نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#عفو_بین‌الملل می‌گوید مسئولیت مرگ #پناهجویان در #دریای_مدیترانه برعهده دولت‌های اروپایی است

سازمان عفو بین‌الملل دولت‌های اروپایی را مسئول افزایش شمار پناهجویان جان‌باخته در دریای مدیترانه دانست. یکی از سخنگویان عفو بین‌الملل در لندن گفت شمار پناهجویان کشته‌شده در دریای مدیترانه به‌دلیل آن‌که دولت‌های اروپایی اقدامی در مورد پذیرش آن‌ها انجام نمی‌دهند افزایش یافته است. صدها نفر در این دریا غرق می‌شوند و هزاران نفر به لیبی که وضعیت خطرناکی دارد بازگردانده می‌شوند، تنها به این دلیل که برای دولت‌های اروپایی بیرون نگه داشتن پناهجویان و مهاجران از خاک خود مهم‌‌تر از نجات جان آن‌هاست. عفو بین‌الملل در گزارش تازه خود درباره سیاست پناهجویی، اروپا را متهم می‌کند که به‌رغم کاهش شمار افرادی که قصد دارند از طریق دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند، شمار غرق‌شدگان در این دریا افزایش یافته است. همچنین شمار کسانی که در اردوگاه‌های لیبی نگه‌داری می‌شوند نسبت به چند ماه گذشته دو برابر شده است.

مدیر یک سایت #اصولگرا از #جنگ_با_آمریکا در خارج از مرزهای ایران حمایت کرد

علیرضا فرقانی مدیر سایت اصولگرای آرمان‌پرس که در تیرماه ۱۳۹۰ و در ۲۸ سالگی بخشدار جزیره کیش شد و سپس به گفته خودش به دلیل اختلاف با دولت محمود احمدی‌نژاد از کار برکنار شد، در یادداشتی با عنوان «ایران به جنگ خارجی نیاز دارد» از نامه محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران که گفته بود: «ما برای نبرد بزرگ با آمریکا آماده‌ایم» استقبال کرده و نوشته است این پاسخ به آمریکا «شاید نگرش نظامیان و سیاسیون آمریکایی و اسرائیلی به وضعیت ایرانیان مسلمان را تغییر دهد و دیگر بر گزینه نظامی روی میز تکیه نکنند. شاید دیگر هیگل و اوباما و البته رؤسای جمهور و وزیران جنگ فعلی و آینده ایالات متحده و اسرائیل از تکرار لفظ گزینه نظامی ناامید و متوجه شوند که آمادگی ما برای نبرد نظامی با آن‌ها یک بلوف نیست بلکه واقعیتی است که ریشه در مبانی دینی ما دارد.» فرقانی که از چهره‌های تندرو محسوب می‌شود، جنگ اصلی ایران و آمریکا را جنگ بین «خداگرایی (تئویسم) و انسان‌گرایی (اومانیسم)» عنوان کرده و افزوده است: «دولتمردان آمریکایی باید بدانند؛ جنگ بعدی با حضور ایران و آمریکا متضمن بقای انقلاب اسلامی ایران و نابودی مطلق آمریکا خواهد بود.» از نظر او اسلام چون جهاد در راه عقیده را مطرح کرده شومی جنگ را مهار و «به کام مجاهدین شیرین کرده است». او نوشته است: «ما چنین آموخته‌ایم که نباید جنگ را به خانه کشید و بایستی در سریع‌ترین و مطمئن‌ترین حالت ممکن زمین بازی را جایی غیر از خانه خود تعریف کنیم. آمریکا باید بداند که هستند جوانان حزب‌اللهی که در صورت حمله آمریکا به ایران، زمین بازی را فراتر از ایران تعریف کرده و ظرف کمتر از ۴۸ ساعت تمام ۱۱۲ کشوری که آمریکا در آن‌ها پایگاه نظامی دارد مورد حملات انفجاری و استشهادی قرار خواهد گرفت.» فرقانی پیش از این در شهریور ۱۳۹۲ نیز در یادداشتی نوشته بود که اگر آمریکا به سوریه حمله کند به دختر باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت آمریکا تجاوز خواهد شد.

حسن #روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در دیدار با ری یونگ هو، وزیر خارجه #کره_شمالی از #پیونگ_یانگ خواست که #تهران را تنها نگذارد

حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی چهارشنبه ۱۷ مرداد در دیدار و گفت‌وگو با ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی با اشاره به روابط دوستانه و صمیمانه تهران – پیونگ یانگ در طول دهه‌های گذشته، گفت: ایران و کره شمالی در بسیاری از مقاطع حساس بین‌المللی و مجامع جهانی دیدگاه‌های مشترکی داشته و همواره از یکدیگر حمایت کرده‌اند. روحانی با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت آمریکا به تعهدات بین‌المللی خود پایبند نیست و از کره شمالی خواست که در شرایط کنونی، به عنوان یک کشور دوست باید با توسعه روابط و گسترش مناسبات و همکاری‌ها در مجامع بین‌المللی در کنار ایران قرار داشته باشد. ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی نیز با اشاره به روابط دوستانه و صمیمی تهران - پیونگ یانگ و مواضع و دیدگاه‌های مشترک دو کشور درباره مسایل گوناگون منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: سیاست راهبردی کره شمالی توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران و مقابله با یکجانبه‌گرایی است و سپس گزارش کوتاهی از مذاکرات کره شمالی با آمریکا درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره ارائه داد.

#حسن_روحانی، رئیس جمهوری اسلامی به #قزاقستان سفر می‌کند

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری اسلامی اعلام کرد که حسن روحانی بعدازظهر شنبه ۲۰ مرداد تهران را به مقصد آکتائو قزاقستان ترک می‌کند. پرویز اسماعیلی مهم‌ترین برنامه رئیس جمهوری اسلامی در این سفر ۲ روزه را شرکت در اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر اعلام کرد که طی آن، علاوه بر بیانیه مشترک، چندین سند مهم و راهبردی همکاری در حوزه خزر توسط مقامات ۵ کشور ساحلی امضا خواهد شد. ملاقات دو جانبه با رئیس جمهور قزاقستان و برخی سران حاضر در اجلاس و بررسی و توسعه روابط دوجانبه از دیگر برنامه‌های روحانی در سفر به قزاقستان است. برخی از اعضای کابینه هم او را در این سفر همراهی می‌کنند.

عیسی #کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست: کمتر از ۵۰ سال آینده در #ایران #آب تمام می‌شود

عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که کمتر از ۵۰ سال آینده در ایران آب تمام می‌شود. کلانتری گفت: بر اساس آمارها بارندگی در سال گذشته ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده و به زیر ۲۰۰ میلیمتر مکعب رسیده و با این‌همه، مصرف آب روز به روز بیشتر می‌شود. آب از حد نیاز ما کمتر است و هرچه داشته باشیم می‌خواهیم مصرف کنیم. معتقدم ما خیلی زودتر ۵۰ سال آینده با بی‌آبی مواجه می‌شویم.

انفجار گاز در مجموعه ورزشی انقلاب جان سه #کارگر را گرفت

چهارشنبه شب ۱۷ مرداد، ساعت حدود ۲۰ و ۳۰ دقیقه به‌دلیل انفجار مخزن در یک مجتمع آموزشی مجموعه ورزشی انقلاب تهران سه کارگر که در حال تعمیر موتورخانه مجموعه بودند کشته شدند. نشت گاز علت وقوع این حادثه اعلام شده است. به‌گفته جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران، کارگران مشغول کار روی یکی از مخازن بودند که یک‌باره انفجاری در یکی از مخازن رخ داد. این انفجار منجر به آتش‌سوزی و تخریب ساختمان نشده. تمام شیشه‌های همان بخش تخریب شده و به‌علت شدت انفجار هر سه کارگر جان خود را از دست دادند. همچنین ۹۰ ورزشکار زن و مرد تیم‌های اسکواش، شمشیربازی، کبدی و کاراته در پی این انفجار به خوابگاه‌های آزادی، نصرت و مجموعه تنیس روی میز منتقل شدند. این حادثه چند ساعت قبل از استیضاح علی ربیعی، وزیر کار ایران در مجلس شورای اسلامی رخ داده است. علی مظفری، مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید ۹۸ درصد حوادث کاری منجر به فوت قابل‌پیشگیری هستند. ایران یکی از کشورهای با بالاترین آمار حوادث کار در جهان است.

#امیر_خجسته، نماینده اصول‌گرای #مجلس: #بازار_خودرو در دست پنج خانواده است

امیر خجسته، نماینده اصول‌گرای مجلس شورای اسلامی برای سومین بار در طی فقط یک هفته اعلام کرد که بازار خودروی ایران در دست پنج خانواده است. او اما درباره نام این خانواده‌ها سکوت کرد. این نماینده مجلس خواهان نظارت بیشتر بر واردات خودرو شده است. خجسته که عضو هیئت ‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس است،گفته «در سال گذشته بارها در مورد وجود تخلف در خصوص ثبت سفارشات خودروها و انباشت هزاران خودرو قاچاق در گمرکات کشور تذکر داده شد اما مسئولین هر بار با تکذیب و یا توجیه در مورد این مسئله به دنبال پاک کردن اذهان عمومی جامعه بودند.» حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی سه هفته قبل احتمال داده بود که «یک فساد هماهنگ» در جریان واردات و فروش خودروهای خارجی اتفاق افتاده باشد و از قوه قضائیه خواسته بود که خارج از نوبت به این موضوع رسیدگی کند. از ۲۸ تیر تا ۹ دی‌ سال گذشته که سایت ثبت واردات خودرو وزارت صنعت مسدود بود، اشخاصی که معلوم نیست چه کسانی هستند، ۶۴۸۱ سفارش خودرو را در این سایت ثبت کرده‌اند.

یک برج ۱۲ طبقه در #تهران دچار #حریق شد. بیش از ۱۰۰ نفر از ساکنان برج نجات پیدا کردند

سازمان آتش‌نشانی اعلام کرده که یک برج ۱۲ طبقه در تهران با ۷۵ واحد مسکونی بامداد چهارشنبه ۱۷ مرداد دچار حریق شد. مأموران آتش‌نشانی موفق شدند ۱۰۰ نفر از ساکنان این عمارت را نجات دهند. معلوم نیست که چند نفر در این برج مسکونی سکونت داشتند. این آتش‌سوزی ساعت ۲:۴۰ بامداد به مأموران گزارش شد و عملیات اطفای حریق نیز ساعت ۵ صبح به پایان رسید. سازمان آتش‌نشانی اعلام کرده که در این حادثه کسی مجروح یا کشته نشده است. در سال‌های گذشته بارها پیش آمده که ساختمان‌های بلندمرتبه در تهران دچار حریق شوند. دو سال پیش ساختمانی ۱۲ طبقه در بزرگراه اشرفی اصفهانی و ۵ سال قبل هم ساختمانی ۱۲ طبقه در صادقیه تهران دچار حریق شده بود.

هدر #نائورت، سخنگوی #وزارت_خارجه_آمریکا: در پی توافق جدیدی با #ایران هستیم که نفوذ منطقه‌ای #جمهوری_اسلامی را هم شامل شود

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود گفت ایالات متحده در پی دستیابی به توافق جدیدی با ایران است که نه تنها مسائل هسته‌ای، بلکه «رفتارهای بی‌ثبات‌کننده حکومت ایران» را هم در برگیرد. سخنگوی وزارت خارجه به به برنامه موشکی ایران، «حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم» و «رفتارهای مخرب منطقه‌ای» اشاره کرده. رئیس جمهور آمریکا برای گفت‌وگو با جمهوری اسلامی اعلام آمادگی کرده، اما حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در یک برنامه تلویزیونی گفته مذاکره همزمان با اعمال تحریم‌های اقتصادی بی‌معناست. دور بعدی تحریم‌های آمریکا با هدف کاهش صدور نفت ایران از ۵ نوامبر آغاز می‌شود. پیش‌بینی شده که صادرات نفت ایران به ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد.