ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعزام #اسماعیل_عبدی، فعال صنفی #معلمان زندانی در #زندان_اوین به مرخصی سه روزه

#اسماعیل_عبدی، فعال صنفی معلمان محبوس در #زندان_اوین روز شنبه ۱۸ خرداد به #مرخصی سه روزه اعزام شد. عبدی، عضو هیات مدیره #کانون_صنفی_معلمان، بعد از #بازداشت در تیر ماه ۱۳۹۴، در شعبه ۱۵ #دادگاه_انقلاب به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به شش سال زندان محکوم شد و از آن زمان در حبس به سر می‌برد. این مرخصی در حالی به اسماعیل عبدی داده شده که او روز پنج‌شنبه ۱۶ خرداد، همراه #محمود_بهشتی_لنگرودی، دیگر عضو کانون صنفی معلمان، به اندرزگاه هفت زندان اوین منتقل شد. یک منبع نزدیک به کانون صنفی معلمان پیشتر به خبرگزاری هرانا گفته بود: «مسئولان زندان گفته بودند اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی به مناسبت عید فطر به مرخصی چند روزه اعزام خواهند شد.» با وجود اعزام اسماعیل عبدی به مرخصی، درباره مرخصی محمود بهشتی لنگرودی اطلاعی در دست نیست. اسماعیل عبدی، دبیر کانون صنفی معلمان و معلم ریاضی است.

به دنبال اعلام نظر رئیس سازمان اطلاعات ملی #سری‌لانکا درباره اطلاع رهبری این کشور از هشدارهای پیش از بمبگذاری‌های #عید_پاک، رئیس‌جمهوری او را خلع کرد

در پی اعلام نظر رئیس سازمان اطلاعات ملی #سری‌لانکا مبنی بر اطلاع رهبری کشور درباره هشدارهای پیش از بمبگذاری‌ها در جشن #عید_پاک، رئیس‌جمهوری او را از کار اخراج کرد. سازمان‌های اطلاعاتی #هند چندین زنگ خطر به مقامات سری‌لانکایی فرستاده و هشدار داده بودند نقشه‌هایی در حال انجام است، اما مایتریپالا سیریسنا، رئیس‌جمهوری و رانیل ویکرماسینگه، نخست‌وزیر سری‌لانکا هر دو گفته‌اند که پیش از بمبگذاری‌های ۲۱ آوریل، در جریان این هشدارها قرار نگرفته بودند. حملات علیه مسیحیان در روز عید پاک را داعش بر عهده گرفت. این حملات بیش از ۲۵۰ کشته در پی داشت. یک کمیسیون در پارلمان این کشور در حال تحقیق و تفحص در رابطه با خلاءهای امنیتی است که به داعش اجازه انجام عملیات در این کشور را داد. رهبری کمیسیون به ویکرماسینگه، رقیب سریسینا نزدیک است. رئیس سازمان امنیت در برابر این کمیسیون شهادت داده بود که رئیس‌جمهوری از طریق رئیس سرویس اطلاعاتی دولت در جریان این هشدارها قرار گرفته بود. سری‌لانکا کشوری با اکثریت بودایی است که در آن هر دو جمعیت مسلمان و مسیحی در اقلیت هستند.

اردوغان #ساقدوش مسعود اوزیل، بازیکن سابق #تیم_ملی_آلمان شد

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، به عنوان شاهد و ساقدوش در مراسم عروسی مسعود اوزیل، فوتبالیست آلمانی ترک‌تبار حضور پیدا کرد. خبرگزاری دولتی آناتولی گزارش داد که اردوغان و همسرش جمعه ۸ ژوئن/ ۱۸ خرداد شاهدان قانونی برای ازدواج اوزیل و امینه گولز، مدل، بازیگر و دختر شایسته ترکیه بودند. اوزیل تیم ملی #فوتبال_آلمان را در سال گذشته ترک کرد. دلیل این اقدام انتقاداتی بود که در پی انتشار عکسش با اردوغان پیش از جام جهانی بر او وارد شد. این بازیکن فوتبال در بیانیه‌ای با اعلام بازنشستگی از فوتبال بین‌المللی، فدراسیون فوتبال آلمان، رئیس این فدراسیون و طرفداران و رسانه‌های آلمانی را به #نژادپرستی و رفتارهای تبعیض‌آمیز با ترک‌تباران متهم کرد. اردوغان از اوزیل حمایت کرده و گفته بود بعد از همه زحماتی که اوزیل برای #آلمان کشیده، شیوه برخورد با او غیرقابل قبول است. اما در سوی دیگر این جنجال‌ها، برخی از مهاجران جوان اهل ترکیه در آلمان نیز با استدلالی متفاوت از اوزیل انتقاد کردند. آنها با اشاره به افزایش سرکوب‌ها در #ترکیه و #مهاجرت_اجباری عده زیادی از مخالفان اردوغان در سال‌های اخیر، نزدیکی اوزیل و اردوغان را غیرقابل قبول دانستند.

در پی حملات #طالبان در غرب #افغانستان، ۱۴ شبه‌نظامی موافق حکومت کشته و هفت نفر زخمی شدند

یک مقام افغان می‌گوید در حمله نیروهای طالبان به ایست‌های بازرسی امنیتی افغانستان در ولایت غور در غرب کشور، حداقل ۱۴ شبه‌نظامی حامی حکومت کشته شدند. به گزارش خبرگزاری «اسوشیتدپرس»، عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور گفت که در حملات عصر جمعه ۱۴ نفر کشته و هفت نفر نیز زخمی شده‌اند. دو نفر از زخمی‌‌ها در شرایط بحرانی هستند. خطیبی گفته است که نیروهای تقویتی در محل حاضر شده و طالبان را به عقب رانده و به آنها تلفاتی وارد کرده‌اند. او اما آماری از این تلفات ارائه نداده. طالبان نیمی از کشور افغاستان را در کنترل خود دارد و هر روزه به نیروهای امنیتی افغان و اهداف دولتی حمله می‌کند. ایالات متحده در ماه‌های اخیر چندین دور گفت‌وگو با شورشیان طالب داشته و هدف این گفت‌وگوها را پایان دادن به جنگ ۱۸ ساله افغانستان اعلام کرده است. با وجود این گفت‌وگوها، طالبان به حملات خود علیه مواضع دولت افغانستان ادامه می‌دهد.

صدور حکم برای مانتوفروشی که ورود افغان‌ها را به مغازه‌اش ممنوع کرده بود

دادستانی کرج #مانتوفروشی را که مانع ورود افغان‌ها به مغازه‌اش می‌شد، تعلیق کرده است. مدتی پیش ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بر اساس آن یک مغازه مانتو فروشی در نظرآباد کرج، بنری بر در مغازه‌اش نصب کرده و نوشته بود: «ورود افغان‌ها به این مانتو فروشی ممنوع است، چون از آن‌ها خوشم نمی‌آید.» دادستانی علاوه بر صدور قرار تعلیق، متهم را به عذرخواهی از اتباع افغانستان، ارائه تخفیف ویژه به آن‌ها برای سه ماه با نصب بنر و انجام پژوهش در مورد سابقه تاریخی رابطه دوستی ایران و افغانستان مکلف کرده است.

پلیس وجود شماره تلفن برای گزارش #بدحجابی در داخل خودروها را تکذیب کرد

رئیس #پلیس #تهران در واکنش به ارائه شماره تلفنی برای اعلام گزارش #بدحجابی در داخل خودروها گفته هیچ شماره‌ای برای #گزارش_بدحجابی داخل خودروها از سوی مردم وجود ندارد. در روزهای گذشته، پیامی در توییتر منتشر شد که در آن از مردم خواسته شده بود «شماره پلاک خودرو و موتورسیکلت افراد بدحجاب» را با پیامک به پلیس گزارش کنند. به گفته حسین رحیمی، در حال حاضر چنین شماره‌ای در تهران وجود ندارد و آن چه در فضای مجازی اعلام شده ارتباطی با پلیس ندارد.

دو #دانش‌آموز در #یزد به اتهام #هتک_حیثیت #معلم خود دستگیر شدند

دو #دانش‌آموز در #یزد به اتهام انتشار مطالبی علیه یکی از معلمان خود در #شبکه‌های_اجتماعی، شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رییس پلیس فتای استان یزد روز شنبه ۱۸ خرداد با اعلام این خبر گفت #هتک_حیثیت در #فضای_مجازی جرم تلقی شده و با عاملان آن برخوردی جدی می‌شود. مرتضی ابوطالبی درباره جزییات این ماجرا گفت: «در پی مراجعه یک معلم مبنی بر این‌که فرد یا افرادی با درج مطالبی توهین‌آمیز بر روی دیوارهای کلاس و حیاط مدرسه و انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی، موجب هتک حیثیت او شده‌اند، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.» به گفته ابوطالبی در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده است دو نفر از دانش‌آموزان یک مدرسه‌ با توجه به اختلافاتی که با معلم خود بابت نمره درسی نیمسال اول داشته‌اند، اقدام به دیوار‌ نویسی با الفاظ زشت کرده‌اند و عکس‌های این دیوار نویسی را در شبکه‌های اجتماعی هم منتشر کرده‌اند. رییس پلیس فتا استان یزد گفت: «متهمان با ولی خود به این پلیس احضار شدند و با توجه به مستندات و ادله مربوطه لب به اعتراف گشودند و انگیزه خود را انتقام از معلم بابت نمره رد شده اعلام کردند.» این دانش‌آموزان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

نماینده رشت: مسئولان آراء مردم را درباره #مسائل_هسته‌ای و غیرهسته‌ای نمی‌دانند اما فکر می‌کنند هر چه می‌گویند عین #نمایندگی است

به گزارش خبرگزاری عصر ایران، #نماینده_رشت در مجلس پیشنهاد رئیس‌جمهوری ایران برای برگزاری #رفراندوم را به منظور دریافتن نظر مردم درباره «#مسائل_هسته‌ای و غیرهسته‌ای» مفید دانست. #غلامعلی_جعفرزاده گفت عدم مراجعه به آرای مردم «به این دلیل است که از چیزهای دیگر می‌ترسیم، شاید فکر می‌کنند که آراء مردم می‌تواند چیز دیگری باشد که به صلاح نیست.» جعفرزاده تصریح کرد که نمایندگان مردم نظر آنها را درباره «مسائل هسته‌ای، غیر هسته‌ای، ارتباط با آمریکا یا جنگ با این کشور» نمی‌دانند. به گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، مسئولان بعد از گرفتن نمایندگی تا آخر فکر می‌کنند هر چه می‌گویند «عین نمایندگی است». از این رو جعفرزاده پیشنهاد کرده است از همه ظرفیت‌های #قانون_اساسی استفاده شود و در مواردی مثل برجام یا «آتش زدن آن» نظر مردم پرسیده شود. حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران از زمستان ۹۶ ایده برگزاری همه‌پرسی را برای آرام کردنِ بحران‌های سیاسی کشور مطرح کرده؛ اما این ایده هیچگاه عملی نشده است. آخرین بار روحانی حدود دو هفته پیش در جمع خبرنگاران استفاده از #اصل_۵۹ قانون اساسی در رابطه با همه‌پرسی را برای مقابله با «شرایط بسیار سخت» کشور پیشنهاد داد. او مشخص نکرد که این شرایط سخت دقیقاً چیست و چه سوالی باید از مردم پرسیده شود.

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تحریم #پتروشیمی: تنها یک هفته صبر برای اثبات پوچ بودن ادعای #ترامپ برای #مذاکره نیاز بود

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران گفت تنها یک هفته صبر نیاز بود تا پوچ بودن ادعای رئیس‌جمهوری آمریکا برای مذاکره با ایران ثابت شود. آمریکا روز گذشته در ادامه تحریم‌های خود علیه ایران، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ۳۹ نهاد مرتبط با این صنایع را تحریم کرد. دلیل این تحریم حمایت مالی این صنایع از #قرارگاه_خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران اعلام شده است. سیدعباس موسوی در واکنش، این اقدام آمریکا را محکوم کرد و آن را مصداق تروریسم اقتصادی و ادامه خصومت‌های مستمر این کشور علیه ملت ایران دانست. موسوی گفت سیاست فشار حداکثری آمریکا یک سیاست شکست خورده است که بارها توسط روسای جمهوری پیشین آن کشور امتحان شده بود. این مسیری اشتباه است و دولت آمریکا می‌تواند مطمئن باشد به هیچ یک از اهداف تعیین شده برای این سیاست نخواهد رسید. موسوی ادعاهای برخی مقامات آمریکایی برای مذاکره با ایران را «فریبکارانه، غیرواقعی و صرفا برای جلب توجه افکار عمومی» خواند و گفت: «این اقدام ایالات متحده مغایر با اصول و قواعد اساسی روابط و حقوق بین‌الملل و نیز تعهدات بین‌المللی این رژیم بوده و موجبات مسئولیت بین‌المللی آن را فراهم خواهد آورد.» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین گفت: «همه کشورها مسئولیت دارند تا در برابر نقض آشکار اصول بنیادین حقوق بین‌الملل واکنش نشان داده و اجازه ندهند دستاوردهای جامعه بین‌المللی در زمینه چندجانبه‌گرایی به واسطه اقدامات زورمدارانه و یک‌جانبه آمریکا بیش از پیش از بین برود.»