ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#ترامپ: دستور تحریم‌های تازه علیه ایران را صادر کرده‌ام و این تحریم‌ها به زودی اعلام می‌شود

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه ۹ ژانویه/ ۱۹ دی اعلام کرد که تحریم‌های تازه‌ای در پاسخ به حملات موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا علیه آن کشور اعمال می‌شود. ترامپ گفت:«این کار انجام شد. آن‌ها را افزایش دادیم. تحریم‌ها سخت بود، اما حالا اساسا افزایش یافت.» ترامپ در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت وزارت خزانه‌داری آمریکا به زودی جرئیات تحریم‌های تازه علیه ایران را اعلام می‌کند. رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در نطقی که بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا ایراد کرد، گفت برجام به زودی به پایان می‌رسد و از قدرت‌های جهانی خواست همراه با آمریکا به فکر توافق تازه‌ای با ایران باشند. ترامپ چشم‌اندازی هم مقابل ایران قرار داد: همکاری در مبارزه با داعش. در حین حمله موشکی بامداد چهارشنبه ۸ ژانویه/ ۱۸ دی سپاه پاسداران به پایگاه‌های عین‌الاسد در استان الانبار و حریر در اربیل پیام‌های متعددی از طریق سفارت سوئیس در تهران بین دو طرف رد و بدل شده است. وزارت خارجه سوئیس تبادل این پیام‌ها را تأیید کرده است.

رئیس کل #بانک_مرکزی: وضع ذخایر پولی کشور فوق‌العاده خوب و در یک دهه اخیر بی‌سابقه است

عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران از وضع اقتصادی کشور بسیار راضی است. در حالی که فشارهای اقتصادی روزبه‌روز بر مردم بیشتر می‌شود و درآمد دولت چنان کم شده است که حتی برای مسائل حیاتی از جمله کمک به سیل‌زدگان از صندوق توسعه ملی برداشت می‌شود، رئیس بانک مرکزی می‌گوید: «به مردم اطمینان می‌دهیم که شرایط اقتصادی کشور نه تنها بد نیست، بلکه با شیوه‌های بهتری که برای تأمین ارز و فروش نفت یافته‌ایم وضعیت بسیار خوبی داریم». همتی همچنین گفت: «وضع ذخایر ارزی خوب و وضع ذخایر اسکناس کشور فوق‌العاده خوب است که شاید در یک دهه اخیر بی‌سابقه باشد». رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به سخنان شب گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تشدید تحریم‌ها علیه ایران گفت: «این صحبت‌ها تنها یک طبل تو خالی است، اگر آمریکایی‌ها فشار را افزایش دهند ما نیز آمادگی لازم را برای انجام اقداماتی در جهت خنثی‌کردن فشارها داریم».

وزیر خارجه آلمان در مورد #تنش_میان_ایران_و_آمریکا: وضعیت به میزان قابل توجهی آرام شده است

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان نشانه‌هایی از کاهش تنش بین ایران و آمریکا می‌بیند. ماس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اِی.آر.دی» آلمان گفت: «اوضاع در چند ساعت گذشته به‌طرز چشمگیری آرام شده است». دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشنهادی را ارائه داده است تا درباره نقش منطقه‌ای ایران، سیستم موشکی بالستیک و توافق هسته‌ای گفت‌وگو کند. ماس همچنین خواستار نقش بیشتر اتحادیه اروپا در خاورمیانه شد و گفت در منطقه درخواست زیادی از اروپایی‌ها برای ایفای نقش میانجی می‌شود. ترامپ در پاسخ به حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق تحریم‌های اقتصادی جدیدی علیه تهران اعلام کرد و گفت از حملات نظامی خودداری خواهد کرد. شب چهارشنبه در عراق، موشک‌هایی به منطقه دولتی بغداد شلیک شد. ارتش عراق گفت این حملات تلفاتی نداشته و کسی زخمی نشده است.

یک دستگاه اتوبوس در جاده #سوادکوه واژگون شد. ۱۹ نفر کشته شدند، ۲۴ نفر مجروح

یک دستگاه اتوبوس که از تهران به مقصد گنبد در حال حرکت بود حدود ساعت سه بامداد پنجشنبه ۱۹ دی در جاده سوادکوه واژگون شد. در این حادثه ۹ مرد و ۹ زن به همراه یک جنین جان باختند. ذکریا اشکپور، سخنگوی اورژانس مازندان با اعلام این خبر گفت در این حادثه در مجموع ۲۴ نفر (۱۶ مرد و ۸ زن) مصدوم شدند. سخنگوی اورژانس مازندران اعلام کرد: دو کودک به بیمارستان خمینی ساری، ۸ نفر به بیمارستان رازی قائمشهر و یک نفر به بیمارستان ولیعصر قائمشهر منتقل شدند. باقی مصدومان در بیمارستان شهدای زیراب تحت درمان قرار گرفتند.