نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۰ میلیون #کلاهبرداری یک تا ۴۰ میلیونی از طریق #پیامک_جعلی #قطع_یارانه‌ها در ۲۴ ساعت گذشته

#محمدجواد_آذری‌جهرمی #وزیر_ارتباطات ایران گفته با #کلاهبرداری_پیامکی درباره قطع شدن #یارانه‌ها برخورد می‌شود. به گفته #پلیس_فتا تهران، در ۲۴ ساعت گذشته از یک میلیون تا ۴۰ میلیون تومان از حساب‌های ۳۰ نفر کلاهبرداری شده است. پیامک جعلی درباره قطع یارانه به ۷۸ هزار نفر ارسال شده است. پیامک جعلی به مخاطب اعلام می‌کند که یارانه او قطع شده و برای فعال‌سازی باید به سامانه http://yaranehe.com مراجعه کند.

یک‌میلیون #محوطه_باستانی در ایران ناسالم هستند

به گزارش خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران «ایسنا»، مصطفی ده‌پهلوان، رئیس مؤسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران در گفت وگو با این خبرگزاری وضعیت یک میلیون محوطه باستانی کشور را ناسالم توصیف کرده است. او وظیفه رسانه را پاک کردن سودای گنج از اذهان مردم دانسته و گفته است: «نزدیک به یک میلیون محوطه باستانی در ایران داریم که دیگر هیچکدام سالم نیستند و به مرور توسط خود مردم در حال نابودی است.» ده‌پهلوان نقش نظام اداری و پروژه‌های عمرانی در تخریب میراث فرهنگی کشور را کمتر از مردم دانسته و افزوده است: «۹۰ درصد محوطه‌های ما را افرادی که از اهالی دفینه‌اند، ازبین می‌برند.» ده‌پهلوان در این گفت‌وگو به اهداف موزه باستان‌شناسی دانشگاه تهران اشاره کرده که از جمله این اهداف «پیش برد پژوهش‌های تخصصی از طریق موزه و فرهنگ سازی آن» است. به اعتقاد ده‌پهلوان، در این راستا باید دانش‌آموزان و نسل‌های آینده آموزش ببینند تا عموم مردم و مدیران آینده کشور «نگاه درست و واقعی به توسعه پایدار» پیدا کنند. او موزه باستان‌شناسی دانشگاه تهران را اقدامی در جهت آموزشی دانسته و گفته هدف این موزه این است که به مردم نشان دهد باستان‌شناسان در جستجوی گنج نیستند، بلکه می‌خواهند جامعه گذشته را خوب بشناسند، بنابراین در ویترین‌های این موزه اشیای قیمتی و لوکس نخواهند گذاشت، و بازدیدها عموماً فرهنگی، پژوهشی و علمی خواهد بود.

عضو فراکسیون زنان مجلس ایران: وضع #زندان_قرچک به حال عادی برگشته و اوضاع آرام است

عضو فراکسیون زنان مجلس ایران درباره جزئیات درگیری در #زندان_زنان_قرچک گفته وضعیت در زندان به حالت قبلی بازگشته و اوضاع آرام و تحت کنترل است. «پروانه مافی» گفته: «چون عفو عمومی شامل زندانیانی که جرمشان مواد مخدر بوده نمی شود در نتیجه تعدادی از زنانی که مرتکب چنین جرمی شدند، شروع به سر و صدا کرده و نظم زندان را برهم ریختند.» او تایید کرده که در نتیجه درگیری‌هایی که به وجود آمده، چند نفر آسیب دیده‌اند. مافی در عین حال گفته اخبار کاملی هنوز به دستش نرسیده است چون با رابط پارلمانی سازمان زندان‌ها نتوانسته صحبت کند. این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، شامگاه گذشته بی‌توجهی مسئولان زندان به حال بد یک زندانی، اعتراض دیگر زندانیان بند یک و دو را برانگیخته است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده از زندان قرچک ورامین در سال‌های اخیر، وضعیت این زندان چه در بخش زنان و چه در بخش مردان «بسیار غیر بهداشتی، غیر انسانی و غیر قابل تحمل» است. شکوفه یداللهی، الهام احمدی و سپیده مرادی سه درویش زن در بند ۷ زندان قرچک ورامین زندانی‌اند. آذر سال جاری مأموران زندان این سه درویش زندانی را که خواهان پس گرفتن وسایل شخصی‌شان شده بودند کتک زده بودند. مسئولان با اعزام نیروهای گارد زندان شهر ری، شلیک گاز اشک‌آور و نیروی قهرآمیز پاسخ معترضان را دادند. بند یک و دو نیز دچار آتش‌سوزی شد.

طرح #مجلس ایران برای «حمایت و تشویق مطلعین #مفاسد_اداری_و_اقتصادی»

۹۴ نماینده مجلس ایران طرحی با نام «حمایت و تشویق مطلعین مفاسد اداری و اقتصادی» تدوین کرده و در اختیار هیات رئیسه مجلس قرار داده‌اند. هیات رییسه مجلس نیز این طرح را پس از اعلام وصول به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، برای بررسی بیشتر ارجاع داده است. در این طرح ۱۱ ماده‌ای، تشویق‌‌های نقدی و ارتقای شغلی برای افرادی که مفاسد اقتصادی و اداری را اطلاع دهند، پیش‌بینی شده است.

#بهرام_قاسمی ادامه #فعالیت‌های_موشکی_ایران را برای تضمین امنیت کشور ضروری دانست

به گزارش خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران «ایسنا»، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران جمعه ۱۹ بهمن دخالت ایالات متحده در امور ایران را ناشی از سرخوردگی دانست و تاکید کرد که ایران به فعالیت‌های موشکی خود ادامه می‌دهد. او این سخنان را در واکنش به اظهارنظرهای مقامات ایالات متحده از جمله مایک پومپئو درباره فعالیت‌های موشکی ایران بیان کرد. قاسمی با اشاره به جنگ هشت‌ساله ایران‌ـ‌‌‌عراق و حمایت ایالات متحده از عراق در این جنگ برنامه‌های موشکی ایران و خودکفایی نظامی کشور را یک موفقیت مهم دانست. او مدعی شد که موشک‌های ایران برای تضمین امنیت کشور هستند تا بار دیگر جنگی شبیه جنگ هشت‌ساله رخ ندهد. قاسمی تصریح کرد: «ما بارها گفته‌ایم که فعالیت‌های دفاعی و موشکی ایران بازدارنده، بومی و دفاعی است ولی متأسفانه به هر دلیلی طرف‌های آمریکایی علاقه مند نیستند که در این زمینه گوش شنوایی داشته باشند.» قاسمی همچنین تاکید کرد که برنامه‌های موشکی ایران مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیست و این قطعنامه نمی‌تواند مانعی برای پیشرفت توان موشکی ایران شود. اتحادیه اروپا دوشنبه ۱۵ بهمن /۵ فوریه با صدور بیانیه‌ای از ایران خواست به تعهدات خود نسبت به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت پایبند بماند. اتحادیه اروپا در این بیانیه ۱۲ ماده‌ای، نسبت به برنامه موشکی سپاه و افزایش برد و دقت موشک‌های بالستیک ایران ابراز نگرانی کرد. وزارت خارجه ایران در پاسخ به این بیانیه اعلام کرد موضوع فعالیت‌های موشکی ایران صرفاً بومی و دفاعی است و ایران بر سر این موضوع با سایر کشورها مذاکره نمی‌کند. اما دو روز بعد امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه ۱۸ بهمن رسماً اعلام کرد که آزمایش‌های موشکی شامل موشک‌های برد بلند نیز می‌شود و افزود برنامه موشکی از حدود اختیارات دولت خارج است و دولت در این مورد تنها می‌تواند از سپاه بخواهد که برنامه‌های موشکی را به خاطر مصالح بین‌المللی تبلیغ نکند. در همان روز سپاه پاسداران کارخانه زیرزمینی تولید موشک بالستیک خود را به‌نمایش گذاشت و از موشک بالستیک زمین به زمین «دزفول» با برد بلند رونمایی کرد. در این مراسم مسئولان سپاه گفتند اگر کشورهای غربی و اسرائیل «شیطنت» کنند در همان لحظه اول آن‌ها را آماج موشک‌های خود قرار می‌دهند. این نمایش با موجی از واکنش‌های مقامات ایالات متحده همراه شد. سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در این رابطه گفت که کشورش در مقابله با ایران سرسخت و بی‌گذشت خواهد بود و به این منظور «همه» تحریم‌ها علیه ایران را به اجرا خواهد گذاشت. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت پس از توافق هسته‌ای برجام با همراهی قدرت‌های جهانی ۱+۵ در سال ۲۰۱۵ تصویب شد و بر اساس آن تهران متعهد شد که تا هشت سال آزمایش موشک‌های بالستیک را که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند، متوقف کند.