ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استاندار تهران: نیروهای انتظامی چند روز است به خانه نرفته‌اند

در حالی که برخی رسانه‌های جمهوری اسلامی و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی ادعا می‌کنند توانسته‌اند معترضان را به خانه بازگردانند، محسن منصوری، استاندار تهران ظهر شنبه در دیدار با فرمانده انتظامی غرب تهران به خستگی نیروهای سرکوب اذعان کرد. او گفت: «برخی از نیروهای پلیس در این ایام چند روز به منزل نرفته و مداوم در محل ماموریت حضور داشتند». استاندار تهران همچنین «زیرساخت‌های موجود دستگاه امنیتی» را جوابگوی اعتراضات ندانست و مدعی شد نیروی انتظامی «با وجود کمبودهایی توانسته امنیت انقلاب را تامین کند».

سران سه قوه از نیروهای امنیتی بابت سرکوب معترضان قدردانی کردند

رسانه‌های حکومتی ایران بدون اینکه جزئیات نشست سران سه قوه را منتشر کنند، گزارش کردند سران قوا در نشست مشترکی که شامگاه ۱۶ مهر برگزار شد «از خدمات و مجاهدت‌های شبانه‌روزی حافظان امنیت طی روزها و هفته‌های گذشته قدردانی کردند». ابراهیم رئیسی، (عضو هیئت مرگ کشتار زندانیان سیاسی)، محمدباقر قالیباف و غلامرضا محسنی اژه‌ای در جلسه مشترک سران قوا همچنین با تکرار ادعاهای پیشین خود اعتراضات را به «دشمنان نظام و ایران» نسبت دادند و ادعا کردند «هوشیاری مردم بصیر و زمان‌شناس کشور» برنامه‌ریزی گسترده دشمنان را «خنثی» کرده‌اند. سران سه قوه «حفظ امنیت کشور» را هم برای «فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارها» ضروری دانستند و از همه ارکان کشور خواستند برای آنچه که «غلبه بر ایران‌ستیزان» و «وحدت همه اقشار فارغ از زبان، مذهب و قومیت» نام نهادند، بکوشند.

فرمانده پلیس کردستان کشته شدن حداقل یک تَن را در تظاهرات سنندج تایید کرد

علی آزادی، فرمانده پلیس استان کردستان کشته شدن حداقل یک تن را در جریان اعتراضات روز شنبه ۱۸ مهر سنندج تایید کرد اما همانند روزهای قبل، جریانی را که «ضدانقلاب» خواند، مسئول کشته شدن این شهروند دانست. خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) به نقل از آزادی نوشت: «یک راننده پراید که حوالی ظهر امروز شنبه در حال عبور در میان آشوبگران در خیابان پاسداران سنندج بود توسط ضد انقلاب کشته شد». فرمانده پلیس سنندج هویت شهروندی که به قتل رسید را فاش نکرد اما رسانه‌های کُردی او را داریوش علیزاده معرفی کردند. سنندج امروز نیز صحنه اعتراضات گسترده مردم علیه جمهوری اسلامی بود. به گفته فعالان حقوق بشر در کردستان، در برخی مناطق مردم معترض نیروهای امنیتی را عقب رانند اما نیروهای نظامی جمهوری اسلامی با سلاح جنگی به معترضان شلیک کردند. منابع کُردی شمار کشته‌شدگان در اعتراضات امروز سنندج را دست‌کم چهار تن گزارش کرده‌اند.

فرمانده کل انتظامی کشور: علاقه مردم به پلیس در روزهای اخیر افزایش یافته است

همشهری‌آنلاین نوشته است: سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی کشور در روز شنبه ۱۶ مهر در صبحگاه عمومی یگان های عمومی فراجا با بیان اینکه مردم در تجمعات مختلف اخیر در سراسر کشور از خادمین نیروی انتظامی حمایت قاطعی کرده‌اند، گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده علاقه مردم به نیروی انتظامی افزایش یافته است.

نیروهای امنیتی امیررضا دوزنده، فعال صنفی دانشجویی در دانشگاه مازندران را بازداشت کردند

بنا بر گزارش رسیده به «زمانه» همزمان با تجمع دانشجویان در چندین دانشگاه، نیروهای امنیتی امیررضا دوزنده، فعال صنفی دانشجویی را بازداشت کردند. یک منبع مطلع به زمانه گفت که ظهر شنبه ۱۶ مهر نیروهای امنیتی دوزنده را در دانشگاه مازندران بازداشت کردند. دوزنده مدیرمسئول نشریه دانشجویی «ضد» در دانشگاه مازندران بود که در مهر ۱۳۹۹ با حکم مسئولان دانشگاه توقیف شد. شورای نشریه «ضد» آن زمان در واکنش به تایید حکم توقیف یک ساله این نشریه، حمایت از مبارزات کارگران را بهانه کمیته نظارت بر نشریات دانشجویی برای توقیف این نشریه دانسته و آن را نشانه «سیاست سرکوب» و «پادگان سازی» دانشگاه خوانده بود. نیروهای امنیتی از آغاز خیزش جاری بیش از ۵۰ دانشجو را در دانشگاه‌های مختلف بازداشت کرده‌اند. برخی از دانشجویان بازداشت شده به ادعای مسئولان حکومتی به صورت موقت آزاد شده‌اند اما هنوز شمار زیادی از آنها در زندانند.

زمان دادگاه حسن سعیدی و رضا شهابی مشخص شد_ سندیکای کارگران شرکت واحد: با نمایش اعترافات اجباری برگزاری دادگاه عادلانه «توهمی بیش نیست»

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از تعیین زمان تشکیل دادگاه رسیدگی کننده به پرونده رضا شهابی و حسن سعیدی، دو عضو هیئت مدیره این سندیکا که در زندان حبس شده‌اند، خبر داد. بر این اساس دادگاه حسن سعیدی ۲۳ مهر و دادگاه رضا شهابی ۲۴ مهر تشکیل خواهد شد. رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ۲۲ اردیبهشت امسال به رغم بیماری در زندان حبس شده است. حسن سعیدی نیز ۲۸ اردیبهشت پس از اعتصاب رانندگان اتوبوسرانی تهران بازداشت و از آن زمان در زندان در حبس است. سندیکای کارگران اتوبوسرانی اعلام کرده است: «در صورتی که برای حضور در دادگاه اجبار به پوشیدن لباس زندان کنند و بخواهند دستبند و پابند بزنند، فعالین سندیکایی زندانی در دادگاه حاضر نخواهند شد.» این سندیکا همچنین برگزاری دادگاه پس از نمایش یک فیلم از تلویزیون جمهوری اسلامی که اعضای سندیکای اتوبوسرانی و معلمان بازداشت شده را به دلیل دیدار با سیسل کوهلر و ژاک پاریس به «ارتباط با نیروی خارجی به قصد براندازی» متهم کرده است، نشانه‌ای مبنی بر غیرعادلانه و «نمایشی» بودن دادگاه دانسته و «پرونده‌سازی‌های کاذب برای کارگران و‌ فعالین سندیکایی» را «به شدت» محکوم کرده و نوشته است: «هرچند که با توجه به صحبت‌های بازجویان در دوران بازجویی مبنی بر اینکه که هر آنچه ما (بازجویان) بگوییم قاضی انجام می‌دهد و حکم صادر می‌کند عملا دادگاه فرمایشی است و فیلم سراپا دروغ اعترافات اجباری دو معلم سندیکایی فرانسوی نیز تاییدی بر این قضیه است که انتظار دادگاهی عادلانه توهمی بیش نیست.». نیروهای امنیتی همچنین ۵ مهر داوود رضوی یک عضو دیگر هیئت مدیره سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران را بازداشت کردند. او نیز در زندان اوین حبس شده است.

فرمانده نیروی انتظامی: بازداشت می‌کنیم، تقصیر و قصوری نداریم

فرمانده کل انتظامی ایران گفته مردم در تجمعات مختلف اخیر در سراسر کشور از نیروی انتظامی حمایت قاطعی کردند و طبق نظرسنجی‌های انجام شده علاقه مردم به نیروی انتظامی افزایش یافت. حسین اشتری، فرمانده فراجا روز شنبه در صبحگاه عمومی یگان های عمومی فراجا که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: «در یک سال اخیر فراجا اقدامات خوبی انجام داد و با روحیه جهادی و انقلابی در تمامی ماموریت ها بخوبی حضور پیدا کرد که می توان به اربعین حسینی برجسته ترین خدمت فراجا اشاره کنیم.» این اظهارات رییس پلیس ایران در حالی است که در سه هفته گذشته ایران با تجمعات گسترده‌ای در اعتراض به قتل حکومتی مهسا امینی و در ادامه مخالفت با کلیت نظام همراه بوده و به دنبال سرکوب نیروهای امنیتی و انتظامی ۱۵۴ نفر جان باخته‌اند. اشتری گفته: «در حادثه اخیر که منجر به فوت مهسا امینی شد، چهارشنبه در برنامه صف اول صدا و سیما حضور یافتم در مورد این موضوع صحبت کردم، در اجرای ماموریت و این موضوع هیچ تقصیر و قصوری متوجه انتظامی نشد. البته از این موضوع متاسف شدیم ولی دستگاههای مربوطه بررسی کردند، این ماموریت بر اساس قانون و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده و ضرب و جرحی در این موضوع نبوده است.» او همچنین مدعی شده که ۱۷ نفر که دارای سلاح جنگی بودند در اعتراضات دستگیر شدند. اشتری گفته قصد آنها آشوب و بر هم زدن نظم و امنیت بود تا پروژه کشته سازی و آشوب‌ها ادامه یابد. فرمانده نیروی انتظامی افروزه بخشی از این افراد شناسایی و دستگیر شدند و تعدادی هم در روزهای آینده دستگیر خواهند شد.