ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش نسبی حقوق آتش‌نشانان در تهران پس از مدت‌ها اعتراض

مجید فرهانی، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد در دورانی که حسینی مکارم سرپرستی شهرداری تهران را برعهده داشت طی بخشنامه‌ای به مدیرعامل آتش‌نشانی دستور داد تا حقوق آتش‌نشانان بر اساس سختی و نوع کار تصحیح شود. آتش‌نشانان به‌ویژه نیرو‌های قراردادی نسبت به پرداخت‌هایشان اعتراض دارند. از آنجایی که تعداد آتش‌نشانان در تهران نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است، این امیدواری وجود دارد قوانینی که در تهران مصوب می‌شود به سایر شهرستان‌ها هم تسری پیدا کند. هرچند آتش‌نشانان علاوه بر حقوق، مشکلات دیگری هم برای اینکه در شمول قانون کار قرار بگیرند دارند. مهرماه گذشته، لطف الله سلیمان زاده، از نمایندگان آتش‌نشانان معترض خطاب به مجلس گفته بود مشمولین قانون کار که با عنوان آتش‌نشانان عملیاتی کارگری ۲۰ سال کار می‌کنند فقط حدود ۱۰ درصد آتش‌نشانان کل کشور را شامل می‌شوند و بقیه باید ۳۰ سال با شرایط سخت خدمت کنند. به گفته او هیچ تفاوتی بین آتش‌نشان کارمند عملیاتی و کارگری وجود ندارد. به عقیده برخی نمایندگان مجلس از جمله علیرضا محجوب، به آتش‌نشانان آدرس غلط داده بودند و مشکل آنها باید توسط شهرداری‌ها و همچنین تأمین اجتماعی و صندوق‌های بیمه حل و فصل می‌شد.

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از وزیر اطلاعات پیشین: منصب رهبری اقتضایش مسئولیت‌پذیری است

روزنامه جمهوری اسلامی در شماره ۱۹ خرداد خود با انتشار یادداشتی، از حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات در دوران احمدی‌نژاد انتقاد کرد و نوشت او در آرزوی بازگشت به دوران شبه احمدی‌نژاد است. هفته گذشته مصلحی گفته بود امسال یا سال آینده «فتنه‌ای» به مراتب بزرگ‌تر از سال ۸۸ در راه است که هدفش علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی است». او گفته بود: «در این برنامه قرار است فضایی ایجاد شود که مردم سراغ مسئولان نروند و مستقیم اعتراضات خود را به سمت ولی‌فقیه ببرند». مصلحی گفته بود این ادعای او مستند به اقاریر «جاسوسان» دستگیرشده است و از ارتش، سپاه پاسداران، بسیج و نیروی انتظامی خواست که خود را برای مقابله با این «فتنه دشمنان» آماده کنند. اکنون روزنامه جمهوری اسلامی در واکنش به این اظهارات نوشته «منصب رهبری اقتضایش مسئولیت پذیری در همه فراز و نشیب‌های کشور است و به همین جهت ایشان بطور مداوم سخنان و بیاناتی در همه امور کشور دارند». به نوشته جمهوری اسلامی، نباید نظام و حاکمیت را از هم جدا کرد. این روزنامه خواهان آن شد که محمود علوی، وزیر اطلاعات فعلی ادعاهای مصلحی را «بی‌پاسخ نگذارد».

آلمان، بلژیک، آفریقای جنوبی، جمهوری دومینیکن و اندونزی به عنوان پنج عضو غیردائم جدید #شورای_امنیت انتخاب شدند

اعضای مجمع عمومی #سازمان_ملل جمعه هشتم ژوئن / ۱۸ خرداد پنج عضو جدید #شورای_امنیت را برای یک دوره دو ساله انتخاب کردند. آلمان، بلژیک، آفریقای جنوبی، جمهوری دومینیکن و اندونزی اعضای جدیدی هستند که به جای هلند، سوئد، اتیوپی، بولیوی و قزاقستان وارد شورا می‌شوند. آنها از اول ژانویه سال بعد به جمع پنج عضو دائم دارای حق وتو و پنج عضو غیردائم دیگر که تا پایان سال آینده در شورا باقی می‌مانند، افزوده می‌شوند. اندونزی که بزرگترین کشور مسلمان‌نشین جهان است، وعده داده است که مسئله #فلسطین را یکی از دغدغه‌های خود قرار دهد.

سقوط و #شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی به دو #کولبر در پاوه و سردشت باعث #مرگ آنان شد

در روزهای گذشته دو #کولبر در #پاوه و #سردشت جان باخته‌اند. یک #کولبر در مناطق مرزی شهرستان #پاوه بە دلیل سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داده است و یک کولبر دیگر هم با شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی در ارتفاعات مرزی #سردشت جان خود را از دست داده است. مرکز #دموکراسی و #حقوق_بشر #کردستان گزارش کرده که کولبری ۴۷ ساله به نام صبور قادری، از اهالی روستای نجار پاوه، یک روز پس از مصدومیت بر اثر سقوط از ارتفاعات مرزی جان خود را از دست داد. او از ترس کمین نیروهای مرزبانی تغییر مسیر داده بود که از ارتفاعات صعب‌العبور مرزی پاوه سقوط کرد. همچنین شامگاه پنج‌شنبە ۱۷ خرداد، نیروهای مرزبانی در پایگاه کپران سردشت در نزدیکی روستای ملاشیخ، به گروهی از #کولبران شلیک کردند که در پی آن یک کولبر (اسکندر. ف، فرزند حمزە) جان خود را از دست دادە است. بر اساس گزارش سالانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در طول سال ۹۶ دست‌کم ۴۶ کولبر کشته و ۵۸ تن زخمی شده‌اند که عمده این تلفات در مناطق کردنشین بوده است. بر اساس این آمار در کنار افرادی که هویت آنان به عنوان کولبر روشن شده، ۲۲۴ شهروند نیز در مناطق مرزی هدف تیراندازی نیروهای انتظامی و مرزبانی قرار گرفته‌اند.

علی‌رغم تأیید #بهزیستی، فرماندار #خمینی‌شهر همچنان تجاوز به دختر خردسال افغان را تکذیب می‌کند

#محمود_مسلم‌زاده، فرماندار #خمینی‌شهر شنبه ۱۹ خرداد حادثه تجاوز به دختربچه پنج‌ساله افغانستانی در این شهر را تکذیب کرد و گفت «ما اصل قضیه و تعداد مجرمین را به هیچ وجه تأیید نمی‌کنیم و نباید ذهن افکار عمومی را به هم ریخت.» او در عین حال از چهره‌نگاری متهم یا متهمان و پیگیری پرونده خبر داد. مرضیه فرشاد، مدیرکل بهزیستی استان #اصفهان پس از انتشار این سخنان بار دیگر تأکید کرد که «تجاوز به کودک پنج‌ساله تأیید شده و تنها بحث تجاوز توسط سه نفر بود که تکذیب شد». شنبه ‍۱۲ خرداد رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) اعلام کرد که هفته گذشته سه مرد یک دختربچه افغانستانی را که مقابل خانه بازی می‌کرده، ربوده و به او تجاوز کرده‌اند. هواگل ابراهیمی، مادر #بهاره اما گفته که دختر پنج ساله او برای خرید نان از خانه بیرون رفته بود که فردی او را ربود و به او تجاوز کرد. پیش از مسلم‌زاده نیز محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر در نامه‌ای گفته بود که «معلوم نیست تجاوز حتمی باشد» و به خاطر رسانه‌ای‌شدن خبر تجاوز در «شهر خمینی» خواهان برکناری رئیس اورژانس اجتماعی شده بود.

به گفته رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران، برای پرونده اتهام‌های جدید علیه #نازنین_زاغری، شهروند بریتانیایی‌ـ‌ایرانی زندانی وقت تعیین شده و کیفرخواست آن نیز ارسال شده است

#موسی_غضنفرآبادی، رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران به خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران از تعیین وقت برای پرونده اتهام‌های جدید علیه #نازنین_زاغری رتکلیف در دادگاه و ارسال کیفرخواست آن خبر داد. به گفته غضنفرآبادی، «این پرونده تعیین وقت شده اما اطلاع ندارم دادگاه چه تاریخی را برای برگزار جلسه در نظر گرفته است.» غضنفرآبادی پیشتر گفته بود که اتهام‌های جدید علیه زاغری «امنیتی» است. نازنین زاغری، کارمند بنیاد تامسون رویترز به اتهام توطئه برای سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی به پنج سال زندان محکوم شده. او این اتهام را رد کرده است. در مارس سال جاری، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اعلام کرده بود اتهامات تازه‌ای را متوجه نازنین زاغری نمی‌کند. ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری می‌گوید که تهران از این شهروند دوتابعیتی زندانی برای چانه‌زنی بر سر یک معامله تسلیحاتی قدیمی با لندن بهره می‌برد.