ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل خواهان توقف درگیری‌ها در #الحدیده #یمن شد

در چند روز گذشته درگیری میان نیروهای حوثی و نظامیان دولت عبد ربه منصور هادی در یمن از سر گرفته شده و در دو منطقه الدریهمی و حیس شدت گرفته است. در این درگیری‌ها شماری از دو طرف کشته یا زخمی شدند. مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ‌ملل در یمن پنج‌شنبه ۸ اکتبر / ۱۷ مهر خواستار توقف این درگیری‌ها و پایبندی طرفین به توافق استکهلم سوئد درباره برقراری آتش‌بس در این استان شد.گریفیث در بیانیه‌ای نسبت به کشته شدن غیرنظامیان در این منطقه ابراز نگرانی کرد و تشدید درگیری‌ها را نقض توافق آتش‌بس دانست و گفت این درگیری‌ها با اصل مذاکرات برای دست‌یابی به توافقی جهت برقراری آتش‌بس در سراسر یمن با نظارت سازمان ملل در تناقض است.

۴۰۰ نفر در جریان اعتراض به اصلاح قانون کار در #اندونزی بازداشت شده‌اند

در اندونزی، حدود ۴۰۰ معترض در دو روز گذشته به دلیل اعتراض به برنامه اصلاح قانون کار دستگیر شده‌اند. پلیس این کشور بازداشت‌شدگان را به تحریک به ناآرامی متهم کرده است. گفته می‌شود بسیاری از دستگیرشدگان جوان هستند. شرکت‌کنندگان در این اعتراضات کارگران، دانشجویان و دانش‌آموزان هستند. آن‌ها با این‌که به‌دلیل شیوع ویروس جدید کرونا برگزاری تجمع ممنوع است، در چندین شهر به خیابان‌ها آمدند. در برخی از این اعتراضات درگیری‌هایی به‌وجود ‌آمد. فعالان مجازی وب‌سایت پارلمان اندونزی را نیز هک کردند. دولت اندونزی می‌خواهد برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی به این کشور در قوانین کار و مالیات تغییراتی ایجاد کند و مقررات زیست‌محیطی را تعدیل کند. سازمان‌های مدافع محیط زیست نیز این اصلاحات را رد می‌کنند.

طرح سه فوریتی #مجلس: ناقضان پروتکل‌های کرونایی جریمه و بازداشت می‌شوند

حسن نوروزی، عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس پنج‌شنبه ۱۷ مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از تصویب طرحی سه فوریتی در مجلس خبر داد که بر اساس آن ناقضان پروتکل‌های اعمال شده در دوران کرونا جریمه نقدی می‌شوند. به گفته حسن نوروزی «افرادی که از رعایت پروتکل‌ها، ماسک زدن و موارد اینچنینی سر باز می‌زنند باید به پرداخت جریمه نقدی مکلف شوند و یا اینکه بازداشت شوند.» نوروزی همچنین پیشنهاد داده باید طرحی سه فوریتی مطرح شود تا بر اساس آن افرادی که از رعایت پروتکل ‌ا سر باز می‌زنند و در صورت جریمه از پرداخت آن امتناع می‌کنند، باید بازداشت شوند. این عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بحران کنونی شیوع کرونا را نتیجه عدم استفاده از ماسک و توجه نکردن به پروتکل‌های بهداشتی دانست و در این باره گفت: «همه مردم باید در این شرایط از سفرها و ترددهای غیرضروری پرهیز کنند و ضمن جدی گرفتن شرایط کنونی به استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌ها توجه کنند.» حسن نوروزی همچنین بر اجرایی شدن جریمه کارمندان مختلف در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های کرونایی که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران پیشنهاد کرده بود، تاکید کرد. بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت جمهوری اسلامی، مجموع کل مبتلایان کرونا در ایران تا کنون به ۴۸۸ هزار و ۲۳۶ نفر رسیده و از آن میان ۲۷ هزار و ۸۸۸ نفر جان باخته اند. آمار واقعی از این بیشتر است.

شیخ مشعل، برادر ۸۰ ساله امیر جدید، ولیعهد #کویت شد

شیخ نواف الاحمد الصباح امیر جدید کویت، شیخ مشعل الأحمد الصباح را به ولیعهدی خود برگزید. پارلمان کویت با انتشار توییتی موافقت با اجماع آرا با انتخاب شیخ مشعل الاحمد، به عنوان ولیعهد این کشور را اعلام کرد. شیخ مشعل الاحمد الصباح، ۸۰ ساله، برادر ناتنی امیر جدید کویت است و به مدت ۱۷ سال معاون رئیس گارد ملی با درجه وزیر بوده است. ذشیخ مشعل الصباح پسر هفتم شیخ احمد جابر الصباح از همسرش «مریم مریط الحویله» است که در سال ۱۹۴۰ در کویت متولد شد و در آنجا ماند و سپس در بریتانیا تحصیل کرد و در سال ۱۹۶۰ از دانشکده پلیس «هندون» فارغ التحصیل شد. او که دهمین فرزند امیر کویت است، پس از اتمام دانشکده پست‌های متعدد امنیتی را به عهده گرفت و یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های امنیتی کشورش به شمار می‌آید. شیخ مشعل در وزارت کشور نیز سمت‌هایی داشت و بعد از آن معاون ریاست گارد ملی شد که تا امروز نیز عهده دار این مسئولیت است.