ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#واکسن_آنفلوآنزا در ایران با قیمت نجومی به‌شکل غیرقانونی پیش‌فروش می‌شود

خبرگزاری فارس در گزارشی نوشته است که با توجه به شیوع بیماری کرونا و توصیه برخی از متخصصان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا در گروه‌های پرخطر، بسیاری از مردم در تکاپوی خرید و تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند. تبلیغ و پیش‌فروش واکسن آنفلوآنزا نه تنها در فضای مجازی رونق گرفته بلکه به قیمت‌های نجومی در داروخانه‌ها و مطب‌ها پیش‌فروش می‌شود. بنا به این گزارش برخی داروخانه‌ها با دریافت مبالغی حدود ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان واکسن آنفلوآنزا را پیش‌فروش می‌کنند و از این طریق مبالغ هنگفتی به جیب می‌زنند. برخی مطب‌ها نیز بسته به نوع منطقه شهری مبالغی بین ۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بابت پیش‌فروش واکسن‌های آنفلوآنزا از متقاضیان درخواست می‌کنند. این در حالی است که هنوز قیمت قطعی و نحوه توزیع این واکسن مشخص نیست و از آن‌جایی که میزان واردات این محصول محدود بوده است طی روزهای آینده سازوکار مشخص برای توزیع آن به داروخانه‌ها ابلاغ خواهد شد. سیدحیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفته است که پیش‌فروش واکسن آنفلوآنزا چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی تخلف و ممنوع است. به‌گفته محمدی ارائه واکسن آنفلوآنزا از طریق کارت ملی خواهد بود و لیست افرادی که در گروه‌های پرخطر قرار دارند با همکاری وزارت بهداشت تعیین خواهد شد تا این افراد بتوانند واکسن را تهیه کنند.

#کرونا در ایران: مجموع جانباختگان به ۲۲۵۴۲ نفر رسید

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، سه‌شنبه ۱۸ شهریور اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ایران شناسایی شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۳۹۱ هزار و ۱۱۲ نفر رسید و ۱۳۲ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. پیام طبرسی، رییس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با توجه به بازگشایی مدارس و حضور برخی دانش‌آموزان در سر کلاس گفت: «همیشه شروع اپیدمی بیماری‌های ویروسی مثل آنفولانزا از مدارس آغاز می‌شود و در مورد کرونا و سایر بیماری‌های ویروسی دیگر هم غیر از این نیست.» او از دانش‌آموزان خواست که از رفتن به سر کلاس‌های درس خودداری کنند. محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش همزمان با این تحولات اعلام کرد که «مدرسه دایر است و به عنوان کانال اصلی ارتباط بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان خدمات آموزشی ارائه می‌کند.» و با این‌حال دانش‌آموزان می‌توانند بین حضور فیزیکی در مدارس یا آموزش مجازی را انتخاب کنند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۲۸ استان ایران در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارد.

آغاز عملیات نظامی گسترده #ترکیه در استان وان علیه نیروهای پ‌ک‌ک

وزارت کشور ترکیه سه‌شنبه ۱۸ شهریور / ۸ سپتامبر اعلام کرد که عملیات نظامی «صاعقه-۱۰ نُردوز» با شرکت ۱۰۴۰ نیروی امنیتی متشکل از ۷۰ تیم عملیاتی در استان وان علیه نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) آغاز شد. وزارت کشور ترکیه در اطلاعیه‌ خود گفته است که این عملیات به منظور حذف کامل پ‌ک‌ک انجام می‌شود. ترکیه بارها مواضع پ‌ک‌ک را حتی در خاک عراق مورد هدف قرار داده است. آتش‌بس بین پ‌ک‌ک و دولت ترکیه سال ۲۰۱۵ و با توقف فرآیند صلح شکسته شد. بیش از سه دهه است که نبرد بین نیروهای ترکیه و چریک‌های کرد پ‌ک‌ک که خواستار خودآیینی و به‌رسمیت‌شناخته‌شدن حقوق کردها در این کشور هستند، ادامه دارد.

مطالعه بر روی #واکسن_کرونا در آلمان مراحل نهایی را طی می‌کند و ممکن است در ماه اکتبر مجوز بگیرد

شرکت بیوتکنولوژی BioNTech در ماینتس آلمان با مشارکت شرکت داروسازی پفیتزر نیویورک از ماه ژوئیه گذشته واکسن ویروس جدید کرونا با نام BNT162b2 را در آلمان مورد آزمایش قرار می‌دهند. در حال حاضر این واکسن در مرحله دو و سه قرار دارد و بر روی حدود ۳۰ هزار نفر انجام می‌شود. اگر مطالعات بالینی موفقیت‌آمیز باشد این دو شرکت قصد دارند از اوایل ماه اکتبر درخواست تأیید واکسن را ارائه دهند. در صورت تصویب صدور مجوز، تا پایان سال ۲۰۲۰ تا ۱۰۰ میلیون دوز واکسن و تا پایان سال ۲۰۲۱ بیش از ۱,۳ میلیارد واکسن تولید خواهد شد. تا کنون، بیش از ۲۵۰۰۰ بزرگسال در این مطالعه شرکت کرده‌اند و در مراحل پایانی ایمنی و اثربخشی واکسن آزمایش می‌شود. به‌گفته سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر ۱۷۶ پروژه واکسن کرونا در سراسر جهان وجود دارد که ۳۴ مورد از آن‌ها در مرحله آزمایش‌های بالینی بر روی انسان‌ قرار دارند. وزارت تحقیقات فدرال آلمان از ماه‌ها پیش برنامه ویژه‌ای را برای سرعت بخشیدن به تحقیقات در مورد واکسن‌های کرونا آغاز کرد. مبلغ قابل توجهی در حدود ۷۵۰ میلیون یورو بودجه برای این تحقیقات در نظر گرفته شده است.