نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتصاب معاون سیاسی-امنیتی سابق #خراسان_رضوی به سمت سرپرست #وزارت_آموزش_و_پرورش

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) #حسن_روحانی، رئیس جمهوری #ایران #جواد_حسینی را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد. او دارای دکتری تخصصی جامعه‌شناسی است و پیشتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، مدیر‌کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، فرمانداری مشهد و معاون فرمانداری مشهد را برعهده داشته است.

ده‌ها #پناهجوی_سوری در #لبنان به‌ دلیل تنش و درگیری با مردم محلی مجبور به ترک اردوگاهشان شدند

ده‌ها تن از پناه‌جویان سوری در #لبنان مجبور به ترک اردوگاه‌ خود در شرق این کشور شدند. به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس به ‌دنبال یک آتش‌سوزی در اردوگاه پناهجویان در دیرالاحمر در استان بقاع و متعاقب آن درگیری پناه‌جویان با آتش‌نشانان، بیش از ۳۰ تن از آن‌ها دستگیر شدند و مهاجمان ناشناس سه چادر اردوگاه را آتش زدند. پس از این اتفاقات مقامات محلی دستور تخلیه این اردوگاه را دادند. پناهجویان سوری پس از سال‌ها زندگی در آنجا، مجبور به برچیدن چادرها و ترک این محل شدند. یکی از پناهجویان گفته آن‌ها باید به منطقه دیگری که کیلومترها با محل اسکانشان فاصله دارد و بدون آب و برق است بروند. جان فخری، یکی از مقامات لبنانی دیرالاحمر، یک‌شنبه ۹ ژوئن/ ۱۹ خرداد به خبرگزاری اسوشیتدپرس اعلام کرد تصمیم مبنی بر تخلیه ۹۰ چادر برای پیش‌گیری از برخوردهای بیشتر صورت گرفته است. بیش از یک میلیون پناهجوی سوری در لبنان زندگی می‌کنند. با توجه به جمعیت پنج میلیونی این کشور، رقم بالای پناهجویان امکان چنین برخوردهایی را افزایش داده است.

دستور ویژه #استاندار_تهران برای به کارگیری زنان و #جوانان در ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی استان

استاندار تهران دستور پیگیری ویژه برای اجرای دستور رئیس جمهوری ایران را در به کارگیری زنان و جوانان در مشاغل مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی استان تهران صادر کرد. انوشیروان #محسنی_بندپی در پیامی توییتری نوشت: «امروز در کارگروه تخصصی بانوان با شنیدن درد دل‌های مشاوران مدیران کل در این حوزه مبنی بر عدم به کارگیری آنها در مشاغل مدیریتی، بیش از پیش متوجه عدم اجرای دستور رئیس جمهوری مبنی بر تخصیص ۳۰ درصد مشاغل مدیریتی به جوانان و زنان شدم و در این خصوص دستور پیگیری ویژه و خاص دادم.» انوشیروان محسنی‌بندپی در نخستین کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان گفت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، دارای ظرفیت‌های عظیمی در حوزه‌های تخصصی و کارشناسی هستند که باید نسبت به فراهم کردن بستر مناسب برای بهره‌گیری از این ظرفیت و تخصص‌ها، اهتمام داشت. او همچین گفت: «زنان به لحاظ علمی و تخصصی در طول سال‌های اخیر توانسته‌اند در مدارج عالیه و کرسی‌های مدیریتی، جایگاه قابل توجهی را کسب کنند که باید نسبت به پررنگ‌تر شدن این نقش، توجه جدی داشته باشیم.« او گفت: «اگر به ردیف بودجه سنواتی نگاهی داشته باشیم، فدراسیون‌های ورزشی از اعتبارات مناسبی برخوردار هستند که باید در حوزه بانوان ورزشکار، نسبت به بهره‌گیری از این اعتبارات توجه جدی شود. بر اساس دستور رئیس جمهور در راستای بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و بانوان تا پایان برنامه ششم و دوره تصدی دولت دوازدهم، این مهم را به صورت مستمر پایش کرده و روند اجرای این دستور در استان را رصد می‌کنیم.» به گفته استاندار تهران باید شرایطی فراهم شود که بتوان از ظرفیت بانوان در حوزه‌های مختلف تخصصی و کارشناسی مدیریتی بهره گرفت‌.

نتایج یک پژوهش علمی: نوشیدن آب بطری‌های پلاستیکی سالانه تا ۹۰هزار #میکروپلاستیک وارد بدنتان می‌کند

براساس نتایج یک پژوهش علمی با عنوان «مصرف انسانی میکروپلاستیک‌ها» که در مجله «علم محیط زیست و فن‌آوری» منتشر شده، مصرف آب در بطری‌های پلاستیکی به جای مصرف آب شرب می‌تواند سالانه تا ۹۰ هزار میکروپلاستیک وارد بدن فرد کند. میکروپلاستیک‌ها ذرات پلاستیکی غیرقابل مشاهده با چشم غیرمسلح هستند که تاثیر آن‌ها بر بدن هنوز مشخص نیست. گرچه این پژوهش نشان می‌دهد برخی از این ذرات می‌توانند وارد بافت‌های بدن شده و موجب واکنش دستگاه ایمنی شوند یا مواد سمی و آلوده جذب شده از محیط را در بدن آزاد کنند. میکروپلاستیک‌ها ممکن است در مراحل تولید یا بسته‌بندی وارد غذا و آب شوند. در این پژوهش، نتایج تحقیقات پیشین در مورد تنفس یا هضم میکروپلاستیک‌ها از طریق هوا، الکل، آب بسته‌بندی شده در بطری، عسل، غذاهای دریایی،‌ نمک، شکر و آب شرب بررسی شده اما هنوز در مورد گوشت و سبزیجات به اندازه کافی داده جمع‌آوری نشده است. پژوهشگران می‌گویند مصرف آب شرب یا آب معدنی در بطری، تعیین کننده اصلی مقدار میکروپلاستیک‌هایی است که وارد بدن می‌شوند.

رحیم صفوی: اگر مردم درست رای بدهند خیلی چیزها درست می‌شود اما چه کنیم که مردم احساساتی‌اند

یحیی رحیم صفوی، دستیار ویژه و مشاور عالی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، یک‌شنبه ۱۹ خرداد در همایشی در قم نظام سیاسی ایران را یک نظام «انتخابی» خواند و با انتقاد از نتایج انتخابات ادعا کرد مردم به‌خاطر رای دادن بر پایه احساسات نمی‌توانند «درست» انتخاب کنند: «اگر مردم کشورمان در انتخابات‌ شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری درست انتخاب کنند خیلی چیزها درست می‌شود اما چه کنیم که مردم ما احساساتی هستند و شب یک فکر می‌کنند و صبح یک رأی دیگر می‌دهند». به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، او همچنین اظهارات اخیر علی خامنه‌ای مبنی بر «جوان‌گرایی» در صحنه سیاسی ایران و لزوم روی کار آمدن «یک رئیس جمهوری جوان و انقلابی» را «یک کد» و «معنادار» خواند اما توضیح بیشتری نداد. صفوی در ادامه با رد بقیه اشکال اسلام، ادعا کرد نوع حکومت جمهوری اسلامی «ایده‌آل» مسلمانان جهان است و گفت مسلمانان از اسلام ایرانی الگو می‌گیرند: «این یک واقعیت است که اسلام وهابی حتی برای مسلمانان اهل سنت هم الهام‌بخش نیست. همچنین نه اسلام معرفی شده از سوی ترکیه و نه اسلامی که از سوی مالزی تعریف می‌شود نجات‌بخش نیست اما اسلامی که ایران و مقام معظم رهبری معرفی می‌کنند الگوی فکری مسلمانان جهان است. یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون مسلمان در جهان تحت تاثیر اسلامی هستند که از ایران معرفی می‌شود و مسلمانان جهان ایده‌آل خود را نوع حکومت جمهوری اسلامی می‌دانند».

#دادگاه_مطبوعات مدیر مسئول مجله #ایران_فردا را مجرم شناخت

جلسه رسیدگی به پرونده‌های مجله #ایران_فردا و سایت #خبرگزاری_بسیج، صبح روز یک‌شنبه ۱۹ خرداد در شعبه شش دادگاه کیفری یک استان #تهران برگزار و متهم پرونده مجله ایران فردا مجرم شناخته شد. ریاست این جلسه را #قاضی_شقاقی برعهده داشت. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از قول #علی‌اکبر_کسائیان، دبیر هیات منصفه دادگاه مطبوعات نوشت: «در جلسه امروز به پرونده مدیر مسئول مجله ایران فردا بابت اتهام نشر مطالب خلاف موازین اسلامی و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی رسیدگی شد که در هر دو مورد با اکثریت آرا مجرم شناخته شد و ضمناً هیات منصفه دادگاه مطبوعات با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف ندانست.» به گفته کسائیان، در جلسه امروز به پرونده مدیر مسئول سایت خبرگزاری بسیج به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی هم رسیدگی شد که در پایان جلسه دادگاه، مدیر مسئول این سایت به اتفاق آرا مجرم شناخته نشد.

عضو #شورای_شهر #تهران: مدیران #شهرداری با وجود در اختیار داشتن خودرو سازمان، هزینه ایاب و ذهاب می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) #حجت_نظری، عضو #شورای_شهر #تهران روز یک‌شنبه ۱۹ خرداد گفت برخی مدیران شهرداری به‌رغم استفاده از خودرو سازمانی و راننده، هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند. او در جلسه شورای شهر تهران درباره فیش حقوقی مدیران شهرداری و همچنین وسایل نقلیه در اختیار آنان‌ها تذکر داد و بدون نام ‌بردن از مدیر خاصی گفت: «متوجه شدم که برخی از مدیران شهرداری، علاوه بر خودروهایی که در اختیار دارند و برای آن هزینه بنزین و سایر مخارج مصرفی را نیز دریافت می‌کنند، حدود ۴۰۰ هزار تومان نیز به عنوان هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند». نظری در ادامه گفت این دریافتی قابل قبول نیست و با توجه به «وضعیت بحران مالی شهرداری» باید در پرداخت این مبلغ بازنگری جدی شود. او از شورای شهر خواست در این‌گونه موارد «حساسیت بیشتری» از خود نشان دهد و گفت: «لازم است به کارمندان عادی و بدنه کارشناسی شهرداری توجه بیشتری شود و هزینه‌های مازاد و غیر ضروری مدیران کاهش یابد.»

وکیل #نجفی: #قوه_قضائیه اطلاع‌رسانی در مورد پرونده نجفی را ممنوع کرده است

قوه قضائیه وکلای محمدعلی نجفی را از اطلاع‌رسانی در مورد پرونده او منع کرده است. بر اساس گزارش خبرآنلاین، محمود علیزاده طباطبایی، یکی از وکیلان محمدعلی نجفی گفته او به همراه دو وکیل دیگر(آقای گودرزی و خانم عقبایی) در پرونده قتل میترا استاد همچنان وکالت نجفی را برعهده دارند اما از اطلاع‌رسانی منع شده‌اند. به گفته او تنها قوه قضائیه مجاز به خبررسانی در مورد این پرونده است. علیزاده سرعت پیشرفت پرونده نجفی را یک «رکورد» در تاریخ قوه قضائیه خوانده و گفته: «از سخنگوی محترم قوه قضاییه آقای اسماعیلی بپرسید شما تا به حال کیفرخواست پرونده یک نزاع عادی را توانسته‌اید در تاریخ قوه قضائیه در این مدت صادر کنید که برای پرونده قتل ظرف چند روز کیفرخواست صادر کردید؟ این یک رکورد است که قوه قضائیه ظرف چند روز کیفرخواست برای متهم به قتل صادر کرده است. قتل اتهامی است که دو ماه بازداشت موقت دارد و باید اسناد و مدارک متهم را بررسی کنند. در پرونده‌های قتل اصلا اقرار، طریقیت دارد و موضوعیت ندارد. ابهامات خیلی زیادی در پرونده است که امیدواریم در دادگاه بتوانیم روشن کنیم». به گفته علیزاده سه‌ وکیل نجفی از زمان تحویلش به زندان تاکنون به او دسترسی نداشته‌اند. محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران، متهم به قتل همسر دوم خود، میترا استاد است.

حمله هواپیماهای بدون سرنشین #حوثی‌ها به #فرودگاه_جیزان #عربستان سعودی

تلویزیون المسیره متعلق به حوثی‌های یمن گزارش داد هواپیماهای بدون سرنشین فرودگاه جیزان در عربستان سعودی را هدف قرار داده‌اند. بر اساس این گزارش ائتلاف حوثی‌های یمن با ایران، چندین حمله با هواپیماهای بدون سرنشین به فرودگاه جیزان در نزدیکی مرزهای عربستان با یمن انجام داده‌اند. طبق توییتی که تلویزیون المسیره منتشر کرده، این حملات به انبار هواپیماهای بدون سرنشین و ایستگاه‌های فرودگاه جیزان انجام شده است. عربستان سعودی هنوز وقوع این حملات را تایید نکرده است

پای یک #کولبر بر اثر #انفجار_مین در #سردشت قطع شد

یک #کولبر بر اثر #انفجار_مین به جا مانده از #جنگ #ایران و #عراق در نواحی مرزی #سردشت مجروح و یک پایش از ناحیه قوزک، قطع شد. آژانس خبری موکریان گزارش کرد که این شهروند #دانیال_عزیزی نام دارد که روز شنبه ۱۸ خرداد در خبرگزاری‌های دولتی خبر آسیب ‌دیدن و قطع عضو او به دنبال انفجار مین (بدون ذکر نام) منتشر شد. به گزارش منابع محلی دانیال عزیزی، ۲۵ ساله و پدر یک فرزند و از اهالی بخش ربط شهرستان سردشت است. پای او در ارتفاعات مرزی روستای «کانی زرد» از توابع شهرستان سردشت روی مین رفت و پس از مصدومیت، برای رسیدگی پزشکی به #بیمارستان_مهاباد اعزام شد. به گزارش خبرگزاری هرانا، مین‌های به جا ‌مانده از دوران جنگ هر سال موجب مرگ و مصدومیت اهالی مناطق مرزی می‌شود. حدود ۴۲ هزار کیلومتر مربع از اراضی ایران آلوده به مین‌های به جا مانده و عمل نکرده جنگ ایران و عراق است. دولت ایران نیز همچنان به تولید و کاشت مین‌های ضد نفر ادامه می‌دهد و خلاف مقاوله نامه‌های بین‌المللی، معتقد است استفاده از این مین‌ها تنها راه مؤثر برای تأمین امنیت مرزهای این کشور است. بر همین اساس بخش‌هایی از مرزهای ایران با #افغانستان، #پاکستان و عراق مین‌گذاری شده. به گفته منابع محلی، در جریان درگیری‌های دهه ۶۰ در کردستان هم بسیاری از اراضی این منطقه مین‌گذاری شدند.