ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار دوباره مریم رحمانی، فعال حقوق زنان به دادگاه انقلاب تهران

مریم رحمانی، فعال حقوق زنان در حساب کاربری اینستاگرام خود اعلام کرد که ٧ تير ۱۴۰۰ ابلاغیه‌ای مبنی بر حضور در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران در روز دوشنبه ٢٠ تیرماه دریافت کرده است. این ابلاغیه به جهت رسيدگی به اتهام‌های انتسابی به او یعنی تبليغ علیه نظام و نشر اکاذیب صادر شده است. او در یادداشت کوتاه خود نوشته است: «در دفاع آخر یکی از اتهام‌هایم مصاحبه با شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور درباره پرونده مفتوح من در دادسرای اوین بود. این در حالیست که من هرگز با رسانه‌ای مصاحبه نکردم و صرفاً از طریق صفحه اینستاگرام خود اطلاع‌رسانی کرده‌ام و عجیب که بازپرس حتی این موارد را چک نکرده و هرآنچه به او دیکته شده را باور کرده بود. بنابراین دوباره یادآور می‌شوم اطلاع‌رسانی درباره پرونده‌ام حق من است و هر رسانه خبری اگر از روی صفحه من مطلب را بردارد اشکالی و جرمی متوجه من نیست. امیدوارم امور در دادگاه انقلاب منصفانه و قانونی پیش برود.» ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۰، نیروهای امنیتی منزل مریم رحمانی را مورد تفتیش قرار داده و برخی از وسایل شخصی او مانند لپ‌تاپ، گوشی تلفن همراه و چندین جلد کتاب‌ را ضبط کرده و با خود بردند. از آن تاریخ او چندبار دیگر هم برای توضیح و بازجویی احضار شده است.

در ایران تولیدکننده ماکارونی می‌خواهد خودرو تولید کند

مهدی امینی، قائم مقام مدیر عامل گروه صنعتی زرماکارون در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «جواز تولید زر خودرو برای گروه صنعتی زرماکارون از سوی وزارت صمت صادر شده است.» بر این اساس زرخودرو ساختمان مرکزی و زمینی به مساحت تقریبی ۴۴۰ هکتار در استان البرز – اتوبان کرج خریداری و جواز تاسیس ساخت یک میلیون دستگاه انواع خودروهای مختلف، از خودروی اقتصادی تا خودروی سواری و انواع کامیون و کامیونت را گرفته است. امینی در ادامه این مصاحبه افزود: «شرکت‌های ما سهام‌دار مجموعه خودروسازی کودال است و بارها خبر تولید خودرو از سوی مجموعه صنعتی ما اعلام شده است که در این صنعت ورود می‌کنیم.» او سپس گفت: «نمی‌توان زمان دقیق تولید خودرو در گروه صنعتی زر را اعلام کرد. موفقیت در این زمینه بستگی به مذاکرات تولیدی و تجاری ما دارد.»

خامنه‌ای در پیام به حجاج: غرب ضعیف شده است اما حتی یک لحظه هم نباید غفلت کرد

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران صبح جمعه ۱۷ تیر در پیامی به حجاج گفت دنیا شاهد یک الگوی موفق و یک نمونه‌ سرافراز از قدرت و حاکمیت سیاسی اسلام در ایران اسلامی است. خامنه‌ای در بخشی از این پیام آورده است: «وحدت و معنویت دو پایه اساسی حج و دو عامل عزت و سعادت امت اسلامی است» او در ادامه افزود: «غرب مستکبر در منطقه حساس ما و اخیراً در همه جهان روز‌به‌روز ضعیف‌تر شده است، البته از کید دشمن حتی یک لحظه نباید غفلت کرد.» همزمان، علی‌اکبر ولایتی، مشاور خامنه‌ای در امور بین‌الملل گفت: «جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد ناتو در کنار مرزهای ایران فعال شود.» مسئولان جمهوری اسلامی به این جمعبند رسیده‌اند که اگر مذاکرات احیای برجام در وین به بن‌بست بخورد، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در سفرش به خاورمیانه طرح ناتوی عربی را فعال می‌کند.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران ادعا کرد «آمریکایی‌ها معتقدند بزرگ‌ترین ضعفشان نداشتن یک رهبر روحانی و دارای کاریزما است»

پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سراسری روسای استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که با حضور حجت الاسلام محمد حسین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دفتر مرکزی این شورا برگزار شد، یک بار دیگر به گزافه‌گویی در ستایش از رهبر جمهوری اسلامی روی آورد. سلامی گفت: «دشمنان ایران خصوصا آمریکایی‌ها به دو ضعف بزرگ خودشان یکی نداشتن رهبری روحانی و کاریزما و دیگری فقدان حکمت در دستگاه رهبری غرب اعتراف کردند.» او با تاکید بر اینکه «عظمت و بزرگی هر کشور» نه به توانایی اقتصادی، رفاه مردم، برابری اجتماعی و قدرت فن‌آوری و توان دفاعی آن کشور، بلکه «به رهبری آن» است، ادعای تازه‌ای مطرح کرد: «آمریکایی‌ها معتقدند بزرگترین ضعفشان نداشتن یک رهبری روحانی و دارای کاریزما است.» فرمانده کل سپاه در ادامه این سخنان ستایش‌ آمیز «فقدان حکمت در دستگاه رهبری غرب» را از ضعف‌های اساسی این کشورها و هیات حاکمه آمریکا دانست و افزود: «یک نکته تفاضل و برتری برای ایران داشتن رهبری شجاع، با فضیلت و ساده‌زیست است که جهانیان شاهد آن هستند و سکان هدایت انقلاب اسلامی را با آگاهی‌بخشی عهده‌دار است.»

ریزش سقف تونل قطار شهری کرمانشاه، بخشی از خیابان مدرس برای تردد خودروها مسدود شد

شهرداری‌ها در ایران درآمد پایدار ندارند، ردیف درآمدی دارند. شهر اما هزینه‌های ثابت دارد. سوءمدیریت‌ها هم به بحران مالی دامن زده است و به این ترتیب زیرساخت‌های شهری در معرض انواع آسیب‌ها قرار گرفته. به گزارش خبرگزاری داشنجویان ایران (ایسنا) بخشی از سقف تونل در حال احداث قطار سبک شهری کرمانشاه در حوالی مسجد جامع فروریخت. با دستور استاندار تردد خودروها در بخشی از خیابان مدرس تا اطلاع ثانوی مسدود شد. بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه نیمه‌شب پنج شنبه ۱۶ تیر با حضور در این تونل، وضعیت امنیت آن را بررسی و دستورات لازم را با هدف جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی برای شهروندان صادر کرد. ایسنا می‌نویسد در این بازدید استاندار کرمانشاه از نزدیک در جریان جزئیات و میزان ریزش خاک تونل و وضعیت امنیت آن قرار گرفت. استاندار کرمانشاه در این بازدید دستور داد که با هدف حفظ امنیت رانندگان و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی، بخشی از مسیر خیابان مدرس تا زمان تثبیت خاک مسدود شود.