ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۷ کارگر در واژگونی سرویس حمل و نقل کارگران در اسفراین و شیراز مصدوم شدند

واژگون شدن سرویس حمل و نقل کارگران در حوادث جاده‌ای همچنان از کارگران قربانی می‌گیرد. دوشنبه ۱۸ و سه شنبه ۱۹ بهمن در اثر تصادف سرویس حمل و نقل کارگران در اسفراین و شیراز در مجموع ۱۷ کارگر مصدوم و به بیمارستان منتقل شده‌اند. صبح روز دوشنبه ۱۸ بهمن، مینی‌بوس حامل کارگران کارخانه «گل پونه» در محور کمربندی شیراز روبروی سلطان آباد واژگون شد. ۱۱ کارگر که عازم محل کار خود در کارخانه «گل پونه» بودند، مصدوم شدند و به بیمارستان رجایی شیراز انتقال یافتند. درباره علت این حادثه و وضعیت جسمی مصدومان گزارشی منتشر نشده است. صبح سه شنبه ۱۹ بهمن ماه، در حادثه مشابهی در اسفراین واقع در خراسان شمالی، ۶ کارگر مصدوم و روانه بیمارستان شدند. بنا بر خبر، سرویس حمل و نقل کارگران معدن سنگ آهک سست اسفراین که کارگران را به محل کار انتقال می‌داد، واژگون شده و شش کارگر مصدوم به بیمارستان خمینی در اسفراین انتقال یافته‌اند. علت این حادثه نیز «هنوز مشخص نیست و پلیس راه در حال بررسی آن است».

تجمع اعتراضی کارگران کاغذ پارس مقابل فرمانداری شوش

گروهی از کارگران کارخانه کاغذ سازی پارس صبح چهارشنبه ۲۰ بهمن مقابل فرمانداری شوش تجمع کرده و با سردادن شعار «کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. کارگران خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود هستند و به نزول سطح معیشت‌شان در برابر افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها معترض هستند. بیشتر کارگران این شرکت در چند سال اخیر به طور دسته جمعی اخراج شده‌اند و تعداد کارگران شاغل در شرکت از ۳ هزار به حدود ۵۰۰ تن کاهش یافته است.

واکنش تلویحی رئیس کل دادگستری استان تهران به هک دوربین‌های مداربسته زندان‌ها: دشمنان زندان را کانون اهدافشان گذاشته‌اند

علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم انتصاب مجدد حشمت‌الله حیات‌الغیب، مدیرکل زندان‌های استان تهران با اشاره تلویحی به هک دوربین‌های مداربسته زندان‌های اوین و قزل‌حصار کرج گفت: «دشمنان ما امروز زندان را کانون اهدافشان گذاشته‌اند.» و «یکی از کانون‌های دشمن همین محیط زندان‌های تهران و خصوصاً بازداشتگاه اوین است». او با بیان این‌که «فضاسازی‌ها را باید از زندان‌های تهران دور کرد»، افزود: «ورود و نظارت ما در مجموعه قضایی و زندان هرچه بیشتر باشد، قطعاً می‌تواند آسیب‌ها و تهدیدات طراحی‌شده دشمن را کنترل کرد.» علی رستمی، مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران نیز گفت: «امروز (...) سرعت انتقال اطلاعات غلط نه فقط زندان بلکه جامعه را نیز درگیرکرده است. بنابراین باید از درج اطلاعات غلط به‌ویژه در رسانه‌های معاند و پیشگیری از آن اقدام کنیم و سعی در اطلاع‌رسانی صحیح داشته باشیم.» از مردادماه گذشته تاکنون گروه هکری «عدالت علی» یک بار دوربین‌های مداربسته زندان اوین و یک بار دوربین‌های زندان قزل‌حصار را هک و اطلاعاتی در مورد زندانیان، به‌ویژه زندانیان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ منتشر کرد. هک دوربین‌های قزل‌حصار دوشنبه ۱۸ بهمن با انتشار ویدئویی اعلام شد.

اسرائیل دمشق را هدف یک حمله هوایی و یک حمله موشکی قرار داد، یک سرباز سوری کشته و پنج سرباز دیگر مجروح شدند

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد چهارشنبه ۹ فوریه/ ۲۰ بهمن اعلام کرد جنگنده‌های اسرائیلی حومه دمشق را هدف حملات هوایی و موشکی قرار دادند. بر این اساس جنگنده‌های اسرائیلی از سمت جنوب شرق بیروت حومه دمشق را هدف قرار دادند و ساعتی بعد از بلندی‌های جولان نیز چند موشک زمین به زمین به سمت دمشق شلیک شد. سانا به نقل از یک منبع در ارتش سوریه می‌نویسد سامانه‌های دفاع موشکی ارتش سوریه برخی از این موشک‌ها را رهگیری کردند. بر همین اساس در این حملات علاوه بر خسارت‌های مادی یکی از نیروهای ارتش سوریه جان خود را از دست داد و پنج نیروی دیگر نیز زخمی شدند. ارتش اسرائیل با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد در پاسخ به شلیک یک موشک ضد هوایی از خاک سوریه، آتشبارهای زمین به هوایی در این کشور از جمله رادارها و تاسیسات ضد هوایی را هدف حمله قرار داده است.

شمار مبتلایان به کرونا در ایران پنج رقمی و شمار جان‌باختگان همچنان سه رقمی است

روابط عمومی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد در شبانه‌روز منتهی به چهارشنبه ۲۰ بهمن بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران شناسایی شدند که دو هزار و ۹۰۲ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۹۲۷ نفر رسید. بر همین اساس در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۱۶۴ نفر رسید. در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. در موج اخیر همه‌گیری ویروس کرونا با سویه اومیکرون در ایران کودکان و نوجوانان هم مبتلا می‌شوند. مسعود مردانی، عضو کمیته ملی کرونا در مصاحبه با رویداد ۲۴ با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش مبنی بر باز بودن همه مدارس در دنیا گفت: «در دنیا وضعیت رعایت پروتکل‌ها مثل اینجاست؟ در مدارس ما بروید گریه‌تان می‌گیرد.» مردانی در ادامه این مصاحبه افزود در دستشویی‌ها حتی مایع و دستمال کاغذی وجود ندارد. در همان حال مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ سال به بالا در استان خوزستان خبر داد. عرفان مردانی به ایسنا گفت واکسن‌های مورد تأیید برای این گروه سنی سینوفارم و پاستو کووک بوده و میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت مشابه گروه سنی بالاتر است.

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا پس از امارات به بحرین رفت

ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای ایالات متحده در خاورمیانه (سنتکام) پس از سفر به امارات متحده عربی و رایزنی با مقام‌های این کشور به منامه، پایتخت بحرین رفت و با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین دیدار کرد. دو طرف در این دیدار آخرین تحولات منطقه‌ای و جهانی را مورد بررسی قرار دادند. پادشاه بحرین از سطح روابط دو کشور به‌ویژه در بخش نظامی و دفاعی با هدف ایجاد ثبات و امنیت در منطقه، قدردانی کرد. در هفته‌های اخیر، حوثی‌های همسو با ایران مجموعه بی‌سابقه‌ای از حملات موشکی را به اهدافی در امارات انجام داده‌اند و سفر مک‌کنزی به منطقه در همین رابطه انجام شده است. او روز دوشنبه به ابوظبی رفته بود. در اوایل ماه جاری، پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده جت‌های جنگنده پیشرفته اف‌ـ۲۲ و یک ناوشکن حامل موشک هدایت‌شونده به نام «یو‌ا‌س‌اس کول» را برای کمک به نیروی دریایی امارات اعزام می‌کند. دیدار ژنرال مک‌کنزی از منطقه خلیج فارس در حالی برگزار می‌شود که این کشور در حال هدایت بزرگترین تمرین دریایی مشترک در منطقه خاورمیانه با شرکت ۶۰ کشور و سازمان بین‌المللی است که تا ۱۷ ماه جاری فوریه ادامه خواهد داشت.

وزارت بهداشت تقلبی بودن واکسن آسترازنکا در ایران را تکذیب کرد

محسن زهرایی، رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر تقلبی بودن واکسن آسترازنکا در ایران، گفت: «تمامی واکسن‌هایی که در نظام واکسیناسیون کشور در مراکز و پایگاه ها استفاده شده است اعم از آسترازنکا یا دیگر واکسن ها مستقیما از شرکت های تولید کننده در دنیا خریداری شده و با نظارت دقیق در سطح کشور توزیع و مصرف شده است.» وزارت بهداشت صبح چهارشنبه ۱۹ بهمن اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۳۹۴ هزار و ۸۶۴ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. بر همین اساس تاکنون ۶۱ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۷۷۱ نفر دوز اول، ۵۴ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۲۵۹ نفر دوز دوم و ۲۰ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۴۷۸ نفر نیز دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. وزارت بهداشت اعلام کرده است که مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۶ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۵۰۸ دُز رسیده است.

همزمان با از سرگیری مذاکرات وین، سپاه پاسداران از موشک بالستیک خیبرشکن رونمایی کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با از سرگیری مذاکرات وین، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یک موشک بالستیک جدید رونمایی کرد. این موشک «خیبرشکن» نام دارد و گفته شده برد آن ۱۴۵۰ کیلومتر است. محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح و امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در مراسم رونمایی از موشک بالستیک جدید سپاه حضور داشتند. باقری طی سخنانی گفت: «مسیر ارتقا کمی و کیفی قدرت موشکی ایران را ادامه می‌دهیم.» تأکید حاجی‌زاده بر سبکی و چابکی موشک تازه بود. تسنیم نوشته است: موشک راهبردی خیبرشکن از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران دارای سوخت جامد است و در فاز فرود دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی است و طراحی بهینه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه‌های مشابه یک‌سوم کاهش یابد و مدت آماده‌سازی و شلیک آن نیز تا یک‌ششم تقلیل پیدا کند.