ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تولیت آستان قدس رضوی: بیشتر حرف‌ها درباره پول‌های #آستان_قدس شایعه است

حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت #آستان_قدس رضوی گفت: «بیشتر حرف‌ها درباره پول‌های آستان قدس شایعه است. درست است، زمین و اموال داریم. اما در ذهن مردم طوری تبلیغات کرده‌اند، که انگار نصف ثروت آمریکا در آستان قدس است». به‌گفته احمد مروی بودجه امسال آستان قدس تغییری نکرده و «دقیقاً همان بودجه‌ای است که در سال ۹۷ و در دوره تولیت [ابراهیم] رئیسی بسته شده است». او با این حال از کمبود بودجه نالید و گفت: «پول داخل ضریح خرج یک روز ما هم نمی‌شود. ما سالی یک میلیون کتب منتخب زیارت حرم چاپ می‌کنیم، ۱۰‌ها میلیون لیوان پلاستیکی و پلاستیک برای کفش تهیه می‌کنیم. قطعاً دنبال آن هستیم که خرج کمتری داشته باشیم و تغییر رویه بدهیم اما شرایط این‌گونه است». آستان قدس رضوی از ثروتمندترین اماکن مذهبی تحت نظر رهبر جمهوری اسلامی است. طبق برآوردها ۴۳ درصد از مساحت شهر مشهد وقف حرم رضوی است. مؤسسه‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه‌ این بنگاه اقتصادی نیز از پرداخت مالیات معاف بوده و امکان نظارت و حسابرسی از طرف دولت بر عملکرد این مؤسسه‌ها و ثروت آستان قدس وجود ندارد.

در آتش‌سوزی در پاساژ #بازار_سید_ولی #تهران، ۳۰ کارگر که در حریق گرفتار شده بودند نجات یافتند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران اعلام کرد که ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه ۱۷ مرداد طبقه سوم یک پاساژ تجاری در بازار سید ولی تهران آتش گرفت. مغازه‌ها کیف و کفش می‌فروختند و همین امر سبب شد که آتش‌سوزی به سرعت گسترش پیدا کند و تعدادی از کارگران در مغازه‌ها گرفتار شوند. به گفته جلال ملک مأموران آتش‌نشانی موفق شدند با نردبان‌های دستی خود را به طیفات بالایی پاساژ برسانند. ۳۰ کارگر نجات پیدا کردند. دو نفر مجروح شدند.

وزارت خارجه #هند: #پاکستان کانال‌های عادی ارتباطات دیپلماتیک را باز بگذارد، لغو خودمختاری کشمیر یک موضوع داخلی است

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس وزارت خارجه هند در واکنش به تصمیم پاکستان برای اخراج سفیر دهلی نو از اسلام‌آباد و تعلیق روابط تجاری بین دو کشور، پنجشنبه ۱۷ مرداد/ ۸ اوت با انتشار بیانیه‌ای خواهان تجدید نظر پاکستان شد. وزارت خارجه هند در این بیانیه نوشته است: «دولت هند درباره اقدامات اعلام شده روز گذشته پاکستان ابراز تأسف می‌کند و از این کشور می‌خواهد که به منظور حفظ کانال‌های عادی ارتباطات دیپلماتیک، در اقدامات تجدید نظر کند.» پس از لغو خودمختاری ایالت مسلمان‌نشین جامو و کشمیر، از یکشنبه گذشته دولت هند شبکه‌های تلفن همراه و اینترنت را در سرینَگار، بزرگترین شهر این ایالت قطع و تجمعات عمومی را ممنوع کرده است. بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر از معترضان در کشمیر بازداشت شده‌اند. وزارت خارجه هند در بیانیه روز پنجشنبه خود لغو خودمختاری ایالت «جامو و کشمیر» را یک موضوع کاملا داخلی دانست.

در پی آزمایش‌های «سیستم پیشرانه مایع» برای تولید موتور موشک در یک پایگاه نظامی روسیه انفجاری اتفاق افتاد. شماری کشته و مجروح شدند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس وزارت دفاع روسیه پنجشنبه ۱۷ مرداد/ ۸ اوت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی آزمایش‌های «سیستم پیشرانه مایع» برای تولید موتور موشک در پایگاه نظامی واقع در منطقه «آرخانگلسک» در روستای «نِنوسکا» در ۳۰ کیلومتری سورودنیسک انفجاری رخ داد. در اثر این انفجار که با آتش‌سوزی همراه بود دست‌کم شش سرباز و چند مهندس مجروح شدند. دو تن از مجروحان در اثر شدت جراحات در بیمارستان درگذشتند. برخی منابع غیر رسمی تعداد مجروحان را ۱۵ نفر گزارش کرده‌اند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سطح تشعشعات رادیواکتویته در حد معمول است و هیچ ماده یا ذرات زیان‌باری بر اثر این انفجار در هوا پخش نشد. تاسیسات مرکزی آزمایش‌های تفنگداران نیروی دریایی روسیه در این منطقه قرار دارد. سه روز قبل انفجاری عظیم در یک زاغه مهمات واقع در سیبری رخ داد که حداقل هشت مجروح به جای گذاشت.

#پروانه_سلحشوری، نماینده مجلس در انتقاد به مخالفان ممنوعیت #کودک‌همسری: چرا برای افزایش جمعیت متوسل به کودکان شده‌اید؟

پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در انتقاد از کسانی که خواهان ازدواج کودکان در سنین پایین هستد گفت: «آنها برای ضربه زدن به منتقدان خود تبلیغ می‌کنند که موافقان طرح کودک همسری مخالف افزایش جمعیت هستند در حالی که ما یازده میلیون پسر و دختر مجرد در سن ازدواج داریم خب اگر به دنبال افزایش جمعیت هستند برای این‌ها فکری بکنید. چرا برای افزایش جمعیت متوسل به کودکان شده‌اید؟» طرح اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی که به طرح کودک‌همسری شهرت پیدا کرده است روز۴ مهر ۹۷ در مجلس مطرح و یک فوریت آن تصویب شد. بر اساس تبصره این طرح حداقل سن ازدواج در دختران ۱۶ و پسران ۱۸ سال تعیین شده و ازدواج دختران زیر ۱۳ سال ممنوع اعلام شده بود. اما کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی بررسی‌کننده، این طرح را رد کرد.

قطار #تهران-#آنکارا راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در ایستگاه تهران، قطار تهران-آنکارا راه‌اندازی شد. این قطار مسافری ساعت ۲۱ و ۵۰ دقیقه چهارشنبه ۱۶ مرداد ایستگاه راه آهن تهران را به مقصد آنکارا ترک کرد. چهارشنبه هر هفته این قطار به طرف آنکارا حرکت می‌کند و قیمت بلیط آن هم ۷۶۹ هزار و ۲۵۰ تومان است. ایستگاه‌های قطار تهران – آنکارا در خاک ایران عبارت است از: تهران، تبریز، مرز رازی، کاپی کوی (مزر ایران – ترکیه). قطار در اسکله دریاچه وان توقف می‌کند، مسافران با کشتی به آن طرف دریاچه منتقل می‌شوند و سپس با قطار ترکیه‌ای به سفر خود به آنکارا ادامه می‌دهند. مسافران از تهران تا آنکارا ۶۰ ساعت در راه‌اند.

فرمانده #سپاه_پاسداران: جنگ جدید# اسرائیل را در معرض تهدید تمام عیار ‌قرار می‌دهد

سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران درباره احتمال جنگ در منطقه گفت: «مطمئنیم‌ آمریکایی‌ها ‌‌علاقه‌ای به جنگ با ایران ندارد‌ چرا که ‌جنگ جدید‌ اسرائیل را در معرض تهدید تمام عیار ‌قرار می‌دهد». فرمانده سپاه با بیان این‌که جمهوری اسلامی در یک «جنگ تمام عیار با قدرت‌های بزرگ در عالم» قرار دارد گفت دشمنان «ما را تحت حداکثر فشارهای سیاسی، اقتصادی، عملیات روانی، تهاجمات فرهنگی، حصر اقتصادی و حتی فشارهای امنیتی و تهدید و ارعاب نظامی قرار می‌دهند». او ایران را «قلب سیاسی عالم اسلام» نامید و ضمن بیان این‌که «دشمن مدام عقب رفته است»، گفت: «امروز تمام سرزمین تحت اشغال صهیونیست نقطه تلاقی آتش از جنوب و شمال فلسطین اشغالی است». او با استناد به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی که از احتمال سقوط و فروپاشی اسرائیل در سال‌های آینده سخن گفته بود گفت: «شرایط فراهم است اما مقدمات هنوز شکل نگرفته است». در حالی‌که حکومت ایران زیر فشار است و اقتصاد کشور بر اثر تحریم‌ها و ناکارآمدی و فساد دچار مشکلات عدیده‌ای است، مقام‌های جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند در سخنان خود چنین وانمود کنند که اوضاع به سود جمهوری اسلامی است.

#آکسفام: در یک سال ۳۳۵ کودک یمنی در اثر انفجار مین‌ها، حملات هوایی و حملات با خمپاره کشته شدند

سازمان بین‌المللی آکسفام با انتشار گزارشی اعلام کرد که در سال گذشته میلادی ۳۳۵ کودک یمنی در اثر انفجار مین‌ها، حملات هوایی و حملات با خمپاره جان خود را از دست دادند و حدود ۶۰۰ کودک هم در این حوادث مجروح شدند. به گفته محسن صدیقی، رئیس بخش یمن در آکسفام «طی یک سال اخیر تقریبا یک کودک هر روز کشته شده است و خشونت، گرسنگی و بیماری تهدید روزانه زندگی یمنی‌ها بوده است.» صدیقی گفت: «همه طرف‌های درگیر و کسانی که روی آنها نفوذ دارند، باید هم اکنون هر چه در توان دارند برای پایان دادن به این جنگ مرگبار انجام دهند.» در اوت/ مرداد سال گذشته ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در بمباران مناطقی از یمن یک اتوبوس حامل کودکان را هدف قرار داد. ۴۴ کودک در این حمله کشته شدند. مجلس سنای آمریکا ۲۰ ژوئن/ ۳۰ خرداد سال جاری طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن رئیس جمهوری آمریکا از فروش سلاح به عربستان و امارات با استفاده از اختیارات ویژه خود منع شده بود. دونالد ترامپ بامداد پنجشنبه ۲۵ ژوئیه/ ۳ مرداد سه قطعنامه کنگره این کشور درباره منع فروش اضطراری سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را وتو کرد.