نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت روح‌الله حسینیان از شرکت #محمود_احمدی‌نژاد در #انتخابات_مجلس یازدهم

روح‌الله حسینیان، از اعضای شورای مرکزی #جبهه_پایداری، جمعه ۱۷ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، از نامزد شدن محمود احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حمایت کرد و درباره اقبال او در عرصه سیاسی ایران گفت: «طبق آمار و نظرسنجی که می‌گویند اقبال خیلی زیاد است، ولی اینکه آیا زمینه فراهم می‌شود یا خیر یک مساله دیگر است». حسینیان اظهار داشت که منظورش از «فراهم شدن زمینه»، شورای نگهبان است. جبهه پایداری و دیگر اصول‌گرایان در دوره دوم ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد او را به «انحراف» متهم کرده بودند. پیشتر عبدالرضا داوری، مشاور محمود احمدی‌نژاد، با بیان اینکه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بر اساس نظرسنجی‌های مختلف نرخ مشارکت بسیار پایینی دارد، اعلام کرد احمدی نژاد هیچ انگیزه‌ای برای شرکت در انتخابات ندارد. در جریان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، صلاحیت محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران از سوی شورای نگهبان تأیید نشد. رهبر جمهوری اسلامی به او توصیه کرده بود در این انتخابات شرکت نکند. محمود احمدی‌نژاد در طی چند ماه گذشته مجموعه سفرهایی را به شهرها و روستاهای مختلف آغاز کرده است و در سخنرانی‌هایش به شدت از دولت حسن روحانی انتقاد می‌کند. چندی پیش محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی، او را به عوام فریبی متهم کرد. با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جناح های سیاسی فعال در ایران تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف میزان مشارکت عمومی و موفقیت خود در انتخابات پیش‌رو را افزایش دهند. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

یک #کارگر ساختمانی ۶۵ ساله بر اثر سقوط از بالابر جان باخت

یک کارگر ساختمانی بر اثر سقوط از بالابر در چرداول، واقع در استان ایلام جان باخت. خبرگزاری کار ایران (ایلنا) که این خبر را جمعه ۱۷ آبان منتشر کرده، تاریخ دقیق وقوع حادثه را اعلام نکرده است. بنا بر گزارش، کارگر قربانی ۶۵ سال سن داشته و هنگام نصب دستگاه بالابر، دستگاه به پائین سقوط و با کارگر برخورد کرده است. حوادث ناشی از کار روزانه در ایران به مرگ تعدادی از کارگران می‌انجامد.

لیست انتخاباتی #اصول‌گرایان قم بدون #علی_لاریجانی بسته شد

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، جمعه ۱۷ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره جزئیات مربوط به لیست سه نفره اصول‌گرایان در قم، برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس، گفت: «لیست اصول‌گرایان قم برای انتخابات مجلس یازدهم با امیرآبادی، مجتبی ذوالنوری و علیرضا زاکانی بسته شد». احمد امیرآبادی اعلام کرد شورای ۲۶ نفره هماهنگی اصول‌گرایان قم، کارنامه عملکرد او و ذوالنوری را مورد بررسی قرار داده و به آنها به عنوان کاندیداهای لیست اصول‌گرایان در برای انتخابات مجلس یازدهم رأی دادند. امیرآبادی همچنین با اشاره به عدم حضور علی لاریجانی در لیست اصول‌گرایان قم گفت: «نکته‌ قابل ذکر در اینجا این است که در این روند انتخاب لیست سه نفره، شورای اصول‌گرایان قم هیچ رزومه‌ای از علی لاریجانی نخواسته و آقای لاریجانی هم رزومه‌ای را به شورا ارائه نکرده است و نام وی در بین ۱۲ نفری که از آنها صحبت به میان آمد وجود نداشت». علی لاریجانی، رئیس کنونی مجلس ایران، پیشتر در انتخابات مجلس شورای اسلامی، در دوره‌های هشتم و نهم سر لیست اصول‌گرایان در حوزه انتخابیه قم و در دوره دهم به‌ عنوان نامزد مستقل، با حمایت اصول‌گرایان میانه‌رو و گروهی از اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت کرد. با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جناح های سیاسی فعال در ایران تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف میزان مشارکت عمومی و موفقیت خود در انتخابات پیش‌رو را افزایش دهند. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

هوای برخی مناطق #مشهد برای همه، و هوای #تهران برای گروه‌های حساس آلوده است

تورج همتی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی جمعه ۱۷ آبان اعلام کرد که هوای مشهد، مرکز این استان، برای تمام افراد و گروه‌ها آلوده است. شاخص کیفیت هوا در مشهد در دست‌کم یک منطقه (رسالت) به ۱۸۷ ای کیو آی (AQI) رسیده است. شاخص کیفیت هوا به میزان ذرات آلاینده و سمی در هوا اشاره دارد: زیر ۵۰ AQI یعنی هوای پاک، بین ۵۰ تا ۱۰۰ یعنی هوای سالم، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ یعنی هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (کودکان، بیماران قلبی و تنفسی، سالخوردگان)، و بالاتر از ۱۵۰ یعنی هوای ناسالم برای همه. در تهران نیز شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت اعلام کرده است که هوای جمعه ۱۷ آبان برای گروه‌های حساس ناسالم است. شمار زیاد خودرو، بنزین بی‌کیفیت، خودروهای قدیمی، و مقررات‌زدایی از کنترل کیفیت خودروها (همچون لغو اجبار نصب فیلتر دوده برای اگزوز خودروها) از عوامل آلودگی هوا به شمار می‌آیند. با فرارسیدن فصل سرما نیز پدیده «اینورژن» (وارونگی دما) رخ می‌دهد که به معنای باقی ماندن هوای آلوده در نزدیکی سطح و تشکیل ابروغبار سمی است. هرچند آمارهای ارائه‌شده از کیفیت هوا یکسان نیستند، سال گذشته مشهدی‌ها ۴۵ روز هوای پاک، ۲۷۵ روز هوای سالم و ۴۵ روز هوای ناسالم داشتند و در تهران ۹۷ نیز ۱۷ روز هوا پاک و ۲۳۷ روز هوا سالم بود.

نیروهای #ترکیه و #روسیه سومین گشت‌زنی خود در #شرق_فرات در #سوریه را آغاز کردند

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که نیروهای زمینی ترکیه و روسیه سومین گشت‌زنی مشترک خود در شرق رود فرات سوریه را آغاز کردند. این گشت‌زنی‌ها در چارچوب توافق سوچی بین دو کشور انجام می‌شوند. کاروان نیروهای مسلح ترکیه شامل چهار خودروی زرهی از پایگاه نظامی ایدیل در استان شرناق با عبور از مرز به نیروهای روسیه ملحق شدند. نیروهای مشترک دو کشور در منطقه میان قمیشلی- دریک در شرق فرات گشت‌زنی خواهند کرد. پهپادها نیز در این گشت‌زنی شرکت دارند. نخستین دور گشت‌زنی نیروهای ترکیه و روسیه ۱۰ آبان / یکم نوامبر در منطقه میان شرق رأس‌العین و غرب قمیشلی انجام شد.

نتیجه یک طومار جمعی: در #آلمان مالیات غیرمستقیم بر #محصولات_بهداشتی #زنان کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری آلمان، بوندستاگ، پارلمان این کشور برای دسترسی ارزان‌تر و بیشتر زنان به نوار بهداشتی، مالیات این کالا را از ۱۹ درصد به ۷ درصد کاهش داد. بیش از ۱۸۰ هزار نفر از شهروندان آلمانی با امضای یک پتیشن از نمایندگان پارلمان خواسته بودند مانند کانادا و کلمبیا و اسکاتلند با کاهش مالیات بر اقلام بهداشتی، دسترسی زنان به نوار بهداشتی و تامپون را آسان‌تر کند. پارلمان آلمان در نظر دارد مالیات بر برخی کالاهای فرهنگی مانند کتاب‌ها و روزنامه‌های الکترونیکی را هم کاهش دهد.

#کانون_نویسندگان_ایران خواهان لغو احکام زندان دو تن از اعضایش شد که در جریان اعتراضات کارگری بازداشت و محاکمه شدند

کانون نویسندگان ایران جمعه ۱۷ آبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد علیرضا ثقفی خراسانی (عضو کانون نویسندگان ایران و کانون مدافعان حقوق کارگر) و هاله صفرزاده (معلم، فعال کارگری و عضو کانون نویسندگان ایران) و پروین محمدی به حکم دادگاه به یک سال حبس محکوم شده‌اند. دادگاه تجدید نظر هم این احکام را تأیید کرده است. کانون نویسندگان ایران در بیانیه خود با دفاع از حق ایجاد سندیکا، انجمن، اتحادیه، جمعیت‌ها و دفاع از حق ابراز نظر، اعتراض و آزادی بیان همه افراد و تشکل‌ها خواهان لغو فوری و بی‌قیدوشرط حکم‌های صادره شده است. علیرضا ثقفی خراسانی، هاله صفرزاده و پروین محمدی به همراه هفت نفر دیگر از فعالان کارگری در اردیبهشت سال جاری در جریات اعتراضات کارگری در پارک جهان نمای کرج بازداشت شده و در شهریور سال جاری به اتهام تبلیغ علیه نظام محاکمه شدند. ‌

رسانه‌های ایران از سرنگون کردن یک #پهپاد ناشناس در بندر #ماهشهر خبر دادند

باشگاه خبرنگاران جوان روز جمعه ۱۷ آبان‌ماه، گزارش داد که سامانه پدافند موشکی مرصاد در بندر ماهشهر واقع در استان خوزستان یک «پهپاد ناشناس» را سرنگون کرده است. این گزارش نوشته است که اهالی شهر بندرامام خمینی از شنیده شدن صدای شدید شلیک‌ موشک خبر داده‌اند. خبرگزاری مهر نیز به‌نقل از غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نوشته است: «پدافند قرارگاه جنوب غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در ماهشهر با شلیک موشک این پهپاد ناشناس را ساقط کرده که لاشه آن در نیزارهای اطراف ماهشهر سقوط کرد». او افزود: «هم‌اینک لاشه این پهپاد توسط نیروهای نظامی و امنیتی از لای نیزارها بیرون کشیده شده و کارشناسان تحقیقات از آن را آغاز کرده‌اند». شریعتی تأکید کرد که «پهپاد یاد شده به‌طور قطع مربوط به کشورهای خارجی است».