نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#نسرین_ستوده عضو افتخاری #دادگاه_کیفری_ایتالیا شد

دادگاه کیفری #ایتالیا #نسرین_ستوده را به عنوان عضو افتخاری این دادگاه منصوب کرد. صفحه تایید شده فیس‌بوک نسرین ستوده این خبر را منتشر کرده و کانال تلگرامی سازمان #عفو_بین‌الملل نیز با انتشار آن، #دادخواست برای آزادی این وکیل دادگستری در بند را بازنشر کرده است. این فعال برجسته حقوق بشر و مدافع #حقوق_زنان به تازگی در ایران به ۳۸ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است. پیش از این و در روز دوشنبه اول آوریل/ ۱۲ فروردین نیز نمایندگان شهرداری پاریس برای قدردانی از مبارزات نسرین ستوده در زمینه «آزادی‌های اساسی و حقوق زنان»، به اتفاق آرا او را به عنوان «شهروندی افتخاری پاریس» انتخاب کردند. این نمایندگان همچنین خواهان آزادی فوری نسرین ستوده از زندان اوین تهران شدند.

۲۶۹ شهر و ۵۱۴۸ روستا تحت تأثیر #سیلاب و #بارش‌های_شدید اخیر قرار گرفتند

بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که ۲۶۹ شهر و ۵۱۴۸ روستا تحت تأثیر سامانه‌های بارشی اخیر قرار گرفتند که دوره بازگشت سیل گلستان به بیش از ۲۰۰ سال، سیل لرستان به بیش از ۵۰۰ سال و سیل کرخه به بیش از ۲۰۰ سال می‌گردد. به‌گفته سعیدی از ابتدای سال آبی مهرماه ۹۷ تا قبل از بارش‌های اخیر حجم ورودی آب به سدها ۴۲ میلیارد متر مکعب و در دوره سال آبی سال ۹۶ حدود ۱۳ میلیارد متر مکعب بوده است و این درحالی است که در دو هفته اخیر سامانه بارشی ۱۰ میلیارد متر مکعب حجم ورودی آب بوده است. حداکثر آب حجم گذری رودخانه معمولان در استان ۱۸۰۰ متر مکعب در ثانیه بود که در این سیلاب حجم عبوری ۳۵۰۰ متر مکعب در ثانیه بوده است و رودخانه پلدختر نیز حجم آب گذری حداکثر ۲۴۰۰ متر مکعب در ثانیه بوده که با وقوع سیلاب به ۵هزار متر مکعب در ثانیه رسیده است.

قیمت #سکه و #دلار باز هم افزایش یافت

سه‌شنبه ۲۰ فروردین، یک روز پس از آن‌که آمریکا سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد، سکه و ارز بار دیگر در ایران گران شد. به‌گزارش تسنیم «صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش به مردم با ۲۲۰ تومان افزایش نسبت به روز قبل ۱۴۱۸۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۴۰۸۰ تومان خریداری می‌کنند.» قیمت هر دلار آمریکا ظهر سه‌شنبه ۱۴۶۵۰ تومان و هر یورو ۱۶۵۱۰ تومان بود. تسنیم نوشته است که قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با نسبت به روز گذشته (دوشنبه) افزایش یافت و به پنج میلیون و ۷۰ هزار تومان رسید. بهای سکه بهار آزادی طرح قدیم هم چهار میلیون و ۸۹۸ هزار تومان بود. قیمت طلای ۱۸ عیار هم ۴۷۰ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شد.

وزیر نیرو: حجم نگهداری آب در #سد_سیمره #خوزستان را افزایش می‌دهیم تا فشار بر #سد_کرخه کاهش یابد

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان از تصمیم این وزارتخانه برای افزایش حجم نگهداری آب در سد سیمره به منظور کاهش فشار بر سد کرخه خبر داد. او گفت: «شرایطی پیش آمده که در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت می‌توانیم مقداری از خروجی‌ها را به نفع کاهش فشار روی پایین دست به‌ویژه در مقطع اهواز کاهش دهیم و باز مجدداً در پایان این دوره چند روزه به اتکا اطلاعات جدیدی که دریافت می‌شود محاسبات مجددی صورت بگیرد.» غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان دوشنبه ۱۹ فروردین در مورد آخرین وضعیت این سد گفت: «سد کرخه پر شد و باید فکری کنیم، چون پایین دست تحمل این حجم از خروجی آب را ندارد.» به گفته وزیر نیرو «تنها در ۹۱ روستا آن هم به‌دلیل رعایت شدن نکات ایمنی برق قطع است و در سایر مناطق در این زمینه مشکلی وجود ندارد».

#خامنه‌ای در دیدار با اعضای #سپاه_پاسداران : گربه‌رقصانی #آمریکا به جایی نخواهد رسید

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با جمعی از اعضای سپاه پاسداران درباره تروریست نامیدن سپاه از سوی آمریکا گفت این اقدامات «به جایی نخواهد رسید». او گفت: «آمریکایی‌ها به خیال خود علیه سپاه و در واقع علیه انقلاب و ایران نقشه می‌کشند و گربه‌رقصانی می‌کنند.» خامنه‌ای، سپاه را در خط مقدم مواجهه با دشمن در میادین گوناگون عملیاتی در سوریه و داخل کشور دانست و افزود: «دشمنان جمهوری اسلامی مانند ترامپ و احمق‌های دور و بر نظام حاکمه آمریکا در حال حرکت به سمت حضیض هستند.»

مدیرعامل #سد_کرخه می‌گوید این سد هیچ مشکلی ندارد

محمد یزدانی مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه در اندیمشک گفت «شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی و در ارتباط با سرریز شدن سد کرخه صحت ندارد و میزان خروج آب از این سد برنامه‌ریزی‌شده است». او افزود: «روند ورود آب به سد کرخه کاهش یافته است، ولی با توجه به میزان ذخیره آب در این مجموعه، برای خروج آب به مناطق بالادست توجه داریم.» غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان دوشنبه ۱۹ فروردین در مورد آخرین وضعیت این سد گفت: «سد کرخه پر شد و باید فکری کنیم، چون پایین دست تحمل این حجم از خروجی آب را ندارد.» محمد یزدانی هرگونه خروج آب از سد کرخه را با هماهنگی بخش‌های اداری و اجرایی استان خوزستان و کشور دانست و گفت: «برای خروج آب از سد کرخه به نیاز‌های شهروندان و جلوگیری و کاهش از خسارت‌های احتمالی تأکید داریم.»

#‎شرکت_ملی_نفت ایران هدایت جریان آب به #هورالعظیم برای حفظ #تأسیسات_نفتی را تکذیب کرد

برخی از رسانه‌ها گفته بودند که شرکت ملی نفت ایران با هدایت جریان آب به‌سوی منطقه هورالعظیم مخالفت کرده تا تأسیسات نفتی در غرب کارون و سوسنگرد را حفظ کند و این اقدام به مردم خسارت‌هایی وارد می‌کند، اما شرکت ملی نفت چنین خبرهایی را تکذیب کرد. شرکت ملی نفت ایران در اطلاعیه‌ای این «شایعات» را «برنامه‌ریزی‌شده» و «مغایر با حفظ وحدت ملی توسط دشمنان کشور» دانست و نوشت براساس دستور‌های بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در چارچوب سیاست‌های دولت «نه تنها تمام امکانات صنعت نفت در خوزستان برای کمک به هم‌وطنانی که در معرض خطر و آسیب قرار دارند تحت هدایت ستاد مدیریت بحران استان بسیج شده است، بلکه هرگز فشار و اراده‌ای مبنی بر حفظ تأسیسات نفتی (که البته آن هم متعلق به مردم است) به بهای وارد شدن خسارت و آسیب به مردم اعمال نشده و تصمیمی هم در این‌باره اتخاذ نشده و نخواهد شد؛ بنابراین همه شایعه‌ها در این‌باره به شدت تکذیب می‌شود.»

رئیس مجلس شورای اسلامی: اقدام #آمریکا علیه #سپاه نشانگر عجز دولت این کشور است

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود جلسه علنی سه‌شنبه ۲۱ فروردین مجلس گفت قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی توسط دولت آمریکا بیش از آنکه قدرت این کشور را مشخص کند نشانگر عجز سیاستمداران فعلی و به ستوه آمدن آنان از جمهوری اسلامی ایران است. لاریجانی که لباس پاسداران را پوشیده بود گفت «همه ما افتخار می‌کنیم که پاسدار باشیم.» (شعارهای «الله‌اکبر» و «احسنت احسنت» نمایندگان) رئیس مجلس در ادامه سخنانش گفت: «از نظر ما دولت آمریکا و نیروهای مسلح این کشور نماد تروریسم بین‌المللی در ابعاد نظامی و اقتصادی است.» (شعار «مرگ بر آمریکا» گروه اندکی از نمایندگان). بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی صبح سه‌شنبه ۲۱ فروردین طرحی دو فوریتی را به امضا رساندند و در این طرح خواستار اعلام کلیه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی فعال آمریکا در غرب آسیا به عنوان تروریست شدند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه ۸ آوریل/ ۱۹ فروردین با انتشار بیانیه‌ای سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی قرار داد. شورای عالی امنیت ملی نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد دولت آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند. نمایندگان مجلس با لباس سپاه پاسداران به صحن علنی مجلس آمده بودند. عکس یادگاری با این لباس هم در دستور کار قرار داشت.

طرح دو فوریتی نمایندگان #مجلس برای تقویت جایگاه #سپاه در برابر #آمریکا در #غرب_آسیا

بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی صبح سه‌شنبه ۲۱ فروردین طرحی دو فوریتی را به امضا رساندند و در این طرح خواستار اعلام کلیه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی فعال آمریکا در غرب آسیا به عنوان تروریست شدند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه ۸ آوریل/ ۱۹ فروردین با انتشار بیانیه‌ای سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی قرار داد. شورای عالی امنیت ملی نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد دولت آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند. نمایندگان مجلس با لباس سپاه پاسداران به صحن علنی مجلس آمده بودند. عکس یادگاری با این لباس هم در دستور کار قرار داشت.

#روحانی: #آمریکا در رأس #تروریسم عالم است

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در مراسم جشن هسته‌ای که سه‌شنبه ۲۱ فروردین در سالن سران در تهران در حال برگزاری است در سخنانی در واکنش به اقدام آمریکا علیه سپاه گفت: «هنوز هم آمریکا حاضر نیست علیه داعش بجنگد و به سران آن‌ها پناه می‌دهد، شما امروز مدعی شدید علیه تروریسم نظر بدهید و نهاد‌های انقلابی جهان را به عنوان تروریست معرفی کنید. شما در راس تروریسم عالم هستید و همه کار کردید.» روحانی که بارها تلاش کرده بود دست سپاه از اقتصاد ایران را کوتاه کند و از سپاه به عنوان دولت سلاح به دست یاد کرده بود، در ادامه سخنانش با اشاره به نقش و جایگاه سپاه در جنگ با عراق گفت: «روزی که دشمنان این ملت جنگ را بر ما تحمیل کردند و اعلام کرده بودند سه روز بعد مصاحبه را در اهواز انجام خواهند داد، چه کسانی بودند که در برابر متجاوزان ایستادند و فداکاری کردند؟ این ملت، ارتش، دلاوران عشایر، نیروی انتظامی بود و یکی از نیروهایی که در رأس این فداکاری بود باز هم پاسداران انقلاب اسلامی بود.» دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه ۸ آوریل/ ۱۹ فروردین با انتشار بیانیه‌ای سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی قرار داد. شورای عالی امنیت ملی نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد دولت آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

عباس #عراقچی: با احضار سفیر #سوئیس به #آمریکا اعلام کردیم اقدام متقابل ما صریح و سریع خواهد بود

در پی قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا، عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرد که جمهوری اسلامی رسماً از طریق سفارت سوئیس در تهران برای دولت آمریکا پیام فرستاده است. عراقچی در گفت‌وگو با سیمای جمهوری اسلامی گفت: «از الان نیروهای آمریکایی در منطقه از نظر ما سربازان معمولی نخواهند بود. آنها نیروهای تروریستی و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیز پایگاه‌های تروریستی هستند و نوع برخورد ما با آنها حتماً نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود. نیروهای آمریکایی در خلیج فارس تردد دارند و پاسداری از خلیج فارس نیز به عهده سپاه است. سفیر سوییس در تهران را به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت خارجه احضار کردمو از طریق سفیر سوییس پیام صریح و مستقیم به آمریکا دادیم که اقدام متقابل ما صریح و سریع خواهد بود و مسئولیت مستقیم هر حادثه بعد از آن با آمریکاست.» دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه ۸ آوریل/ ۱۹ فروردین با انتشار بیانیه‌ای سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی قرار داد. شورای عالی امنیت ملی نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد دولت آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

#دلار وارد کانال ۱۴ هزار تومان شد – رئیس کل #بانک_مرکزی: افزایش قیمت ارز ساختگی است

در پی قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا، قیمت دلار در بازارهای ایران افزایش یافت و وارد کانال ۱۴ هزار تومان شد. عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت افزایش قیمت دلار ساختگی است: « بانک مرکزی به همراه دولت برنامه‌های خود از جمله دسترسی‌های ارزی پایدار، ایمن و تحریم‌ناپذیر را با قدرت پیش می‌برد و اقدام [آمریکا علیه سپاه] نیز تأثیر پایداری در بازارها ندارد. لیکن، همان گونه که قبلا تأکید کردم از چند روز پیش مراکزی به پیشواز رفته و با القای جو روانی برای افزایش نرخ ارز، به تدریج عمدتا در کانال‌های اعلام نرخ، قیمت‌های بالاتر برای ارز اعلام شد. بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد.» دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه ۸ آوریل/ ۱۹ فروردین با انتشار بیانیه‌ای سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی قرار داد. شورای عالی امنیت ملی نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد دولت آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

رئیس #مجلس شورای اسلامی و گروهی از نمایندگان با لباس #سپاه وارد صحن علنی شدند

در پی قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان صبح سه‌شنبه ۲۱ فروردین با لباس سپاه در جلسه علنی مجلس حضور یافتند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه ۸ آوریل/ ۱۹ فروردین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سپاه پاسداران مهم‌ترین نهادی است که جمهوری اسلامی برای هدایت و اعمال کارزارهای تروریستی خود در سطح جهان در اختیار دارد و به همین سبب در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا قرار می‌گیرد. شورای عالی امنیت ملی نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد دولت آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

انتخابات پارلمانی #اسرائیل آغاز شد

صبح سه‌شنبه ۹ آوریل/ ۲۰ فروردین شش میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان اسرائیلی پای صندوق‌های رأی می‌روند که نمایندگان خود در کنست را انتخاب کنند. حوزه‌های اخذ رأی تا ساعت ۲۱ سه‌شنبه ۹ آوریل/ ۲۰ فروردین به فعالیت خود ادامه می‌دهند. ۱۲۰ نماینده به کنست راه می‌یابند. حزب راست‌گرای لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو با حزب آبی و سفید، به رهبری بنی گانتس، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل بر سر به دست آوردن بیشترین کرسی‌های پارلمان رقابت دارد. لیکود با احزاب مذهبی و صهیونیستی وارد ائتلاف شده است. ابتدا قرار بود انتخابات پارلمانی اسرائیل ۲۱ آوریل برگزار شود اما به دلیل بحرانی که استعفای اویگدور لیبرمن وزیر دفاع سابق اسرائیل در اعتراض به پذیرش کمک مالی قطر برای حماس در نوار غزه به وجود آورد انتخابات زودتر از موقع برگزار ‌شد. دولت ترامپ حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخت و روز گذشته هم سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد. دو هدیه به نتانیاهو که سه پرونده قضایی گشوده دارد و حنثی کردن تهدید ایران از شعارهای اصلی کارزار انتخاباتی‌اش بود.