نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنازه ۱۸ کارگر مهاجر دیگر افغانستانی یافت شد، اشرف غنی هیأت تحقیق و تفحص تعیین کرد

مقام‌های افغان شامگاه جمعه ۱۹ اردیبهشت اعلام کردند جنازه ۱۸ تن دیگر از کارگران مهاجر افغان یافت شده است. این احتمال وجود دارد که مرزبانان ایرانی کارگران مهاجر را شکنجه کرده و سپس جنازه آن‌ها را به رودخانه هریرود انداخته‌اند. روز گذشته رویترز گزارش داده بود که رودخانه جنازه ۱۲ تن از این کارگران را پس داده است. قبل از آن هم جنازه پنج تن از کارگران یافت شده بود. به گزارش روزنامه هشت صبح، محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان شامگاه جمعه در فرمانی یک هیأت ده نفره تحقیق و تفحص را مأمور بررسی این پرونده کرد. ارگ ریاست جمهوری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ریاست این هیأت را محمد حمید طهماسی، از مقامات بلندپایه افغانستان به عهده دارد. وزارت خارجه ایران ادعا می‌کند که این حادثه در خاک افغانستان اتفاق افتاده است.

#اشرف_غنی هیاتی را برای بررسی قتل #مهاجران_افغان در مرز ایران تعیین کرد

ارگ ریاست جمهوری افغانستان شامگاه جمعه ۱۹ اردیبهشت / ۸ مه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که محمداشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور در حکمی برای بررسی چگونگی شکنجه و غرق‌کردن مهاجران افغان در مرز ایران یک هیات ۱۰ نفره‌ تعیین کرد. ریاست این هیئت را محمدحمید طهماسی، بازرس ارشد کل نیروهای مسلح به‌عهده دارد. در این اطلاعیه آمده است که نمایندگان ریاست عمومی امنیت ملی، مقام محلی هرات و شورای ولایتی این ولایت، نیز از جمله اعضای دیگر این هیئت هستند. براساس حکم اشرف غنی این هیئت مؤظف است نتایج تحقیق خود را هرچه زودتر از طریق دفتر شورای امنیت ملی افغانستان به ریاست جمهوری گزارش دهد. برخی کارگران افغانستانی که قصد سفر بدون جواز ورود به ایران را داشتند، شنبه ۱۳ اردیبهشت / ۲ مه ادعا کردند که دست‌کم ۲۳ کارگر مهاجر، به دست مرزبانان ایرانی در رودخانه «هری‌رود» غرق و کشته شدند. مقامات افغانستان روز گذشته، پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت / ۷ مه اعلام کردند ۱۲ جسد دیگر از اجساد مهاجران را یافتند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: #زلزله‌ای بزرگ‌تر از ۷ ریشتر در #تهران دو میلیون نفر را بی‌خانمان می‌کند

در ساعت ۴۸ دقیقه بامداد جمعه ۱۹ اردیبهشت زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۵.۱ ریشتر در عمق هفت کیلومتری زمین در شهرستان دماوند اتفاق افتاد که تاکنون بیش از ۴۰ پس‌لرزه داشته است که بزرگترین پس‌لرزه آن بیش از ۳ ریشتر بوده است. اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مصاحبه با خبرگزاری امنیتی فارس گفت: «اگر در تهران زلزله‌ای با بیش از ۷ ریشتر اتفاق بیفتد، قطعاً ۲ میلیون نفر تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند و خانه‌هایشان را و بعضاً جانشان را از دست خواهند داد. در حال حاضر می‌توان گفت که تنها ۲۰ درصد با تمامی امکانات و تجهیزات آمادگی برای مقابله با بحران زلزله داریم.» نجار در ادامه این مصاحبه به یک بحران پرسابقه اشاره کرد: ساختمان‌های بلندمرتبه بر روی گسل‌های لرزان پایتخت. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: «ساخت و سازهای بلندمرتبه‌ای که بر روی گسل‌های شمال تهران ایجاد شده، اگر این گسل‌ فعال شود، ساختمان‌های بلندمرتبه‌ای که بر روی این گسل‌ها ایجاد شده است، بحران پیچیده‌ای را در پایتخت ایجاد می‌کند.» پژوهشگاه زلزله‌شناسی احتمال وقوع پس‌لرزه یا زلزله‌های بزرگ‌تر در دماوند و تهران را رد نکرده است. هلال‌احمر، سازمان مدیریت بحران و ارتش به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند.

سازمان مدیریت بحران: اهالی #تهران خود را برای #زلزله آماده کنند و کیف اضطراری برای چند وعده غذای فاسدنشدنی و مدارک هویتی تدارک ببینند

پژوهشگاه زلزله‌شناسی احتمال وقوع پس‌لرزه یا زلزله‌های بزرگ‌تر در دماوند و تهران را رد نکرده است. رضا کرمی محمدی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران جمعه ۱۹ اردیبهشت در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعلام کرد آمادگی دستگاه‌های مدیریت بحران طی ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از زلزله بامداد امروز در تهران ادامه خواهد داشت. کرمی محمدی با تاکید بر اینکه مردم باید آمادگی لازم را داشته باشند، گفت: «توصیه ما به مردم این است که حتما یک کیف اضطراری برای این شرایط داشته باشند، در این کیف باید چند وعده غذایی فاسدنشدنی، آب، اسناد و مدارک هویتی، جعبه کمک‌های اولیه و مواردی مانند رادیو و کبریت و... قرار داده شود.» محمد تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در مصاحبه جداگانه‌ای با ایسنا بر این نکته تاکید کرد که حداقل ظرف ۲۴ ساعت آینده نیروهای امدادی و خدماتی در سطح استان تهران در آماده‌باش کامل خواهند بود، تقی‌زاده گفت به تأسیسات زیربنایی استان تهران خسارتی وارد نیامده است. بامداد جمعه ۱۹ اردیبهشت زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۵.۱ ریشتر در عمق هفت کیلومتری زمین، مرز استان‌های مازندران و تهران ‌را لرزاند. مرکز زلزله در شش کیلومتری دماوند در روستای «وادان» گزارش شده است.

تولید خودروی #پراید تا نیمه سال ۱۳۹۹ متوقف می‌شود

سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد که بر پایه تعهدات طرف خودروساز، تولید پراید به نیمه دوم سال ۹۹ نخواهد رسید. او با بیان این‌که این تصمیم براساس گزارش‌های پلیس راهنمایی و رانندگی از تصادفات گرفته شده، گفت معاون اول رئیس جمهوری، وزیر صنعت و معدن، مدیران سایپا و ایران خودرو در این تصمیم نقش داشتند. به‌گفته او در حال حاضر دو مدل خودرو پراید دیگر تولید نمی‌شود و ‌تنها پراید ۱۳۲ مانده که قول داده شده تا قبل از پایان نیمه اول سال و آخر مردادماه خط تولید آن را هم جمع کنند. هادیانفر همچنین از توقف تولید سواری پژو ۴۰۵ خبر داد. او گفت: «خودروسازان باید خودروهای مناسبی با ایمنی بالا برای جایگزینی پراید پیش‌بینی کنند که اعلام شد این موارد در دستور کار قرار دارد و حتی ایران خودرو، خودروی جایگزین را هم مشخص کرده است.»

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۶۵۴۱ نفر، مبتلایان ۱۰۴۶۹۱ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر جمعه ۱۹ اردیبهشت آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۶۵۴۱ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (پنج‌شنبه) تا ظهر امروز (جمعه)، ۱۵۵۶ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۰۴۶۹۱ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۸۳۸۳۷ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۲۷۱۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

#هلال_احمر: خطر #زلزله در #تهران هنوز رفع نشده، تهرانی‌ها آماده باشند

بامداد جمعه ۱۹ اردیبهشت زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۵.۱ ریشتر در عمق هفت کیلومتری زمین، مرز استان‌های مازندران و تهران ‌را لرزاند. مرکز زلزله در شش کیلومتری دماوند در روستای «وادان» گزارش شده است. مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفت: «با توجه به شرایط موجود، هنوز خطر رفع نشده است و تهرانی‌ها باید آماده باشند.» سلیمی در ادامه این مصاحبه از آماده‌باش نیروهای هلال احمر خبر داد: «نیروها در آماده‌باش قرار دارند، ضمن اینکه سایر دستگاه‌ها نیز با هلال احمر همکاری و همراهی دارند و این فرایند همچنان ادامه دارد و در صورت بروز هر حادثه‌ای، هیچ مشکلی در امدادرسانی وجود نخواهد داشت.» رضا کرمی محمدی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران صبح جمعه ۱۹ اردیبهشت در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) احتمال داد که آماده‌باش مدیریت بحران برای زلزله تا سه روز آینده ادامه داشته باشد. پژوهشگاه زلزله‌شناسی احتمال وقوع پس‌لرزه یا زلزله‌های بزرگ‌تر در دماوند و تهران را رد نکرده است. ارتش هم به حالت آماده‌باش درآمده است.

در پی #زلزله_تهران #ارتش به حالت آماده‌باش درآمد

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در پی وقوع زلزله تهران به فرماندهان نیروهای ارتش دستور داد آمادگی کامل برای کمک به ستاد بحران داشته باشند. بامداد جمعه زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۵.۱ ریشتر در عمق هفت کیلومتری زمین، مرز استان‌های مازندران و تهران ‌را لرزاند. مرکز زلزله در شش کیلومتری دماوند در روستای «وادان» گزارش شده است. فرمانده کل ارتش به دنبال وقوع زلزله در تهران و استان‌های همجوار صبح جمعه ۱۹ اردیبهشت خطاب به فرماندهان تاکید کرد: «پیش‌بینی‌های لازم را به عمل آورید، وضعیت یگان‌ها را ارزیابی کنید، بیمارستان‌ها و آتش‌نشانی‌ها و سایر مراکز و امکانات مرتبط آمادگی کمک‌رسانی به ستاد بحران را داشته باشند.» رضا کرمی محمدی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران صبح جمعه ۱۹ اردیبهشت در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) احتمال داد که آماده‌باش مدیریت بحران برای زلزله تا سه روز آینده ادامه داشته باشد. پژوهشگاه زلزله‌شناسی احتمال وقوع پس‌لرزه یا زلزله‌های بزرگ‌تر در دماوند و تهران را رد نکرده است.

#زلزله_تهران ۲ کشته و ۲۳ مصدوم به جای گذاشت

منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران صبح جمعه ۱۹ اردیبهشت در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعلام کرد که در اثر وقوع زلزله در استان تهران تاکنون دو کشته (یک مرد ۶٠ ساله حین فرار بر اثر تروما از ناحیه سر و یک زن ۲۱ ساله بر اثر ایست قلبی) و ۲۳ مصدوم گزارش شده است که از این جمع ۱۲ نفر مصدومیت‌ جدی نداشتند و ۱۱ نفر مصدوم ناشی از ترس یا فرار در محل و یا پس از اعزام به مراکز درمانی ترخیص شده‌اند و هم‌اکنون هیچ کدام از مصدومان بستری نیستند. بامداد جمعه زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۵.۱ ریشتر در عمق هفت کیلومتری زمین، مرز استان‌های مازندران و تهران ‌را لرزاند. مرکز زلزله در شش کیلومتری دماوند در روستای «وادان» گزارش شد. زلزله در آبسرد، کیلان، گیلاوند و رودهن بیشتر از سایر نقاط استان تهران احساس شده است. مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تکذیب ریزش سدخاکی «وادان» گفت: «در این روستا سدی وجود ندارد و سد خاکی کشاورزی رستم آباد نیز آسیب ندیده است.»

مدیریت بحران در #تهران به مدت سه روز به حالت آماده‌باش درآمد

رضا کرمی محمدی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران صبح جمعه ۱۹ اردیبهشت در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) احتمال داد که آماده‌باش مدیریت بحران برای زلزله تا سه روز آینده ادامه داشته باشد. بامداد جمعه زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۵.۱ ریشتر در عمق هفت کیلومتری زمین، مرز استان‌های مازندران و تهران ‌را لرزانده است. مرکز زلزله در شش کیلومتری دماوند در روستای «وادان» گزارش شده است. رضا کرمی محمدی گفت: «پایگاه‌ها و سوله‌های مدیریت بحران ما در آماده‌باش کامل هستند اما مردم توجه داشته باشند که این پایگاه‌ها برای مراجعه مردم نیست، بلکه برای ارائه خدمات به مردم در زمان بحران است و باید اطراف آن برای تردد امدادگران خالی باشد، به همین دلیل نیز از مردم می‌خواهیم که به این پایگاه‌ها و سوله‌ها مراجعه نکنند و در مراکز امن تخلیه اضطراری حاضر شوند.» پژوهشگاه زلزله‌شناسی احتمال وقوع پس‌لرزه یا زلزله‌های بزرگ‌تر در دماوند و تهران را رد نکرده است.

مردم نگران پس‌لرزه هستند؛ زلزله در استانهای مازندران قزوین قم و زنجان احساس شده است

مردم نگران پس‌لرزه هستند زمین لرزه، که شدت آن تا ۵,۱ ریشتر گزارش شده، در استانهای مازندران قزوین قم و زنجان احساس شده است. زمان وقوع زلزله ۴۸ دقیقه بعداز نیمه شب بوده است. کانون زلزه در حوالی دماوند بوده است: در شش کیلومتری دماوند در روستای وادان (به گزارش مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین در عرض 35.78 و 52.05 شمالی). به گفته رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشور گسل مُشا در ۶ کیلومتری دماوند فعال شده است. مردم تهران هراسان هستند. دیوارهای برخی خانه‌ها ترک خورده و شیشه‌ها شکسته است. به گزارش خبرنگاران ایرنا، مردم در بسیاری از محلات تهران و سایر شهرهای استان پس از وقوع زلزله از خانه های خود خارج شده اند و تردد خودروها در سطح شهر تهران به نحو محسوسی افزایش یافته است پس‌لرزه‌ها به هراس مردم افزوده است. در دماوند پس لرزه چهارم حس شده است.

پس از زلزله در استان تهران، مردم به خیابان ریخته‌اند

شدت زلزله از ۲,۹ تا ۵,۱ ریشتر ذکر شده است. . حضور مردم هراسان در خیابان‌های تهران محسوس است. در برابر برخی پمپ‌بنزین‌ها صف طولانی اتوموبیل‌ها مشاهده می‌شود.

گزارش‌های تازه حاکی از شدت زلزله هستند: ۵,۱ ریشتر

فشرده اطلاعات در سایت‌های خبری ایران شدت زلزله: ۵.۱ محل وقوع: مرز استان‌های مازندران و تهران - حوالی دماوند تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۳۹۹/۰۲/۱۹ ۰۰:۴۸:۲۱ طول جغرافیایی: ۵۲.۰۵ عرض جغرافیایی: ۳۵.۷۸ عمق زمین‌لرزه: ۷ کیلومتر نزدیک‌ترین شهرها: ۶ کیلومتری دماوند (تهران) ۱۳ کیلومتری رودهن (تهران) ۱۶ کیلومتری بومهن (تهران) نزدیکترین مراکز استان: ۵۸ کیلومتری تهران ۹۶ کیلومتری کرج آخرین خبر: در برخی نقاط تهران مردم با هراس از خانه به خیابان گریخته‌اند

تهران لرزید‌

طبق گزارش‌های اولیه شدت زلزله ۲,۹ ریشتر، در عمق ۱۰ کیلومتری و کانون آن دماوند بوده است. از خسارات احتمالی خبری در دست نیست. −−−− این خبر تصحیح شد.