ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#ترامپ در توئیتر: معترضان فرانسوی فریاد می‌زنند ما ترامپ را می‌خواهیم

#دونالد_ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با انتشار توئیتی به اعتراضات موسوم به «جلیقه زردها» در #پاریس واکنش نشان داد و نوشت این اعتراض‌ها نشان می‌دهند او در نادیده گرفتن توافقنامه ۲۰۱۵ پاریس حق داشته است. رئیس جمهوری #آمریکا گفت «آشوب فرانسه را فراگرفته» و معترضان فریاد می‌زنند «ما ترامپ را می‌خواهیم». ترامپ همچنین از بودجه اختصاص یافته به توافق‌نامه پاریس انتقاد کرد.

#حزب_موتلفه_اسلامی: دولت باید بپذیرد #برجام مرده است

حزب موتلفه اسلامی در پایان دوازدهمین مجمع عمومی خود، با صدور بیانیه‌ای از دولت حسن روحانی خواست که بپذیرد برجام مرده است و برای احیای آن امیدی به اروپا نیست. در این بیانیه تاکید شده است که دولت و وزارت امور خارجه باید به شروط مجلس در امر «مقابله ‌به‌ مثل» عمل کنند و «صنعت هسته‌ای کشور» را از مهلکه برجام نجات دهند. حزب موتلفه اسلامی در پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس خود گفته است که انقلاب اسلامی به زودی «چهلمین سال درخشش» خود را جشن خواهد گرفت. این حزب اصولگرا همچنین بر ضرورت به کار بستن سیاست «اقتصاد مقاومتی» تاکید کرده و در بیانیه خود نوشته است: «دولت و ملت به زودی با هدایت‌های رهبری از سر تحریم‌های ظالمانه عبور می‌کند و فرصت‌های پیش ‌رو را به عنوان سکویی برای پرش به توسعه پایدار، بر مبنای سیاست‌های کلی اعلامی... در حوزه اقتصاد مقاومتی پیش خواهد برد.» این حزب از وزارت امور خارجه خواسته است در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب، «تحلیل درستی از تحولات جهان غرب و ظهور قدرت‌های جدید، انزوای آمریکا و ظرفیت‌های عظیم انقلابی در منطقه و جهان» داشته باشد و «سیاست خارجی کشور را بر اساس نگاه به شرق و تحکیم روابط راهبردی با روسیه، چین و هند» در دستور کار روزانه خود قرار دهد. حزب موتلفه اسلامی اعتراض‌ها در اروپا و جنبش جلیقه زردها در فرانسه را «جنبش گرسنگان» خوانده و از وزارت امور خارجه خواسته است «نقض حقوق بشر» و «تخطئه نظامات دموکراسی در پاریس» را مورد اعتراض قرار دهد.

سازمان بین‌المللی #مهاجرت: در سال جاری میلادی ۷۰۰هزار افغانستانی ثبت‌نشده در #ایران به کشورشان بازگشته‌اند

سازمان بین‌المللی #مهاجرت آماری از بازگشت افغانستانی‌های مقیم #ایران به کشورشان در سال ۲۰۱۷ ارائه کرده است که بر اساس آن از آغاز امسال، ۷۰۰ هزار افغانستانی ثبت‌نشده به کشورشان بازگشته‌اند. این سازمان همچنین اعلام کرده است بازگشت مهاجران ثبت‌ نشده افغانستانی از ایران در سال‌های گذشته افزایش چشمگیری یافته که دلیل آن عمدتا مسائل اقتصادی و سیاسی در ایران، از جمله سقوط زیاد ارزش واحد پول ایران بوده است.» به گفته سازمان بین‌المللی مهاجرت، «از آنجا که افغانستانی‌ها در بخش غیر رسمی اقتصاد ایران کار می‌کنند، تقاضا برای این نوع کار به شکل موثری کمتر شده است.» به این ترتیب بسیاری از افغانستانی‌ها به کشورشان بازگشته‌اند یا تلاش می‌کنند از طریق ترکیه به اروپا بروند.

دادستان زاهدان: ۴ نفر در رابطه با حادثه تروریستی چابهار دستگیر شدند

دادستانی زاهدان از بازداشت ۴ نفر در ارتباط با حمله انتحاری روز پنج‌شنبه ۱۵ آذر به ستاد فرماندهی انتظامی چابهار خبر داد. این حادثه دست‌کم ۳ کشته و بیش از ۳۰ مجروح بر جای گذاشت. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روز شنبه ۱۷ آذر از قول علی موحدی‌راد نوشت که این افراد در شهرستان‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان دستگیر شده‌اند. درباره هویت این افراد اطلاعات بیشتری منتشر نشده است. به گفته دادستان زاهدان اما پرونده حمله انتحاری به ستاد فرماندهی انتظامی چابهار در مجتمع ویژه جرائم امنیتی مرکز استان سیستان و بلوچستان رسیدگی خواهد شد. موحدی‌راد همچنین گفته است تحقیقات در مورد نقش متهمان در عملیات تروریستی و شناسایی سایر متهمان ادامه خواهد داشت. به گزارش رسانه‌های ایران و برخی رسانه‌های عرب‌زبان، گروه «انصار الفرقان» مسئولیت این حمله را پذیرفته است. سایت خبری «دیده‌بان ایران» این گروه را یک «گروه شبه‌نظامی سنی بلوچ» معرفی کرده که ۲۰۱۳ از ادغام دو گروه دیگر با نام‌های «حرکت انصار ایران» و «حزب الفرقان» تأسیس شده است. از سوی دیگر اما محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با انتشار پیامی در توئیتر تلویحاً امارات متحده عربی را در حادثه تروریستی چابهار مقصر دانست و گفت: «حرفم را به خاطر داشته باشید: ایران تروریست‌ها و اربابان آن‌ها را به سزای عملشان می‌رساند.»

سرنوشت #مدیر_ارشد_مالی_هوآوی: ۳۰ سال حبس به خاطر معامله با ایران؟

مقامات قضایی آمریکا از کانادا خواسته‌اند منگ وانژو، مدیر ارشد مالی شرکت چینی هوآوی را به آمریکا تحویل دهد. در صورتی که این اتفاق بیفتد، ممکت است تا ۳۰ سال حبس در انتظار او باشد. اتهامات وانژو مربوط به نقض تحریم‌های ایران است. در دادگاهی که روز جمعه در ونکوور برگزار شد، دادستان‌های آمریکایی منگ وانژو را به چندین مورد توطئه برای فریب موسسات مالی متهم کردند که هر کدام از این اتهامات مجازات حداکثر ۳۰ سال زندان را در پی خواهد داشت. اتهام اصلی وانژو که روز جمعه در دادگاه خوانده شد، ایجاد ارتباط میان شرکت هوآوی با شرکتی است که در ایران فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی دارد. روز اول دسامبر، کانادا به درخواست مقام‌های آمریکایی وانژو منگ، مدیر ارشد مالی شرکت فن‌آوری هوآوی را به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران در ونکوور دستگیر کرد. وانژو منگ از اعضای هیئت رئیسه هوآوی و دختر رن ژنگ‌فی، بنیانگذار این غول مخابراتی در جهان است. به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» مقامات اطلاعاتی آمریکا مظنون هستند که این شرکت وابستگی‌هایی به دولت چین دارد. بازداشت وانژو منگ در حالی صورت گرفت که دونالد ترامپ و شی جین‌پینگ، رهبران آمریکا و چین روز شنبه یکم دسامبر / ۱۰ آذر در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در آرژانتین با یکدیگر دیدار کردند و به توافق‌هایی دست یافتند. با این حال برخی بازداشت مدیر مالی شرکت هوآوی را به مذاکرات تجاری آمریکا و چین مربوط می‌دانند و از آن به‌عنوان اهرم فشار آمریکا بر چین یاد می‌کنند.

به اسم «حسینیه» زمین تحویل گرفته‌اند و مجتمع تجاری ساخته‌اند

یک مقام وزارت راه و شهرسازی ایران گفته است قطعه زمینی در سعادت آباد تهران در سال ۱۳۸۵ برای ساخت «حسینیه» -خارج از مزایده- به افرادی واگذار شده، اما آنان کاربری ملک را تغییر داده و در حال ساخت طبقات با کاربری نامعلوم مسکونی یا تجاری هستند. حسین معصوم، مشاور و نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال، درباره هویت این افراد به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است که آنها «نمایندگان وقت» بوده‌اند. مشخص نیست که منظور آقای معصوم از نمایندگان وقت، نمایندگان مجلس است یا نهادی دیگر. به گفته او اما مالک طبق قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن داشته، حق تغییر کاربری زمین را نداشته و وزارت راه این اراضی را تنها برای ساخت حسینیه، خارج از مزایده واگذار کرده است. سال ۱۳۸۵، همزمان بوده است با هفتمین دوره مجلس و اولین دوره دولت محمود احمدی‌نژاد.