ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پریسا رفیعی، فعال دانشجویی از زندان آزاد شد

صفیه قره‌باغی، خاله پریسا رفیعی، فعال صنفی دانشگاه هنر تهران، سه‌شنبه ۱۸ خرداد با انتشار پستی در اینستاگرام اعلام کرد که این فعال مدنی با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و تجمیع پرونده‌ها، بعد از اتمام حبس یک ساله‌ آزاد شد. پریسا رفیعی، دانشجوی رشته عکاسی اسفند ۹۶ بازداشت و سپس به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام و اخلال در نظم عمومی» به هفت سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد اما در آذرماه سال ۹۸ مشمول عفو قرار گرفت و این احکام به یک سال حبس کاهش پیدا کرد. او ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با انتشار نامه‌ای سرگشاده به جزییات دوران بازداشت خود توسط سازمان اطلاعات سپاه در جریان اعتراضات سراسری دی‌ ماه ۱۳۹۶ پرداخته بود. دادگاه تجدید نظر اما بابت به کار بردن عبارات «نهادهای سرکوب»، «قوای سرکوب» و «آزار زندانیان» در این نامه سرگشاده، برای اتهام «تبلیغ علیه نظام» با «بلا وجه» قلمداد کردن دفاعیات او و وکیل مدافعش، پریسا رفیعی را مجدداً به ۱۵ ماه حبس تعزیری قطعی محکوم کرده بود. رفیعی از تاریخ ۱۷ تیرماه گذشته و پس از احضار به واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و به منظور تحمل دوران محکومیت یک‌ساله خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

راتکو ملادیچ، فرمانده پیشین صرب‌های بوسنی در دادگاه لاهه به حبس ابد محکوم شد

دادگاه سازمان ملل متحد در لاهه، راتکو ملادیچ ژنرال سابق صربستانی و معروف به «قصاب بوسنی» را به اتهام نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت در آخرین مرحله دادگاه به حبس ابد محکوم کرد. بدین ترتیب دادگاه تجدیدنظر جنایات جنگی سازمان ملل حکم سال ۲۰۱۷ در مورد ملادیچ را تأیید کرد. ملادیچ ۷۸ ساله مسئول اصلی کشتار بیش از هشت هزار نفر مرد و پسر مسلمان بوسنیایی در طول جنگ بوسنی از ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ است. قتل عام سربرنیتسا فجیع‌ترین جنایت جنگی در اروپا از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون محسوب می‌شود. ملادیچ همچنین به محاصره طولانی‌مدت شهر سارایوو با بیش از ۱۰ هزار کشته متهم شده بود. دادگاه رسیدگی به جرایم جنگی بالکان حکم بازداشت راتکو ملادیچ را در سال ۱۹۹۵ صادر کرد اما او شش سال بعد در سال ۲۰۱۱ بازداشت شد.

زن‌کشی: چهار زن در یک روز به‌دست شوهر یا نزدیکانشان به قتل رسیدند

براساس گزارش‌های منتشرشده دوشنبه ۱۷ خرداد، در سه واقعه جداگانه سه مرد در ایلام و کرمانشاه، چهار زن را کشتند. طبق گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، در محله مسکن مهر شهرستان دره‌شهر استان ایلام شوهر یک زن جوان به نام حمیرا بازگیر خرم‌آبادی، سردفتر اسناد رسمی شماره ۱ شهرستان دره شهر او را به دلیل آنچه «اختلافات خانوادگی» خوانده شده، با اسلحه به قتل رساند. همزمان در شهر ایلام نیز مردی زنش را به خاطر دلایل مشابه با ضربات چاقو کشت. فرمانده انتظامی ایلام از دستگیری او خبر داده است. رسانه‌های محلی همچنین از قتل دو خواهر در محله گلستان کرمانشاه خبر دادند. همسر سابق یکی از آن‌ها با اسلحه جان این دوخواهر را که نامشان منتشر نشده، گرفت. به‌رغم آمارهای تکان‌دهنده در زمینه زن‌کشی و خشونت علیه زنان در ایران، طرح‌های قانونی بازدارنده یا حمایتگر از آسیب‌دیدگان، با مخالفت نهادهای قانون‌گذار متوقف شده‌اند. بسیاری از مردان قانون‌گذار به‌خاطر آن‌چه «حفظ نهاد خانواده» خوانده می‌شود، اجازه تصویب مجازات متناسب برای خشونتگران را نمی‌دهند.

به‌دنبال تلاش‌های فعالان حقوق زنان، اسلوونی رابطه جنسی بدون رضایت را معادل تجاوز شناخت

در ادامه تلاش‌های فعالان حقوق زنان در اسلوونی، این کشور دوشنبه ۷ ژوئن/۱۷ خرداد برقراری رابطه جنسی بدون رضایت هر دوطرف را مصداق تجاوز شناخت. پیش از این، قانون اسلوونی تنها مواردی را به عنوان تجاوز به رسمیت می‌شناخت که در آن‌ها روابط جنسی با اجبار، استفاده از زور یا تهدید برقرار شده بود و یا ثابت می‌شد که فردی که مورد تجاوز قرار گرفته توان دفاع از خود را نداشته است. این قوانین به‌رغم این‌که کارشناسان به صورت مکرر تاکید می‌کنند که فردی که مورد تجاوز قرار می‌گیرد دچار نوعی «فلج غیر ارادی» یا «یخ زدگی» می‌شود و این یک واکنش فیزیولوژیکی و روانشناختی به تجاوز است، اعمال می‌شدند و مواردی را در آن‌ها مقاومت صورت نگرفته بود، به عنوان تجاوز نمی‌شناختند. تاکنون تنها کشورهای بریتانیا، بلژیک، کرواسی، قبرس، دانمارک، یونان، ایسلند، ایرلند، لوکزامبورگ، مالت، سوئد و آلمان رابطه جنسی بدون رضایت را به عنوان تجاوز جنسی تعریف کرده‌اند. پارلمان اسپانیا و هلند نیز در حال رایزنی درمورد این تغییر قانونی هستند. کارزار حقوق زنان در اسلوونی همچنین منجر به این شد که این کشور کنوانسیون استانبول را به‌عنوان یک کنوانسیون بین‌المللی برای مقابله با خشونت علیه زنان امضا کند.

بروز اختلال فراگیر در اینترنت جهانی

شبکه بی‌بی‌سی جهانی از اختلال شدید در اینترنت خبر داده است. براساس این گزارش دسترسی به سایت‌های اینترنتی چندین رسانه‌ بین‌المللی، شبکه‌های اجتماعی و همین طور سایت رسمی دولت بریتانیا با اختلال شدید روبرو شده و بعضی از این سایت‌ها دست کم به مدت یک ساعت از دسترس خارج شده‌اند. بخش‌هایی از سایت‌های بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، یورونیوز، گاردین، نیویورک‌تایمز، فایننشال‌تایمز، آمازون، پینترست، اسپوتیفای، پی‌پال، ردیت و توییچ در پی این اتفاق دچار اختلال جدی شدند. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد این اختلال مربوط به اشکال فنی در ارائه دهنده سرویس کلاود "فستلی"(Fastly) است که بسیاری از وبسایت‌های مهم دنیا را پشتیبانی می‌کند. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده در حال رسیدگی به مشکل پیش‌آمده در شبکه تحویل محتوای جهانی (CDN) است و با شناسایی و رفع این مسئله، سایت‌های اینترنتی به مرور به حالت عادی باز خواهند گشت.

اعضای شورای اسلامی کار شرکت واحد در اعتراض به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند

محسن باقری، رئیس شورای اسلامی کار رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از تجمع حدود ۶۰ نفر از اعضای این شورا در صبح سه‌شنبه ۱۸ خرداد مقابل شورای شهر تهران خبر داد. اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل مهم‌ترین خواسته تجمع‌کنندگان بود. باقری در این‌باره گفت: «طرح طبقه‌بندی یک بار سال ۸۴ اجرا شد و اکنون سال‌هاست که بازنگری نشده است. خواسته ما پرداخت ۲۰ درصد علی‌الحساب طبقه‌بندی است که مصوبه کمیسیون عمران شورای شهر را دارد و شورای شهر به شهرداری ابلاغ کرده که ۲۰ درصد مزد و حقوق رانندگان باید به‌عنوان علی‌الحساب طرح طبقه‌بندی به حقوق آن‌ها اضافه شود؛ افشین حبیب‌زاده (رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر) نیز پیگیر این مصوبه است اما شهردار به این بهانه که تصمیمات و فشارهای شورای شهر فقط تبلیغات انتخاباتی است، از اجرا طفره می‌رود.» محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران روز سه‌شنبه در پی این تجمع گفت در جلسه کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر مقرر شد که اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل شرکت واحد اتوبوسرانی در اولویت قرار گیرد و نتیجه مطالعات مشاور طرح به منظور طی مراحل تصویب در شورای عالی کار، حداکثر تا پایان تیرماه سال جاری، ارائه شود. همچنین به صورت کوتاه‌مدت تا تصویب طرح طبقه‌بندی، پیشنهاد افزایش علی‌الحساب ۲۰ درصدی حقوق کارگران و رانندگان تابع قانون کار در هیأت مدیره شرکت مطرح و اجرایی شود. رانندگان تجمع‌کننده خواسته‌های دیگری از قبیلِ تأمین لوازم حفاظت فنی و لباس فرم؛ پرداخت بیمه ۴ درصدِ سخت و زیان‌آور و تعیین تکلیف سه درصدی که از حقوق رانندگان کسر ولی به صندوق ذخیره شهرداری واریز نمی‌شود، داشتند. محسن باقری می‌گوید: «با بازنشسته‌شدن رانندگان در سال‌های اخیر و عدم استخدام نیروی جدید، فشار کار بر روی پرسنل افزایش یافته، شاید سه برابر شده و رانندگان مجبور به اضافه کار اجباری شده‌اند که خطرات را افزایش داده و رانندگان را در معرض تصادف و سایر سوانح قرار داده است.»

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: صادرات ایران به روسیه ۲۰ درصد افزایش یافته است

هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه سه‌شنبه ۱۸ خرداد گفت: «به‌طور کلی نسبت به سال‌های گذشته در مورد صادرات به روسیه افزایش داشته‌ایم اما این مقدار چندان قابل توجه نبوده و حدود ۲۰ درصد بوده است.» او افزود: «روسیه فقط در بخش محصولات کشاورزی، غذایی و خوراکی ۶۷ میلیارد دلار واردات دارد اما سهم ما از آن تنها ۲۲ صدم است که چیزی حدود ۵۰۰ میلیون دلار است. کشورهای دیگر به راحتی در این بازار عظیم ورود کردند اما متأسفانه ما موفق عمل نکردیم که علت آن تحریم‌ها و مشکلات داخلی مانند مسائل بانکی است.» تیزهوش تابان سیستم بانکی و هزینه بالای آن، تنظیم بازار و مسئله بازگشت ارز حاصل از صادرات را از جمله مشکلات در این زمینه دانست و گفت: «در همه کشورها ارز حاصل از صادرات باز می‌گردد اما باید شرایط آن سهل باشد تا فعالان اقصادی بتوانند ارز حاصل را به کشور بازگردانند تا این مشکلات حل نشود. نمی‌توان انتظار افزایش چشمگیر در صادرات داشت مگر اینکه در قوانین داخلی تجارت تجدیدنظر شود.» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه درباره تنظیم بازار هم گفت: «در کشور ما تنظیم بازار با صادرات است. مشخص است که یک فعال اقتصادی نمی‌تواند برنامه‌ریزی بلندمدت برای کار خود داشته باشد و به منافع کوتاه‌مدت توجه می‌کند. از دل این شرایط افزایش صادرات ایجاد نمی‌شود.»

نائب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس می‌گوید ۶۵ درصد از آب کشاورزی در ایران هدر می‌رود

جلال محمودزاده، نائب‌رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: «به دلیل عدم توسعه مناسب آبیاری نوین و استفاده از روش‌های سنتی، تنها ۳۵ درصد از آب بخش کشاورزی استفاده مفید شده و ۶۵ درصد آن هدر می‌رود.» محمودزاده انتقاد کشاورزان درباره زیان اقتصادی ناشی از تغییر اجباری در کشت را به‌جا دانست و افزود: «اگر ۹۰ درصد برنامه آبیاری نوین اجرایی می‌شد اکنون کشاورزان با مشکل اقتصادی حاصل از کم‌آبی و تغییر کشت روبه‌رو نبودند.» او معتقد است که استفاده از ارقام کم آب‌بر می‌توانست در شرایط خشکسالی چاره‌ساز باشد «اما این طرح توسط جهادکشاورزی به درستی اجرا نشد». بارندگی در سال جاری در ایران بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است. نائب‌رئیس کمیسیون کشاورزی افزون بر این مشکل پراکنش نامتوازن بارندگی را موجب خسارت‌های زیادی بر محصولات کشاورزی دانست و پیشگیری از این خسارت‌ها را نیز انجام‌شدنی خواند، «اگر وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مربوطه به وظایف خود عمل می‌کردند».

پدرو کاستییو، معلم چپ‌گرا در آستانه پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پرو

شمارش ۹۶ درصد آرا در پرو از پیروزی پدرو کاستیییو، نامزد چپ‌گرا در انتخابات ریاست جمهوری حکایت دارد. کاستییو، ۵۰,۲ درصد آرا را از آن خود کرده است و در مقابل کیکو فوجیموری، نامزد محافظه‌کار ۴۹,۷۲ درصد آرا را به‌دست آورده است. فوجیموری در یک کنفرانس خبری ادعا کرد در شمارش آرا تخلف و تقلب صورت گرفته‌ است. طبق گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس اما یک ناظر بین‌المللی از ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که انتخابات پرو و شمارش آراء با رعایت استانداردهای بین‌المللی و به‌درستی انجام شده است. از سوی مقابل کاستییو، معلم چپ‌گرایی که با اختلاف بسیار نزدیک، می‌رود تا پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود، در جمع هوادارن خود خواهان «دفاع از دموکراسی و احترام به رای مردم» شد. فوجیموری، دختر آلبرتو فوجیموری، دیکتاتور سابق پروست که در حال حاضر محکومیت ۲۵ ساله خود را به‌خاطر فساد و به‌راه‌اندازی جوخه‌های اعدام می‌گذراند. این سومین بار است که کیکو فوجیموری در انتخابات نتیجه را به نامزد رقیب واگذار می‌کند. تحلیل‌گران می‌گویند سایه سوابق پدرش بر این شکست‌ها سنگینی می‌کند و ادعای تخلف در شمارش آرا نیز احتمالا ناشی از ناامیدی او نسبت به رسیدن به صندلی ریاست جمهوری ست. نامزد راست افراطی پرو اما خود با اتهامات دریافت بیش از ۱۷ میلیون دلار بودجه غیرقانونی برای مبارزات انتخاباتی و ریاست یک سازمان جنایتکار (کارتل) مواجه است و در صورت محکومیت ممکن است تا ۳۰ سال زندان محکوم شود. او ضمن تکذیب می‌گوید این اتهامات با انگیزه‌های سیاسی به او زده شده است.

اخطار آیت‌الله موحدی کرمانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به کاندیداهای تأیید شده: بترسید که گرفتار رد صلاحیت خود توسط شورای نگهبان شوید

آیت‌الله موحدی کرمانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتقاد از نخستین مناطره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: «متاسفانه صحنه‌ای وجود داشت که در آن صحنه دروغ، جسارت و اهانت مطرح بود و حقایقی که همه مردم آن را قبول داشتند و دارند را انکار می‌کردند.» شنبه گذشته در نخستین مناظره نامزدها، محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات ریاست جمهورری خطاب به رئیسی گفت: «شما شش کلاس سواد دارید، البته من به سواد حوزوی‌تان احترام می‌گذارم ولی این برای اداره کشور کافی نیست.» موحدی کرمانی در ادامه انتقاداتش افزود: «در صحنه‌ای که دیدیم متاسفانه به شخص ایشان (ابراهیم رئیسی) اهانت‌های عجیب و غریبی شد. اینکه ایشان فلان است یا تحصیلاتش فلان قدر است؛ دروغ گفتند و به او اهانت و جسارت کردند. فکر می‌کردند با دروغ گفتن و توسل به توهین می‌توانند رأی مردم را از او را بگیرند و به خودشان صادر کنند؟ خیلی این فکر احمقانه است.» موحدی کرمانی سپس هشدار داد: «بترسید که گرفتار رد صلاحیت خود توسط شورای نگهبان شوید که در این صورت مبتلا به رسوایی و خواری در دنیا و عذاب الهی در آخرت خواهید شد.» روز گذشته احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و پدرزن رئیسی گفته بود: « مردم تصور نکنند که فرد دیندار به درد اداره جامعه نمی‌خورد و نیازمند فردی است که در فلان دانشگاه خارجی درس‌خوانده باشد و دین ملاک نیست، این مردم در استخدام شهوت و لذت دیگری درمی‌آیند.»

تصرف مرکز ولسوالی دولت‌آباد فاریاب به‌دست طالبان

یک عضو شورای ولايتی فارياب سه‌شنبه، ۱۸ خرداد اعلام کرد که نيمه‌های شب گذشته، مركز ولسوالی دولت‌آباد این ولایت به‌دست طالبان، افتاد. به گزارش هشت صبح عبدالاحد ايلبيک گفت ده‌ها نيروی دولتی در مركز این ولسوالی مستقر بودند كه شماری از آنان گریختند و از سرنوشت شماری ديگر از این نیروها خبری نيست. بر همین اساس شبكه‌های مخابراتی در اين ولسوالی نیز قطع شده‌اند. از آمار تلفات كه بر هر دو طرف درگير وارد شده، نيز خبری منتشر نشده است. مقام‌های محلی تاکنون در این باره سکوت کرده‌اند. دو روز پيش، ولسوالی قيصار فارياب نيز پس از درگيری شديد ميان نيروهای دولتی و طالبان، به‌دست اين گروه افتاد. در روزهای گذشته طالبان در شرق افغانستان نیز پیشروی داشتند و کنترل برخی مناطق را به دست گرفتند. برخی از نیروهای امنیتی در شرق افغانستان بدون درگیری تسلیم طالبان شدند.

۲۹ افغانستانی برای فرار از پلیس به چاهی در بندرعباس سقوط کردند، دو تن جانشان را از دست دادند

به گزارش خبرگزاری رکنا ۲۹ نفر از اتباع افغانستان که مجوز اقامت در ایران را نداشتند هنگام فرار از ایست و بازرسی پلیس کرمان و حین عبور از مسیر فرعی جاده منوجان به بندرعباس داخل چاه سقوط کردند. رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: «ساعت ۲۳:۲۰ شب گذشته با اعلام حادثه‌ای مبنی بر سقوط ۲۹ اتباع افغانستانی در حفره چاهی در جاده‌ فرعی منوجان به بندرعباس امدادگران پایگاه امداد و نجات هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.» در این عملیات که سه ساعت به دراز کشید، امدادگران موفق شدند ۲۷ نفر از اتباع افغانستانی را از چاه بیرون بیاورند. یک نفر از آن‌ها که مصدوم شده بود در بیمارستانی در منوجان تحت درمان قرار گرفت. دو تن از اتباع افغانستان در این سانحه جانشان را از دست دادند.

وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۴,۲ ریشتر در حوالی شهر تبریز

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ساعت ۳:۱۳ بامداد سه‌شنبه ۱۸ خرداد، زلزله‌ای به بزرگی ۴,۲ ریشتر حوالی تبریز در استان آذریایجان شرقی را لرزاند. کانون این زلزله که در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده، در ۱۷ کیلومتری شهر تبریز، ۱۹ کیلومتری صوفیان و ۲۱ کیلومتری سردرود قرار داشت. از بامداد امروز تاکنون تبریز ۴ بار لرزیده است. ایسنا می‌نویسد تیم‌های ارزیاب به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند و دستگاه‌های امدادی نیز به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: تاکنون گزارشی از خسارات جانی و مالی از زمین‌لرزه در تبریز گزارش نشده است. به گفته این مقام مسئول اکیپ‌های هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی برای اقدامات احتمالی مورد نیاز به منطقه اعزام شده‌اند و مدیریت بحران نیز با بخشداران و دهیاران در ارتباط است.

واکنش غریب‌آبادی به گزارش گروسی: این مواضع می‌تواند به مانعی برای تعاملات آتی ایران و آژانس تبدیل شود

کاظم غریب‌آبادی، سفیر ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به «رویکردهای یک‌جانبه» با ایران و «نادیده گرفتن سطح همکاری و تعامل فی‌مابین» متهم کرد و گفت اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است در آینده به مانعی بر سر تعاملات ایران با آژانس بدل شود. رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه ۷ ژوئن/۱۷ خرداد در آغاز کنفرانس خبری که بعد از جلسه شورای حکام برگزار شد، طی سخنانی اعلام کرد که مذاکرات فنی آژانس با جمهوری اسلامی ایران درباره ذرات اورانیوم یافت شده در چهار مکان اعلام نشده هسته‌ای در ایران بی‌پاسخ مانده است. گروسی گفت: «ایران درباره یکی از این مکان‌ها هیچ اطلاعاتی در اختیار آژانس قرار نداده و به هیچ یک از پرسش‌های آژانس هم پاسخ نداده است و درباره دو مکان هسته‌ای دیگر هم اطلاعات لازم را ارائه نداده و درباره یک مکان چهارم نیز صرفاً به صدور یک بیانیه بدون هیچگونه سند و مدرکی اکتفا کرده است.» به گزارش خبرگزاری ایرنا، کاظم غریب‌آبادی در واکنش به اظهارات گروسی گفت: «گزارش آژانس با سوابق همکاری بین ایران و آژانس سازگاری و همخوانی ندارد. این گزارش، معتبر هم نیست، چرا که مبتنی بر منابع قابل اتکا نمی‌باشد؛ و همچنین متقاعد‌کننده نیز نیست، چرا که تمامی ابعاد همکاری و پیشرفت‌های حاصله را منعکس نمی‌کند.» نخستین بار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با نمایش اسناد سرقت شده از انبار تورقوزآباد از مکان‌های مخفی هسته‌ای ایران در سال‌های قبل پرده برداشت و این اسناد را برای بررسی در اختیار آژانس قرار داد. غریب‌آبادی تلویحاً آژانس را به جانبداری از اسرائیل متهم کرد و گفت: «آژانس باید از هرگونه دستورکار سیاسی فاصله بگیرد.»