ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده ولی فقیه در #بسیج: بسیج برای #هدایت_سیاسی چند هزار کانال در فضای مجازی دارد

محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در #بسیج از ایجاد «چند هزار کانال در فضای مجازی» به دست این نهاد وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داده است. به گزارش وب‌سایت «دیده‌بان ایران»، تویسرکانی دراین‌باره گفته است: «این شبکه‌سازی بسیج در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای هدایت سیاسی است وقتی یک لایو اینستاگرامی ساده چندمیلیون نفر بیننده دارد، چرا ما نتوانیم از این فضا استفاده کنیم؟» ارتش سایبری سپاه و دیگر فعالان آنلاین وابسته به بسیج، به تعقیب و آزار مخالفان جمهوری اسلامی در فضای آنلاین و نیز انتشار اخبار کذب متهم هستند. همچنین هکرهای وابسته به حکومت ایران به حمله‌های سایبری به کشورهای خارجی از جمله ایالات متحده و نیز تلاش در نشر اخبار کذب در مورد وقایع این کشورها نیز متهم هستند.

عضو هیأت رئیسه #مجلس: در صورت رفع‌نشدن #تحریم‌ها، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۳ اسفند از ایران اخراج می‌شوند

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شنبه ۲۰ دی در تلویزیون حکومتی جمهوری اسلامی اعلام کرد که اگر تحریم‌های ایران تا سوم اسفند برداشته نشوند، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران اخراج خواهند شد. امیرآبادی گفت: «در صورت برداشته نشدن تحریم‌ها تا تاریخ ذکر شده (سوم اسفند)، جمهوری اسلامی ایران حتماً اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد، این موضوع قانون مجلس شورای اسلامی بوده و دولت موظف به اجرای آن است.» ۱۲ آذر سال جاری، پنج روز پس از ترور محسن فخری‌زاده از چهره‌های اصلی برنامه هسته‌ای ایران، نمایندگان مجلس طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» را تصویب کردند و شورای نگهبان ۲۴ ساعته آن را تایید کرد. در این قانون بازسازی تاسیسات هسته‌ای، افزایش میزان غنی‌سازی اورانیوم و ذخیره اورانیوم غنی‌شده و همچنین کاهش سطح دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته‌ای و به طور خلاصه خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) پیش‌بینی شده است. تنش‌ها بین ایران و آمریکا در هفته‌های اخیر و به ویژه با فرارسیدن سالگرد ترور قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس رو به افزایش بوده است. جمهوری اسلامی دوشنبه ۴ ژانویه / ۱۵ دی غنی‌سازی ۲۰ درصدی را در فردو آغاز کرد. هرچند ورود جو بایدن به جای دونالد ترامپ به کاخ سفید امید به احیای برجام و کاهش تنش‌ها را زنده کرده، اما به نظر نمی‌رسد که این کاهش تنش فوری باشد.

خطر اجرای قریب‌الوقوع حکم #اعدام یک کشتی‌گیر ایرانی

یک زندانی اهل اندیمشک در خطر قریب‌ الوقوع‌ اجرای حکم اعدام قرار دارد. رسانه‌های داخلی نوشته‌اند که #مهدی_علی‌حسینی برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است. بر اساس گزارش، هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر، مهدی علی ‌حسینی کشتی‌گیر اندیمشکی، در سال ۹۴ در یک درگیری عامل مرگ یک فرد جوان شد و بعد از مدتی، دادگاه او را متهم به قتل دانست. گفته می‌شود حکم اعدام این زندانی که ۵ سال اخیر را در زندان سپری کرده است، در روزهای آتی اجرا خواهد شد.. در حالی که اولیای دم هنوز رضایت خود را اعلام نکرده‌اند، در روزهای اخیر برخی چهره های نامدار کشتی ایران برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام و گرفتن رضایت خانواده دم دست به کار شده‌اند. حمید سوریان، کشتی‌گیر ایرانی در راس این گروه قرار گرفته و سعید عبدولی، حبیب اخلاقی، محمد طلایی، علی اشکانی، حمید باوفا، مهرداد مردانی و عبدالکریم کاکاحاجی از دیگر افرادی هستند که در این زمینه اقدام کرده‌اند . حمید سوریان در مصاحبه ای خواستار جلوگیری از اجرای حکم اعدام مهدی علی‌حسینی شده است..

بیمارستان‌های تهران مقابل #زلزله مقاوم نیستند

جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفته است: «بیمارستان‌های تابعه دانشگاه، مقاومت کافی در مقابل زلزله را ندارند.» او گفته باید از فرصت توجه مردم و مسئولان به موضوع بهداشت و سلامت در دوران شیوع کرونا برای جلب خیرین و ارتقا زیرساخت‌ها استفاده کرد. کوهپایه زاده با اشاره به فرسودگی زیرساخت‌ها و تجهیزات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران گفته: «با توجه به اینکه اکثر بیمارستان‌های ما بالای ۴۰ سال عمر دارند، بر اساس نظر کارشناسان، هیچکدام مقاومت کافی را در برابر وقوع زلزله احتمالی ندارند و ضروری است با مشارکت فعالانه خیرین علاوه بر چهار بیمارستان در حال ساخت دانشگاه علوم پزشکی ایران، کار ساخت مراکز بهداشتی و درمانی جدید نیز در استان تهران پیگیری شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین گفته با توجه به تورم و هزینه‌هایی که کرونا بر بخش بهداشت و درمان دانشگاه تحمیل می‌کند، سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان کسر بودجه وجود دارد. پیش‌تر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر اسبق بهداشت ایران گفته بود حداقل نیمی از بیمارستان‌های کشور فرسوده است و نحوه ارایه خدمات در این مراکز به دلیل فرسودگی بالا، به هیچ وجه «زیبنده بیماران نیست».

توییتر حساب کاربری #ترامپ را برای همیشه بست

شامگاه جمعه هشتم دسامبر/ ۱۹ دی شرکت توییتر در توییتی اعلام کرد که حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده را برای همیشه مسدود کرده است. این شرکت توضیح داد که «به دلیل خطر تحریک بیشتر به خشونت» تصمیم گرفته است که حساب کاربری دونالد ترامپ را به‌طور دائم از توییتر حذف کند. توییتر اعلام کرد که این تصمیم «پس از بررسی دقیق توییت‌های اخیر» دونالد ترامپ و «زمینه پیرامون آنها» گرفته شده است. حساب شخصی ترامپ قبلاً به مدت ۱۲ ساعت از دسترس او خارج شده بود و دو توییت او را توییتر با استدلال اینکه تحریک به خشونت محسوب می‌شوند حذف کرده بود. همان زمان این شرکت اعلام کرد که اگر دونالد ترامپ قوانین توییتر را رعایت نکند، او را «برای همیشه» از این شبکه اجتماعی حذف خواهند کرد.