ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس سازمان نظام پرستاری: ۸۰ هزار پرستار گرفتار کرونا شدند، توزیع واکسن عادلانه نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری با انتقاد از سیاست‌های دولت گفت: «در ایام تعطیلات نوروزی ۱۵ هزار بیمار کرونایی که تشخیص قطعی داده شده بودند به راحتی و آزادانه در سطح کشور راه افتادند و به سفر رفتند و بار کاری پرستاران و مدافعان سلامت را به شدت بالا بردند.» میرزابیگی در ادامه افزود: «۱۴۰ هزار پرستار در کشور مشغول خدمت به بیماران کرونا هستند. این جمعیت بزرگ بیش از ۱۴ ماه است که شبانه‌روز برای نجات جان بیماران زحمت می‌کشند و از جانشان مایه گذاشته‌اند، اغلب دو هفته کامل از خانواده منفک می‌شوند، بیش از ۸۰ هزار نفر آنها به کرونا مبتلا شدند و ۱۱۰ نفر آنها در این راه شهید شدند و جانشان را فدا کردند.» رئیس سازمان نظام پرستاری همچنین از کمبود پرستار در ایران خبر داد و گفت: «بر اساس استانداردهای جهانی به ازای هر هزار نفر جمعیت حداقل به چهار پرستار نیاز است. این رقم در کشور ما زیر یک نفر و حدود ۹ دهم است.» میرزابیگی با انتقاد از توزیع ناعادلانه واکسن کرونا گفت: «واکسن کرونا در کشور کم است. ما هم قبول داریم ولی همین میزان کم باید عادلانه توزیع شود. دلیل ندارد وزارت بهداشت ۴۵ هزار واکسن از حدود ۱۰۰ هزار واکسن را به سازمان نظام پزشکی بدهد در حالی که پرستاران در بخش هوم کر (مراقبت در منزل) در حال فدا شدن هستند.»

نمکی: افزایش بیماران کووید‌ـ‌۱۹ به دلیل سفرهای نوروزی و صف‌های مرغ است

موج چهارم شیوع ویروس کرونا در ایران ۳۸۶ شهر معادل ۸۵ درصد کشور را در وضعیت قرمز و نارنجی قرار داده است. بعد از تعطیلات نوروزی در کمتر از سه روز ظرفیت‌های بیمارستانی رو به تکمیل گذاشته. بر اساس خبرها و گزارش‌های تایید نشده حتی ظرفیت پذیرش بیماران در بخش‌های اورژانس هم تحت تأثیر موج چهارم همه‌گیری قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید نمکی، وزیر بهداشت جمعه ۲۰ فروردین در نامه‌ای به معاونان وزارت بهداشت و رئیسان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نوشت: «آنچه که همکارانم در روزهای اخیر از موارد بستری می‌‌بینند ناشی از بی‌‌توجهی‌‌های قبل از سفرها به خصوص بازارهای شلوغ، صف‌‌های طولانی و درهم فشرده مرغ و غیره است و افزایش تصاعدی موارد سرپایی حاکی از اثرات سفرهای نوروزی است که از روزهای آینده باید منتظر افزایش موارد بستری باشیم.» نمکی در این نامه خواهان احداث و گسترش مراکز سرپایی ۱۶ و ۲۴ ساعته، درمان سریع ضد ویروس در بیماران علامت‌‌دار و پرخطر در اولین روزهای ابتلا، کنترل مرزهای هوائی و زمینی برای جلوگیری از ورود ویروس‌های جهش‌یافته و استفاده از ظرفیت مطب‌‌ها، کلینیک‌ها و بیمارستان‌‌های خصوصی شد.

ایسنا از قول «یک مقام مطلع»: از سفر نخست‌وزیر کره جنوبی به تهران استقبال می‌کنیم

یک «مقام رسمی» که نام او افشا نشده در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از استقبال ایران از سفر نخست‌وزیر کره جنوبی به تهران خبر داد. این مقام به ایسنا گفت: «متأسفانه بلوکه شدن غیرقانونی منابع بانکی ملت ایران در کره، مشکلات جدی در روابط دوستانه دو کشور ایجاد کرده است. اخیراً مقامات کره‌ای اعلام کرده‌اند در صدد حل مشکلات و تقویت روابط هستند. پیشنهاد طرف کره‌ای برای سفر نخست وزیر در این چارچوب مطرح شده که مورد استقبال قرار گرفته است.» به گزارش خبرگزاری یونهاپ ساعت شش صبح جمعه ۲۰ فروردین نفتکش کره جنوبی که از سه ماه پیش توسط سپاه پاسداران توقیف شده بود همراه با ناخدا و ۱۲ خدمه آن بندرعباس را ترک کرد. در روزهای گذشته خبرهایی منتشر شده بود مبنی بر آنکه سئول و تهران بر سر آزادی هفت میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی به توافق نزدیک شده‌اند. صبح جمعه یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفت: «اگر مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای به خوبی پیش برود، انتظار داریم که تاثیر مثبتی بر روند آزادسازی منابع مالی ایران در کره جنوبی داشته باشد.»

غریب‌آبادی درباره نحوه راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها: مثلاً باید بتوانیم نفتمان را صادر و درآمدش را از کانال‌های بانکی به داخل منتقل کنیم

کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده‌ جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و از اعضای هیئت مذاکره‌کننده‌ ایران در مذاکرات وین در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی خامنه‌ای گفت: «تحریم‌هایی که باید (برای احیای برجام و بازگشت ایران به تعهداتش) برداشته شود، کاملاً مشخص است. اولاً، تمامی تحریم‌هایی که برابر برجام لغو شد، ولی دولت آمریکا مجدداً آن‌ها را اعمال کرد، باید لغو شود. ثانیاً، دولت ترامپ برخی تحریم‌های جدیدی را علاوه بر تحریم‌هایی که تحت برجام لغو شده بود، وضع کرد. این تحریم‌ها هم باید لغو شود. ثالثاً، تحریم‌هایی هست که به بهانه‌های غیرهسته‌ای وضع شد. این تحریم‌ها هم باید به‌صورت کامل رفع شود.» سه‌شنبه ۱۷ فروردین نمایندگان جمهوری اسلامی و پنج کشور باقی مانده در برجام در وین پایتخت اتریش در نشست کمیسیون مشترک برجام شرکت و درباره چگونگی احیای برجام گفت‌وگو کردند. قرار است دو گروه کارشناسی در زمینه اجرای تعهدات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها این مذاکرات را ادامه دهند. یک مقام ایرانی که نامش فاش نشده در مورد مذاکرات جاری درباره برجام به کیودو نیوز گفت: «مقاومت واشنگتن در برابر لغو تحریم‌های غیرهسته‌ای، اصلی‌ترین مانع تلاش‌ها در مذاکرات است.» غریب‌آبادی در ادامه مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی خامنه‌ای گفت: راستی‌آزمایی لغو تحریم‌‌ها این است که مثلاً جمهوری اسلامی باید در حوزه‌ فروش نفت بتواند قراردادهای نفتی‌اش را منعقد و نفتش را صادر کند و منابع مالی درآمدش را از طریق کانال‌های بانکی به داخل منتقل کند و یا مصارف دیگری را برای آن در نظر بگیرد. یا در حوزه‌ی بانکی بتواند تراکنش‌های مالی‌اش را از کانال‌های مالی مختلف انجام بدهد. تنها در این صورت است که می‌توان اطمینان حاصل کرد که لغو تحریم‌ها دارای اثرات عملی است.»

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران آزادی کشتی کره جنوبی را تأیید کرد

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در توضیح دلایل آزادی کشتی کره جنوبی، عدم سوء سابقه ناخدا و کشتی در زمینه تخلف در منطقه را زمینه‌ساز نگاه مثبت دادستان دانست و گفت: ایران هرگونه تخلف در این زمینه را رصد و پیگیری می‌کند. وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که ایران بعد از سه ماه نفتکش کره جنوبی را که ظاهراً به سبب آلوده کردن محیط زیست توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران توقیف شده بود همراه با ناخدا و خدمه آن آزاد کرد. به گزارش خبرگزاری یونهاپ ساعت شش صبح جمعه ۲۰ فروردین نفتکش توقیف شده کره جنوبی همراه با ناخدا و ۱۲ خدمه آن بندرعباس را ترک کرد. خطیب‌زاده در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره آزادی کشتی کره‌ای افزود: «در پی تکمیل تحقیقات در مورد تخلف کشتی کره‌ای و بنا به درخواست مالک و دولت کره برای آزادی کشتی، دستور آزادی کشتی از سوی دادستان محترم صادر شد. عدم سوء سابقه ناخدا و کشتی در زمینه تخلف در منطقه، زمینه نگاه مثبت دادستان محترم را فراهم کرد.» در روزهای گذشته خبرهایی منتشر شده بود مبنی بر آنکه سئول و تهران بر سر آزادی هفت میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی به توافق نزدیک شده‌اند. صبح جمعه یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفت: «اگر مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای به خوبی پیش برود، انتظار داریم که تأثیر مثبتی بر روند آزادسازی منابع مالی ایران در کره جنوبی داشته باشد.»

کرونا در ایران: از شنبه در شهرهای قرمز ۱۰ روز محدودیت اعمال می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت (پاد) جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا عصر پنجشنبه ۱۹فروردین در حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی برگزار شد. بر اساس مصوبه این جلسه از روز شنبه ۲۱ فروردین در همه شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند مطابق مفاد طرح مدیریت هوشمند به مدت ۱۰ روز محدودیت اعمال می‌شود و سایر شهرها هم براساس رنگ‌بندی اعمال شده باید محدودیت‌ها و پروتکل‌ها را مراعات کنند. موج چهارم شیوع ویروس کرونا در ایران ۳۸۶ شهر معادل ۸۵ درصد کشور را در وضعیت قرمز و نارنجی قرار داده. پیش از این معاون وزیر بهداشت خواهان اعمال جدی محدودیت‌ها در شهرهای قرمز شد. در جلسه عصر پنجشنبه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا همچنین مقرر شد که کمیته بهداشت و درمان با همکاری ستادهای استانی و دانشکده‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، تخت‌های بیمارستانی و مراکز درمانی بیشتری را برای ارایه خدمات به بیماران و مبتلایان به کووید-۱۹ تجهیز و آماده کنند. ظرفیت‌های بیمارستانی تنها در طی سه روز رو به تکمیل گذاشته است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور به کرونا مبتلا شد

خبرگزاری فارس گزارش داد عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است. بر اساس این گزارش، وزیر کشور در جلسات کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا حضور نداشته. فارس می‌نویسد غیبت او به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ بوده است. ایران وارد موج چهارم همه‌گیری ویروس کرونا شده. در طول سه هفته گذشته و ایام تعطیلات شیوع ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر کشور به شکل بی سابقه‌ای افزایش یافته و ظرفیت‌های بیمارستانی مجددا رو به تکمیل است.