ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۶۴ روستای #آذربایجان_غربی به #آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند

علیرضا رضوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی یکشنبه ۱۷ آذر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) اعلام کرد که ۶۴ روستای این استان به «آب شرب باکیفیت» دسترسی ندارند. به گفته رضوی، این ۶۴ روستا جزء ۱۱۷ روستای این استان هستند که در اولویت سرمایه‌گذاری برای حل مشکل آب قرار دارند. برای حل مشکل دسترسی به آب آشامیدنی سالم در این ۶۴ روستا قرار است ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد. هواشناسی آذربایجان غربی فروردین سال جاری و پس از بارندگی‌های سیل‌آسا در ایران اعلام کرد که مشکل «انباشت خشکسالی» این استان علی‌رغم بارش‌های بی‌سابقه حل نشده است. به گفته هواشناسی آذربایجان غربی، غیر از مناطق جنوب غرب و شمال غرب این استان، بقیه مناطق درگیر خشکسالی متوسط تا شدید هستند.

پادشاه #عربستان با دبیرکل #شورای_همکاری_خلیج_فارس رایزنی کرد ــ روابط با #قطر و ایران، موضوع نشست آتی شورا

پادشاه عربستان سعودی با عبد اللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره نشست آتی این شورا در هفته آینده رایزنی کرد. به گزارش وب‌سایت خبری «گلف‌نیوز»، سلمان بن عبدالعزیز یکشنبه ۸ دسامبر / ۱۷ آذر با بن راشد درباره دستور کار نشست شورای همکاری خلیج فارس در روز سه‌شنبه هفته آینده (۱۰ دسامبر) در ریاض گفت‌و‌گو کرده است. مسأله اختلاف‌ها با قطر و نیز تنش‌ها با ایران در این نشست مطرح خواهد شد. عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و مصر بیش از دو سال پیش روابط با قطر را قطع کردند و این کشور را در تحریم سیاسی و اقتصادی قرار دادند. در هفته‌های اخیر اما گزارش‌های هر چه بیشتری از احتمال بازگشت روابط چهار دولت عربی با قطر به حالت عادی منتشر شده است. کویت به طور ویژه به میانجیگری در این باره ادامه داده و یک مقام کویتی به گلف نیوز گفته است که «بر اساس نشانه‌ها، این اختلاف‌ها بین برادران پایان خواهد یافت.» محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر نیز اوایل هفته گفت که روابط با چهار کشور عربی از «بن‌بست» خارج شده است. کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به دیپلماسی با ایران نیز شدت بخشیده اند. محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری یکشنبه ۱۷ آذر از استرداد چندین زندانی میان ایران، قطر و کویت خبر داد. دوشنبه ۲ دسامبر / ۱۲ آذر، یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان نیز با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی‌اش در تهران مذاکراتی را ادامه داد که رسانه‌های ایرانی از آن به نام طرح «صلح هرمز» نام برده اند. بن علوی هفته پیش از آن به واشنگتن سفر کرده بود.

#بودجه_۹۹: دولت درآمد حاصل از #فروش_نفت را ۴۵هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرد

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، دولت جمهوری اسلامی در شرایط تحریم‌های نفتی ایالات متحده آمریکا علیه ایران درآمد ۴۵ هزار میلیارد تومانی از محل صادرات نفت را در لایحه بودجه سال ۹۹ پیش‌بینی کرده است. براساس برخی گزارش‌ها این رقم معادل صادرات روزانه ۸۷۰ هزار بشکه نفت است اما محمد چگینی، یک کارشناس اقتصادی به ایلنا گفت که با صادرات حداقل ۲۰۰ هزار بشکه در روز این رقم دست‌یافتنی است. بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی دولت را «بلندپروازانه» خوانده‌اند. طبق گزارش‌های بین‌المللی، ایران در حال حاضر و به‌دلیل تحریم‌های سنگین نفتی و اقتصادی قادر نیست حتی نیمی‌ ازاین مقدار نفت را به‌فروش برساند. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیشتر اعلام کرده بود که فروش نفت ایران تا ۲۰ برابر کاهش یافته است. رقم درآمدهای نفتی برای بودجه ۹۸، ۱۴۹هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که ۱۴درصد (معادل ۲۴ هزار میلیارد تومان) کمتر از بودجه ۹۷ بود.

#وزارت_بهداشت: در هفته گذشته هشت هزار و ۳۳۳ تن به‌دلیل ابتلا به #آنفولانزا به مراکز درمانی مراجعه کردند، ۲۵ نفر فوت کردند

به گزارش خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکشنبه ۱۷ آذر از مرگ ۲۵ نفر از بیماران مبتلا به آنفولانزا در هفته گذشته خبر داد که طبق اعلام او اغلب این افراد دارای «بیماری زمینه‌ای» بوده‌اند. معاون وزارت بهداشت درباره میزان مراجعه به مراکز درمانی گفت: «از روز نهم الی شانزدهم آذرماه تعداد ۸۳۳۳ نفر از هموطنان به دلیل این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کردند که نیمی از این افراد به دلیل شدت بیماری تنفسی نیاز به بیش از دو روز بستری شدن در بیمارستان داشته و بقیه با مداوای سرپایی و یا بستری موقت ترخیص شده اند». به گفته رئیسی اما میزان ابتلا به بیماری آنفولانزا در ایران وارد «شیب نزولی» شده است و پیش‌بینی می‌شود تعداد مبتلایان در هفته‌های پیش رو کاهش پیدا کند. هفته گذشته آنفولانزا جان ۱۹ نفر دیگر را در ایران گرفت.

نماینده #زابل در مجلس شورای اسلامی: شغل وجود ندارد، اکثر مردم #سیستان_و_بلوچستان مستمری بگیر کمیته امداد هستند

حبیب‌الله دهمرده، نماینده زابل، رهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی صبح یکشنبه در تذکری شفاهی گفت که« گاز در استان وجود ندارد، قیمت بنزین چند برابر دیگر شهرها است». او از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرد اما گفت که به وزیر نفت و مقام‌های مسئول در باره کمبود گاز هشدار داده اما نتیجه‌ای نگرفته است. کمبود گاز مایع در استان سیستان و بلوچستان موجب تشکیل صف‌های طولانی دریافت سیلندرگاز دولتی شده است، آنطور که به روایت نماینده مجلس؛ « کپسول گاز کیمیا و در بازار هر کپسول ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد». این در حالی است که دهمرده گفت که عمده ساکنان سیستان و بلوچستان فقیر و «زیر نظر کمیته امداد هستند». به گفته دهمرده « نزدیک به دو دهه است [استان] دچار خشکسالی شده است. این سرزمین استراتژیک اکثر ظرفیت‌های خود را از دست داده، رودخانه هیرمند بسته شده، کشاورزی و دامپروری از بین رفته و بازارچه های محلی تعطیل شده است. همچنین کارخانه و اشتغالی وجود ندارد». سیستان و بلوچستان به لحاظ شاخص‌های توسعه اجتماعی و اقتصادی در شمار محروم‌ترین مناطق ایران قرار دارد و به گفته مقام‌های دولتی نزدیک به دو سوم جمعیت آن زیر خط فقر قرار دارد.

نمایندگان اصولگرا از #بیژن_زنگنه به قوه قضاییه شکایت می‌کنند

بیژن نامدار زنگنه از زمانی که به وزارت نفت بازگشت هدف حمله نمایندگان و جریان‌های سیاسی منتقد دولت بود. خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران ایران به نقل از دو نماینده مجلس شورای اسلامی از استیضاح و محاکمه همزمان وزیر نفت دولت حسن روحانی خبر داده است. محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۱۷ آذر گفت که شماری از نمایندگان مجلس در شکواییه به قوه قضاییه خواستار رسیدگی به «اقدامات وزیر نفت که موجب وارد آمدن ضرر و زیان به بیت‌المال شده»، شدند. او حذف و احیای دوباره کارت سوخت و سهمیه‌بندی سوخت و همچنین فساد در وزارت نفت را از دلایل شکایت از وزیر نفت عنوان کرد. ابوالفضل ابوترابی، دیگر نماینده اصولگرای مجلس هم گفته است که شمار امضاء‌های استیضاح وزیر نفت به ۷۱ نفر رسیده و کمیسیون انرژی امروز (یکشنبه ۱۷ آذر) در این باره تصمیم نهایی را خواهد گرفت. پیش از این شماری از نمایندگان خواستار استیضاح وزیر نفت به دلیل حذف کارت سوخت و راه‌اندازی مجدد آن، افزایش قاچاق سوخت، ارائه‌ اطلاعات غلط درباره افزایش قیمت بنزین، عدم صداقت درباره‌ علت گران شدن نرخ بنزین، وجود دستگاه کارت‌خوان در دفتر وزارت نفت، ناکارآمدی در انعقاد قراردادهای میادین مشترک گازی و نفتی، اتخاذ برخی تصمیمات نادرست در واگذاری‌ها و همچنین عدم توجه به توسعه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و فرآورده‌های نفتی شده بودند.

حسن روحانی: به‌دستور رهبر #شبکه_ملی_اطلاعات را آنچنان تقویت می‌کنیم تا نیازی به خارج نباشد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حسن روحانی یکشنبه ۱۷ آذر همراه با ارائه لایحه بودجه ۹۹ به مجلس شورای اسلامی، خبر از دستور مستقیم علی خامنه‌ای، رهبر ایران برای داخلی‌کردن شبکه اینترنت در ایران داد و اعلام کرد دولت تلاش‌های پیشین خود را برای «ملی‌» شدن شبکه اطلاعات ادامه خواهد داد. روحانی گفت: «از آغاز دولت یازدهم قدرت پهنای باند تقریبا ۲۰ برابر شده است و این روند را ادامه می دهیم تا بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را آنچنان تقویت کنیم که مردم برای رفع نیازمندی های خود نیازی به خارج نداشته باشند. اخیرا مقام معظم رهبری نیز دستوری در این زمینه دادند که ان‌شاءالله در شورای عالی فضای مجازی آن را دنبال می کنیم و مردم ما شرایط بهتری را در این حوزه لمس خواهند کرد». مقامات جمهوری اسلامی سعی دارند دسترسی به اینترنت جهانی را هر چه بیشتر محدود کنند. در هفته‌های گذشته با بالاگرفتن آتش اعتراضات مردم در آبان، دسترسی کاربران به اینترنت جهانی به صورت سراسری قطع شد. هنوز در برخی از مناطق ایران از جمله سیستان و بلوچستان، دسترسی به اینترنت به حالت «عادی» بازنگشته است.

لایحه #بودجه_۹۹: عوارض خروج از کشور ۴۴ هزارتومان گران‌تر شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، در لایحه بودجه سال ۹۹ که صبح روز یکشنبه ۱۷ آذر توسط حسن‌روحانی، رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، عوارض خروج برای هر نفر با ۴۴ هزارتومان افزایش، ۲۶۴ هزار تومان پیش‌بینی شده است. براساس لایحه ۹۹ عوارض خروج برای مسافران برای بار دوم تا ۵۰ درصد و برای بار سوم تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. طبق گزارش‌ها دولت زائرین اربعین را اما از پرداخت عوارض خروج زمینی معاف کرده و عوارض خروج هوایی این زائران ۴۵ هزارتومان و خروج دریایی ۱۵ هزارتومان تعیین شده است. زائران حج تمتع و عمره نیز ملزم به پرداخت ۱۳۲ هزار تومان خواهند بود.

بدهی سازمان #بیمه_سلامت وضعیت اقتصادی #داروسازان را وخیم کرده است

مهدی زارعی، رییس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران یکشنبه هفدهم آذر وضعیت شرایط اقتصادی داروخانه‌ها را «بسیار وخیم» توصیف کرد و گفت که توان داروسازان رو به پایان است. او سازمان‌های بیمه‌گر را مسئول وضعیت به وجود آمده دانست. به گفته زارعی، سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات خود را به داروخانه‌ها و داروسازان پرداخت نمی‌کنند و این شرایط وضعیت اقتصادی و بقای اقتصادی داروخانه‌ها را «شکننده» کرده است. او بدون بیان جزئیات سازمان بیمه سلامت را بدهکار اصلی به زنجیره داروخانه‌ها و داروسازان عنوان کرد و گفت: این سازمان نه تنها مطالبات سال گذشته خود به داروسازان را تسویه نکرده، بلکه برخی اظهارات مسوولان این سازمان، نمک بر زخم داروسازان می‌پاشد. شجاعی ادامه این وضعیت را موجب بحرانی شدن زنجیره توزیع دارو دانست و از سازمان بیمه سلامت خواست مطالبات سه ماه پایانی سال گذشته را پرداخت کند. او گفت که در صورت پرداخت نکردن این مطالبات عواقب هرگونه اخلال در توزیع دارو، سازمان بیمه سلامت است.