نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک عضو فراکسیون زنان مجلس خواهان تشدید نظارت بر حجاب و تبدیل #حجاب_اجباری به قانون شد

زهره الهیان، عضو فراکسیون زنان مجلس یکشنبه ۱۸ آبان خواهان قانونی کردن حجاب اجباری شد و گفت: «دستگاه‌های متولی نسبت به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث حجاب و عفاف کم‌کاری می‌کنند و به وظایف خود عمل نمی‌کنند. بنابراین پیشنهاد ما این است که اگر این مصوبه قابلیت اجرا ندارد آن را تبدیل به قانون کنیم تا امکان نظارت مجلس بر حسن اجرای آن بیشتر شود». در شرایطی که ایران مرگبارترین روزهای شیوع ویروس کرونا را می‌گذارند و بیش از نیمی از جمعیت ایران در معرض فقر مطلق قرار دارند، این نماینده مجلس از کمیسیون فرهنگی مجلس خواست «به مسائل فرهنگی و ساماندهی وضعیت مد و لباس کشور توجه جدی داشته باشند و آن‌را در اولویت‌ و دستور کار خود قرار دهند». زهره الهیان گفت: «اگر به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم، باید مساله پوشش در جامعه اصلاح شود». او پیشتر نیز نسبت به کاهش جمعیت در ایران ابراز نگرانی کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران : «لیستی را برای پاسخگویی بایدن آماده کردیم و منتظر اقدام عملی آمریکا هستیم»

کمتر از یک روز پس از اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفت ایران فهرستی از مواردی که بایدن، باید به آن‌ها جواب دهد، آماده کرده است. خطیب‌زاده یکشنبه ۱۸ آبان در مصاحبه با شبکه العالم (بخش برون‌مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی) بدون اشاره به جزئیات فهرست مذکور گفت: «لیستی از موارد پاسخگویی رییس جمهور جدید آمریکا پیرامون تعهدات به ایران آماده شده که بایدن باید جبران مافات کند». او اضافه کرد:‌ « آمریکا در موضع شرط گذاری برای ایران نیست، آنها میلیاردها دلار به ملت ایران خسارت زدند. آمریکا باید توبه کند و جنگ اقتصادی علیه ما را متوقف کند». در حالی‌که بسیاری از مقام‌های جمهوری اسلامی در ساعات گذشته ادعا کرده‌اند که تغییر در ریاست جمهوری آمریکا در رویکرد تهران نسبت به کاخ سفید تفاوتی ایجاد نخواهد کرد، سخنگوی وزارت خارجه گفت: « تفاوت بین اردوگاه بایدن و ترامپ آشکار است اما نظاره گر اقدامات عملی هستیم». او برخلاف محمدجواد ظریف که گفته بود ایران قطعا مفاد برجام را دوباره به مذاکره نمی‌گذارد گفت: «میز مذاکرات برجام پابرجاست و برای همه جا هست اگر چه مسیر سخت است.» برخی از تحلیل‌گران می‌گویند بازگشت ایالات متحده به برجام و حصول توافق میان تهران و واشنگتن ممکن است ماه‌ها طول بکشد. خبرگزاری رویترز یکشنبه به نقل از مقام‌های ایران نوشت جمهوری اسلامی مذاکره را به روی کار آمدن دولت بعدی موکول و اعلام کرده تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با آمریکا مذاکره نمی‌کند.

شهردار رودان به اتهام فساد مالی بازداشت شد

علی صالحی، رئیس دادگستری استان هرمزگان از بازداشت شهردار رودان خبر داد. او صبح یکشنبه ۱۸ آبان با اعلام این خبر اتهام شهردار رودان را «فساد مالی» اعلام کرد و گفت که سپاه پاسدارن پس از رصد اطلاعاتی شهردار را بازداشت کرده است. صالحی جزئیات بیشتری از دلایل بازداشت شهردار رودان را اعلام نکرد و تنها به این بسنده کرد که «تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده تا روشن شدن همه جوانب ادامه خواهد داشت که نتایج آن متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.». احسان جعفری، شهردار رودان سال گذشته به عنوان یکی از شهرداران برتر استان هرمزگان از سوی استاندار تقدیر شده بود. مرداد امسال نیز شهردار منطقه یک بندرعباس در استان هرمزگان با اتهام مشابه دستگیر شده بود. اسفند سال قبل نیز خبرگزاری‌های ایران از بازداشت شهردار منطقه سه این شهر خبر داده بودند.