نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#امارات_متحده_عربی شمار نیروهای خود در #یمن را کاهش می‌دهد

یک مقام بلندپایه امارات متحده عربی دوشنبه ۱۷ تیر / ۸ ژوئیه به خبرگزاری فرانسه گفت این کشور در حال کاهش شمار نیروهای نظامی خود در یمن است و قصد دارد از یک «استراتژی نظامی» وارد «استراتژی صلح» شود. این مقامات اماراتی که نخواست نامش فاش شود گفت: «ما شماری از سربازان خود را به دلایل استراتژیکی در حدیده و به دلایل تاکتیکی در سایر نقاط یمن، کاهش داده‌ایم. این امر به گذر از یک استراتژی نظامی به استراتژی‌ای که صلح در اولویت آن است مربوط می‌شود.» امارات متحده عربی و عربستان سعودی در یک ائتلاف عربی در یمن علیه شیعیان حوثی که ایران از آن‌ها حمایت می‌کند، می‌جنگند. آن‌ها از سال ۲۰۱۵ در کنار نیروهای دولت عبد ربه منصور هادی علیه حوثی‌ها قرار دارند. شیعیان حوثی منطقه وسیعی در غرب و شمال یمن، از جمله صنعا پایتخت این کشور را در دست دارند. امارات متحده عربی در شرایطی نیروهای خود را در یمن کاهش می‌دهد که تنش میان ایران و آمریکا در منطقه شدت گرفته است.

بلاتکلیفی ۶۰ کارگر پس از قطع برق کارخانه ریخته‌گری #آذرین_نام قزوین

حدود ۶۰ #کارگر کارخانه ریخته‌گری «#آذرین_نام» قزوین از یکشنبه ۱۶ تیر #بیکار شده‌اند. برق کارخانه به‌دلیل بدهی ۱۱۰ میلیون تومانی کارخانه به اداره برق قطع شده است و کارفرما می‌گوید که با قطع برق کارگران کاری برای انجام دادن ندارند. اداره ماموران اداره برق یکشنبه ۱۶ تیر، برق کارخانه ریخته‌گری «آذرین نام» را قطع کردند. علت قطع برق بدهی انباشته‌شده این کارخانه به اداره برق عنوان شده است. به گفته‌ حمیدرضا ملکی مدیرعامل صنایع ریخته‌گری آذری، بدهی ۱۱۰ میلیون تومانی کارخانه به اداره برق مربوط به سال‌های گذشته است اما مساله در تماس با استانداری و شرکت توزیع برق استان در حال پیگیری است. او اما هشدار داده است که مسأله فراتر از بدهی کارخانه به اداره برق است و کارخانه با بحران نقدینگی روبروست.

جواد #ظریف به #موگرینی نامه نوشت

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نامه‌ای خطاب به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فرستاد و در آن جزئیات گام دوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی‌اش را تشریح کرد. این نامه روز گذشته، یکشنبه ۱۶ تیر / ۷ ژوئیه برای موگرینی ارسال شد.عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران روز گذشته از تهیه نامه ظریف به موگرینی برای اعلام جزئیات گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران خبر داده بود. جمهوری اسلامی بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت از ۱۸ اردیبهشت تاکنون در دو گام از تعهدات خود در برنامه جامع اقدام مشترک کاسته و از یکشنبه ۱۶ تیر یک ضرب‌الاجل ۶۰ روزه دیگر برای تحقق تعهدات مالی و نفتی طرف‌های دیگر توافق هسته‌ای تعیین کرده است. روز گذشته سخنگوی دولت، معاون سیاسی وزیر خارجه و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در یک نشست خبری مشترک در تهران اعلام کردند که اگر طرف‌های برجام به تعهدات بانکی و نفتی خود عمل نکنند، از ۶۰ روز دیگر گام سوم کاهش تعهدات ایران را به اجرا درمی‌آورند.

سازمان ملل: ده‌ها هزار نفر زن و دختر در جهان به دلیل #خشونت‌های_خانگی جان خود را از دست داده‌اند

براساس تحقیقات جدید سازمان ملل متحد، ده‌ها هزار دختر و زن در سراسر دنیا قربانی قتل‌های خانوادگی و خشونت‌های خانگی می‌شوند. دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در گزارش خود که در وین منتشر شده از جمله به خشونت‌های خانگی در سال ۲۰۱۷ پرداخته و گفته است که بیش از ۸۷ هزار زن و دختر قربانی این خشونت‌ها شده‌اند. حدود ۵۰ هزار نفر توسط همسر یا همراه زندگی خود و یا اعضای خانواده خود به قتل رسیده‌اند. بیشتر قربانیان خشونت خانگی به ترتیب در آسیا، آفریقا و آمریکای شمالی و جنوبی بوده‌اند. در اروپا سه هزار مورد از این قربانیان ثبت شده است. در مجموع در سال ۲۰۱۷ حدود ۴۶۴ هزار نفر به قتل رسیده‌اند که حدود پنج برابر شمار کسانی است که در مناطق جنگی جان خود را از دست داده‌اند.

مریم محمدی، از فعالان «#ندای_زنان_ایران» بازداشت شد

مریم محمدی یکی از فعالان تشکل «#ندای_زنان_ایران» دوشنبه ۱۷ تیر بازداشت شد. ندای زنان در خبر کوتاهی نوشته است که #مریم_محمدی در منزل خود و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. چندی پیش ناهید شقاقی یکی دیگر از فعالان ندای زنان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. ناهید شقاقی روز ۲۵ اردیبهشت با حمله خشونت‌بار ماموران امنیتی به خانه‌اش دستگیر و ۳۹ روز در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار گرفت. شقاقی روز اول تیر با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به طور موقت آزاد شد.