ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#روحانی و #مکرون در یک تماس تلفنی بر تلاش برای حفظ #برجام تأکید کردند

کاخ الیزه اعلام کرد که #حسن_روحانی و #امانوئل_مکرون، رؤسای جمهور #ایران و #فرانسه با هم تماس تلفنی گرفتند. این تماس یک روز پس از خروج آمریکا از #برجام عصر چهارشنبه ۹ مه / ۱۹ اردیبهشت صورت گرفته. در این مکالمه تلفنی فرانسه و ایران متعهد به حفظ #توافق_هسته_‌ای پس از خروج آمریکا شدند. دفتر ریاست جمهوری فرانسه گفته است که توافق هسته‌ای با ایران به سود «ثبات منطقه خاورمیانه» است. فرانسه اعلام کرده که همچنان از برجام پشتیبانی می‌کند.

رئیس کمیسیون #اتحادیه_اروپا می‌گوید خروج #آمریکا از #برجام اروپا و ایالات متحده را وارد یک بحران دیپلماتیک کرده است

#ژان_کلود_یونکر رئیس کمیسیون #اتحادیه_اروپا از این‌که آمریکا از #توافق_هسته‌_ای با ایران خارج شد ابراز تأسف کرد و گفت این اقدام به سود صلح نیست و نمی‌بایست چنین تصمیمی گرفته می‌شد. به‌گفته یونکر خروج #آمریکا از #برجام اروپا و ایالات متحده را وارد یک بحران دیپلماتیک کرده است. #آنگلا_مرکل صدراعظم #آلمان نیز در برلین اعلام کرد که آلمان، #فرانسه و #بریتانیا برای ماندن و ادامه برجام اتفاق نظر دارند اما باید در مورد توافقی دیگر با ایران درباره برنامه موشکی و نقش این کشور در خاورمیانه مذاکره شود. #روسیه و #چین هم گفته‌اند در برجام می‌مانند و از آن حمایت می‌کنند.

رئیس‌جمهور عراق از خروج #آمریکا از #برجام اظهار تأسف کرد و خواهان پایبندی طرف‌های دیگر به #توافق_هسته_‌ای با ایران شد

#فواد_معصوم رئیس‌جمهور #عراق با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم دونالد #ترامپ رئیس‌جمهور #آمریکا مبنی بر خروج ایالات متحده از #برجام ابراز تأسف کرد و از تصمیم دیگر امضا‌کنندگان #توافق_هسته_‌ای با ایران برای حفظ برجام استقبال کرد. او گفت: «توافق هسته‌ای گامی مهم در جهت تقویت برقراری صلح و پیشرفت برای همه کشورهای منطقه و جامعه جهانی است.» فواد معصوم همچنین خواستار التزام همه طرف‌ها به برجام شد. معصوم کُرد است و ریاست جمهوری در عراق سمتی تشریفاتی است.

بعد از خروج #آمریکا از #برجام، بازار غیررسمی #ارز #تهران عملاً راکد بود، ستاد اقتصادی امور ارزی دولت تشکیل جلسه داد

یک روز بعد از خروج آمریکا از برجام، معاملات ارزی در بازار غیر رسمی ارز در تهران ناچیز بود و عملاً متوقف شده بود. جلسه ستاد اقتصاد ساماندهی امور ارزی دولت روحانی، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی برگزار شد. سخنگوی دولت دیروز شامگاه گذشته چند ساعت پیش از اعلام خروج آمریکا از برجام از برگزاری این جلسه خبر داده بود. بانک مرکزی ایران هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که «از مدت‌ها پیش تمهیدات لازم برای مقابله با نقض برجام» را در نظر گرفته و «توانایی کامل برای پاسخگویی به نیاز ارزی کشور» را دارد. نرخ برابری دلار یکشنبه ۱۶ اردیبهشت به بیش از ۷۳۰۰ تومان نیز رسیده بود. جمهوری اسلامی یورو را به عنوان ارز رسمی جایگزین دلار کرده و می‌خواهد تبادل تجاری با ترکیه و روسیه را نیز با واحد پولی این دولت‌ها انجام دهد. این تصمیم اما ذخایر ارزی - به ویژه دلار- بانک مرکزی را محدود‌تر خواهد کرد.

یاور محمد ثلاث که در درگیری مأموران انتظامی با دراویش گنابادی با یک اتوبوس سه مأمور را زیر گرفت به زودی اعدام می‌شود

خطر #اعدام یاور #محمد_ثلاث قریب‌الوقوع است. محمد ثلاث از افراد نزدیک به درویشان گنابادی که در جریان حوادث «گلستان هفتم» و اعتراضات #دراویش سه مامور نیروی انتظامی را با اتوبوس زیر گرفت و به سه بار #اعدام ( #قصاص نفس) محکوم شد، در خطر فوری اجرای حکم قرار دارد. سازمان حقوق بشر ایران، از قول یک منبع نزدیک به یاور محمد ثلاث گزارش کرده است که شرایط او بسیار نگران کننده است و در شرف اعدام قرار دارد: «احتمالا این آخرین روزهای زندگی وی است. پرونده در دیوان عالی کشور تایید شده و برای استیذان فرستاده شده. در استیذان هم کار پرونده او به سرعت در حال انجام است.» یاور محمد ثلاث در غروب ۳۰ بهمن سال ۹۶ و در پی حوادث گلستان هفتم که در آن دراویش گنابادی به اعتراض پرداخته بودند، بازداشت شد. او متهم به قتل سه مامور نیروی انتظامی از طریق زیر گرفتن آنها با اتوبوس است. او اما عمدی بودن این اتفاق را در دادگاه رد کرده بود. حکم اعدام این زندانی در دیوان عالی کشور به تایید رسیده است.

حسین نوری #همدانی، مرجع تقلید شیعه از مسئولان خواست #فعالیت_هسته‌ای را سر بگیرند، بر محور فکر و اراده #خامنه‌ای حرکت کنند و تابع و مطیع او باشند

حسن روحانی اعلام کرده که قصد دارد در گفت‌وگو و رایزنی با چین، روسیه، بریتانیا، فرانسه و آلمان برجام را حفظ کند. آیت‌الله حسین نوری همدانی،یکی از مراجع تقلید شیعه گفته است: «از اول هم فریاد زدیم که با آمریکا نمی‌توان عهدی بست، اما تجربه کردند و دیدند که با آمریکا نمی‌توان پیمانی بست.» او هشدار داده که دولت «فریب آمریکا و فرانسه و بریتانیا را نخورد» و گفته است: «باید هوشیار باشیم و این‌طور نباشد که ماندن آن‌ها در برجام نقشه‌ای در برابر ما باشد، بنابراین به ماندن این کشورها در برجام نباید خوش‌بین بود.» نوری همدانی از مسئولان خواسته است فعالیت‌های هسته‌ای را از سر بگیرند و بر «محور فکر و اراده رهبری» حرکت کنند و از او اطاعت کنند.

نهاهای اطلاعاتی ۴۰ نفر از فعالان #محیط‌ زیست محلی و محیط‌بانان #بندرلنگه را بازداشت کردند

در‌‌ دو‌ روز گذشته حدود ۴۰ نفر از افراد محلی و همچنین دو نفر از محیطبانان بندر لنگه و روستاهای اطراف بازداشت شده‌اند. مأموران امنیتی دوربین‌ها و سایر وسایل ارتباطی بازداشت‌شدگان را ضبط کرده‌اند. نهادهای اطلاعاتی سپاه پاسداران از بهمن سال گذشته تاکنون گروهی از فعالان محیط زیست را به جاسوسی متهم کرده‌اند. از حسن راغ و عارف زارع (همیاران محیط زیست در منطقه بندر لنگه و بستک در رابطه با حفاظت از قوچ و میش لارستان) دو فعال محیط زیست که اواخر سال گذشته همراه با ۱۱ نفر دیگر از جمله کاووس سید امامی بازداشت شده بودند هیچ خبری در دست نیست. آنها به اتفاق علیرضا فرهادزاده (عکاس و مستندساز و فعال حوزه مدرسه طبیعت) ۷ اسفند ۱۳۹۶ در بندرعباس و میناب بازداشت شده‌اند.

پیام #حسام‌الدین_آشنا، مشاور #روحانی به فرماندهان نظامی ایران و ولایتمداران: امروز یا با #برجام و صلح هستید یا علیه #برجام و در کنار #ترامپ

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی امید دارد که بتواند برجام را در رایزنی با پنج کشور جهان حفظ کند. حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای روحانی در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران نوشته است: ترامپ با این سخنرانی در واقع دلتنگی خود را برای روزگار از دست رفته عصر تحریم‌ها نشان داد. انتظار داریم که همه طرف‌های توافق به تعهدات خود عمل کنند چرا که امروز برجام توافقی تنها درباره برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران نیست بلکه مسیری آزمون شده برای حفظ صلح، نظم و امنیت جهانی است. مشاور رسانه‌ای رئیس جمهوری اسلامی در ادامه گفته است: «از امروز جهان به دو قسمت تقسیم شده است. مرزهای این تقسیم بندی دیگر نه بین آمریکا و دیگر کشورها بلکه از درون آمریکا و از درون کشورها آغاز می‌شود. امروز یا با برجام و صلح هستید یا علیه برجام و در کنار ترامپ.» - کنایه‌ای به فرماندهان نظامی ایران و ولایتمداران که از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای خشنودند.

#لاریجانی، رئیس #مجلس شورای اسلامی: #سازمان_انرژی_اتمی آمادگی کامل برای ازسرگیری فعالیت هسته‌ای را داشته باشد

رئیس جمهوری اسلامی در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که به وزارت خارجه ایران مأموریت داده که درباره حفظ توافق هسته‌ای با چین و روسیه و کشورهای اروپایی گفت‌وگو کند. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در نطق پیش از دستور خود با اشاره به سخنان حسن روحانی درباره مذاکره ایران با پنج کشور جهان برای حفظ توافق هسته‌ای گفت: «این اقدام نشان می‌دهد ایران به دنبال رفتار عکس‌العملی و ماجراجویانه نیست. البته باید به این واقعیت هم اشاره کنیم که با توجه به نوع رفتار سال‌های دور اروپا چندان به ادعای آنان در پا برجا نگه داشتن توافق هسته‌ای نمی‌توان اطمینان داشت. اما برای چند هفته ارزش آزمون دیگر را دارد تا برای همگان اتمام حجت شود که ایران همه راه‌های حل و فصل سیاسی و مسالمت‌آمیز را طی کرده است.» امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده که این کشور با همراهی اتحادیه اروپا در پی دستیابی به توافق گسترده‌ای با ایران است که برنامه موشکی سپاه و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی را هم شامل شود. علی لاریجانی از سارمان انرژی اتمی خواست آماده از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات هسته‌ای باشد.