ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی: #جنگ_اقتصادی کنونی از جنگ با عراق سخت‌تر است و هنوز حداقل یک سال از آن باقی مانده

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران شنبه ۱۸ اسفند در همایش فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش شرایط اقتصادی کنونی را بدتر از جنگ ایران و عراق خواند و ادعا کرد که از این جنگ حداقل یک سال دیگر باقی‌مانده است: «به اعتقاد من جنگ اقتصادی اخیر که توامان با عملیات‌های روانی و سیاسی است و یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین جنگ‌ها حتی سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است. ما یک سال از جنگ اقتصادی را پشت سر گذاشته‌ و دشمن را ناکام کردیم و حداقل یک‌سال دیگر را پیش رو داریم و باید با مدیریت، تحمل و صبر از یک‌سال باقی مانده نیز عبور کنیم». فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی این جنگ اقتصادی را تلاش «رسمی‌ترین مقامات دشمنان ایران» برای نابودی کشور خواند و گفت آن‌ها برای این منظور «در حال برنامه‌ریزی هستند و میلیاردها دلار کرده‌اند». موسوی در ادامه علی خامنه‌ای را «ادیب» خواند و گفت: «مقام معظم رهبری ادیب هستند یعنی واژه و کلمه را درست انتخاب می کنند. من به برخی از کلید واژه‌های بکار گرفته شده توسط ایشان همچون تهدید، ترس، امیدواری به خدا، شیطان، نترسیدن از شیطان، آشکار بودن و پنهان نبودن، اعلام کردن ما این هستیم و امروز هم چاره ملت این است، نگاه که می‌کنم در می‌یابم که امروز هم دشمنی، تهدید، فضای مجازی، جوسازی، تمسخر، تحقیر، عملیات روانی، گله و شکایت، بزرگ نمایی، نقاط ضعف و کاستی‌ها، دمیدن در شیپور تبعیض هم وجود دارد که همگی تهدید هستند و در فردی که استحکام لازم را نداشته باشد، ایجاد تردید، دو دلی، ترس و شک می‌کند».

نماینده رهبر در امور دانشجویان خارج از کشور: دانش آموختگان تحصیل کرده در خارج، بهتر است برای جلوگیری از سرخوردگی به کشور بازنگردند

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ابومحمد مرتضوی، مسئول نهاد نمایندگی رهبر ایران در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: «دانش آموختگان ایرانی تحصیل کرده در خارج از کشور در داخل به سادگی جذب بازار کار نمی شوند، از این رو برای جلوگیری از سرخوردگی آنها بهتر است که به کشور بازنگردند». او همچنین گفت: «فارغ التحصیلان ایرانی خارج از کشور در کشور مقصد راه های کمک به وطن خود را پیدا کنند، از این رو مخالفتی با ماندن آنها در خارج از کشور نیست ». مرتضوی درباره مهاجرت دانشجویان ایرانی گفت به‌خاطر جایگاه دانشگاه های جهان، وضعیتی پولی کشور و تهیه ارز، مهاجرت دانشجویان به کشورهای آسیایی برای ادامه تحصیل کاهش داشته اما آمار مهاجرت دانشجویان به آمریکا به نسبت سال های گذشته ثابت مانده است. طبق اظهارات او در سال گذشته مهاجرت نخبگان به کشورهای اروپایی و آمریکا افزایش داشته است. مرتضوی همچنین گفت باید با کشورهای همسایه در همه حوزه‌ها ارتباطات علمی داشت اما سوژه‌های ارتباط با نخبگان سایر کشورها می‌توانند می توانند در شرایط مختلف به عامل خطر ساز تبدیل شوند. جمهوری اسلامی بارها به اساتید غیر ایرانی و ایرانی دوتابعیتی اتهام جاسوسی وارد کرده است.

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی: ۶ استان جنوبی درگیر #حمله_ملخ مهاجم

به گزارش خبرگزاری کار (ایلنا) سعید معین نمینی، مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور می‌گوید از تاریخ ۹ بهمن سال جاری حمله ملخ از سمت کشور عربستان به داخل ایران شروع شده و استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، جیرفت در بخش جنوبی کرمان، دشت جازموریان و منطق مشترک بین استان کرمان و سیستان و بلوچستان، مناطق کنرک و زرآباد درگیر حمله این ملخ‌ها شده‌اند. به‌گفته او تاکنون با اعزام سمپاش در مناطق پرتراکم مبارزه با ملخ و خصوصا ملخ باردار انجام شده و بیشترین تراکم در استان هرمزگان دیده شده که از سوی قطر، امارات متحده عربی، عمان و شبه جزیره عربستان مورد هجوم ملخ قرار گرفته است. سعید معین نمینی در باره اقدام بعدی این سازمان گفت: « ملخ‌های وارد شده در ایران تخم‌ریزی می‌کنند و ما قصد داریم تا حد امکان مانع تخم‌ریزی شویم اما به هرحال بخشی از این ملخ‌ها تخم‌ریزی خواهند کرد بنابراین هدف بعدی ما مبارزه با پوره(ملخ تازه متولد شده) است که بسیار وسیع‌تر از مبارزه فعلی باید انجام شود». او گفت که هنوز خسارتی به محصولات زراعی و باغی وارد نشده است اما سازمان حفظ نباتات کشور از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور برای اختصاص اعتبار درخواست کمک کرده است.

#عیدی #مددجویان_بهزیستی:‌۵۳ تا ۱۰۰ هزار تومان

وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره عیدی مددجویان تصریح کرد: «امید است تا پایان سال مبلغ عیدی مددجویان تأمین اعتبار شود و همچنین قول‌های مساعدی را از مسئولان امر در این زمینه دریافت کرده‌ایم و مبلغ عیدی بین ۵۳ تا ۱۰۰ هزار تومان متغیر است.» او درخصوص بسته حمایتی مددجویان هم گفته: «مسئول کلی این امر ما نیستیم، چرا باید تأمین اعتبار از سوی برنامه و بودجه انجام شود، ما از سوی مددجویان بهزیستی نماینده هستیم و پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.»

#تعطیلی_۵۰_ واحد_صنفی در #مشهد به‌دلیل افزایش هزینه‌ها

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی کاشفی، رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی مشهد اعلام کرد در سال ۹۷ به خاطر افزایش هزینه‌ها ۵۰ واحد صنفی در این شهر تعطیل شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده نیز این روند ادامه داشته باشد. به گفته او این صنف به‌رغم کاهش چشمگیر مشتریان، با افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی هزینه‌ها در سال آینده روبه‌رو خواهد بود: « با توجه به تورم بالا و افزایش هزینه‌ها مراجعه مردم به واحدهای ما در سال ۹۷ حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است، ما نیز جهت رفاه آنان تصمیمی برای افزایش قیمت نداریم. فعالیت ما در نیمه دوم سال افزایش بیشتری پیدا می‌کند، اما امسال در ایام نزدیک به عید نیز همچنان با کاهش مشتری نسبت به سال گذشته روبه رو هستیم». کاشفی همچنین گفت: «در شرایطی که از سوی مسوولین به مردم کمکی نمی‌شود ما که خودمان از همین مردم هستیم سعی داریم با تثبیت قیمت ها کمکی به حال مردم کنیم». تشدید فشار اقتصادی و تحریم‌ها هر روز گروه‌های بیشتری از اصناف را درگیر می‌کند.

#حسن_روحانی انتصاب #ابراهیم_رئیسی به ریاست قوه قضائیه را تبریک گفت

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران شنبه ۱۸ اسفند در پیامی انتصاب ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه را تبریک گفت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، روحانی در این پیام تاکید کرد که دولت او آماده است تا برای «تحقق آرمان‌های بلند نظام اسلامی» و «اجرای دقیق قانون اساسی» با دستگاه قضایی ایران تعامل و همکاری داشته باشد و اظهار امیدوری کرد که با حضور او در رأس دستگاه قضایی کشور، «تحولات مورد انتظار مردم در گسترش عدالت اجتماعی، احقاق حقوق عمومی و شهروندی، مبارزه جدی و همه جانبه با فساد و تحکیم امنیت در همه ابعاد آن از جمله امنیت سرمایه‌گذاری و صیانت از فعالیت‌های سالم اقتصادی در کشور» اتفاق بیفتد. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پنج‌شنبه ۱۶ اسفند طی حکمی ابراهیم رئیسی را به‌عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب کرد. رئیسی در کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷ نقش مستقیم داشت. خامنه‌ای از او خواسته که «جوانان انقلابی» را وارد قوه قضائیه کند. سازمان دیده‌بان حقوق بشر به انتصاب ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضاییه جمهوری اسلامی واکنش نشان داده و آن را نشان دهنده وضعیت رو به افول حقوق بشر در ایران دانسته است.

#آلمان #حزب‌الله_لبنان را وارد فهرست #گروه‌های_تروریستی نمی‌کند

دولت آلمان اعلام کرده که گروه حزب‌الله لبنان را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار نمی‌دهد. نیلس آنن، معاون وزیر امور خارجه آلمان گفته آلمان از تصمیم بریتانیا برای تروریستی اعلام کردن حزب‌الله لبنان پیروی کند. دولت بریتانیا اخیرا اعلام کرده که شاخه سیاسی جنبش حزب‌الله لبنان را به فهرست سازمان‌های تروریستی خود اضافه می‌کند. این کشور پیش‌تر شاخه نظامی حزب‌الله را وارد این فهرست کرده بود. سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز جمعه گفته بود سایر کشورها ممکن است از این تصمیم بریتانیا پیروی کنند. آنن همچنین در واکنش به انتقاد آمریکا از کم‌کاری آلمان در مقابله با نفوذ ایران در خاورمیانه گفته آلمان حتی در سخت‌ترین شرایط هم به دنبال راه‌حل سیاسی است. اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۳، شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

#افزایش_حقوق_کارمندان_دولت یک بار دیگر به مجلس ارجاع داده شد

به گزارش ایلنا قرار است افزایش حقوق کارمندان دولت دوباره در مجلس بررسی شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام این خبر و با بیان اینکه دولت و مجلس درخصوص افزوده شدن ۳۲ هزار میلیارد تومان به حقوق کارکنان در سال ۹۸ اتفاق نظر دارند، گفته: «آنچه بین دولت و مجلس محل اختلاف است نحوه توزیع این مبلغ است که امیدواریم هفته آینده به تفاهم برسیم. مجلس هفته گذشته افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان دولت را تصویب کرد و علاوه بر آن ده درصد نیز به صورت اختیاری در اختیار وزارتخانه‌ها قرار داد تا در صورت لزوم به حقوق بدنه خود بیفزایند. مناقشات دولت و مجلس و بازگشت مجدد مصوبه به مجلس، کارمندان دولت را نگران کرده است. اگر دوباره روی درصدهایی مثل ۲۰ یا نهایتاً ۲۵ درصد تمرکز شود، لایه‌های کم‌درآمد دولت مانند معلمان ابتدایی یا کارمندان رده پایین برخی نهادها ضرر می‌کنند؛ چون ۴۰۰ هزار تومان برای حداقل‌بگیران بسیار بیشتر از ۲۰ درصد است.