبت مبتلایان روزانه به کووید ۱۹ در این کشور، ۳۲ مورد ابتلای جدید ثبت شده است. اما برای اولین بار از زمان طغیان ویروس کرونا در چین، هیچ مورد فوتی روزانه در این کشور گزارش نشده است. بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به کووید ۱۹ در چین به ۸۱۷۴۰ نفر رسید و تعداد قربانیان آن نیز در رقم ۳۳۳۱ نفر باقی ماند.

#ترامپ: #آمریکا کمک مالی به #سازمان_جهانی_بهداشت را متوقف می‌کند

رئیس‌جمهوری آمریکا با متهم کردن سازمان جهانی بهداشت به جانب‌داری از چین گفت دولت او کمک‌های مالی به این نهاد بین‌المللی را متوقف خواهد کرد. دونالد ترامپ، چهارشنبه ۸ آوریل/ ۲۰ فروردین (به وقت ایران) درباره احتمال تعلیق کمک مالی ایالات متحده به سازمان جهانی بهداشت گفت: «ما پولی را که به سازمان جهانی بهداشت می‌دادیم معلق می‌کنیم. آنها می‌توانستند زودتر [درباره شیوع بیماری کووید ۱۹] اطلاع‌رسانی کنند. باید باخبر می‌شدند اما احتمالاً اطلاع نداشتند.» رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سخنانش گفت: «آنها درباره مسائل زیادی اشتباه کرده‌اند. به نظر می‌رسد طرفدار چین هستند. این را بررسی خواهیم کرد.» آمریکا یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان بودجه سازمان جهانی بهداشت است و سالانه بین ۲۱۲ تا ۵۱۳ میلیون دلار به آن کمک مالی می‌کند. تا شامگاه سه‌شنبه ۷ آوریل/ ۱۹ فروردین بیش از ۴۰۰ هزار نفر در آمریکا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند. تاکنون ۱۲ هزار نفر هم جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند. ۶۲۹۱ نفر به ازای هر یک میلیون جمعیت آمریکا.

وزیران اقتصاد کشورهای اتحادیه اروپا درباره بسته حمایتی میلیاردی برای اسپانیا، ایتالیا و فرانسه به توافق نرسیدند

وزیران اقتصاد کشورهای اتحادیه اروپا بر سر بسته حمایتی ۵۰۰ میلیارد یورویی به اسپانیا، ایتالیا و فرانسه برای مهار پیامدهای اقتصادی شیوع کووید ۱۹ در این کشورها به توافق نرسیدند. آلمان و هلند از مخالفان اصلی این طرح بودند. این دو کشور پیشنهاد داده بودند که به جای بسته حمایتی، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه وام دریافت کنند که به معنای مقروض شدن و وابستگی بیشتر این کشورها به اتحادیه اروپا و ریاضت اقتصادی و افتادن به راهی است که در سال‌های گذشته یونان طی کرد. قرار بود ماریو سنتنو، رئیس کارگروه اروپا در پایان چهارشنبه ۸ مارس/ ۲۰ فروردین در یک نشست خبری نتایج اجلاس وزیران اقتصاد اروپا را اعلام کند. زمان برگزاری این نشست خبری اما جلو افتاد و به بعد از ظهر امروز موکول شد که یک معنای آن ممکن است این باشد که اجلاس زودتر از موقع، بدون حصول توافق به پایان می‌رسد. آینده اتحادیه اروپا در گروی این توافق است. اسپانیا، ایتالیا و فرانسه، سه کانون بزرگ شیوع کرونا می‌گویند از حمایت لازم برای مقابله با کرونا برخوردار نشدند. کمبود دستگاه‌های تنفسی و تخت‌‌های آی سی یو در این کشورها مشهود بود. تا پایان سه‌شنبه ۷ آوریل/ ۱۹ فروردین تنها در فرانسه ۱۴۰۰ نفر در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند. ضریب کشتار ویروس در فرانسه ۱۵۸ نفر به ازای هر یک میلیون جمعیت است. در آلمان ۲۴ نفر به ازای هر میلیون نفر جمعیت.